Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3


Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk mensen i går så pp8 ble ikke noe av. I morgen ringer jeg til klinikk Hausken for å avtale time. Leser de har fertilitetssjekk der. Tviler på jeg får mannen med på dette med det første men håper de bare kan sjekke meg først. Og hvis de ikke finner noe så får jeg tvinge han også😊 Håper det går fint og at vi ikke MÅ inn begge to med en gang. Noen som har erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Jeg fikk mensen i går så pp8 ble ikke noe av. I morgen ringer jeg til klinikk Hausken for å avtale time. Leser de har fertilitetssjekk der. Tviler på jeg får mannen med på dette med det første men håper de bare kan sjekke meg først. Og hvis de ikke finner noe så får jeg tvinge han også😊 Håper det går fint og at vi ikke MÅ inn begge to med en gang. Noen som har erfaringer? 

Jeg har ingen erfaringer, men jeg og mannen tenker å få time hos klinikk hausken om vi ikke er gravide til høsten. Men jeg har vurdert å dra selv først bare for å sjekke meg, men fant ikke ut på nettsiden deres om det går - og hva det koster. 

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har sniklest litt :) Det går helt sikkert bra å sjekke bare deg hos Hausken, selv om de kommer til å anbefale en sjekk av mannen også. Vi var inne begge, og på en annen privat klinikk, men jeg mener faktisk jeg spurte om akkurat det der da jeg ringte dem på forhånd. Hvis det utgjør noen forskjell, så kan mannen avlegge prøven hjemme og du ta den med, om dere ikke bor alt for langt unna. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 den 16.50, Sjokoladepiken skrev:

Jeg fikk mensen i går så pp8 ble ikke noe av. I morgen ringer jeg til klinikk Hausken for å avtale time. Leser de har fertilitetssjekk der. Tviler på jeg får mannen med på dette med det første men håper de bare kan sjekke meg først. Og hvis de ikke finner noe så får jeg tvinge han også😊 Håper det går fint og at vi ikke MÅ inn begge to med en gang. Noen som har erfaringer? 

Jeg var på Hausken og bestilte da time hos gynekolog. Dette var innvendig ultralyd og en prat med gynekologen. Blodprøver hadde jeg tatt hos fastlege. Vet ikke om det finnes fertilitetssjekk for en, men du kan sikkert be om det. De vil nok likevel anbefale at dere begge stiller.

Hadde avtalt med mannen at han egentlig skulle sjekke seg og. Dessverre var han mye bortreist den perioden så vi avtalte at jeg sjekker meg først, går maks tre måneder på medisiner før han sjekker seg og. 

Det absolutt beste er at begge sjekker seg med det samme. Skulle det være noe med deg, utelukker ikke dette at det er noe med mannen og. Må du ha stimulering vha medisiner er disse ganske dyre og i tillegg opplever noen bivirkninger som ikke er så koselige... Vet at det for mange menn er tøft å skulle sjekke om noe er galt, men jaggu er det det for oss damer og. Vi må jo ofte ha en lang probe inni oss i tillegg til å ta prøver.. Å stikke hodet i sanden hjelper ikke, er det noe galt er det like greit å finne ut av det først som sist!

Jeg håper du får overtalt mannen ❤ Det er absolutt å anbefale at mannen har sjekket seg før man begynner med eventuelle tiltak på kvinnen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! :-)

Nå har jeg bestilt time på mandag og mannen blir med:nordvesta:

Uff håper bare det ikke er noe galt med noen av oss, men skal bli godt å få sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at mannen blir med ❤️

Håper alt er i orden, og mest sannsynlig er det det, men hvis ikke er det heldigvis god hjelp å få 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har bestilt, og at begge blir med! ❤️ Det blir spennende å høre hva de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Den var en stk. spent/nervøs sjokoladepike som trappet opp på Hausken i dag etter lunsj. Samboer klarte atpåtil å komme ti min for sent:-/ Men men han kom stormende inn når jeg lå midt i undersøkelsen😂 Han ble sendt ut igjen for å ta spermprøve mens jeg tok celleprøve og innvendig ultralyd.

Jeg er på dag 10 av syklusen og alt så heeelt flott ut. Fikk se alle eggene og det ene som holdt på å modnes og var myye større enn de andre  Akkurat det var ganske spennende😊 Hun sa at hvis prøvene til sambo var fine ville hun sette meg på femar i noen måneder for å se om det kunne hjelpe, jeg har korte og noe uastabile sykluser. 

Men så kom prøven til samboeren og den var ikke noe bra. Han hadde lav kvalitet. Eller god kvalitet på det som var, men for få svømmere. Så han ble sendt videre til blodprøver og jeg skal ta blodprøver på dag 21 for å sjekke at jeg har hatt eggløsning. 

Hun begynte raskt å snakke om prøverør og da datt jeg nesten litt ut av samtalen, etter alt jeg har lest og sett så hadde jeg virkelig ikke håpt at vi skulle måtte gå gjennom det. Men flere prøver skal tas og vi ble ble bedt om å fortsette å prøve gjennom sommeren. Så får vi se til høsten hvordan opplegget videre blir. 

Sitter med litt klump i halsen hele tiden og klarer ikke å tenke på så mye annet🌸 Babydrømmen ble plutselig enda litt fjernere😢💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei :( Forstår det må være tungt å få en sånn beskjed ❤️ Ikke lett å tenke på noe annet.. Er det ting man kan gjøre selv for å få opp antallet svømmere? Mener å ha lest at mannen kan påvirke dette til en viss grad selv, gjennom blant annet kosthold? 

Det er klart de tar opp prøverør, men det kan fremdeles klaffe. Har man få svømmere bør vel sexen times i størst mulig grad for å "spare opp"?

Stor klem til dere, det er jo selvfølgelig ikke gøy å få en sånn beskjed, men samtidig bra dere fant ut av det. I realiteten er dere jo et steg nærmere babydrømmen når dere får hjelp og veiledning! Krysser alt jeg har ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har og få svømmere, men vet ikke helt hvor dårlig det er. Men som hun over sier, kvaliteten kan forandre seg og ta seg opp. Så at han har dårlig nå, betyr ikke at den alltid vil være dårlig :) Han sjekket seg i vinter, men blir til å sjekke på nytt igjen til høsten (da drar vi inn begge to)

Og selv om det er en tøff beskjed å få, må du bare trøste deg med at det å vite er bedre enn å ikke vite, og det gjør at babydrømmen kommer nærmere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt sant @bondekone og @Aryamilidet er selvfølgelig mye bedre å vite enn å ikke vite. :hjertesmil: Han skal ta nye prøver igjen i august så får vi se da. Jeg får Google litt på hva jeg skal lage til middag fremover for å øke sjansene våre:-) Mens jeg venter på dag 21 for å ta egne blodprøver som forhåpentligvis er gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten min tok sink tilskudd da vi var prøvere da det skal hjelpe. Ellers så skal man unngå å bli varm nede der.

Du er nærmere babydrømmen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Jeg skjønner at alt virker mer fjernt og teknisk og vanskelig. Men egentlig er dere nærmere enn dere var i går morges. Nå kan dere få både hjelp og svar. Og ingenting er umulig! En av mine beste venninners mann er praktisk talt steril på grunn av dårlig sædkvalitet, men jammen meg ble ikke lillesøster unnfanget på helt naturlig (og noe overraskende) vis. Håper ikke mannen tar det altfor tungt da. De mennene jeg har snakket med som har fått en sånn beskjed har tatt det veldig til seg, og veldig personlig. Som om man er mindre mann bare fordi man har litt få svømmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men se på det positive! Du var i toppform og svømmerne var i toppform! Det er jo fantastisk! :nordvesta:Hva så om det ikke er nok svømmere til å fylle en konsert, det er bare en som trenger å komme opp på scenen. 

Håper alt går bra med mannen din, kan se for meg at det var en tung beskjed å få. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare gi deg en klem :klem: Håper alt går bra med deg og mannen din! Som de andre her sier, så er dere nærmere babydrømmen selv om det kanskje ikke føles sånn ut akkurat nå. Og godt er det at alt så bra ut hos deg! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...