Gå til innhold

Dere som vil ned noen kilo. Hva har dere spist i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost:

2 egg, 100g tomat 100g agurk

207kcal

Lunsj: proteinbar 270 kcal

snack: proteinbar 270 kcal

middag:

150g kyllingfile, 3 m poteter, 1 løk, 50g paprika, 50g tomat, 10g smør 

snack: 1 eple med kanel og strø natreen 70 kcal

kvelds: proteinbar 270

totalt ca 1667 kcal. 

Normalt spiser jeg 1 proteinbar ig erstatter med kyllingsalat med past ol og ligger da på ca 1800 kcal. Trener annen hver dag og forventer gå ned 12-18 kilo på 6 mnd. 

Har gått ned 19 kilo til nå :) 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er kanskje ikke så flinke til å gå ned i vekt 😂

Anonymkode: 895f2...2d5

Jeg tror det handler mer om sammenblanding av begrepene "sunt" og "magert".

Det er som sagt mange matvarer som er sunne, i den forstand at de er kolesterolsenkende, blodtrykkssenkende, inneholder viktige vitaminer og mineraler, regulerer magen bra, osv. men som likevel inneholder så mange kalorier at et stort inntak gjør vektnedgang nærmest umulig. Slike matvarer er essensielle når man har kommet seg ned i vekt og skal ivareta en sunn livsstil. Når man derimot skal ned i vekt, mener jeg det er to ting som er viktig: Man må telle kalorier, og man må få kontroll over sultfølelsen. Det er ikke nødvendig å aldri spise en sjokolade (da vil mange sprekke) men det er viktig å ha et bevisst forhold til hvor mange kalorier den har, og heller kutte ut noe annet. Skal du effektivt ned i vekt, bør du ikke innta flere kalorier enn kroppsvekten din ganger 20 pr dag. De fleste har et energibehov på cirka kroppsvekten ganger 30 pr dag, og man MÅ gå i minus. Uavhengig av om det man spiser er sunt eller ikke.

Jeg har gått ned 13 kg til nå, og skal fortsette. Jeg teller kun kalorier og styrer unna mest mulig av sukker.

Det er også lov å "jukse" ifm å ta vitamintabletter, mineraler (kalium og magnesium) og omega-3 i kapselform. Jeg anbefaler det på det sterkeste. Da trenger man ikke spise energitett mat for å få i seg dette.

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Ett rundstykke med leverpostei og lettmajones, svart kaffe
Mellom: 100 gram gresk yoghurt og en sukkerfri redbull
Lunsj: Et halvt rundstykke med paprikaskinke og lettmajones, en halv avokado + en kopp te og en kopp kaffe med skummet melk

Planen videre:
Middag: Kyllingfilet og stekte rotgrønnsaker :ninuskapus:
Etter trening: Proteinshake 

Pluss en porsjon sukkerfri gelé utover dagen

Endret av sjallabajs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: en skive med grov leverpostei og et kokt egg. Drakk et glass smoothie (persimon, kiwi, mango, banan og chiafrø - hjemmelaget).

Mellom: ett eple

Lunsj: semulegrynsgrøt med sukrin og ekte smør

Middag: blir hjemmelaget blomkålsuppe

Kvelds: blir nok en omelett med skinke og purre tenker jeg - og et glass smoothie med blåbær, jordbær, kiwi og banan. 

Jeg lager alltid en stor beholder med smoothie om kvelden, og drikker ett glass til kvelds og ett morgenen etterpå :) Jeg er en person som trenger mye fett da. Det har ikke hendt at jeg har blitt mett av magre produkter. Kan spise en kilo salat og være like sulten. Knekkebrød blir jeg lei av å tygge på lenge før jeg blir mett. Har prøvd forskjellige slankekurer med salater, mager skinke og mager fisk liksom - men jeg sprekker etter en uke og spiser alt jeg kommer over. Hvis jeg er flink med fettet og spiser fet fisk, ekte smør, melk osv. har eg mye energi, holder meg lenge mett og går sakte men sikkert ned i vekt :) 

Anonymkode: ffb58...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TO knekkebrød med leverpostei 

3 (!) bokser cottage cheese fordelt utover dagen, pluss en banan og et eple. 

Til middag/kvelds blir det to speilegg, kokte grønnsaker og Rett-i-koppen-suppe. 

Anonymkode: b37bc...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: havregrøt med sukrin og kanel

Lunsj: hjemmelaget brytebrød med roastbeaf og ruccola, spekeskinke. 

Middag: fiskegrateng med gulrot til. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, isw skrev:

Jeg tror det handler mer om sammenblanding av begrepene "sunt" og "magert".

Det er som sagt mange matvarer som er sunne, i den forstand at de er kolesterolsenkende, blodtrykkssenkende, inneholder viktige vitaminer og mineraler, regulerer magen bra, osv. men som likevel inneholder så mange kalorier at et stort inntak gjør vektnedgang nærmest umulig. Slike matvarer er essensielle når man har kommet seg ned i vekt og skal ivareta en sunn livsstil. Når man derimot skal ned i vekt, mener jeg det er to ting som er viktig: Man må telle kalorier, og man må få kontroll over sultfølelsen. Det er ikke nødvendig å aldri spise en sjokolade (da vil mange sprekke) men det er viktig å ha et bevisst forhold til hvor mange kalorier den har, og heller kutte ut noe annet. Skal du effektivt ned i vekt, bør du ikke innta flere kalorier enn kroppsvekten din ganger 20 pr dag. De fleste har et energibehov på cirka kroppsvekten ganger 30 pr dag, og man MÅ gå i minus. Uavhengig av om det man spiser er sunt eller ikke.

Jeg har gått ned 13 kg til nå, og skal fortsette. Jeg teller kun kalorier og styrer unna mest mulig av sukker.

Det er også lov å "jukse" ifm å ta vitamintabletter, mineraler (kalium og magnesium) og omega-3 i kapselform. Jeg anbefaler det på det sterkeste. Da trenger man ikke spise energitett mat for å få i seg dette.

Det kan nok hende det, ja. 

Selv teller jeg kalorier og teller kqkestykket eller sjokoladen like mye som det andre. Spiser litt energitett mat som avokado feks og til og med bigone pizza, men ikke så det går ut over kaloribudsjettet mitt. 

Jula gikk riktig nok skikkelig skeis da. 

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: liten skål naturell yoghurt, liten håndfull nøtter og en ts honning. + en gulrot.

mellom: klementin

lunsj: 2 knekkebrød med lettere kylling smøreost. 1 banan.

mellom: 2 kjeks :phaedra:

middag: ikke laget enda...blir en porsjon wok med kylling og en eller annen woksaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 grove brødskiver med mager ost, kokt skinke og agurk

Mellom: 1 skyr blåbær med 2ss havregryn

Lunsj: 2 rugsprø med makrell i tomat

Middag: 4dl søtpotetsuppe og 10 scampi

Kvelds: 2 kokte egg, 1 rugsprø, 6 cherrytomater 

 

Anonymkode: 684b4...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En atkinsbar 

Lunsj: blomkålsuppe og salat

Middag: Daal med en skive brød

Kvelds: noen ostebiter og litt parma

Anonymkode: 8db5d...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speltbrytebrød med ruccola, roastbeaf, og spekeskinke

2 fiskeburgere på 2 brødskiver med ketchup og ruccola

Uvisst hva, men noe på jobb som er bestemt av noen andre

Havreknekkebrød med baconost

Anonymkode: 895f2...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 brødskive med brunost 

Lunsj: 1 brødskive med gulost 

Mellom: 1 brødskive med skinke 

Middag blir det 200gr kalkun , en potet , masse grønt og litt saus 

Kvelds blir det nok fersken på boks og en bitteliten Daim bit 🤳

Anonymkode: edb05...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregrøt, appelsinjuice og kaffe

Middag: spaghetti m/kjøttsaus, salat og hvitløksbaguett

Kvelds: 2 knekkebrød med masse cottage cheese + melk

Pleier å ha lunsj + mellommåltid hver dag, men i dag ble det bare rot pga vært på farten.

Anonymkode: 663d5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: 2 ryvita sesam med varmrøkt laks og sennepssaus. 1 kaffe og liten boks litago uten. 

Lunsj: Pizzabit fra Rosenborg bakeri

Mellom: Litt melkesjokolade (typ stress spising)

Mens jeg laget middag: Linsechips og en rødbetshot

Middag: En fullkornswraps med en halv most avokado, spinat, kyllingfilet og dulcitatomater. 

Kvelds: En halv chorizopølse fra Grøstad, speltlompe, en skive surdeigsbrød av spelt med peanøttsmør og 3 biter mini brownies. 

Altfor mye stress, dårlig planlegging, dårlige valg... 

Times tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Først en kopp kaffe, og så havregryn med melk.

Middag: Glutenfri spaghetti med masse kjøttdeig. Tomatpure som saus.

Mellommåltid: Litt kjøttdeig fra middagen 

Mellommåltid: 1 banan

Kveldsmat: Litt rester fra middagen

Blir nok knekkebrød eller havregryn før jeg legger meg.

 

 

Anonymkode: 39c52...a27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost : tre husman med magerost og kalkunfilet, enorme mengder agurk. 

Lunsj : siste rest av krydret bønneblanding fra rema, en blokk fullkornsnudler, en halv buljongterning og vann til det dekket. supergod og rask suppe! 

Mellom: en sånn der BIG bar fra xxl. nesten 400 kcal. smekk på fingrene for å glemme å ta med mat på jobb... 

Middag: meksikansk bønnesalat med chili, rødløk og lime. Egentlig bare forskjellige typer bønner blandet med resten. Smurte olivenolje på speltlompe og hadde salt oppå, stekte i ovn til det var sprøtt. 

Kvelds : en grov skalk med smør (skulle egentlig bare ordne matpakke til lille, men nystekt skalk ble for fristende!). 

 

Har drukket alt for lite idag, ellers fornøyd (utenom den baren. ikkje bra) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nylig startet og skal ned 5 kilo. Jeg vet at noen tenker at det var lite, men for meg blir det nok. Jeg trenger bare komme meg inn i de gamle klærne. Trener gjennomsnittlig 5 dager i uken.

                             . . . . . . . .

Frokost: 2 kokte egg med salt og pepper, og en halv kuttet avocado, vann til drikke

Lunsj: 2 grove knekkebrød med roastbiff og salat

Mellommåltid: lunsjbar/muslibar og et eple og en banan

Sen Middag (19.30): torsk, raspede gulrøtter og en spiseskje créme fraise.

Kvelds: 1 egg med salt og pepper og en halv avocado

Anonymkode: 9b8e0...1c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig startet og skal ned 5 kilo. Jeg vet at noen tenker at det var lite, men for meg blir det nok. Jeg trenger bare komme meg inn i de gamle klærne. Trener gjennomsnittlig 5 dager i uken.

                             . . . . . . . .

Frokost: 2 kokte egg med salt og pepper, og en halv kuttet avocado, vann til drikke

Lunsj: 2 grove knekkebrød med roastbiff og salat

Mellommåltid: lunsjbar/muslibar og et eple og en banan

Sen Middag (19.30): torsk, raspede gulrøtter og en spiseskje créme fraise.

Kvelds: 1 egg med salt og pepper og en halv avocado

Anonymkode: 9b8e0...1c9

Jeg har selv igjen 3-4kilo.

Frokost:banan

Lunsj: 2 rugsprø med philadelphia, spekeskinke og ruccola. Tekopp

Middag: kyllingfilet med provencekrydder, blomkålpure og grønnsaker. Funsaft

Kos: kake og tekopp

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv igjen 3-4kilo.

Frokost:banan

Lunsj: 2 rugsprø med philadelphia, spekeskinke og ruccola. Tekopp

Middag: kyllingfilet med provencekrydder, blomkålpure og grønnsaker. Funsaft

Kos: kake og tekopp

Anonymkode: 895f2...2d5

Jo og så må jeg ikke glemme at jeg var på svømming i 30 minutter hvertfall. Litt tung start på mosjoneringen, men må begynne et sted. 

Anonymkode: 895f2...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En skive surdeigsbrød av spelt, varmrøkt laks og sennepssaus, kaffe og sitronvann. 

Lunsj: En skive surdeigsbrød av spelt med peanøttsmør, to knekkebrød med majones og westfaler, ett glass melk. 

Før trening: Smoothie av blåbær, kollagen, mctolje, spinat, tranebærjuice og gresk yoghurt med kokos. 

Etter trening: Barebell fudge proteindrikk

Middag: 2 fullkornswraps med bearnaise, indrefilet av okse, crispisalat, mais, dulcitatomat, snackpaprika og oliven. Bris til drikke. 

10 min oppvarming, 30 minutter langkjøring på mølle (7 km/t) og en liten styrkeøkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...