Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det 😙 Så utrolig synd at det ikke ble noen egg å sette inn på ditt første forsøk. Men så spennende med nytt forsøk nå. Krysser fingrene for at det klaffer for deg denne gangen! ☺ Alt vil nok føles verdt det den dagen en (forhåpentligvis) sitter der med en liten i armene. Skulle bare ønske det fantes en garanti for at det kommer til å skje 😅

Amanda 🌻

Anonymkode: d8d6b...1e5

Det hadde vært veldig kjekt med en form for garanti, hadde gjort hele prosessen sååå mye enklere. :roll: Det er vel verd det uansett, selv om man føler seg litt snytt når det ikke blir noe egg. Men jeg gjør det igjen og igjen om det er en promille av håp om at det kan gå. :baby:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat vært gjennom mitt første ivf forsøk. Ble gravid, og var overlykkelig over dette. Ny blodprøve viser derimot at hcg er synkende, og har fått beskjed om at utviklingen har stoppet opp. Føler meg bare tom og trist. Hatt to spontanaborter tidligere. Har ikke blødd ennå, så får vel bare vente på at det skal skje. Vil bare komme igang med nytt forsøk så raskt som mulig.

Et lite hjertesukk fra meg.

Amanda.

Uff. Er omtrent akkurat i samme båt. Hos meg var det g.test med ukeindikator som indikerte fallende HCG. Har tatt to blodprøver, bare fått svar på den første, men den sier mer enn nok: 60 når jeg skulle være 5+4. Skulle vel heller vært på minimum 500 eller noe. Har en MA bak meg. 

Det er en sorg over å miste. Samtidig som jeg blir så motløs over å måtte gjennom abortprossen igjen, både fysisk og psykisk. Og igjen frustrasjonen over å måtte i gang med nye forsøk, ny venteperiode og ny usikkerhet. Og ingen garanti om at det vil gå. I tillegg kjenner jeg så på følelsen av urettferdighet. At når det ENDELIG går etter år med prøving, så går det ikke likevel. Mens andre ikke en gang trenger å se på mannen før de blir gravide. Beklager hvis jeg høres negativ og sutrete ut, jeg skal komme meg opp igjen, men det er slik det føles nå. Jeg har null tro på at blodprøve jeg tok i dag på mirakuløst hvis skal vise oppgang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å miste etter ivf er så jævlig kjipt! Først oppturen, så nedturen, også vissheten at man må igjennom samme runden en gang til...

For meg hjalp det å vite når neste runde ble.

Men den første uken etter kjemisk/sa var vanskelig..

Anonymkode: d21b5...7d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tiner de embryo og på mandag skal de sette den inn. Jeg spurte om hvor stor sjanse er det for at den overlever. 90% sa de.jeg har hørt at mange ikke klarer opptiningen. Det klinikken sa var at offentlige sykehus de fryser embryoen i ganske tidlig stadige og da er ofte kvaliteten ikke er kjempe bra. Mens de ventet veldig lenge og var helt sikker på at embryoen var sterk nok. Har dere noe tanker rundt det? Aldri vært gjennom dette med frys og er veldig spent på hva dette bringer? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å miste etter ivf er så jævlig kjipt! Først oppturen, så nedturen, også vissheten at man må igjennom samme runden en gang til...

Så enig :-( jeg sliter enda etter SA, driver og slutter og blø nå. Det er 13 dager etter jeg begynte og blø. Og vill bare vite når jeg kan begynne på nytt men får ikke vite det enda :-( dette er så tøft "-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hollymolly skrev:

I dag tiner de embryo og på mandag skal de sette den inn. Jeg spurte om hvor stor sjanse er det for at den overlever. 90% sa de.jeg har hørt at mange ikke klarer opptiningen. Det klinikken sa var at offentlige sykehus de fryser embryoen i ganske tidlig stadige og da er ofte kvaliteten ikke er kjempe bra. Mens de ventet veldig lenge og var helt sikker på at embryoen var sterk nok. Har dere noe tanker rundt det? Aldri vært gjennom dette med frys og er veldig spent på hva dette bringer? 

min lege sier at det er størst sannsynlighet for fersk innsett,men de vil ikke kaste bort fryste embryo som kan gå bra.Det er jeg glad for,fordi jeg har et barn som er fra fryst blasocyst i det offentlige.

Har tint i min ivf periode 5 blasocyster hvor kun 1 ikke overlevde tiningen. 

Så slapp av og la legen og bioingeniøren gjøre jobben.Når embryoet er satt inn,kan du ikke gjøre det fra eller til da heller. Det er det som er så irriterende og bra på samme tid,vi kan ikke gjøre noe fra eller til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.2.2018 den 17.49, Waldfee skrev:

Håper flere eggposer har vokst når du kommer på kontroll fredag 🤞 Jeg har også UL da, spent på om det er noen bra follikler å se (ikke vært på kontroll enda) ☺️

Hvordan gikk det for deg i dag?🤞🏼🙏🏼 

Kjedelig nyheter her..må øke dosen over helgen & hvis egga ikke har vokst noe mer da så må vi avbryte 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2018 den 10.30, Håper mamma i 2018 skrev:

Det skjønner jeg:-(  si I fra hva de sier da :-) 

Var på ny kontroll i dag & de hadde ikke vokst så mye som de håpet😑har ett som er stort & masse små (18 stk). Måtte øke dosen igjennom helgen & hvis det ikke er noe vekst på de små til mandag så må vi avbryte😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mynta skrev:

Var på ny kontroll i dag & de hadde ikke vokst så mye som de håpet😑har ett som er stort & masse små (18 stk). Måtte øke dosen igjennom helgen & hvis det ikke er noe vekst på de små til mandag så må vi avbryte😰

Off så leit:-( Krysser fingre for deg og håper de bare vokser skikkelig i helgen:-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hollymolly skrev:

Hvorfor tiner de embryo i dag? Jeg har bare hatt innsett samme dag som de har tint opp embryoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått satt inn 1 embryo og fått hele 9 stk på frys! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet, har ikke tenkt å teste selv i det hele tatt men bruke de neste ukene på å tenke på alt annet 🤞🏽

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Wiley skrev:

Da har jeg fått satt inn 1 embryo og fått hele 9 stk på frys! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet, har ikke tenkt å teste selv i det hele tatt men bruke de neste ukene på å tenke på alt annet 🤞🏽

Åh så spennende 😍😊 + så mange på frys👏🏼👏🏼 Lykke til🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne følelsen har jeg nå. Men jeg aner ikke når neste forsøk blir. Må først gjennom aborten og så må jeg vel vente på ny mens som med mine lange sykluser kan ta laaaang tid. 

skulle vært 6 uker idag, men HCG målt i går viste 25. Nedgang fra tirsdag på 60. Så vidt begynt å blø litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Mynta skrev:

Hvordan gikk det for deg i dag?🤞🏼🙏🏼 

Kjedelig nyheter her..må øke dosen over helgen & hvis egga ikke har vokst noe mer da så må vi avbryte 😰

Så utrolig kjedelig!  😟 Håper de vokser til mandag, da! Det kan jo fortsatt skje 🤞. Samtidig - hvis det ikke skulle gå veien, kanskje du bør høre med legene om du skal ha lang protokoll neste gang, hvis du hadde kort nå? Det kan vel gi bedre vekst av follikler og dermed bedre lykke ved neste forsøk. 

Så snilt av deg å høre hvordan det går med meg ☺️ Jeg har vært heldig så langt, de så over 20 follikler i bra størrelse og er litt på grensen til overstimulering så må ta det helt rolig i helga. Uttak på mandag. Håper å få ut noen bra egg. Er allerede 38, så kan være mange dårlige. Jeg har hatt 4 uker nedregulering med nesespray denne gangen - virker å ha funket bra på follikelstimuleringen. Tidligere forsøk har jeg fått ut 8 og 9 egg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wiley skrev:

Dette var jo helt utrolig bra resultat!! 👍👏😊 Med så mange på frys har de hatt mange å velge mellom til innsett, da er nok lille ruge-embryo av tipp topp kvalitet 👍 og deilig å vite at det er mange igjen i fryseren. Lykke til!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Waldfee said:

Dette var jo helt utrolig bra resultat!! 👍👏😊 Med så mange på frys har de hatt mange å velge mellom til innsett, da er nok lille ruge-embryo av tipp topp kvalitet 👍 og deilig å vite at det er mange igjen i fryseren. Lykke til!!

Ja helt supert resultat, veldig fint å ha de 9 i bakhånd hvis det ikke skulle gå veien på første forsøk. Skjeldent bra sa laboratoriet så det er betryggende en så lenge :) Tusen takk! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en oppdatering: vi prøvde en siste gang med inseminering (hadde prøvd det to ganger før) og graviditetstesten var positiv i dag. Det er kun to uker og jeg er redd for å miste, men etter to år med prøving og mange negative tester så føles det bra å se en positiv test. Jeg trodde jeg aldri skulle se en positiv test. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Så utrolig kjedelig!  😟 Håper de vokser til mandag, da! Det kan jo fortsatt skje 🤞. Samtidig - hvis det ikke skulle gå veien, kanskje du bør høre med legene om du skal ha lang protokoll neste gang, hvis du hadde kort nå? Det kan vel gi bedre vekst av follikler og dermed bedre lykke ved neste forsøk. 

Så snilt av deg å høre hvordan det går med meg ☺️ Jeg har vært heldig så langt, de så over 20 follikler i bra størrelse og er litt på grensen til overstimulering så må ta det helt rolig i helga. Uttak på mandag. Håper å få ut noen bra egg. Er allerede 38, så kan være mange dårlige. Jeg har hatt 4 uker nedregulering med nesespray denne gangen - virker å ha funket bra på follikelstimuleringen. Tidligere forsøk har jeg fått ut 8 og 9 egg.

Ja, det tenker jeg å😊At jeg kanskje må medisineres anderledes eller no, har kort nå ja😊

Hadde 18 små follikkler på Ul i dag & bare 1 stor😅håper de små vokser seg store i løpet av helgen ja!😊 fått øka dosen menopur + at jeg tar orgalutran ( eller hva den heter🙊) 

Lykke til med uttak til mandag, det blir spennende 😍😍 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.3.2018 den 15.08, Butter skrev:

Uff. Er omtrent akkurat i samme båt. Hos meg var det g.test med ukeindikator som indikerte fallende HCG. Har tatt to blodprøver, bare fått svar på den første, men den sier mer enn nok: 60 når jeg skulle være 5+4. Skulle vel heller vært på minimum 500 eller noe. Har en MA bak meg. 

Det er en sorg over å miste. Samtidig som jeg blir så motløs over å måtte gjennom abortprossen igjen, både fysisk og psykisk. Og igjen frustrasjonen over å måtte i gang med nye forsøk, ny venteperiode og ny usikkerhet. Og ingen garanti om at det vil gå. I tillegg kjenner jeg så på følelsen av urettferdighet. At når det ENDELIG går etter år med prøving, så går det ikke likevel. Mens andre ikke en gang trenger å se på mannen før de blir gravide. Beklager hvis jeg høres negativ og sutrete ut, jeg skal komme meg opp igjen, men det er slik det føles nå. Jeg har null tro på at blodprøve jeg tok i dag på mirakuløst hvis skal vise oppgang. 

Uff ja dette er virkelig en  beintøff prosess! Frustrerende å ikke råde over noe en ønsker så sterkt. Veldig trist at du hadde synkende hcg, skjønner godt at du er skuffet og har det tungt nå. Har det på samme måte. Har bare lyst til å komme i gang med nytt forsøk, men vet ikke når det blir ennå. Får inderlig håpe at det klaffer for oss neste gang.

Amanda 🌻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2018 den 20.41, Hollymolly skrev:

Hvor åpne er dere med at dere går gjennom IVF. Og behandlingene? Jeg merker det er veldig lett å være åpen under sprøyter, uttakk osv.. men når jeg ikke blir gravid så er det så hardt å måtte si til de jeg har delt dette med at det ikke gikk denne gangen heller😒. Så denne gangen har jeg valgt å holde kjeft, jeg synes det er så slitsomt, særlig når alt jeg har lyst til er å grave meg ned i sofaen og bare forsvinne.. hvordan opplever dere dette? 

Åpne om at vi har prøverøsbarn og trenger prøverør. Forteller ikke når vi er i gang med unntak av til mamma. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...