Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg prøvde scratching før forrige forsøk, ble riktignok ikke gravid (eller ble gravid, men utenfor livmor så slik sett var det jo liten nytte...) men har hørt flere som har hatt suksess med det 👍😊 Det må gjøres innenfor visse dager i syklusen før den syklusen man gjør forsøket, mener jeg å huske. Var fort gjort og bare littegrann ubehagelig. 

Usikker om privatklinikken jeg går til gjør dette. Fant iallfall ikke på hjemmesiden. Men kan høre når jeg er på oppfølgingsmøte neste torsdag. Prøver alt jeg altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Hollymolly skrev:

Usikker om privatklinikken jeg går til gjør dette. Fant iallfall ikke på hjemmesiden. Men kan høre når jeg er på oppfølgingsmøte neste torsdag. Prøver alt jeg altså..

Ja, man blir ganske så desperat etterhvert :-/ 

Har så lyst til å at det skal klaffe snart, vet ikke om jeg har styrke til å holde på med IVF i årevis..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Var nettopp på kontroll, innsett på tirsdag 😊

Spennende! Fryseforsøk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fortunatus skrev:

Ja, man blir ganske så desperat etterhvert :-/ 

Har så lyst til å at det skal klaffe snart, vet ikke om jeg har styrke til å holde på med IVF i årevis..

Nei, ikke jeg heller! 

Det er så mye usikkerhet og mye smerter (i hjerte) når man ikke får det til.

vi vurderer Spania etter neste forsøk.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er to år siden mitt siste, og eneste vellykkede, forsøk, sitter prøvingen såpass i ryggmargen at jeg er innom her og leser av og til. Og min historie tilsier at det er håp i hengende snøre, uansett hvor håpløst det ser ut. Etter nesten åtte år med prøving, halvparten av dem "på gamlemåten" og resten med til sammen 8 IVF og ICSI-forsøk, er jeg i dag lykkelig tvillingmamma til en nydelig gutt og ei nydelig jente. Jeg heier på dere, ikke gi opp!

Anonymkode: 2e678...5bc

Alltid godt å høre solskinnshistorier når troen på at det lykkes er litt laber, man er sliten og lei. Det gir håp. Tusen takk for at du deler og gir håp 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aaa08 skrev:

Var nettopp på kontroll, innsett på tirsdag 😊

Så bra da! Lykke til😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg (for noen dager siden) endelig svar fra sykehuset på veien videre. Jeg har ekstremt lange og ustabile sykluser. Etter MA’en i fjor gikk det over 100 dager før mensen kom igjen. Jeg var ikke så gira på å vente i det uendelig på at mensen skulle komme igjen på et eller annet tilfeldig tidspunkt, hvilket sykehuset heldvis var enige i. Så nå er jeg, ironisk nok, begynt på P-piller. Så får jeg forhåpentligvis en bortfallsblødning i begynnelsen av april. Jeg skal ha fryseforsøk. Fikk deretter beskjed om å begynne på letrozol. Det gikk jeg jo på da vi forsøkt å bli gravide på egenhånd med å fremprovosere en eggløsning, så jeg er litt usikker på hvorfor jeg skal på det når mensen kommer. Noen som vet? Sykehuset sa deretter at de regnet med innsett i uken 16 (altså ca midten av april). 

Godt å ha noe å se frem til igjen, men kjenner det er en glede med bismak fordi jeg er så redd for at det ikke skal lykkes. Trenger så sårt et positivt forsøk etter aborten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Butter skrev:

Alltid godt å høre solskinnshistorier når troen på at det lykkes er litt laber, man er sliten og lei. Det gir håp. Tusen takk for at du deler og gir håp 😊

Bare hyggelig, det. Jeg kan jo nevne at jeg fikk kraftig HCG-støtte på det siste og vellykkede forsøket, altså injisering av HCG-hormon før og etter innsetting, selv om det selvsagt ikke er noen garanti for at dette var det saliggjørende.

Anonymkode: 2e678...5bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Butter said:

Da fikk jeg (for noen dager siden) endelig svar fra sykehuset på veien videre. Jeg har ekstremt lange og ustabile sykluser. Etter MA’en i fjor gikk det over 100 dager før mensen kom igjen. Jeg var ikke så gira på å vente i det uendelig på at mensen skulle komme igjen på et eller annet tilfeldig tidspunkt, hvilket sykehuset heldvis var enige i. Så nå er jeg, ironisk nok, begynt på P-piller. Så får jeg forhåpentligvis en bortfallsblødning i begynnelsen av april. Jeg skal ha fryseforsøk. Fikk deretter beskjed om å begynne på letrozol. Det gikk jeg jo på da vi forsøkt å bli gravide på egenhånd med å fremprovosere en eggløsning, så jeg er litt usikker på hvorfor jeg skal på det når mensen kommer. Noen som vet? Sykehuset sa deretter at de regnet med innsett i uken 16 (altså ca midten av april). 

Godt å ha noe å se frem til igjen, men kjenner det er en glede med bismak fordi jeg er så redd for at det ikke skal lykkes. Trenger så sårt et positivt forsøk etter aborten. 

Jeg brukte Letrozol før fryseforsøk for at eggløsning skulle komme litt fortere. Min var regelmessig, men ca dag 19-20. Den er visst gunstig for slimhinnen også.

Jeg er egentlig bare innom her som heiagjeng da det klaffet for oss. Så har 86 ubrukte Letrozol i medisinskapet... Send om hvis du vil

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Livi skrev:

Nå har jeg fått satt inn to tinte embryoer. Så nå begynner ventingen igjen⏱

Så spennende med to! Den ventingen er slitsom. Heldig at det blir litt i påsken da, så kan du slappe av og tenke litt på andre ting, forhåpentligvis 😊👍 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Livi skrev:

Nå har jeg fått satt inn to tinte embryoer. Så nå begynner ventingen igjen⏱

Lykke til!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, venus* skrev:

Jeg brukte Letrozol før fryseforsøk for at eggløsning skulle komme litt fortere. Min var regelmessig, men ca dag 19-20. Den er visst gunstig for slimhinnen også.

Jeg er egentlig bare innom her som heiagjeng da det klaffet for oss. Så har 86 ubrukte Letrozol i medisinskapet... Send om hvis du vil

Mulig jeg spør dumt her. Men jeg skal jo sette inn et fryst embryo og trenger da i utgp vel ikke eggløsning? Men er grunnen at de skal forsøke å stimulere en «naturlig» syklus mtp slimhinne og progesteron? Kjenner jeg er litt skeptisk til å satse på at letrozol skal gjør susen, for de syklusene jeg gikk på det var med varierende hell både mtp eggløsning ( og da sikkert også slimhinne) og progesteron. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Butter said:

Mulig jeg spør dumt her. Men jeg skal jo sette inn et fryst embryo og trenger da i utgp vel ikke eggløsning? Men er grunnen at de skal forsøke å stimulere en «naturlig» syklus mtp slimhinne og progesteron? Kjenner jeg er litt skeptisk til å satse på at letrozol skal gjør susen, for de syklusene jeg gikk på det var med varierende hell både mtp eggløsning ( og da sikkert også slimhinne) og progesteron. 

Med naturlig syklus må du ha eggløsning for at kroppen skal produsere riktige hormoner. Man lurer kroppen til å tro at eggløsningen førte til graviditet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Butter skrev:

I naturlig syklus trenger du el for at slimhinnen skal bli tykk nok,ellers må de avbryte forsøket for sjansen for vellykket forsøk blir svært liten. Dette forsøket er billigst.

i styrt syklus stopper de el med østrogenplaster og setter inn embryo når slimhinnen er tykk nok. Dette forsøket er dobbelt så dyrt,da jeg måtte ha østrogen plaster som ikke var så dyrt,men gikk på dobbel dose med lutinus som ble en dyr affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tingelling skrev:

I naturlig syklus trenger du el for at slimhinnen skal bli tykk nok,ellers må de avbryte forsøket for sjansen for vellykket forsøk blir svært liten. Dette forsøket er billigst.

i styrt syklus stopper de el med østrogenplaster og setter inn embryo når slimhinnen er tykk nok. Dette forsøket er dobbelt så dyrt,da jeg måtte ha østrogen plaster som ikke var så dyrt,men gikk på dobbel dose med lutinus som ble en dyr affære.

Takk for tilbakemelding. Håper letrozolen funker denne gangen da. Kommer til å bli så skuffet dersom forsøket evt må avbrytes fordi jeg evt ikke får el av letrozol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Butter skrev:

Takk for tilbakemelding. Håper letrozolen funker denne gangen da. Kommer til å bli så skuffet dersom forsøket evt må avbrytes fordi jeg evt ikke får el av letrozol. 

Det er vel det samme greie som estradot?

estradoten funket for meg,men jeg fikk negativt forsøk.Jeg trudde lenge jeg var gravid selv negativ test,men estradoten stoppet mensen.

jeg synes det å avbryte forsøkene mine var grusomme.Var nesten helt på gråten og måtte samle meg i bilen begge gangene før jeg gikk tilbake på jobb.Så ja,det er noe møkk å få avbrutte forsøk på grunn av slimhinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...