Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Bare kobling mellom koffein og SA ved store mengder. Gravide kan fint drikke 1-2 kopper kaffe om dagen uten problem. Problemet dukker først opp hvis du er en av dem som drikker 4-5 iløpet av en arbeidsdag.

Anonymkode: 0a321...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som har lyst å bli gravid, men som fortsatt ikke har fått igjen mensen etter fødsel? Babyen min er 5 mnd og vi er klar for en siste😬 Jeg ammer dag/natt... 

Anonymkode: 9ff81...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uregelmessig mens er slitsomt. Ferdig med mensen igår. Vet ikke om det er 2 dager eller 70 dager til neste, og dermed ikke når eggløsning er heller... håper på en mer stabil syklus snart! Vet iallefall at jeg skal tenke meg mer om neste gang jeg velger prevensjon!

i dette halve året som prøver har jeg hatt så utrolg mange drømmer om at jeg får baby uten at jeg visste jeg var gravid😂 håper jeg merker noe hvis jeh blir grvid en gang!

Anonymkode: 18d06...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare kobling mellom koffein og SA ved store mengder. Gravide kan fint drikke 1-2 kopper kaffe om dagen uten problem. Problemet dukker først opp hvis du er en av dem som drikker 4-5 iløpet av en arbeidsdag.

Anonymkode: 0a321...e9b

Da prøver jeg meg på en kaffekopp i dag:Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, meelissa skrev:

Da prøver jeg meg på en kaffekopp i dag:Knegg:

Hold deg unna energidrikk bare :) 

Anonymkode: 0a321...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt trøtt og tung i hode om dagen. Sovet 11 timer i natt, fremdeles trøtt, har vondt i hode og opplever at hode føkes tungt. 5 dager siden ikm, fremdeles ikke kommet. Ta ny test imorra kanskje 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wohoo, her var en aktiv gjeng som alle prøver å bli gravide. Nå har jeg prøvd å lese meg igjennom det dere har skrevet siden november, så ble litt. Men herlighet jeg kjenner meg MASSE igjen i flere av dere jenter.
Vi er selv aktive prøvere! :) 
Jeg er 23 år, og min samboer er 25, og vi har sammen en liten gutt på 4 år.
P-staven ble tatt ut i august 2017 og prøvingen begynte i oktober 2017 uten noe hell så langt :(
Syklusen er helt ustabil, har hatt to ganger mensen, en i november 2017, der var "syklusen" på 74(!!!!!!!!) dager, og siste var i januar, og har enda ikke fått den tilbake, og nå er jeg oppi 45 dager siden sist ca *sukk*.
De siste ukene har jeg hatt en del symptomer som, hodepie, mensen lignende smerter, vondt baki bekkenet, kvise utbrudd, hormonell (ifølge sambo, hihi) litt iiiling i høyre lår, kjenner ikke noe i brystene pga jeg har hatt bryst reduksjon, så er "lam" der om jeg kan si det.
Tok en CB digital test på fredag med kvelds urin, negativ. Og en idag litt mer på dagen med a1, og den var og dessverre negativ.
Så vi får bare smøre oss med tålmodighet...noe jeg ikke er :(  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :hallo: 

Prøver på 34 år her, med min kjæreste samboer (også 34). Vi prøver på vårt første barn sammen, og for min del er dette barn nummer 2. Min kjære har ingen barn fra før. Barn nummer 1 ligger og sover søtt i senga si og er 5 år gammel. 

"Kastet pillene" etter 1 uke på nytt brett (yup, I´m craaazy), og hadde bortfallsblødning 3 dager etterpå. Blødningen sluttet på lørdag (24.feb), men menssmertter, ilinger i lår og hofte, samt smterer i rygg og ei kraftig hodepine, har forøvrig ikke glippet taket. Det sitter i som hakka møkk, og har sløvet på sofaen i tre dager nå, med gardinene igjen og total stillhet... Nevnte jeg stikkinger i brystene også? Om ikke annet, så har jeg iallfall ramset opp hvordan kroppen min "rydder opp" etter pilleslutt. Jeg opplevde (ja, faktisk) eggløsningssmerter under bortfallsblødningen, men det skal vel mye til å ha klaffet på denne. Vi har hatt hyppig sex :wink: Syklusene mine har stabilisert seg nokså umiddelbart etter pilleslutt tidligere, så jeg håper selvfølgelig at det går like greit denne gangen. 

Krysser fingrene for oss alle sammen :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Flere som har lyst å bli gravid, men som fortsatt ikke har fått igjen mensen etter fødsel? Babyen min er 5 mnd og vi er klar for en siste😬 Jeg ammer dag/natt... 

Anonymkode: 9ff81...a23

Jeg! Har en liten på 4 mnd og har heller ikke fått mensen tilbake. Har akkurat sluttet å amme da av forskjellige grunner så håper det ikke går altfor lang tid😊 Vi har vel blitt enige om å begynne å prøve i mai, så i mellomtiden snikleser jeg bare litt på dere andre😊

Anonymkode: 8691e...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ingen baby på oss, tante rød meldte sin annkomst. I juni har det gått ett år og da skal vi søke hjelp, men det er vel kanskje bortkastet å søke hjelp i juni, når det er ferie osv? Går det ann å søke i mai når det har gått 11 mnd eller må vi vente til august før vi får utredning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 13.37, Fiia skrev:

Jeg hadde det helt likt. Jeg hadde stabil syklus før jeg begynte på p-piller, gikk på de i 5 år, sluttet og hadde en helt merkelig syklus etter det. Hadde sjeldent mensen og visst jeg hadde kunne det gå flere måneder mellom hver gang. Oppsøkte lege og ble henvist til gynekolog, fikk påvist PCOS, så vil absolutt anbefale deg og sjekke det ut :) 

Har blitt henvist til gynekolog nå, så er veldig spent på hva som skjer videre... 

Heldigvis blei jeg møtt med åpne armer hos legen og det var veldig godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes det er flott å kunne lufte tankene her, og lese om deres opplevelser i samme søken. 

Jeg og samboer er begge 35, og prøver på første . Jeg sluttet på pillene i desember, og av en eller annen merkelig grunn antok jeg at det ville bli enkelt å bli gravid. Hehe, naivt.. 🙄 Det er en liten omstilling i seg selv det der, når noe man har aktiv unngått hele livet plutselig blir uoppnåelig. 

Mensen har vært tilnærmet stabil siden pilleslutt, men det har ikke tålmodigheten min vært. Det tok vel en liten måned fra tankegangen om at "dette ordner naturen selv" til googling av fertilitetsrater, bestilling av tester og diverse hjelpemidler.. 😶 Så nå er vi på pp3 - Jeg tar Royal Jelly, grapefruitjuice,  Wild Yam og babyklister og har satt sambo på regime av sink, multivitamin og Maca. 

Jeg hadde EL den 21. februar, og test i går på 9 dpo var blendahvit. Prøver å holde meg i dag, og heller vente to dager før neste test. Men det er vanskelig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
1 minutt siden, Lunali10 skrev:

Hei,

Jeg synes det er flott å kunne lufte tankene her, og lese om deres opplevelser i samme søken. 

Jeg og samboer er begge 35, og prøver på første . Jeg sluttet på pillene i desember, og av en eller annen merkelig grunn antok jeg at det ville bli enkelt å bli gravid. Hehe, naivt.. 🙄 Det er en liten omstilling i seg selv det der, når noe man har aktiv unngått hele livet plutselig blir uoppnåelig. 

Mensen har vært tilnærmet stabil siden pilleslutt, men det har ikke tålmodigheten min vært. Det tok vel en liten måned fra tankegangen om at "dette ordner naturen selv" til googling av fertilitetsrater, bestilling av tester og diverse hjelpemidler.. 😶 Så nå er vi på pp3 - Jeg tar Royal Jelly, grapefruitjuice,  Wild Yam og babyklister og har satt sambo på regime av sink, multivitamin og Maca. 

Jeg hadde EL den 21. februar, og test i går på 9 dpo var blendahvit. Prøver å holde meg i dag, og heller vente to dager før neste test. Men det er vanskelig..

 

Ja ikke gi opp håpet enda ..:)

Jeg fikk blendahvit test 9 DPO og strek dagen etterpå..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det og mens i dag. Tenker å begynne opp med Wild yam selv, syns jeg har noe kort lutealfase (11 dager). Noen andre med kort lutealfase? 

Men et spørsmål til dere kloke damer: Jeg får alltid lette menssmerter ei uke før forventet mens. (altså ca 6-7 DPO). Jeg leste et sted at det er kroppen som forbereder seg på mens allerede da- men betyr det at egget bør feste seg før den tid? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også😇 

Jeg er 24, og kjæresten min er 25 år. Jeg har en jente på 4år fra før av som har super lyst til å bli storesøster😊 

selv har jeg ikke gått på prevensjon siden april/mai 2017, men ble ikke aktivt prøvere før noen måneder siden, da ingenting har skjedd. Nå krysser vi fingrene for at 2018 blir vårt år❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, meelissa skrev:

Ææh, fikk positiv test i dag!! CB digital 1-2 uker😍

Gratulerer :jepp::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, meelissa skrev:

Ææh, fikk positiv test i dag!! CB digital 1-2 uker😍

Gratulerer så masse, meelissa, så gøy! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2018 den 11.40, hawke skrev:

Vel, ingen baby på oss, tante rød meldte sin annkomst. I juni har det gått ett år og da skal vi søke hjelp, men det er vel kanskje bortkastet å søke hjelp i juni, når det er ferie osv? Går det ann å søke i mai når det har gått 11 mnd eller må vi vente til august før vi får utredning?

Hei,

Hadde jeg vært deg, hadde jeg begynt prosessen med utredning nå. Hvorfor vente?

Jeg tok det store steget å bestilte utredning i januar etter mange år med prøving. Jeg angrer at jeg ikke begynte før.

Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...