Gå til innhold

Hvordan bli god i et språk? Syntes ikke apper er effektive...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter ca 2 mnd med forskjellige språkapper som Duolingo og lignende, så kan jeg fortsatt ikke forstå eller snakke en fri samtale på ønsket språk. Jeg kan bare de basic ordene og kan gjette meg til enkelte andre ord eller betydninger av setninger. 

Jeg ønsker å lære meg spansk flytende, er det noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre det? Hvordan/hvor? 
Jeg har ingen spanske venner eller krets så jeg hører ikke språket rundt meg i det daglige, vet det er lettere å lære om man gjør det... 

Anonymkode: 63703...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en kursbok og jobb deg gjennom den. Det har jeg gjort med tysk i år, og det går kjempebra. Jeg har allerde lest min første tyske bok. 

Anonymkode: 353f1...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et viktig prinsipp ved å lære et språk er først å lytte og så herme. Det ligger en del bra på Youtube. Se etter kurs hvor læreren sier en enkel setning både i normal hastighet og så sakte. Og som deretter oppfordrer deg til å gjenta. Det er slik vi også lærer som barn. Ellers så er det viktig å snakke med seg selv på spansk. Prøv også å laste ned en lydfil fra youtube videoen du liker og spill den i bilen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duolingo er temmelig ubrukelig hvis du er ut etter å lære på ordentlig, forresten. Det er artig som et spill, men ikke stort mer enn det.

Anonymkode: 353f1...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appene er ubrukelige til annet enn å lære seg et og annet ord. 

Kjøp deg heller et ordentlig kurs, med lydspor, bøker og full pakke. Det koster litt, men det er forferdelig mye mer lærerikt enn disse tøyseappene. 

Du kan også melde deg på kurs om det er noe sånt der du bor, så du får en lærer som kan gi deg tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 258b2...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytt til et land der de snakker spansk i ca halvtår - et år.

Anonymkode: 7c8e0...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...