Gå til innhold

Beløp som er reservert, hva betyr det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe meg en genser i går på ali express. Og når jeg ser på kontoen min så ser det ut som om beløpet er trekt, det står -157 kr ut, men når jeg går nærmere inn på transaksjoner står det at beløpet er reservert. Er det noen som vet hva det betyr? Jeg tror ikke at de har fått pengene nemlig, de som jeg kjøpte plagget av. Men jeg vet ikke helt hva som har skjedd.

Takknemlig om noen kloke sjeler kan hjelpe meg her.

Anonymkode: 7b1cb...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr ganske riktig at beløpet er reservert på kontoen din, men at de ikke er trukket enda. Pengene står på konto, men du kan ikke bruke dem.

Jeg driver en butikk som selger på nett. Når kundene mine velger å betale med kort reserveres beløpet når bestillingen registreres, men det trekkes ikke fysisk fra kontoen før jeg sender varene og fakturerer beløpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cassio skrev:

Det betyr ganske riktig at beløpet er reservert på kontoen din, men at de ikke er trukket enda. Pengene står på konto, men du kan ikke bruke dem.

Jeg driver en butikk som selger på nett. Når kundene mine velger å betale med kort reserveres beløpet når bestillingen registreres, men det trekkes ikke fysisk fra kontoen før jeg sender varene og fakturerer beløpet. 

Men hvorfor klager selger over at de ikke har fått pengene da? Hva skal jeg gjøre her?

Anonymkode: 7b1cb...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor klager selger over at de ikke har fått pengene da? Hva skal jeg gjøre her?

Anonymkode: 7b1cb...795

Kontakt banken. 

Anonymkode: af505...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, cassio skrev:

Det aner jeg ikke, jeg bare svarte på hva det betyr at pengene er reservert.

Ok. Takk for svar.

Anonymkode: 7b1cb...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Litt OT kanskje, men når pengene er reservert, da vises de ikke som disponible for meg på vipps appen feks? Forstår jeg det riktig om de ikke er trukket, men at de ikke står som tilgjengelige (synlige) for meg?

Anonymkode: ccddb...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...