Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Aaa08 skrev:

Var på kontroll i dag, alt fint, venter bare litt til til eggposene vokser litt til. Mest sannsynlig utakk på torsdag-fredag

Bra! Lykke til 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Livi skrev:

Så bra! Jeg er like bak deg denne gangen også. Skal på kontroll på fredag for å se hvordan det har gått med sprøytene 😊

Spennende!!! Masse lykke til🤞👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, tuppelene skrev:

Å kjære deg, jeg håper virkelig at symptomene er anderledes for deg denne gangen og at testene snart begynner å bli positive🙏🏻 Dette er virkelig en slitsom prosess og jeg håper så mye på at det skal gå veien for dere nå. Sender deg en stor klem💗

Tuusen takk snille du 💗 Det hjelper med en klem, og det hjalp bare å skrive det ut! Vi har jo en godgutt og er veldig, veldig heldige. Må aldri glemme det 💗 klem tilbake til deg ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt litt på en ting. Mens man står i IVF-kø, hvis man plutselig blir gravid, ringer man da med engang å avbestiller og melder seg ut av køen? Tenker litt på om man ringer nesten med engang man har fått positiv test og så mister man f.eks, og må så gjennom hele greia 1 år til før man kan få ny henvisning?

Anonymkode: 33be6...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt litt på en ting. Mens man står i IVF-kø, hvis man plutselig blir gravid, ringer man da med engang å avbestiller og melder seg ut av køen? Tenker litt på om man ringer nesten med engang man har fått positiv test og så mister man f.eks, og må så gjennom hele greia 1 år til før man kan få ny henvisning?

Anonymkode: 33be6...26a

Jeg ventet med å ringe til uke 12, ingen sure miner hos Riksen :) Du trenger jo ikke å si hvor langt du er på vei når du ringer heller ;) Jeg ble riktignok ikke gravid av meg selv, men ved hjelp av privatklinikk mens jeg sto i kø i det offentlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, miore skrev:

Jeg ventet med å ringe til uke 12, ingen sure miner hos Riksen :) Du trenger jo ikke å si hvor langt du er på vei når du ringer heller ;) Jeg ble riktignok ikke gravid av meg selv, men ved hjelp av privatklinikk mens jeg sto i kø i det offentlige.

Takk for svar! Har bare fundert litt på det, om det skulle skje. Er jo ikke gitt at alle evt. får det til på egenhånd igjen liksom, om man skulle ha mistet. Da hadde det jo vært surt å måtte gå gjennom et helt år til pluss ventetid i kø.

Anonymkode: 33be6...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Advarsel: Dette er min første post på kvinneguiden ever - håper jeg ikke tråkker feil!! 😳

Først av alt: takk for en superinformativ og fin tråd! Jeg har vært "lurker" på kvinneguiden i årevis. I de siste to tre årene har jeg lurket i "Prøvere og ufrivillig barnløse" og fått svar på mye jeg har lurt på. Det er rørende å lese om alle de fantastiske oppturene og de hjerteskjærende nedturene om hverandre 💕

Vi har prøvd å bli gravid i over tre år. Vi søkte om IVF på riksen for ca ett og et halvt år siden, og skulle egentlig ha satt i gang med kort protokoll rett over jul, men så fant legene en mistenkelig cyste, og jeg fikk meg en skremmende omvei innom radiumhospitalet for utredning. Er det noen andre her som har fått utsatt forsøk pga cyster? Ble heldigvis "friskmeldt" i mai, og får starte mitt første forsøk ved neste menstruasjon ca. fredag. Jeg har periodevis vært veldig langt nede i denne prosessen, men nå er jeg så utrolig glad for å endelig komme i gang, og spent på hvordan det kommer til å gå 🙏 ☺️

Skal gå på kort protokoll, og starte med 112,5 IE Gonal F. Håper ikke det er for lite, ser at mange har større doser enn det ved oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt litt på en ting. Mens man står i IVF-kø, hvis man plutselig blir gravid, ringer man da med engang å avbestiller og melder seg ut av køen? Tenker litt på om man ringer nesten med engang man har fått positiv test og så mister man f.eks, og må så gjennom hele greia 1 år til før man kan få ny henvisning?

Anonymkode: 33be6...26a

Du må ikke vente et helt år til om man er gravid, og mister men man må få igjen normal mens etter man har mistet føre man kan fortsette på forsøket uansett så om du blir gravid på egenhånd så får du jo ikke gått til planlagt førsøk uansett. Så jeg ville ringt og sakt i fra med en gang. Jeg gjorde det, men mistet. Tenkt at du tar i fra en en plass som ingen plutselig får fordi du ikke ringer og sier i fra eller mister. Jeg skjønner tenkningen din også men er du i systemet må du ikke vent et helt år. ❤️ Jeg er ikke sur skriver bare min mening 🙂🙂

Anonymkode: fb53c...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Du må ikke vente et helt år til om man er gravid, og mister men man må få igjen normal mens etter man har mistet føre man kan fortsette på forsøket uansett så om du blir gravid på egenhånd så får du jo ikke gått til planlagt førsøk uansett. Så jeg ville ringt og sakt i fra med en gang. Jeg gjorde det, men mistet. Tenkt at du tar i fra en en plass som ingen plutselig får fordi du ikke ringer og sier i fra eller mister. Jeg skjønner tenkningen din også men er du i systemet må du ikke vent et helt år. ❤️ Jeg er ikke sur skriver bare min mening 🙂🙂

Anonymkode: fb53c...da6

Man tar jo ikke opp en plass egentlig, det er ingen som må vente lengre selv om man står i køen! Nå man sier fra seg plassen sin er det jo andre som rykker frem, uavhengig om man gjør det i uke 4 eller 12 av graviditeten. Det er jo en annen sak om uke 12 er etter at man skulle vært inne til behandling så klart, men sånn var det ikke for min del - på det tidspunktet var det ca et års ventetid fra henvisning og til det skjedde noe. 

Men uansett, kjekt å vite at man ikke mister plassen selv om man blir gravid utenom "systemet" :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt litt på en ting. Mens man står i IVF-kø, hvis man plutselig blir gravid, ringer man da med engang å avbestiller og melder seg ut av køen? Tenker litt på om man ringer nesten med engang man har fått positiv test og så mister man f.eks, og må så gjennom hele greia 1 år til før man kan få ny henvisning?

Anonymkode: 33be6...26a

Jeg hadde ventet. Enten til uke 12 evt til jeg hørte noe mer fra de (feks beskjed om å ringe inn ved neste menstruasjon), alt etter hva som kom først.

Anonymkode: 6734b...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! Har bare fundert litt på det, om det skulle skje. Er jo ikke gitt at alle evt. får det til på egenhånd igjen liksom, om man skulle ha mistet. Da hadde det jo vært surt å måtte gå gjennom et helt år til pluss ventetid i kø.

Anonymkode: 33be6...26a

Jeg ble gravid med prøverør i det private, og planla å vente til uke 12 før jeg sa fra meg plassen i køen i det offentlige. Det offentlige ringte meg da jeg var ca 10 uker på vei for å tilby meg en ledig time en mnd senere, da sa jeg at jeg var gravid. Bare glade miner! Som forklart over er det ingen som mister plassen sin eller må vente lenger så lenge man sier ifra i god tid før faktisk time. Jeg ga beskjed i januar og hadde oppsatt time i mai, så jeg hadde ikke dårlig samvittighet for å vente med å si ifra. 

Står nå på ny venteliste i det offentlige, og de vet at jeg går privat i mellomtiden. Har ikke fått tildelt time i det offentlige engang, så der går det treeeegt. 

 

Hvis man blir gravid kort tid før timen i det offentlige bør man gi beskjed, men forklar gjerne problemstillingen. Kanskje kan de flytte timen med noen mnd, eller ha deg på vent? 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i går , skal ta siste dose gonal f i kveld. Uttak på lørdag. Legen pratet om at de kanskje skal dyrke til blasto. Fikk noen tilbud om dette på Riks? Trodde det ikke var mulig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aaa08 skrev:

Var på kontroll i går , skal ta siste dose gonal f i kveld. Uttak på lørdag. Legen pratet om at de kanskje skal dyrke til blasto. Fikk noen tilbud om dette på Riks? Trodde det ikke var mulig

Så bra de vil dyrke til blasto👍 På mitt andre forsøk dyrket de også til blasto og jeg fikk sette inn to embryo. Fikk ut 19 egg, 10 befruktet og 5 var med til dag fem. Ingen på frys, og et embryo festet seg. Skjønner at kvaliteten ikke er den beste hos oss. Tenk om de hadde gamblet på feil embryo på dag to.. veldig glad vi fikk blasto dyrking, har veldig troen på det når kvaliteten virker dårlig. Masse lykke til🤞🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, tuppelene skrev:

Så bra de vil dyrke til blasto👍 På mitt andre forsøk dyrket de også til blasto og jeg fikk sette inn to embryo. Fikk ut 19 egg, 10 befruktet og 5 var med til dag fem. Ingen på frys, og et embryo festet seg. Skjønner at kvaliteten ikke er den beste hos oss. Tenk om de hadde gamblet på feil embryo på dag to.. veldig glad vi fikk blasto dyrking, har veldig troen på det når kvaliteten virker dårlig. Masse lykke til🤞🏻 

Så bra! Skal masse på De på lørdag og be dem å vente til dag 5. Skjønner ikke hvorfor de ikke gjør dette hver gang... som du skriver- lett å sette inn fall embyro på dag 2 eller 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med de som skal begynne prosessen.

Selv sitter jeg her og venter. Blodprøve på tirsdag, er spent. Følt meg litt kvalm og veldig trøtt, men ellers i grei form. Er nok mest progesteronen som gjør det, selv om jeg har blitt mer og mer kvalm de siste dagene. Hmm.

Dere som har vært gjennom dette før; testet dere noe selv før blodprøven? Jeg vet ikke helt om jeg skal vente eller ikke. Er så spent. Men samtidig er det litt godt å leve i håpet også, så jeg er redd for testing som kan være nedslående. 

Råd mottas med takk. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SPOCA skrev:

Lykke til med de som skal begynne prosessen.

Selv sitter jeg her og venter. Blodprøve på tirsdag, er spent. Følt meg litt kvalm og veldig trøtt, men ellers i grei form. Er nok mest progesteronen som gjør det, selv om jeg har blitt mer og mer kvalm de siste dagene. Hmm.

Dere som har vært gjennom dette før; testet dere noe selv før blodprøven? Jeg vet ikke helt om jeg skal vente eller ikke. Er så spent. Men samtidig er det litt godt å leve i håpet også, så jeg er redd for testing som kan være nedslående. 

Råd mottas med takk. ;) 

Jeg klarte ikke å vente😳 kjøpte sånn pakke med mange strips. Jeg har dessverre bare fått negative tester da... men mange som tester positivt tidlig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, SPOCA said:

Lykke til med de som skal begynne prosessen.

Selv sitter jeg her og venter. Blodprøve på tirsdag, er spent. Følt meg litt kvalm og veldig trøtt, men ellers i grei form. Er nok mest progesteronen som gjør det, selv om jeg har blitt mer og mer kvalm de siste dagene. Hmm.

Dere som har vært gjennom dette før; testet dere noe selv før blodprøven? Jeg vet ikke helt om jeg skal vente eller ikke. Er så spent. Men samtidig er det litt godt å leve i håpet også, så jeg er redd for testing som kan være nedslående. 

Råd mottas med takk. ;) 

Klinikken min brukte bare graviditetstest. Men først på 16 dpo.

Testet tidligere enn det ja..  Synes det var godt å være forberedt, både den ene og andre veien.

Du vil nok kunne få et svar i helga. 

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Jeg har vel strengt tatt vært gjennom dette før, siden jeg har 12 inseminasjoner bak meg. Er vel bare jeg som er nervøs og ikke helt vet hva jeg vil gjøre. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er prøver og har vært det en stund og skal til første utredningstime ved Fertilitetsseksjonen ved det lokale sykehuset her jeg bor. Alt av prøver av både meg og mannen er tatt. Regner med det blir en gjennomgang av hva prøvene viser og evt. hva veien videre basert på det blir, men er det noe annet som skjer under denne første utredningstimen? Vi begge må møte. Er ganske spent, og det hadde vært fint å vite litt om hva jeg kan forvente :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SPOCA skrev:

Lykke til med de som skal begynne prosessen.

Selv sitter jeg her og venter. Blodprøve på tirsdag, er spent. Følt meg litt kvalm og veldig trøtt, men ellers i grei form. Er nok mest progesteronen som gjør det, selv om jeg har blitt mer og mer kvalm de siste dagene. Hmm.

Dere som har vært gjennom dette før; testet dere noe selv før blodprøven? Jeg vet ikke helt om jeg skal vente eller ikke. Er så spent. Men samtidig er det litt godt å leve i håpet også, så jeg er redd for testing som kan være nedslående. 

Råd mottas med takk. ;) 

Høres jo litt lovende ut med kvalme, men er jo aldri godt å vite hva som er hva, med de medisinene vi går på ☺️. Første forsøket mitt testet jeg ikke før blodprøven (da var jeg gravid og fikk en gutt, og var før testen sikker på at jeg var gravid for merket det veldig i magen). Senere forsøk har jeg ikke klart å vente. Man får vel ofte et ganske sikkert svar rundt 12-13 dager etter egguthentingen. Samtidig: Jeg blir så lei meg av negative tester, hater det. Så jeg prøver å begrense meg, ikke teste for mange ganger, for det blir mange nedturer. Hvis du har testdag tirsdag, kan du jo feks teste søndag om du ikke greier å vente. Da vil du ha sannsynlighet for å få positiv test om det har lykkes, og det er kanskje litt bedre å få en negativ test i helga om drt ikke skulle gå, når man ikke må rett på jobb etterpå. Gjør det du føler er rett for deg 😊 Krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...