Gå til innhold

''Sjokk'' - halvparten av sosialhjelpmottakerne er innvandrere


Drizzt

Anbefalte innlegg

Ikke overraskende, dessverre. Skulle gjerne sett at det var annerledes, men vi har hatt dette problemet i veldig mange år nå. Det er en stor skam at norske borgere nedprioriteres til fordel for, beklager uttrykket, en stor gruppe late nek som kun er interessert i pengene våre. Disse folkene gjør ikke en døyt mer enn de må, nekter å integrere seg i vårt samfunn og melker hvert jævla jur de kommer over, kun for egen vinning.

At det enda er så mange som ikke evner å innse problemet, er mildt sagt sjokkerende og vitner om en stor kunnskapsløshet. Noen velger også bevisst å fornekte fakta, på grunn av at slike tall ikke passer med deres rosa sky, hvor alt er fredfullt og harmonisk. Verden er ikke slik.

Anonymkode: 80b4c...fa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Apis skrev:

Jepp, hvorfor importere underbetalt, da gjerne østeuropeisk arbeidskraft, altså sosial dumping, er det ikke bedre og hjelpe de som trenger hjelp?

Du leste ikke innlegget mitt, tydeligvis. Jeg tror ikke land som Australia, New Zealand, Canada og USA driver med sosial dumping når de har programmer for utenlandsk kvalifisert arbeidskraft som de har behov for i vise yrker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zienna skrev:

Du hadde visst en helt annen agenda enn oppriktig bekymring over at så mange mennesker i Norge hadde behov for sosialhjelp. Hva har temaet kriminalitet med dette å gjøre?  

Den økende fattigdommen i Norge er et interessant tema.  Men nei.  Ditt motiv var neppe å diskutere løsninger, men heller  å så fremmedhat og mistenksomhet, og gi skylden for all elendighet på "innvandrerne".  

Jeg håper flere enn meg har avslørt motivet ditt! 

Hva har kriminalitet med sosialhjelp å gjøre? Det var et merkelig spørsmål, men OK. For det første er det i stor grad samme gruppe mennesker i Norge dette gjelder. For det andre er man i større risiko for å havne i den første gruppen når man tilhører den andre. For det tredje er det svært bekymringsfullt at Stortingets flertall fører en politikk som gir grobunn for begge. Siden du spør om min agenda - jeg er svært bekymret for utviklingen og enda mer bekymret for at politikere flest ikke skjønner farene dette medfører. At du mener det er en uting å diskutere dette, får stå på din regning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Zienna skrev:

Du hadde visst en helt annen agenda enn oppriktig bekymring over at så mange mennesker i Norge hadde behov for sosialhjelp. Hva har temaet kriminalitet med dette å gjøre?  

Den økende fattigdommen i Norge er et interessant tema.  Men nei.  Ditt motiv var neppe å diskutere løsninger, men heller  å så fremmedhat og mistenksomhet, og gi skylden for all elendighet på "innvandrerne".  

Jeg håper flere enn meg har avslørt motivet ditt! 

Om du er ferdig med å leke Sherlock Holmes og "avsløre motiv" ser du sikkert selv at det er en veldig tett sammenheng mellom det å hente inn store grupper uten noen etterspurt kompetanse og med veldig forskjellig kultur og språk på den ene siden, og at vi får flere fattige på den andre. Tittelen i tråden peker jo på nettopp dette, og at du tror du har "avslørt motiv" fremstår sånn sett litt artig. 

Når vi vet at vi får mer fattigdom grunnet innvandringen, og følgelig mer kriminalitet relativt sett, virker en løsning å ikke være å importere store grupper mennesker inn i fattigdom. Å tro at det å påpeke disse sammenhengene forutsetter "fremmedhat" fremstår mildt sagt korttenkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...