Gå til innhold

Jeg vil bli mamma <3


Sjokoladepiken

Anbefalte innlegg

Joda vi prøver hver måned vi😊 men planen om november var privat og ikke offentlig. Og jeg hadde fått han med på en pakke med 3 forsøk for en stund siden, men etter timen i dag tror jeg at jeg skal være fornøyd om jeg får han med på ett forsøk i november. Men er så redd for at det stresser meg enda mer at jeg da bare har en sjans liksom🙄 

Tenkte å kontakte fastlege også snart, men leser at man må ha vært samboere i to år før man får offentlige forsøk😒🤔 Er dette sant, noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser kun at man må være gift eller i samboerlignende forhold:

Screenshot_20180922-064655.thumb.png.df10d973404426aa5865f4ba53ac940c.png

Har dere fått noe henvisning til offentlig prøverør da? Det er jo desverre mange som er såkalt uforklarlige befruktningsudyktig, og selv om det alltid er et håp, har dere prøvd lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har bare vært å tatt prøver og sånn privat, ikke tatt kontakt med offentlig i det hele tatt. Men vet ikke om det er nødvendig hvis man uansett må ha vært samboere i to år. Sto ikke noe om det i vedlegget ditt @bondekone så skader jo ikke å ta kontakt med fastlege vertfall når vi har prøvd i ett år.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Nei, vi har bare vært å tatt prøver og sånn privat, ikke tatt kontakt med offentlig i det hele tatt. Men vet ikke om det er nødvendig hvis man uansett må ha vært samboere i to år. Sto ikke noe om det i vedlegget ditt @bondekone så skader jo ikke å ta kontakt med fastlege vertfall når vi har prøvd i ett år.  

Det hadde iallefall jeg gjort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi blitt enige om at vi går for ett privat forsøk i november hvis det ikke skjer et lite mirakel de neste to syklusene. Så får vi se.. skal ringe Hausken å booke time med sykepleier hvis jeg får mensen i slutten av neste uke ich. Så satser på å få opplæring og planen for oss i slutten av oktober og oppstart med sprøyter i starten av november når mensen kommer. Har ikke helt stabil syklus så vet ikke helt når det blir. Gleder meg og gruer meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Nå har vi blitt enige om at vi går for ett privat forsøk i november hvis det ikke skjer et lite mirakel de neste to syklusene. Så får vi se.. skal ringe Hausken å booke time med sykepleier hvis jeg får mensen i slutten av neste uke ich. Så satser på å få opplæring og planen for oss i slutten av oktober og oppstart med sprøyter i starten av november når mensen kommer. Har ikke helt stabil syklus så vet ikke helt når det blir. Gleder meg og gruer meg😊

Sikkert godt å ha en plan da! 😊 men forstår du gruer deg også. Det er jo ukjent 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, lillemeg90 skrev:

Sikkert godt å ha en plan da! 😊 men forstår du gruer deg også. Det er jo ukjent 😊

 

9 timer siden, bondekone skrev:

Veldig spennende tid fremover!

 

3 timer siden, sullå skrev:

Så spennende! Lykke til i tiden som kommer!

Ja absolutt😎 Måtte den neste måneden gå fort🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har vi vært å snakket med sykepleier på Hausken. Hun var veldig kjekk og flink. Jeg fikk oversikten over hva gynekologen hadde forespeilet og kjente igjen både gonal f og fyremadel så ingen overraskelser der. Ser jeg skal starte med 150 gonal f og jeg tenker dette er litt lite, men nå vet jeg jo ikke hvordan kroppen vil reagere, så håper bare det er nok😄 og de starter vel ofte litt lavt ved første forsøk. 

Mannen skal ta enda en prøve nå en av de neste dagene for å se om det blir ivf eller icsi. Krysser fingrene for vanlig ivf for da kan vi gjennomføre i stavanger, blir det icsi må vi til haugesund for uttak og insett🤞🤪🤞 

shit just got real🙌 Måtte november komme fort i år😂😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.10.2018 den 16.25, Sjokoladepiken skrev:
 

I dag har vi vært å snakket med sykepleier på Hausken. Hun var veldig kjekk og flink. Jeg fikk oversikten over hva gynekologen hadde forespeilet og kjente igjen både gonal f og fyremadel så ingen overraskelser der. Ser jeg skal starte med 150 gonal f og jeg tenker dette er litt lite, men nå vet jeg jo ikke hvordan kroppen vil reagere, så håper bare det er nok😄 og de starter vel ofte litt lavt ved første forsøk. 

Mannen skal ta enda en prøve nå en av de neste dagene for å se om det blir ivf eller icsi. Krysser fingrene for vanlig ivf for da kan vi gjennomføre i stavanger, blir det icsi må vi til haugesund for uttak og insett🤞🤪🤞 

shit just got real🙌 Måtte november komme fort i år😂😂

 

150 iu er en ganske vanlig startdose, og de øker den ved behov etter første UL. Og jeg har klart å bli overstimulert på 150 iu bemfola, så det trenger ikke være for lite i det hele tatt 😛

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Også jeg som skulle bli gravid samtidig som Meghan 🤦‍♀️Tok ikke lang tid før hun ble gravid. Lurer jo bittelitt på om hun har typ frosset ned egg når hun var 30. Ok nå er det bare jealus mcflurry som kommer frem her🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag kom mensen og det er gått 1 år siden vi startet prøvingen og 1 år siden jeg opprettet denne dagboken. Hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid. Er glad jeg ikke visste hvordan dette året skulle bli🤪

Men nå starter vår ivf reise og jeg skal ut i dag for å få tak i sprøytene som jeg starter på i morgen. Gruer meg litt men gleder meg mest😄 Endelig skjer det noe mer liksom. Måtte våre videre prøvelser være kortvarige og ikke fortsette i årevis til. Det er det verste. Dette kan «være over» om en måned eller det kan hende vi aldri lykkes selv etter flere år. Så utrolig frustrerende å ikke vite. 

Nå er det glade tanker og godt humør fremover❤️ Wish me luck🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...