Gå til innhold

Hvordan ville du reagert hvis noen kalte deg dum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg på tilfeller hvor det ikke åpenbart er ment som kødd, eller hvor personen i direkte form slenger en slik kommentar til deg.

Anonymkode: 77237...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Åja", og ignorert personen. Jeg vet jeg ikke er dum, og trenger ikke krangle eller bevise noe overfor noen. 

Anonymkode: a54b7...03e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg, vet veldig godt at jeg ikke er dum. Om det er inntrykket de har av meg, så vær så god, men jeg er ikke enig :)

Anonymkode: 73f95...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på situasjonen. Hvis jeg glemmer veska mi på skolen og noen kaller meg dum... da er jeg enig. 

Anonymkode: 048f9...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis folk er sarkastiske veit man ikke alltid om det de sier er spydig eller ment som en fleip. Ikke alle som er ironiske klarer å vise at de tuller. Shit! Dette er så dårlig forklart. Sorry! 

 

Jeg er så shallow, og vant til at folk slenger dritt slikt går ikke inn på meg. Jeg vet hvem jeg er, og folk som velger å hate har allerede tapt. Folk som er sjalu eller misunnelig er det synd på. Og mange trenger å slenge dritt, for det gir dem vel noe. Kanskje de føler seg bedre..? Og hvis det å slenge dritt, får noen til å føle seg bedre, får de gjøre det. Det sier selv seg selv at de har problemer med seg selv, og har dårlig selvtillit. Og ved å ikke respondere, ved å ta igjen på noen som helst måte. Ofte irriterer dem, og gleder meg. For de vil ha respons. Jeg behandler de som luft. Folk liker ikke å ikke bli sett, og det får folk til å holde kjeft. Jeg ville aldri synket til deres nivå. Jeg er en som vet bedre. 

Hvis det derimot hadde vært noen som hadde sagt dette til en venn, på tull. Hadde jeg bedt personen om å holde kjeft, og bedt person ta en titt på seg sjæl. Det er ikke greit å kalle noen dum, om det er seriøst eller på kødd. 

Anonymkode: 13902...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok svart noe tilbake som hadde vært passende for anledningen. :)

Aldri opplevd det da. Om man ser bort fra folk på jobb som ikke får viljen sin. 

Anonymkode: c488d...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kommet an på mitt forhold til personen som kalte meg dum (og hvordan det ble sagt). Hadde det vært en jeg ikke kjente eller ikke likte, så hadde jeg ikke brydd meg. Hadde det derimot vært en person jeg likte godt og respekterte som i fullt alvor kalte meg dum, hadde jeg nok blitt litt lei meg. Mye enklere å takle bedritne kommentarer fra folk som i utgangspunktet er rasshøl. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at den andre manglet noen antenner som gikk rundt og sa slike. Og siden jeg ikke er dum så hadde jeg nok bare smilt og snøftet litt. 

Anonymkode: 64dce...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på om jeg der og da var litt "dum" eller ikke. Men sånn bortsett fra det, så synes jeg det er veldig stygt, og ikke noe man burde kalle noen. "Det var dumt sagt av deg" går, men ikke "du er dum"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært noen som betydde mye for meg og som jeg respekterte, så hadde nok en slik kommentar svidd litt. Men jeg vet at jeg er ikke dum, så hadde nok klart og la det fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde begynt å le, å kalle folk dumme er slik man gjør i 3-års alderen.

Anonymkode: 2d257...8c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville nok tatt det veldig innover meg. Jeg ble kaldt dum hver dag i 6 år på barneskolen, så det er ganske triger-ord for meg, selv om jeg i dag sitter her med en master i byggingeniør så tar det to sek å få meg til å føle meg like liten som jeg gjorde på barneskolen...

Anonymkode: 2b1bf...c5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt noe sånt som "Ooh der tok du meg" i en veldig ironisk tone. 

Anonymkode: ca7fd...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Walkingdead skrev:

Jeg er ikke dom, så jeg ville ha ledd.

Du mener «dum»?

Anonymkode: 73c53...da0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at så mange mener selv at de ikke er dumme:fnise:. Som om det er opp til en selv å vite det.

Det er jækla mange dumme folk der ute, men tror nok selv at de ikke er det.

Anonymkode: b4247...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...