Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, hotellpute09 skrev:

Vi plusset igår kveld og plusset igjen nå. Vi er gravide!!! Helt uvirkelig god følelse!!!

Fjerde forsøk, første i det offentlige. 

Jeg er 38 år gammel. 

Hipp hurra!! 👏👍😊 Så utrolig gøy å høre. Gratulerer så mye, herlig at det klaffet!  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hotellpute09 skrev:

Vi plusset igår kveld og plusset igjen nå. Vi er gravide!!! Helt uvirkelig god følelse!!!

Jeg er 38 år gammel. 

Så gøy! :yvonne: Gratulerer så masse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ny kontroll. Eggposene hadde vokst og jeg skal tilbake på ny kontroll på mandag. Sånn det ser ut nå og hvis eggposene fortsetter å vokse, blir det uttak på torsdag. Krysser fingrer for at det blir både uttak og innsett. Bare 3 eggposer som har vokst og de finner fortsatt ikke den høyre eggstokken 🙈 😂 Var sånn ved det første forsøket også. Har fine AMH verdier, så rart det bare vokser 3 eggposer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, hotellpute09 skrev:

Jeg er 38 år gammel. 

Gratulerer 😄❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, hotellpute09 skrev:

Jeg er 38 år gammel. 

Gratulerer så mye🙌🏼 Det gir håp:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, hotellpute09 said:

Jeg er 38 år gammel. 

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall dager med kraftige menssmerter uten mens: 3

Antall rugedager: 9

Antall ganger man har vært på do for å sjekke om mensen har kommet det siste døgnet: 735

Antall dager til man blir offisielt tullete: 1

:bond:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har hatt en del smarte, litt nesten som mageknip på venstre side av magen( eggstokken) også litt små kvalm i dag. Kan det være stress? Satt jo en tinnet embryo på mandag. Så det er altfor tidlig, så tør ikke satse på gravitet altså.. blir skuffa uansett. Er det noen som har hatt disse symptomene av stress? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.03.2018 den 15.52, Barneønske90 skrev:

Da har jeg vært på ny kontroll. Eggposene hadde vokst og jeg skal tilbake på ny kontroll på mandag. Sånn det ser ut nå og hvis eggposene fortsetter å vokse, blir det uttak på torsdag. Krysser fingrer for at det blir både uttak og innsett. Bare 3 eggposer som har vokst og de finner fortsatt ikke den høyre eggstokken 🙈 😂 Var sånn ved det første forsøket også. Har fine AMH verdier, så rart det bare vokser 3 eggposer. 

Har selv opplevd at jeg som har fime amh verdier, hadde mindre antall eggposer enn veninna som hadde sikkelig dårlig amh verdi 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aaa08 skrev:

Har selv opplevd at jeg som har fime amh verdier, hadde mindre antall eggposer enn veninna som hadde sikkelig dårlig amh verdi 🤔

Ja, det er rart det der 🤔 Har ikke all verdens av tid på disse kontroller til å spørre mange spørsmål. De vil jo helst ha deg fortest mulig ut. Men de siste to gangen har legen tatt seg litt ekstra tid fordi hun har hatt en ønske om å finne den høyre eggstokken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Aaa08 skrev:

Jeg er helt ny i IVF-prosessen, så er mye jeg ikke kan. Men av det jeg har lest så er FSH også av betydning, kanskje mer enn AMH? At FSH sier noe om kvaliteten på eggene. Slik jeg forstår er det ikke om å gjøre å få masse egg, men at de eggene man får ut er av god kvalitet.

Anonymkode: 6734b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, riktig det, men har du lave amh verdier så har du mindre sjanse for å produsere noen egg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Agitha skrev:

Antall dager med kraftige menssmerter uten mens: 3

Antall rugedager: 9

Antall ganger man har vært på do for å sjekke om mensen har kommet det siste døgnet: 735

Antall dager til man blir offisielt tullete: 1

:bond:

Skjønner veldig godt hvordan du har det! ☺️ Jeg er bare på rugedag 3, og blir helt surrete av å lure på om jeg kjenner ditt og datt. Men er ganske pessimistisk, egentlig. Endte med at ingen av embryoene kunne fryses, og da blir jeg jo tvilende til kvaliteten på det som er satt inn også. Av 13 egg ut og 7 befruktede var det jo dårlig utbytte med ingen på frys. For din del høres det jo lovende ut med menssmerter uten mens da, men kan jo selvsagt også være progesteronstøtten eller mensen på vei. Problemet er at det er umulig å vite. Jeg hadde menssmerter da jeg ble gravid i 2014 og hadde det også da jeg hadde negativt forsøk i september 2017....Man blir virkelig sprø av disse dagene 🤨 Håper det er gode tegn for din del 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Waldfee skrev:

Skjønner veldig godt hvordan du har det! ☺️ Jeg er bare på rugedag 3, og blir helt surrete av å lure på om jeg kjenner ditt og datt. Men er ganske pessimistisk, egentlig. Endte med at ingen av embryoene kunne fryses, og da blir jeg jo tvilende til kvaliteten på det som er satt inn også. Av 13 egg ut og 7 befruktede var det jo dårlig utbytte med ingen på frys. For din del høres det jo lovende ut med menssmerter uten mens da, men kan jo selvsagt også være progesteronstøtten eller mensen på vei. Problemet er at det er umulig å vite. Jeg hadde menssmerter da jeg ble gravid i 2014 og hadde det også da jeg hadde negativt forsøk i september 2017....Man blir virkelig sprø av disse dagene 🤨 Håper det er gode tegn for din del 🤞😊

Det skulle vært et fasitsvar på det hele; Slik føles det dersom du er gravid, og slik føles det om du ikke er gravid, enkelt og greit. Så hadde man sluppet disse dagene i ren tortur før testdag. :sukk:

Man trenger heldigvis bare det ene gullegget, så blant mange dårlige så kan det alltids være et av bra kvalitet. :)  Men jeg er utrolig skeptisk selv til at det skal bli noe resultat, så skjønner hva du mener. Jeg tørr ikke være optimistisk, det blir så tungt når det går feil vei. Jeg fikk kun 3 egg og 2 befruktet, men bare 1 overlevde. Hadde bare delt seg i 2 da det ble satt inn på dag 3, så har ikke noe kjempeforhåpninger akkurat. Dumt det ikke ble noen på frysfor deg med såpass mange egg da. Da føler man seg litt snytt. :icon_frown:

Menssmertene har avtatt litt, så er redd for at det betyr at jeg snart begynner å blø eller om smertene var festesmerter. Hvor godt kan man egentlig kjenne festesmerter? Kan det være kraftige menssmerter? Huff..skulle ønske det satt et orakel et sted man kunne spørre som hadde alle svarene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk satt inn to egg (frys) på tirsdag. Det ene var av topp kvalitet og det andre av medium kvalitet. Dette er mitt tredje ivf innsett. Ble gravid forrige gang, men mistet. Håper det går veien snart, har tre til på frys, men de ligger i samme rør. Har brukt eggdonor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 minutter siden, HerKommerMummi skrev:

Jeg fikk satt inn to egg (frys) på tirsdag. Det ene var av topp kvalitet og det andre av medium kvalitet. Dette er mitt tredje ivf innsett. Ble gravid forrige gang, men mistet. Håper det går veien snart, har tre til på frys, men de ligger i samme rør. Har brukt eggdonor. 

Masse lykke til!! :hjertesmil: Alle gode ting er 3 er det vel noe som heter, så krysser alle fingre for at det er tilfelle hos deg også. :) Så utrolig kjedelig å miste etter å faktisk ha klart å bli gravid, men med et topp kvalitet egg så har du jo gode odds. Har aldri gjort fryseforsøk, hvorfor setter de inn 2 egg da? :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Agitha skrev:

Masse lykke til!! :hjertesmil: Alle gode ting er 3 er det vel noe som heter, så krysser alle fingre for at det er tilfelle hos deg også. :) Så utrolig kjedelig å miste etter å faktisk ha klart å bli gravid, men med et topp kvalitet egg så har du jo gode odds. Har aldri gjort fryseforsøk, hvorfor setter de inn 2 egg da? :) 

Tusen takk for gode ord! Der jeg går får jeg velge selv om jeg setter inn en eller to. Satte inn to forrige gang også, det var ferskforsøk. Nå turte jeg ikke ta sjansen på å fryse ned igjen et opptint embryo. Så da ble jo valget ganske lett! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Agitha skrev:

Det skulle vært et fasitsvar på det hele; Slik føles det dersom du er gravid, og slik føles det om du ikke er gravid, enkelt og greit. Så hadde man sluppet disse dagene i ren tortur før testdag. :sukk:

Man trenger heldigvis bare det ene gullegget, så blant mange dårlige så kan det alltids være et av bra kvalitet. :)  Men jeg er utrolig skeptisk selv til at det skal bli noe resultat, så skjønner hva du mener. Jeg tørr ikke være optimistisk, det blir så tungt når det går feil vei. Jeg fikk kun 3 egg og 2 befruktet, men bare 1 overlevde. Hadde bare delt seg i 2 da det ble satt inn på dag 3, så har ikke noe kjempeforhåpninger akkurat. Dumt det ikke ble noen på frysfor deg med såpass mange egg da. Da føler man seg litt snytt. :icon_frown:

Menssmertene har avtatt litt, så er redd for at det betyr at jeg snart begynner å blø eller om smertene var festesmerter. Hvor godt kan man egentlig kjenne festesmerter? Kan det være kraftige menssmerter? Huff..skulle ønske det satt et orakel et sted man kunne spørre som hadde alle svarene. :fnise:

Jeg vet ikke hvordan festesmerter kjennes, kjente det ikke med sønnen min☺️ Håper det er det du har kjent! Toppkvalitet øker jo sjansene, men så lenge det er bra nok til innsett, er det gode muligheter! Og ja, ut fra antallet håpet jeg på frys for å unngå nytt uttak med det første. Men nå gikk uttaket denne gangen veldig greit, da. Styret med stimulering i forkant er verre. Krysser fingrene for deg 🤞😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HerKommerMummi skrev:

Høres jo lovende ut med et topp og et nesten topp! Jeg hadde innsett onsdag, så vi ligger nesten likt an😊 Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...