Gå til innhold

''Sjokk'' - halvparten av sosialhjelpmottakerne er innvandrere


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/ny-nav-rapport---halvparten-av-de-pa-sosialhjelp-er-innvandrere/3423389800.html

Masseinnvandring viser seg til å være dårlig butikk for Norge AS. 

Da kommer spørsmålet mitt - hvorfor denne iveren etter å få enda flere på sosialhjelp hit istedet for å fokusere på kvalifisert arbeidskraft hvis man skal ha innvandring i stor skala?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og for å ''sjokkere'' dere enda mer - kriminaliteten i belastede deler av Oslo eksploderer! https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/satset-141-millioner-kroner-pa-tyen---barnefattigdom-og-ungdomskriminalitet-ker/3423389518.html

Da spør jeg igjen - hvorfor denne iveren etter å få enda mer av dette? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Drizzt skrev:

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/ny-nav-rapport---halvparten-av-de-pa-sosialhjelp-er-innvandrere/3423389800.html

Masseinnvandring viser seg til å være dårlig butikk for Norge AS. 

Da kommer spørsmålet mitt - hvorfor denne iveren etter å få enda flere på sosialhjelp hit istedet for å fokusere på kvalifisert arbeidskraft hvis man skal ha innvandring i stor skala?

Hvorfor ikke hjelpe de som trenger hjelp, istedenfor og bedrive sosial dumping?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at man bruker betegnelsen "nyankomne migranter fra Asia, Afrika og Sør-Amerika". 

 

Er jo fra Midt-Østen og Afrika det er snakk om. Ikke folk fra Peru, Cuba, Kina og Japan.

Anonymkode: f90ae...1b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Apis skrev:

Hvorfor ikke hjelpe de som trenger hjelp, istedenfor og bedrive sosial dumping?

Var det svar på mitt spørsmål?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drizzt skrev:

Var det svar på mitt spørsmål?

Jepp, hvorfor importere underbetalt, da gjerne østeuropeisk arbeidskraft, altså sosial dumping, er det ikke bedre og hjelpe de som trenger hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Calandria skrev:

Vel, jeg er ikke sjokkert. Og lurer også på denne iveren med å få fult av sosialklienter til landet.

Hvem er det som ivrer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Calandria skrev:

Sosialistene, de venstrevridde 

Hva kaller du da den nylig avgåtte SSB sjefen? Hun er jo en Høyre topp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høyst alarmerende at fattigdommen fortsetter å øke i Norge, og at gruppen sosialhjelpstrengende derved øker.  Over halvparten av de sosialhjelpstrengende står registrert som arbeidsløse og arbeidssøkende.   At mennesker med innvandrerbakgrunn har vanskeligere for å få jobb, bør ikke være noe sjokk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Drizzt skrev:

Og for å ''sjokkere'' dere enda mer - kriminaliteten i belastede deler av Oslo eksploderer! https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/satset-141-millioner-kroner-pa-tyen---barnefattigdom-og-ungdomskriminalitet-ker/3423389518.html

Da spør jeg igjen - hvorfor denne iveren etter å få enda mer av dette? 

Du hadde visst en helt annen agenda enn oppriktig bekymring over at så mange mennesker i Norge hadde behov for sosialhjelp. Hva har temaet kriminalitet med dette å gjøre?  

Den økende fattigdommen i Norge er et interessant tema.  Men nei.  Ditt motiv var neppe å diskutere løsninger, men heller  å så fremmedhat og mistenksomhet, og gi skylden for all elendighet på "innvandrerne".  

Jeg håper flere enn meg har avslørt motivet ditt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Drizzt said:

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/ny-nav-rapport---halvparten-av-de-pa-sosialhjelp-er-innvandrere/3423389800.html

Masseinnvandring viser seg til å være dårlig butikk for Norge AS. 

Da kommer spørsmålet mitt - hvorfor denne iveren etter å få enda flere på sosialhjelp hit istedet for å fokusere på kvalifisert arbeidskraft hvis man skal ha innvandring i stor skala?

Det er vel snakk både å hjelpe mennesker i nød og å forsøke å få de som kommer i arbeid og i stand til å bidra i samfunnet.

Hvorfor kaller du det "iver"? Det er jo ikke snakk om å lokke flest mulig hit men å hjelpe folk i nød som ikke har så mange andre alternativer.

Anonymkode: a4d48...d38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Zienna skrev:

Hva har temaet kriminalitet med dette å gjøre? 

Du mener at de som er rike i større grad er kriminelle enn de som er fattige? Det var jo en veldig logisk slutning.

Anonymkode: 8818f...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde alle bli mer som Polen, de har virkelig skjønt hva som foregår.

Anonymkode: 8818f...297

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du valget. Jobbe hardt å betale skatt til deg selv. Verdig alderdom, velferdssamfunn, helse og pensjon. Eller gi alt til innvandring og dø på gangen på et overfyllt sykehjem. Du kan ikke få begge deler. 

Anonymkode: c61aa...b23

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutes ago, Apis said:

Hvorfor ikke hjelpe de som trenger hjelp, istedenfor og bedrive sosial dumping?

Men lille Norge kan ikke være hele verdens sosialkontor.

Anonymkode: 15b17...ba8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå har du valget. Jobbe hardt å betale skatt til deg selv. Verdig alderdom, velferdssamfunn, helse og pensjon. Eller gi alt til innvandring og dø på gangen på et overfyllt sykehjem. Du kan ikke få begge deler. 

Anonymkode: c61aa...b23

Jammen verdens rikeste land jo!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som får mest tyn er mennesker i 50-åra som har jobbet store deler av livet, og slitt ut kropp og helse og blitt uføre.

Anonymkode: 136da...481

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og de som får mest tyn er mennesker i 50-åra som har jobbet store deler av livet, og slitt ut kropp og helse og blitt uføre.

Anonymkode: 136da...481

Ja, dessverre, slik er samfunnet blitt.  Er du rettmessig godkjent uføretrygd, så er det mange som mener at du snylter på skattebetalernes regning.  Det er ille at folk skal måtte skamme seg over at de ikke er i stand til å jobbe! 

Selv har jeg vært heldig, men ingen vet hva livet bringer.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...