AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Del Skrevet 11. november 2017 https://www.nrk.no/sognogfjordane/her-er-skuleguten-berre-sekund-fra-a-bli-pakoyrd-1.13774425 Stygg sak. Her det bare snakk om sekunder. Men da jeg var liten, sånn på 70-tallet en gang. Da var det oransje skilter inne i bussene - og også utenpå, så vidt jeg kan huske. Der sto det "Gå ikke over veien før bussen har kjørt". Så det skiltet så jeg hver eneste dag. Og lærdommen sitter fremdeles som "spikret", 30 år etter: Gå ikke over veien før bussen har kjørt. Hva skjedde med disse skiltene/klistremerkene? På tide å lære fra fortiden? Anonymkode: f276c...ce5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #2 Del Skrevet 11. november 2017 Uj, er det bare 30 år siden 70-tallet? Anonymkode: 42f78...ca3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Del Skrevet 11. november 2017 tro det eller ei men barn er impulsive og kan ikke alltid se konsekvensen av handlingene sine. Jeg har selv løpt ut i veien rett etter og rett foran bussen som liten, selv med postere og klistremerker på bussen Jeg applauderer lastebilsjåføren for god reaksjon Anonymkode: 2bbf1...42c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #4 Del Skrevet 11. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/sognogfjordane/her-er-skuleguten-berre-sekund-fra-a-bli-pakoyrd-1.13774425 Stygg sak. Her det bare snakk om sekunder. Men da jeg var liten, sånn på 70-tallet en gang. Da var det oransje skilter inne i bussene - og også utenpå, så vidt jeg kan huske. Der sto det "Gå ikke over veien før bussen har kjørt". Så det skiltet så jeg hver eneste dag. Og lærdommen sitter fremdeles som "spikret", 30 år etter: Gå ikke over veien før bussen har kjørt. Hva skjedde med disse skiltene/klistremerkene? På tide å lære fra fortiden? Anonymkode: f276c...ce5 På slutten av 90-tallet og 2000-tallet var det også slike skilt i bussene. Anonymkode: 7d1df...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #5 Del Skrevet 11. november 2017 Foreldre har et ansvar!! De må lære barna sine hvordan man skal te seg i trafikken å ikke bare fokusere på nyheter, lekser og telefon Anonymkode: a564c...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 11. november 2017 #6 Del Skrevet 11. november 2017 Jeg tror ikke den gutten glemmer dette med det første. Ei heller de andre. Kjenner det varmer at det gikk så bra. Hadde det vært i morges, med is på veien... Huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 11. november 2017 #7 Del Skrevet 11. november 2017 Sjåføren i lastebilen har visstnok hjelp til å bremse, den som løper over veien kan takke dyktige ingeniører for den jobben som er gjort for å redusere skader som oppstår i nettopp slike og lignende situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #8 Del Skrevet 12. november 2017 Jeg tenker over det både som sjåfør og fotgjenger. Går aldri over veien før bussen har kjørt, og hvis jeg kommer imot en buss som har stoppet kjører jeg veeeeldig sakte forbi. Er for all del imponert over at lastebilen klarte å stoppe, men om det hadde vært meg hadde snuta mi stoppet parallelt med baken på bussen. Viktig å være oppmerksom i trafikken selv om du har reglene på din side. Du har ikke påkjørsrett selv om du har forkjørsrett Anonymkode: 8e2ff...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #9 Del Skrevet 12. november 2017 Det er helt vanvittig utrolig hvor kort bremsevei den Volvo lastebilen har fra 60 og ned. Mtp at den kan veie så mye som 50 ton, som han nok ikke gjør, er dette et fantastisk stykke ingeniørkunst. Vi har vist filmen til barna våre. Her i bygda har en gutt omkommet da han akte under en kjørende lastebil for noen år siden. Denne filmen trigget noen minner. Likevel tror jeg det var lurt å vise den. Barna fikk en visualisering som man vanligvis - og heldigvis - ikke får. Det glemmes ikke så fort. Anonymkode: 82462...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå