Gå til innhold

Voldtekter av barn utført av muslimer dysses ned av norske medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Example skrev:

Det at det skjer i den katolske kirken er viden kjent, og pratet mye om. Nå står ikke den katolske kirke særlig sterkt i Norge derimot, selv om vi har en del katolikker i polakkene som har kommet, så er de ofte langt mindre religiøse og konservative enn muslimene som kommer til landet.

Om det er et religiøst problem kan diskuteres, men at det er et kulturelt problem med spesielt somaliere og kvinnesyn, er det absolutt ingen tvil om. Det bør de fleste ha fått med seg. 

Det er mulig du har rett, men jeg synes mange lett er ute etter å fremstille muslimer bare på en negativ måte. Slike saker som dette er definitivt fryktelig, men jeg synes det blir veldig feil når grupper med en helt egen fremmedfientlig agenda missbruker dette for å lage et ensidig negativt fokus på muslimer. Det er feil at politiet dysset det ned slik de gjorde i Storbritannia, men det er også veldig feil at grupper som EDL og Britain First bruker dette for å spre hat. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosetelys
1 time siden, Mari Y skrev:

Hvor har du det fra at muslimer skånes? Jeg synes ofte jeg ser det stikk motsatte. At de ofte får mye ensidig negativt fokus. 

Bare se til Sverige. Der har de sluttet å oppgi etnisitet, opprinnelsesland osv på gjerningsmennene. Det er for å skåne muslimene. Det er i hovedsak menn fra muslimske land som har det verste kvinnesynet. Så fort en jente har fått mensen ansees hun som voksen og kan ha sex. https://twitter.com/MarkACollett/status/931849503631708160

 

Tredobling av overfallsvoldtekter i Malmö: https://samtiden.nu/2017/11/tredubbling-av-overfallsvaldtakter-malmo/

Som nevnt tidligere er overfallsvoldtekter utelukkende begått av innvandrere fra ikke-vestlige/overveldende muslimske land.

Kanskje ikke uten grunn at politiet arrangerer joggeturer sånn at folk tør å jogge etter at det er mørkt? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/jogging-med-polisen-for-okad-trygghet

 

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rosetelys skrev:

Bare se til Sverige. Der har de sluttet å oppgi etnisitet, opprinnelsesland osv på gjerningsmennene. Det er for å skåne muslimene. Det er i hovedsak menn fra muslimske land som har det verste kvinnesynet. Så fort en jente har fått mensen ansees hun som voksen og kan ha sex. https://twitter.com/MarkACollett/status/931849503631708160

 

Tredobling av overfallsvoldtekter i Malmö: https://samtiden.nu/2017/11/tredubbling-av-overfallsvaldtakter-malmo/

Som nevnt tidligere er overfallsvoldtekter utelukkende begått av innvandrere fra ikke-vestlige/overveldende muslimske land.

Kanskje ikke uten grunn at politiet arrangerer joggeturer sånn at folk tør å jogge etter at det er mørkt? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/jogging-med-polisen-for-okad-trygghet

 

Problemet mitt er ikke at man for enhver pris skal måtte dysse dette ned, men at det kun bare er negativt med muslimer i manges øyne. Og i tillegg så går noen grupper med noe mistenkelig oppheng i muslimer for enhver pris med å kalle det 'muslimske voldtektsgjenger', og  'muslimske pedofile'. For det første er ikke alle barneovergripere pedofile om vi tar utgangspunkt i hva denne diagnosen egentlig innebærer. For det andre vet man at disse gruppene utelukkende fokuserer negativt på muslimer ene og alene. Ja, det er kulturforskjeller. Men man bør likevel spørre seg: er det ok at man bare ser det negative med innvandrere og kun fokuserer på de som begår lovbrudd: OG: Er det greit at man tror blindt på alt det man leser på nett? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mari Y said:

Hvor har du det fra at muslimer skånes? Jeg synes ofte jeg ser det stikk motsatte. At de ofte får mye ensidig negativt fokus. 

Hvilke andre grupper lager like store problemer som blir dysset ned av media?

Anonymkode: ea093...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Problemet mitt er ikke at man for enhver pris skal måtte dysse dette ned, men at det kun bare er negativt med muslimer i manges øyne. Og i tillegg så går noen grupper med noe mistenkelig oppheng i muslimer for enhver pris med å kalle det 'muslimske voldtektsgjenger', og  'muslimske pedofile'. For det første er ikke alle barneovergripere pedofile om vi tar utgangspunkt i hva denne diagnosen egentlig innebærer. For det andre vet man at disse gruppene utelukkende fokuserer negativt på muslimer ene og alene. Ja, det er kulturforskjeller. Men man bør likevel spørre seg: er det ok at man bare ser det negative med innvandrere og kun fokuserer på de som begår lovbrudd: OG: Er det greit at man tror blindt på alt det man leser på nett? 

Selvfølgelig skal man ikke stole blindt på det man leser på internett. Mainstream media lyver jo så det renner av de.

Som jeg har sagt tidligere, vi kunne ha unngått alle disse voldtektene om vi ikke hadde gitt dem adgang til landet vårt/Europa generelt. Og nei, vi hadde ikke blitt kvitt alle voldtekter og alt som er fælt i samfunnet vårt om vi ikke hadde innvandrere, men vi hadde hatt betydelig mindre av det! Og det er det ikke mulig å motsi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosetelys said:

Selvfølgelig skal man ikke stole blindt på det man leser på internett. Mainstream media lyver jo så det renner av de.

Som jeg har sagt tidligere, vi kunne ha unngått alle disse voldtektene om vi ikke hadde gitt dem adgang til landet vårt/Europa generelt. Og nei, vi hadde ikke blitt kvitt alle voldtekter og alt som er fælt i samfunnet vårt om vi ikke hadde innvandrere, men vi hadde hatt betydelig mindre av det! Og det er det ikke mulig å motsi!

Problemet er mere at de er arbeidsløse, utenfor og dårlig integrert i samfunnet enn at de er muslimer.

Anonymkode: 16e04...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Rosetelys skrev:

Selvfølgelig skal man ikke stole blindt på det man leser på internett. Mainstream media lyver jo så det renner av de.

Som jeg har sagt tidligere, vi kunne ha unngått alle disse voldtektene om vi ikke hadde gitt dem adgang til landet vårt/Europa generelt. Og nei, vi hadde ikke blitt kvitt alle voldtekter og alt som er fælt i samfunnet vårt om vi ikke hadde innvandrere, men vi hadde hatt betydelig mindre av det! Og det er det ikke mulig å motsi!

Og derfor skal man stole på alternativ media? 

Det blir jo nærmest å stigmatisere alle innvandrere som kriminelle og farlige voldtektsmenn og det blir helt feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er mere at de er arbeidsløse, utenfor og dårlig integrert i samfunnet enn at de er muslimer.

Anonymkode: 16e04...242

Andre grupper som er arbeidsløse og føler seg utenfor samfunnet oppfører seg ikke på samme måte, og har ikke samme kvinnesyn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke andre grupper lager like store problemer som blir dysset ned av media?

Anonymkode: ea093...b9b

Men må man tenke 'grupper' for enhver pris? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært så mange muslimer som hadde holdt på med ugjerninger, hadde det heller ikke vært snakk om ugjerningene til muslimene. Det at medier tier om opphav, er ikke annet enn skremmende!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosetelys skrev:

Andre grupper som er arbeidsløse og føler seg utenfor samfunnet oppfører seg ikke på samme måte, og har ikke samme kvinnesyn heller.

Jo, det kan man fint om man blir presset hardt nok ut i fattigdom. Det ser man tydelig verden over. Det er gjerne i ghettoer som i sør- Amerika og i USA at man ser voldsom og omfattende kriminalitet. Alvorlig kriminalitet og fattigdom kan ofte være sammenhengende 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Og derfor skal man stole på alternativ media? 

Det blir jo nærmest å stigmatisere alle innvandrere som kriminelle og farlige voldtektsmenn og det blir helt feil. 

Nei, man skal stole på fakta, men du gjør jo ikke det heller. Selv når jeg kommer med linker fra SSB sier du at statistikk kan manipuleres og påvirkes i den retningen man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jolene skrev:

Hadde det ikke vært så mange muslimer som hadde holdt på med ugjerninger, hadde det heller ikke vært snakk om ugjerningene til muslimene. Det at medier tier om opphav, er ikke annet enn skremmende!

'Hadde det ikke vært så mange nordmenn som hadde holdt på med ugjerninger, hadde det heller ikke vært snakk om ugjerningene til nordmennene'. Litt av en logikk. Så du skal bare dømme 1.4 milliarder av verdens befolkning for det noen ugress gjør? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosetelys skrev:

Nei, man skal stole på fakta, men du gjør jo ikke det heller. Selv når jeg kommer med linker fra SSB sier du at statistikk kan manipuleres og påvirkes i den retningen man ønsker.

Fordi det kan det. Statistikk er ikke svar skrevet i stein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Fordi det kan det. Statistikk er ikke svar skrevet i stein. 

Hvilke kilder kan jeg komme med til deg som du godtar da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Rosetelys skrev:

Hvilke kilder kan jeg komme med til deg som du godtar da? 

Jeg synes dette er helt utenfor poenget. Poenget er at det er lett å se ensidig på alle de som har innvandrerbakgrunn, som at det bare er negativt og ikke positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, Mari Y skrev:

'Hadde det ikke vært så mange nordmenn som hadde holdt på med ugjerninger, hadde det heller ikke vært snakk om ugjerningene til nordmennene'. Litt av en logikk. Så du skal bare dømme 1.4 milliarder av verdens befolkning for det noen ugress gjør? 

Sånn som det er så populært å gjøre nå om dagen mener du? Skyld på "den hvite mannen" for alt. Alt galt her i verden er pga hvite. Twitter har nettopp fjernet verifikasjonsmerket på veldig mange personer på i Alt-Right miljøet fordi de ikke er enige i meningene de poster. Folk som ønsker å fjerne alle hvite mennesker fra jordens overflate, uttrykker "kill all white people" osv osv de får fortsatt beholde sitt verifikasjonsmerke. Om det har gått det hus forbi er det faktisk mye rasisme mot hvite ute og går om dagen og det får fortsette helt åpenlyst.

Så faktisk et innslag på porgrammet War Room hvor de sendte en reporter til en collegecampus med et amerikansk flagg som ropte pro-amerikanske ting, han ble kalt stygge ting, folk bannet mot flagget og ba han pelle seg vekk. Samme reporter tok med seg et ISIS flagg og ropte proISIS propaganda. Responsen da ble liten, noen sa "good for you man" og kun EN person sa "get the f**k out". DET er skremmende det!

Generaliseringer må faktisk til, og som sagt tidligere, det er ingen som sier at ALLE muslimer voldtar og er forferdelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg synes dette er helt utenfor poenget. Poenget er at det er lett å se ensidig på alle de som har innvandrerbakgrunn, som at det bare er negativt og ikke positivt. 

Men det er jo stort sett bare negativt. Kan ikke du heller komme med noe positivt da? Overbevis meg gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spot on av Rita Karlsen...

"Samtidig går #MeToo-kampanjen så det griner. Her får overpriviligerte kvinner metervis med spalteplass for å peke på kuriøst navnløse overgripere. Var det Sigrid Tusvik Bonde som uttrykte sin nød over at en full mann hadde tatt henne på rompa? Og har jeg forstått kampanjen riktig er en av kriteriene at det bør ha skjedd for minst 20 år siden, og da turte du ikke si fra.

---

Anonymkode: f409b...efc

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...