Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Waldfee skrev:

Da har jeg nådd testdagen, og har fortsatt positiv test 😍!! Vi er veldig glade, men med flere avbrutte og negative forsøk og nå sist graviditet utenfor livmor så holder vi igjen, det er tidlig enda. Men klinikken mente at siden positiv test allerede lørdag er det ikke utenfor livmor. Da jeg hadde det var test og blodprøve negativ på testdag, og HCG steg først senere. Men: kjenner på en usikkerhet og venter på tidlig ultralyd som jo vil avklare hvor embryo sitter. Har fått time 10/4. 38 år (snart 39).

til Blomst37, så utrolig fantastisk at HCG-prøven var fin!! Det var kjempegode nyheter. Vi er vel omtrent helt likt i løypa (jeg hadde uttak 5/3), så hyggelig om vi kan holde litt kontakt fremover. 

Ellers må jeg si at oppi gleden over positiv test så er jeg samtidig veldig trist for dere som har opplevd å miste eller få avbrutt forsøk. Har vært mye triste nyheter her de siste dagene. Håper virkelig at det ordner seg for dere i nær fremtid!! Ja til masse gode nyheter her fremover 👍😊

Har tenkt på deg i dag og skulle til å sende melding jeg også❤️. Så fantastisk! Gratulerer så mye! Ja vi er likt i løypa, og nesten like famle 😊. Jeg hadde uttak også 5/3. Skal på ul 17/4. Ja, har veldig lyst til å holde kontakt fremover👍🏻. 

Og er helt enig med deg. Jeg får så vondt av å lese at det går ikke så bra for dere andre. Håper virkelig at det ordner seg for dere også❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Aaa08 skrev:

Ingen innsett på meg desverre..  ingen av eggene klarte opptining (hadde 3 på frys)

😞❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Ikke noe annet svar enn at slik kan skje. Men tenker at kvaliteten ikke kan være den beste?🤷‍♀️ 

Fikk samme forklaring. Men siden de var gode nok til å fryse de ned, så syntes rart de ikke overlever opptining... ingen av 3. Har begynt å lese litt om det på nettsider om ivf i utlandet, der mener de at grunnen til de ikke overlever er ofte lite erfering og dårlig utstyr i laboratoriet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Aaa08 skrev:

Fikk samme forklaring. Men siden de var gode nok til å fryse de ned, så syntes rart de ikke overlever opptining... ingen av 3. Har begynt å lese litt om det på nettsider om ivf i utlandet, der mener de at grunnen til de ikke overlever er ofte lite erfering og dårlig utstyr i laboratoriet... 

Trist å høre at eggene dine ikke overlevde, må være en kjip beskjed å få :-( .. Var de fryst på dag 2/3 eller 5?  De som fryses og tines på dag 2/3 har lavere sjanse for å overleve opptining enn dag 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 15.29, Wiley skrev:

Det er absolutt ikke sutring, det vi driver med er beinhardt, absolutt noe av det aller tyngste jeg har gjort i hele mitt liv. Etter fire og et halvt år med prøving fikk jeg endelig se min aller første positive test og den gleden varte i akkurat fire dager. Man blir jo helt satt ut, uansett hva statistikker sier om hvor vanlig det er å miste tidlig og hvor gode sjangsene er for at det klaffer snart. Selv om jeg er veldig glad for å ha hatt bevis på at kroppen min faktisk greier dette, så blir man jo redd for at det er noe uoppdaget nytt som er feil og det store som henger over med at det aldri kommer til å gå. Det er et stykke mellom rasjonelle tanker og frykt på denne reisen. 

Jeg har i alle fall lært meg at jeg ikke har så lyst til å fortelle noen som helst hvor jeg ligger an i prosessen neste gang, det er veldig koselig å fortelle folk at endelig så funket det, men helt jævlig å si ifra noen dager senere at plutselig gikk det ikke lenger. Jeg kommer nok kun til å snakke med mine to venninner som er midt oppi samme prosess som meg, den støtten derfra er uvurdelig når man sitter midt oppi en SA og lurer på hvor mye mer man orker. 

Dette er beintøffe greier merker jeg. Selvom vi har prøvd i mange år, tok jeg meg litt i tenke «dette gikk jo relativt lett» da jeg ble gravid på første forsøk, men opplevde jeg i likhet med deg, lykken som veldig kortvarig og så er det på ‘ an igjen. Opplevde en MA i fjor også, da etter å ha blitt gravid på naturlig måte (pergo). Å «klage» i en slik situasjon er liksom noe helt annet enn å klage over bussen som er sen, våren som er sen eller andre små bagateller som forsurer hverdagen der og da. 

Jeg er også, som deg, glad for å vite at jeg kan bli gravid, men etter to aborter blir jeg også bekymret over om det kan være noe mer galt. 

Jeg har heller ikke vært så veldig åpen om hvor vi er i prosessen ( for så vidt heller ikke at vi er i prosessen i det hele tatt), nettopp fordi jeg orker ikke forholde meg til «forventningspress» fra andre med tanke på tester og evt nedturer enten det er negativt forsøk eller at vi har mistet. Har dog snakket med folk om det triste i ettertid, men det føles litt anderledes. Jeg snakket forresten med ei venninne her om dagen, ei jeg var usikker på om hadde noen som helst forutsetninger for å forstå, nettopp fordi alt går så lett for henne og jeg noen gang har følelsen av at hun er litt «naiv». Overraskende nok forsto hun utrolig godt (så langt set er mulig å forstå noe man ikke opplever selv). Hun kommenterte til og med det at jeg må synes det er utrolig irriterende med alle som klager over ulike svangerskapsplager nettopp fordi de bør være glade for at de i det hele tatt er gravide. Den samtalen var så utrolig god.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:

Har tenkt på deg i dag og skulle til å sende melding jeg også❤️. Så fantastisk! Gratulerer så mye! Ja vi er likt i løypa, og nesten like famle 😊. Jeg hadde uttak også 5/3. Skal på ul 17/4. Ja, har veldig lyst til å holde kontakt fremover👍🏻. 

Og er helt enig med deg. Jeg får så vondt av å lese at det går ikke så bra for dere andre. Håper virkelig at det ordner seg for dere også❤️ 

Lykke til videre og takk for omtanke. 

Beintøft det å først oppleve lykkerusen over positiv test for så at alt bare faller i grus ila noen dager. Håper virkelig dere slipper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Blomst37 skrev:

Tusen takk!🙏🏻

Så spennende! Krysser alt som kan krysses❤️🤞🏻. Når har du testdag? 

Siden det er stengt i påsken, skal jeg ikke ta blodprøve før tirsdag etter påske. Men jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve å teste på lørdag, 9 dager etter innsett. Er det for tidlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Butter skrev:

Lykke til videre og takk for omtanke. 

Beintøft det å først oppleve lykkerusen over positiv test for så at alt bare faller i grus ila noen dager. Håper virkelig dere slipper. 

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Livi skrev:

Siden det er stengt i påsken, skal jeg ikke ta blodprøve før tirsdag etter påske. Men jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve å teste på lørdag, 9 dager etter innsett. Er det for tidlig??

Tja ikke lett å si. Jeg ventet til 10 dag, da var testen positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blomst37 skrev:

Tja ikke lett å si. Jeg ventet til 10 dag, da var testen positiv. 

40 minutter siden, Livi skrev:

Jeg ventet også til dag 10, da var testen positiv for meg også. Det er sikkert individuelle forskjeller i hvor raskt HCG stiger, men lurt å ikke teste for tidlig heller og evt få feil negativ 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Waldfee skrev:

Da har jeg nådd testdagen, og har fortsatt positiv test 😍!! Vi er veldig glade, men med flere avbrutte og negative forsøk og nå sist graviditet utenfor livmor så holder vi igjen, det er tidlig enda. Men klinikken mente at siden positiv test allerede lørdag er det ikke utenfor livmor. Da jeg hadde det var test og blodprøve negativ på testdag, og HCG steg først senere. Men: kjenner på en usikkerhet og venter på tidlig ultralyd som jo vil avklare hvor embryo sitter. Har fått time 10/4. 38 år (snart 39).

til Blomst37, så utrolig fantastisk at HCG-prøven var fin!! Det var kjempegode nyheter. Vi er vel omtrent helt likt i løypa (jeg hadde uttak 5/3), så hyggelig om vi kan holde litt kontakt fremover. 

Ellers må jeg si at oppi gleden over positiv test så er jeg samtidig veldig trist for dere som har opplevd å miste eller få avbrutt forsøk. Har vært mye triste nyheter her de siste dagene. Håper virkelig at det ordner seg for dere i nær fremtid!! Ja til masse gode nyheter her fremover 👍😊

Ååh gratulerer så mye😍🌸 har snik fulgt med på deg siden forsøket våres ble avbrutt! Så glad på dine vegne😍😊  krysser fingrene for at embryo sitter der det skal! Lykke til videre🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mynta skrev:

Ååh gratulerer så mye😍🌸 har snik fulgt med på deg siden forsøket våres ble avbrutt! Så glad på dine vegne😍😊  krysser fingrene for at embryo sitter der det skal! Lykke til videre🌸

Tusen takk, det setter jeg pris på - så hyggelig 💗😊!!  Håper virkelig det ordner seg for dere på neste forsøk også!! 🤞😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fortunatus skrev:

Trist å høre at eggene dine ikke overlevde, må være en kjip beskjed å få :-( .. Var de fryst på dag 2/3 eller 5?  De som fryses og tines på dag 2/3 har lavere sjanse for å overleve opptining enn dag 5.

De var 3 dagers. Kan jeg be legen å fryse de på dag 5 neste gang? Hører til Riks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off fikk mens i dag og skulle da ringe for og få tid for innsett av fryst:-( men fikk jo føre uke 22 :-( det er evig lenge :-( uka i april/mai var full pga 1 mai:-( kjempe kjedelig bedskje og få:-( hadde håpet og komme igang igjen i april:-( :-( dagens lille utblåsning:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 15.29, Wiley skrev:

Det er absolutt ikke sutring, det vi driver med er beinhardt, absolutt noe av det aller tyngste jeg har gjort i hele mitt liv. Etter fire og et halvt år med prøving fikk jeg endelig se min aller første positive test og den gleden varte i akkurat fire dager. Man blir jo helt satt ut, uansett hva statistikker sier om hvor vanlig det er å miste tidlig og hvor gode sjangsene er for at det klaffer snart. Selv om jeg er veldig glad for å ha hatt bevis på at kroppen min faktisk greier dette, så blir man jo redd for at det er noe uoppdaget nytt som er feil og det store som henger over med at det aldri kommer til å gå. Det er et stykke mellom rasjonelle tanker og frykt på denne reisen. 

Jeg har i alle fall lært meg at jeg ikke har så lyst til å fortelle noen som helst hvor jeg ligger an i prosessen neste gang, det er veldig koselig å fortelle folk at endelig så funket det, men helt jævlig å si ifra noen dager senere at plutselig gikk det ikke lenger. Jeg kommer nok kun til å snakke med mine to venninner som er midt oppi samme prosess som meg, den støtten derfra er uvurdelig når man sitter midt oppi en SA og lurer på hvor mye mer man orker. 

Ja, det er absolutt det tøffeste jeg har gjort. Hadde absolutt ikke sett for meg at det skulle være slik. Jeg hadde ingen anelse om hva jeg gikk til, da jeg ikke ante noe om IVF før jeg plutselig satt der selv med sprøyter og piller og så full av angst og hormoner at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Nå har jeg aldri vært gravid, så kan ikke se for meg hvordan det er å få den positive testen, for så å få den gleden revet bort på minutter. Det må jo være absolutt forferdelig. Følelsen jeg fikk da mensen kom denne gangen var som en helt ubeskrivelig sorg. Jeg skjønner ikke hvordan vi damer klarer å gå gjennom dette gang på gang. Vi må jo være utrolig sterke. :hjertesmil: Men det er vel savnet etter barn som driver oss (til vannvidd). Det er som å savne noen man aldri har møtt, og som jeg er livredd for at jeg aldri skal få møte. :hjerte:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 22.42, Blomst37 skrev:

Åh så hyggelig 😍.

Det gikk veldig bra!🙏🏻👏🏻 Jeg er gravid!🤩 Hurra! HCG var på 82,1😃 det er veldig bra sa sykepleier.

Jeg blør litt mer i dag😬. Snakket med sykepleier om dette. Hun sa at det er normalt i starten. Men hvis det ikke gir seg i løpet av noen dager, så må jeg ta ny blodprøve.

Skal på tidlig ultralyd, uke 16. Da får jeg vite om det er 1 eller 2 som vokser .

Sender en stor klem og masse gode tanker til deg❤️.

Så utrolig godt å høre! :hjerte: Krysser alt for at dette går din vei! :nordvesta: Takk for det. :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noe  fortelle meg åssen fryst fungerer og hva av medisiner man bruker jeg fikk beskjed om at jeg skulle begynne med progynova første dag i mens i mai. Men skal vel på noe mere medisiner etter dette ? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2018 den 11.38, Aaa08 skrev:

Ingen innsett på meg desverre..  ingen av eggene klarte opptining (hadde 3 på frys)

:hjerte: Så trist å høre. Må jo være utrolig frustrerende. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Håper mamma i 2018 said:

Off fikk mens i dag og skulle da ringe for og få tid for innsett av fryst:-( men fikk jo føre uke 22 :-( det er evig lenge :-( uka i april/mai var full pga 1 mai:-( kjempe kjedelig bedskje og få:-( hadde håpet og komme igang igjen i april:-( :-( dagens lille utblåsning:-) 

Føkk da blir det sikkert samme på meg. Så utrolig kjipt, man vil jo bare igang igjen. 

Hvorfor fikk du ikke begynne denne måneden? Pga påske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Wiley skrev:

Føkk da blir det sikkert samme på meg. Så utrolig kjipt, man vil jo bare igang igjen. 

Hvorfor fikk du ikke begynne denne måneden? Pga påske?

Fordi de er fulle den uken i april. Og den uken i mai. Så ikke ledig føre da uke 22. Så da blir det ikke og begynne med med føre mens i mai. Og det var skikkelig nedtur :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...