Gå til innhold

Hvordan ville du reagert hvis noen kalte deg dum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som regel tenker bare at personen ikke har evne til å se min side av saken, så jeg prøver å forklare det på en annen måte. Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at min far kalte meg dum når jeg var liten. Jeg var på besøk hos besteforeldrene mine, da pappa tok seg en tur innom. Han var i dårlig humør. Han slengte mye dritt til meg. Bestemoren min trøstet meg mens jeg gråt. Det var kjempe sårende å høre alt han sa til meg. Jeg var 13/14 år gammel. Glemmer det aldri 😭

Anonymkode: c3c10...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har papirer på at jeg ikke er dum. Så vedkommende hadde tatt feil og jeg hadde ikke brydd meg noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til at hvis noen av dere mente det så hadde jeg dritet helt i det altså. 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Evilposelos skrev:

Som regel tenker bare at personen ikke har evne til å se min side av saken, så jeg prøver å forklare det på en annen måte. Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. 

Tror du har rett i det. Umoden hersketeknikker. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke svidd, i alle fall. Jeg takler sånt helt greit. Har nok blitt kalt det også før. Uten at det har satt nevneverdige spor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutt ut i latter, å sagt at samme hva de sier så kommer jeg ikke til å misslike dem. Det er bare slik jeg er. Litt omvendt psykologi. Da er det de som ser dumme ut. Om ikke med en gang, så gnager min reaksjon nok på dem at det ikke gjentar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når jeg får høre det fra min far så blir jeg skikkelig lei meg, men om det er en slengkommentar fra noen andte så bryr det meg ikke like mye. 

Anonymkode: 3ded5...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2017 den 17.32, AnonymBruker skrev:

Hvis folk er sarkastiske veit man ikke alltid om det de sier er spydig eller ment som en fleip. Ikke alle som er ironiske klarer å vise at de tuller. Shit! Dette er så dårlig forklart. Sorry! 

 

Jeg er så shallow, og vant til at folk slenger dritt slikt går ikke inn på meg. Jeg vet hvem jeg er, og folk som velger å hate har allerede tapt. Folk som er sjalu eller misunnelig er det synd på. Og mange trenger å slenge dritt, for det gir dem vel noe. Kanskje de føler seg bedre..? Og hvis det å slenge dritt, får noen til å føle seg bedre, får de gjøre det. Det sier selv seg selv at de har problemer med seg selv, og har dårlig selvtillit. Og ved å ikke respondere, ved å ta igjen på noen som helst måte. Ofte irriterer dem, og gleder meg. For de vil ha respons. Jeg behandler de som luft. Folk liker ikke å ikke bli sett, og det får folk til å holde kjeft. Jeg ville aldri synket til deres nivå. Jeg er en som vet bedre. 

Hvis det derimot hadde vært noen som hadde sagt dette til en venn, på tull. Hadde jeg bedt personen om å holde kjeft, og bedt person ta en titt på seg sjæl. Det er ikke greit å kalle noen dum, om det er seriøst eller på kødd. 

Anonymkode: 13902...7fd

Du er så overfladisk og vant til å få kritikk`at du ikke tar til deg hva folk mener. Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2017 den 15.08, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg på tilfeller hvor det ikke åpenbart er ment som kødd, eller hvor personen i direkte form slenger en slik kommentar til deg.

Anonymkode: 77237...e6e

Jeg ville bedt dem om å begrunne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok et litt vanskelig ord for meg, men det kommer helt an på. 

Om noen jeg ikke kjenner eller en person jeg diskuterer med på nett kaller meg for det, så blir jeg ikke så veldig opprørt. 

Om noen som står meg nær eller flere slenger seg på(gjengmentalitet), så merker jeg det mer. Da trigger det nok noe i meg. 

Jeg tror ikke at jeg er dum egentlig, men kan til tider føle meg dum og ha dumme øyeblikk. Føler meg sjeldent smart egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...