Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3


Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

Han virker nesten litt uanfektet. Tror ikke han helt forsto hva det betydde og sier at ja, men da kan vi jo bare ta prøverør.... Som om det er bare bare. Jeg tror nok innerst inne at han ikke synes dette er noe greit og at det var vondt å få vite, men så skal han vel være sterk for meg som bare går og smågriner av hele greia hele tiden.... Hilsen gikk på butikken med solbriller i går. Han vil bare ikke at jeg skal være lei meg :hjerte: Snille mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh for en uke følelsesmessig. Jeg har grått og vært bekymret, tenkt på dette nesten hvert bidige ledige sekund. Sett dokumentarer, lest halve kvinneguiden og masse info om prøverørsbehandling offentlig og privat. Men nå må det bli slutt. Jeg får ikke gjort noe før vi får svar på blodprøver og eventuell ny spermtest til høsten uansett. Så jeg kan ikke gå rundt og være sur og grinete hele tiden.

Vi snakket lenge om dette i går kveld og ble enige om å sette 50.000 på en konto med en gang slik at jeg vertfall ikke skal stresse over økonomien i det med en gang. Da har vi råd til et privat forsøk mens vi eventuelt står i kø offentlig. Hvis det er lov å stå i kø samtidig som man går privat. IDK men uansett penger på konto til dette hvis det skulle bli nødvendig. Tror det vil roe meg litt, er all ventingen jeg egentlig kommer til å krepere av.

Nå skal jeg bare ha sommer og kose meg med samboer og alle andre i livet og prøve så godt jeg kan å ikke la dette styre hverdagen min helt. Får jo ikke gjort noe uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du takler dette veldig fint, og at du klarer å se fremover, som du sier -  man må jo bare se fremover.. Nå er ikke min situasjon helt lik din (så vidt jeg vet enda) men jeg har forståelse for at dette er fryktelig tungt ❤️ 

Det må i det minste være en trygghet å ha de pengene på konto dersom dere har behov for de til ett forsøk. Håper du får en fin sommer @Sjokoladepiken og at du og samboeren din får kost dere og slappet av! Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 11.6.2018 den 20.37, Sjokoladepiken skrev:

Hei,

Den var en stk. spent/nervøs sjokoladepike som trappet opp på Hausken i dag etter lunsj. Samboer klarte atpåtil å komme ti min for sent:-/ Men men han kom stormende inn når jeg lå midt i undersøkelsen😂 Han ble sendt ut igjen for å ta spermprøve mens jeg tok celleprøve og innvendig ultralyd.

Jeg er på dag 10 av syklusen og alt så heeelt flott ut. Fikk se alle eggene og det ene som holdt på å modnes og var myye større enn de andre  Akkurat det var ganske spennende😊 Hun sa at hvis prøvene til sambo var fine ville hun sette meg på femar i noen måneder for å se om det kunne hjelpe, jeg har korte og noe uastabile sykluser. 

Men så kom prøven til samboeren og den var ikke noe bra. Han hadde lav kvalitet. Eller god kvalitet på det som var, men for få svømmere. Så han ble sendt videre til blodprøver og jeg skal ta blodprøver på dag 21 for å sjekke at jeg har hatt eggløsning. 

Hun begynte raskt å snakke om prøverør og da datt jeg nesten litt ut av samtalen, etter alt jeg har lest og sett så hadde jeg virkelig ikke håpt at vi skulle måtte gå gjennom det. Men flere prøver skal tas og vi ble ble bedt om å fortsette å prøve gjennom sommeren. Så får vi se til høsten hvordan opplegget videre blir. 

Sitter med litt klump i halsen hele tiden og klarer ikke å tenke på så mye annet🌸 Babydrømmen ble plutselig enda litt fjernere😢💔

Jeg er litt sen her ser jeg, men jeg må bare skrive at vi fikk samme beskjed på hausken i februar. Mannen hadde fine prøver da, men jeg hadde kanskje pco, og de snakka om prøverør med en gang, sendte med oss resepter osv. Jeg tok det skikkelig tungt, både med pris og det å ta alle medisinene, men mannen var selvfølgelig avslappa. 28 februar fikk jeg positiv test, noe jeg trodde var umulig utifra det hausken hadde sagt - men det er visst ikke så mye som er umulig :) Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er sommeren godt i gang og dette været gjør jo bare alt så mye enklere. Selv om jeg ikke kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg tenker på dette med å bli gravid hver eneste dag. Prøver å være streng med meg selv og ikke la meg la tankene fare aaaalt for mange ganger hver dag for jeg blir jo bare helt kokko.

Planen nå er i allefall å gjøre alt vi kan på egen hånd for å bli gravide. Vi må bare bli sunnere enn det vi er. Trene mer, spise renere, ta kosttilskudd, drikke mindre... lista er uendelig. Samboer stoppet meg når jeg begynte å snakke om at alt plast i huset måtte ut... Så ja jeg holder på å bli litt sprø. (men skal skifte ut plastflaska jeg drikker vann i på jobb med en i metall vertfall hehe)

Lett produkter må ut, kan umulig være bra med så mye fun light vi konsumerer. Og frem med juiceren.

Håper ellers at alle har en fin sommer og blir gravide:-):-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er nye timer hos Hausken bestilt. Først skal samboer ta ny spermprøve også skal vi ha time begge to noen dager etterpå, timene er ikke før i slutten av september men jeg har ikke stresset noe med dette for det blir ikke aktuelt å starte noe behandling før i november uansett. Men blir jo fint å få lagt planene videre.

Alt går fint og vi lever livet så..... og jeg trodde aldri jeg skulle få slike reaksjoner men når samboeren til min bror forteller at de venter nummer to når jeg sitter på gulvet og leker med verdens fineste tanteskatt gikk jeg helt i kjelleren. Jeg husker nesten ikke hva som skjedde men jeg så ikke på henne mer det besøket, så bare på tantebarnet mitt og sa ok. Altså hvilken reaksjon er det?😒 jeg dør av meg selv, men heldigvis tok samboer ansvar og gratulerte og sa det nødvendige. Djises så misunnelig jeg ble og så vondt det fortsatt gjør. Og er jo ikke at jeg ikke unner de det... Føles bare så urettferdig og gjør så vondt at vi ikke blir gravide. Jeg gikk rett på soverommet og hylgråt når de gikk. uff ikke lett dette her. Og gikk å la meg klokken 21.30...måtte morgendagen bli bedre🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Ikke mulig å styre sin egen reaksjon alltid. Det er tøft det dere går gjennom nå :hjerte:Håper morgendagen din blir superfin, for det fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det går greit her @aryamili, takk som spør😊 

Jeg hadde to helt grusomme uker hvor jeg ikke tenkte på annet enn hva som skal skje videre, hvordan blir ivf, kommer det til å funke, hva skal jeg si til mamma, hva om jeg blir dårlig og må si noe på jobben etc etc. Jeg satt på kvinneguiden, youtube, hørte podcasts og leste på instagram konstant og ble bare mer og mer lei meg. Fikk ikke sove på kveldene og alt føltes håpløst. MEN det er jo ikke noe jeg kan gjøre nå uansett så har gått tilbake til at jeg kun får en kveld/dag på å sitte på disse sidene og det hjelper noe vannvittig. Tenker på det hver dag men tvinger tankene vekk til at på onsdag skal jeg tenke på det. Så for meg er det kun det som hjelper❤️

Ellers fikk jeg telefon fra ei venninne som var gravid... igjen... og hun hadde gruet seg til å ringe meg tilfelle jeg skulle bli lei meg💛 Og hun spurte hvordan det gikk med oss og prøvingen, så jeg fortalte henne ståa og det var godt å fortelle🙏🏻💔 

ellers grugleder jeg meg til slutten av måneden, da skal vi på neste samtale og finne ut hva vi gjør videre og sambo skal ta nye prøver som vi får svar på. Skal bli godt å planlegge veien videre uansett. Ferie og reising gjør at det ikke blir aktuelt med oppstart før i november uansett men det hadde vært fint å ikke vente lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 22.14, Sjokoladepiken skrev:

Da er nye timer hos Hausken bestilt. Først skal samboer ta ny spermprøve også skal vi ha time begge to noen dager etterpå, timene er ikke før i slutten av september men jeg har ikke stresset noe med dette for det blir ikke aktuelt å starte noe behandling før i november uansett. Men blir jo fint å få lagt planene videre.

Alt går fint og vi lever livet så..... og jeg trodde aldri jeg skulle få slike reaksjoner men når samboeren til min bror forteller at de venter nummer to når jeg sitter på gulvet og leker med verdens fineste tanteskatt gikk jeg helt i kjelleren. Jeg husker nesten ikke hva som skjedde men jeg så ikke på henne mer det besøket, så bare på tantebarnet mitt og sa ok. Altså hvilken reaksjon er det?😒 jeg dør av meg selv, men heldigvis tok samboer ansvar og gratulerte og sa det nødvendige. Djises så misunnelig jeg ble og så vondt det fortsatt gjør. Og er jo ikke at jeg ikke unner de det... Føles bare så urettferdig og gjør så vondt at vi ikke blir gravide. Jeg gikk rett på soverommet og hylgråt når de gikk. uff ikke lett dette her. Og gikk å la meg klokken 21.30...måtte morgendagen bli bedre🤞 

Åååhhh jeg kjenner meg så igjen! Jeg sliter også veldig med å forholde meg til gravide og annonseringer av graviditet. Jeg svarer som regel med et ganske så nøytralt «gratulerer». Særlig når der gjelder noen som venter sin nr 2 mens vi fremdeles forsøker på nr. 1. Jeg har jo innsett at jeg bare må forholde meg til det, men opplever småbarnsprat og graviditetsprat rundt lunsjbordet på jobb som meget tungt for tiden. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å leser på engelsk men er mange vanskelige ord... thyroid disorder f.eks. Vet ikke hva det er enda, men ikke noe man vil ha om man prøver å bli gravid vertfall😂🤔🤯 back to google. 

I dag har samboer vært å levert ny prøve og vi har time sammen på fredag. Gleder meg til det😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Sitter å leser på engelsk men er mange vanskelige ord... thyroid disorder f.eks. Vet ikke hva det er enda, men ikke noe man vil ha om man prøver å bli gravid vertfall😂🤔🤯 back to google. 

I dag har samboer vært å levert ny prøve og vi har time sammen på fredag. Gleder meg til det😊 

Spennende med time på fredag! 😊 

Thyorid disorder betyr egentlig bare noe i ulage med skjoldbruskkjertelen, som feks lavt eller høyt stoffskifte 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til denne uka! Krysser fingrene for dere.

Heier på dere og godt å lese at det går greit, selv om jeg forstår at det må være veldig altoppslukende :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var timen over og de siste prøvene til samboer var helt fine....Som jo er kjempeflott men ble helt satt ut. Har forberedt meg på at dette var problemet vårt, men ikke i dag. Kan jo være han varierer veldig og at det har gjort at ingenting har skjedd. 

Så hva nå liksom?🤔 CD10 så får legge inn godt med aksjer nå når vi vet at han er på topp vertfall😂 

Men hvor lenge skal man prøve? Har jo ikke lykkes på 12 perioder så sannsynligheten for at det går på periode 13-20 er jo ikke kjempestor. Jeg vil bare vi holder oss til planen og kjører prøverør i november, men merket på at han at «hei nå har vi jo ikke problemer lenger, må bare ha enda mer sex» 

så vi får se hva det blir til.

G O D  H E L G! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skader jo ikke å prøve :) men siden du er innstilt på prøvetur kan dere jo prøve uten å fokusere så mye på det? 😊 litt enklere med negativ test om man ikke bygger opp forventninger merker jeg i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert lurt å prøve på egenhånd,  men ville jo tatt timen i november hvis dere har den allerede :) Men her er det jo ikke noe fasitsvar.

God helg! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...