Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Mary11111 skrev:

Ja okei. For vanligvis så har jeg en syklus på 26-29 dager. Men nå er syklusen forventet å være på 30 dager. Og er på dag 26 nå, så kan egentlog vente mens når som helst, da jeg har fult av symptomer ( som jeg håper er pg graviditet) 

hadde ett stor håp denne mnd, da vi har lagt inn rikelig med aksjer nesten hver eneste dag..

Skjønner følelsene dine, men håpet er ikke ute enda og det er jo fortsatt noen dager til IKM😁 Jeg har syklus på 28-31 dager og denne mnd kom El så sent som på dag 19 ca (jeg temper). Ellers pleier jeg å få mensen omtrent på samme dato per mnd, så jeg bruker å tenke at IKM er samme dag som første dag med mens, selv om det varierer pga antall dager i mnd da men☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Skjønner følelsene dine, men håpet er ikke ute enda og det er jo fortsatt noen dager til IKM😁 Jeg har syklus på 28-31 dager og denne mnd kom El så sent som på dag 19 ca (jeg temper). Ellers pleier jeg å få mensen omtrent på samme dato per mnd, så jeg bruker å tenke at IKM er samme dag som første dag med mens, selv om det varierer pga antall dager i mnd da men☺️

Ja vi får krysse fingrene 👌🏼🤰🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge venter dere med å teste? Har IKM i morgen, men tror jeg kan være gravid... Har så lyst å teste, men er det noen vits? Tanker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sol Angelika skrev:

Hvor lenge venter dere med å teste? Har IKM i morgen, men tror jeg kan være gravid... Har så lyst å teste, men er det noen vits? Tanker??

Du kan ta en test nå ja :) vil mest sannsynlig være positiv dersom du er gravid, er den negativ så er det fremdeles fullt mulig at du er gravid :) men tror det vil slå ut på testen nå :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sol Angelika skrev:

Hvor lenge venter dere med å teste? Har IKM i morgen, men tror jeg kan være gravid... Har så lyst å teste, men er det noen vits? Tanker??

Du kan fint teste dagen før ikm 😄 Jeg fikk positiv test  på morgenurin 14 dpo, dagen før ikm. 
Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en test på morgenurin i morgen tidlig, på ikm. Denne vil med nokså stor sikkerhet gi deg et svar, men du kan fremdeles være gravid selv om den er negativ dersom du har sen hcg-stigning. Noen får ikke positiv test før mange dager etter ikm. Men det er i hvert fall "vits" å teste i morgen! Du har klart å holde deg lenge 😊 Hopp i det, og oppdater gjerne!

Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test nå nettopp, negativt så klart... 🙄😒😓 Nå er jeg bare skikkelig gretten. Åååååh kan det bare skje ett eller annet snart, gi meg positiv test eller mens så kan jeg komme meg videre i livet 🙄 Jeg er nå 7 dager over IKM. Kjenner fremdeles denne murringen og stikkingen, småkvalmen, har hatt det over en uke nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rosewood skrev:

Tok test nå nettopp, negativt så klart... 🙄😒😓 Nå er jeg bare skikkelig gretten. Åååååh kan det bare skje ett eller annet snart, gi meg positiv test eller mens så kan jeg komme meg videre i livet 🙄 Jeg er nå 7 dager over IKM. Kjenner fremdeles denne murringen og stikkingen, småkvalmen, har hatt det over en uke nå

Om du er en uke over ikm uten tegn til tr, så ville jeg ringt og bestilt meg en legetime. De kan ta blodprøve for å sjekke, og eventuelt finne ut annen grunn til at tr ikke kommer.

Det kan ta litt tid å få time, så jeg ville ringt med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Håp&Glede skrev:

Du kan fint teste dagen før ikm 😄 Jeg fikk positiv test  på morgenurin 14 dpo, dagen før ikm. 
Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en test på morgenurin i morgen tidlig, på ikm. Denne vil med nokså stor sikkerhet gi deg et svar, men du kan fremdeles være gravid selv om den er negativ dersom du har sen hcg-stigning. Noen får ikke positiv test før mange dager etter ikm. Men det er i hvert fall "vits" å teste i morgen! Du har klart å holde deg lenge 😊 Hopp i det, og oppdater gjerne!

Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for deg! 

Takk<3 tok en test i dag morges, negativ.. men jeg tror fremdeles jeg er gravid. Får bare vente noen dager til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt første innlegg her. (Egentlig i noe forum noensinne)

Vi startet prøvingen i august 2017. De to første syklusene var unormalt lange (63 og 54 dager), men etter det har den stabilisert seg på rundt 33-34 dager. Når tiden nærmet seg TR denne gangen kjente jeg igjen tegnene med en gang. Blir trist/i nedstemt humør, ekstra trøtt og får vondt i korsryggen. Blør litt nå, men på langt nær så mye som er vanlig. Helt egentlig tror jeg ikke jeg hadde trengt tampong en gang, så lite blør det. Men har stikking i sidene og ubehag i hele magen. Har vært sånn i 3 dager nå, og siden min mens vanligvis varer i 4 dager synes jeg dette er ganske merkelig!

Så det jeg lurer på, siden mensen er så unormal.. kan det hende det er et lite frø der?

Eller har jeg bare for stort håp etter 10-11 måneder med prøving🙊🙈

Endret av Etram90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Etram90 skrev:

Dette er mitt første innlegg her. (Egentlig i noe forum noensinne)

Vi startet prøvingen i august 2017. De to første syklusene var unormalt lange (63 og 54 dager), men etter det har den stabilisert seg på rundt 33-34 dager. Når tiden nærmet seg TR denne gangen kjente jeg igjen tegnene med en gang. Blir trist/i nedstemt humør, ekstra trøtt og får vondt i korsryggen. Blør litt nå, men på langt nær så mye som er vanlig. Helt egentlig tror jeg ikke jeg hadde trengt tampong en gang, så lite blør det. Men har stikking i sidene og ubehag i hele magen. Har vært sånn i 3 dager nå, og siden min mens vanligvis varer i 4 dager synes jeg dette er ganske merkelig!

Så det jeg lurer på, siden mensen er så unormal.. kan det hende det er et lite frø der?

Eller har jeg bare for stort håp etter 10-11 måneder med prøving🙊🙈

Det er absolutt en mulighet. Mange blør igjennom svangerskapet! Hadde tatt en test uansett :) Men skal sies at min kropp plutselig begynte sånn den siste tiden. Aldri hatt noe form for spotting eller småblødning før TR. Men de siste 3-4 gangene har jeg begynt å spotte 3-4 dager i forveien, og noen ganger så mye i at jeg var i tvil om det var TR som begynte eller ei. Men så kom den som vanlig etter noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Det er absolutt en mulighet. Mange blør igjennom svangerskapet! Hadde tatt en test uansett :) Men skal sies at min kropp plutselig begynte sånn den siste tiden. Aldri hatt noe form for spotting eller småblødning før TR. Men de siste 3-4 gangene har jeg begynt å spotte 3-4 dager i forveien, og noen ganger så mye i at jeg var i tvil om det var TR som begynte eller ei. Men så kom den som vanlig etter noen dager. 

Takk for svar, men både blødning og smerter er for fullt på plass i dag😔 SÅ frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i pp8? Sist satt den som et skudd i pp7, så det er tungt at det faktisk tar enda lengre tid denne gangen. Livet står på vent!

Anonymkode: cb8a6...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere i pp8? Sist satt den som et skudd i pp7, så det er tungt at det faktisk tar enda lengre tid denne gangen. Livet står på vent!

Anonymkode: cb8a6...79a

Jeg er i PP8. Om vi ikke har fått det til i løpet av sommeren, blir vi henvist til Gyn. Krysser fingra for denne PP, midt i ferien bør jo være bra ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BethD skrev:

10 dpo og negativ tidlig test... føler den burde vise en liten antydning til nå... :(

Jeg er også 10 dpo i dag. Har ikke turt å teste ennå, venter til i morgen eller tirsdag. Føler med deg, er så kjipt å få negativ test. Men når det er sagt så kan du jo fortsatt være gravid, 10 dpo er jo fortsatt tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BethD
Akkurat nå, Chara skrev:

Jeg er også 10 dpo i dag. Har ikke turt å teste ennå, venter til i morgen eller tirsdag. Føler med deg, er så kjipt å få negativ test. Men når det er sagt så kan du jo fortsatt være gravid, 10 dpo er jo fortsatt tidlig. 

Ja jeg prøver å ikke miste motet helt...dog,det er vel for det beste så slipper jeg å bli skuffet hele tiden..Er liksom så øm i brystet og jeg vet ikke om det er pga mensen som kommer eller hva... jeg har aldri hatt ømhet i bryst pga mens før, men etter alt hormonklusset med aborter og cyster på eggstokkene (de er borte nå) så kan det jo like gjerne bare være kroppen som har bestemt seg for å plutselig få ømme bryst ved mens.... Er så utålmodig!!!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag også. Jeg har bestilt time hos lege, var ikke ledig før om to uker. Så da avbestiller jeg bare hvis mensen dukker opp.

Men jeg har liksom hatt denne stikkingen i over en uke nå, har det enda, sånn i lysken, på sidene av lårene/hoftene og korsryggen. Kommer og går. Veldig trøtt; kjennes ut som om jeg kunne ha sovet i dagesvis hadde jeg fått muligheten. Sover mye midt på dagen, og jeg sover som normalt gjennom natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Jeg er i PP8. Om vi ikke har fått det til i løpet av sommeren, blir vi henvist til Gyn. Krysser fingra for denne PP, midt i ferien bør jo være bra ;)

Vi brukte 8 pp sist og denne gangen satt den på første forsøk eller før vi hele tatt rakk prøve skikkelig. Vi hadde time på

sykehuset for utredning 2 mnd etterpå. Jeg har troen på at jeg senket skuldrene og slappet av som gjorde at det løsnet...Ikke gi opp håpet❤️

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:

Jeg er i PP8. Om vi ikke har fått det til i løpet av sommeren, blir vi henvist til Gyn. Krysser fingra for denne PP, midt i ferien bør jo være bra ;)

Har du barn fra før?! Jeg vurderer å gå til privat gynekolog og sjekke at alt er på stell.

Anonymkode: cb8a6...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...