Gå til innhold

Tiltrukket av kvinnelig fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en 30 år gammel kvinne som lever et godt og stabilt liv med en jobb jeg trives i og mannen min som jeg giftet meg med i fjor sommer. Vi har vært sammen i mange år. 

Vi har et godt og nært ekteskap, i tillegg til å elske hverandre så er vi bestevenner. Jeg har aldri hatt noe høy sexdrift generelt, men vi har nok hatt normal mengde sex opp igjennom årene. Jeg elsker å kose med han og føler en varme og nærhet når vi kysser og koser. Det er sjeldent jeg som tar initiativet til sex, men synes det er deilig når vi har det. Vi har selvfølgelig hatt vanskelige perioder vi også som alle andre, men det har alltid stått helt klart for oss at vi vil være sammen- uansett.

Gjennom disse årene med han har jeg noen ganger følt meg tiltrukket av andre, dog flyktig og midlertidig. Ved én annen anledning for et par år siden følte jeg at jeg ble forelsket i en annen mann, da jeg var borte fra mannen min på jobbreise i over en måned. Det skjedde ingenting med denne mannen da han også visste at jeg på daværende tidspunkt var forlovet, og da denne mannen forsvant ut av livet mitt etter jobbreisen var jeg trist en periode, før jeg gradvis "kom over han", og alt ble som før. Jeg har ikke fortalt mannen min noe om dette da det ikke hendte noe som helst med denne mannen.

Nå har vi bestemt oss for å prøve å få barn og etter et besøk hos legen min og gynekolog ble jeg det også ganske raskt. Dessverre endte graviditeten med en SA etter uke 6, noe jeg har tatt helt fint. Jeg dro derfor til legen min igjen for å få undersøkt dette da jeg fikk kraftige blødninger, og etter å ha tatt blodprøver med et par dagers mellomrom kunne man konstatere SA.

Så kommer kjernen av problemet. Jeg har altså truffet min nåværende fastlege kun to ganger da hun akkurat har begynt på legesenteret jeg er tilknyttet. Den første konsultasjonen var i forbindelse med at jeg ville bli gravid og det var ikke noe spesielt med den, annet enn at jeg husker jeg syntes hun var veldig hyggelig og nøye- følte at hun tok seg god tid til å følge meg opp. Andre gangen var jo i forbindelse med SA og hun virket da genuint opptatt av hvordan jeg hadde det og faktisk lei seg selv for at det ikke hadde gått bra. Vi hadde god blikkontakt og hun stilte meg mange oppfølgende spørsmål som ikke nødvendigvis hadde kun med situasjonen å gjøre, men litt om meg og mitt liv. Nok en gang følte jeg meg veldig ivaretatt under konsultasjonen, men tenkte ikke noe mer over det etterpå. Så skjer det noe sprøtt. Jeg satt i bilen alene noen dager senere og hører på musikk og begynner da helt plutselig å tenke på henne- nå med et annet fortegn enn tidligere. Siden det har jeg følt meg betatt av henne selv om jeg ikke har møtt henne igjen, enda. Jeg har fantasert mye de siste dagene om hvordan det hadde blitt dersom vi hadde kysset og hatt sex. Har liksom diktet opp en hel historie inne i hodet om hvordan dette hadde gått til. Klarer ikke å få henne ut av hodet. Jeg har også trålt nettet etter informasjon om henne, på sosiale medier osv. Har funnet ut at hun (tilsynelatende) er lykkelig gift med en mann. Det er fullt mulig at jeg etter neste konsultasjon med henne (som sikkert ikke er så lenge til), vil riste på hodet og le og tenke at det ikke var noe, men like fullt er det henne som opptar hodet mitt akkurat nå.

Jeg vil også legge til at jeg ved et par anledninger har følt hint av tiltrekning til ei på jobben, men det er noe som kommer og går, og jeg blir som sagt også tiltrukket av andre menn, og har alltid følt meg heterofil. Jeg har tidligere ved et par anledninger følt at jeg kanskje har et hang til spenning og "forbudte følelser", at kanskje det er spenningen i seg selv som virker forlokkende på meg og gjør at jeg får slike følelser. Men jeg vet ikke... Eller kan det være en slags psykisk/hormonell reaksjon etter SA? Eller er jeg bifil, selv om jeg hele livet har følt meg heterofil og tent på menn?

Så kommer spørsmålet: er det andre som har opplevd det samme? Hva tenker dere om det jeg har fortalt? Hva burde jeg gjøre? Beklager for veldig langt innlegg, men følte at mye av bakgrunnshistorien måtte med for å forklare situasjonen skikkelig. Er veldig spent på deres svar! Har ikke turt å fortelle dette til noen andre...

 

 

Anonymkode: f5bb7...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du gjøre noe med det da? Kos deg med drømmene, gi mannen din en klem og lev ditt vanlige liv som du pleier. 

Anonymkode: 9064f...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også jente. Dette har jeg opplevd mange ganger, både med lege min og andre kvinner. Går oftest ganske fort over når jeg ikke ser de igjen da. Er sikkert noe med den autoriteten/omsorgen som treffer litt. Men jeg har aldri definerte meg i noen slags fil, og hatt kjærester av begge kjønn. 

Anonymkode: 9e348...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er helt vanlig. Man er jo ikke stormende nyforelsket hele tiden, og da kan man lett bli betatt av andre. Så lenge man ikke tar det videre, og det ikke går utover det fine familielivet man har hjemme, så er det ikke feil å ha sånne random mentale flørter som går over.

Anonymkode: 57f92...354

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig du også har en dragning not kvinner. Kjenner flere som definerer seg som for eksempel 70 % mot menn og 30 % mot kvinner. Og så blir du lett betatt. Ikke legg mye i det, det går snart over. Lett å bli betatt av hjelpere også for noen. 

Anonymkode: f58c4...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite grunnlag å trekke noen konklusjoner på siden det er stor forskjell på fantasi og hva man hadde gjort om det var en reell mulighet. Hvis denne kvinnen var singel, ikke legen din og lesbisk f.eks er det ikke sikkert at du faktisk ville klart kysse henne hvis hun la an på deg. Ville tatt det helt med ro, og bare skiftet lege om det vedvarer. 

Anonymkode: 44725...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, AnonymBruker said:

Lite grunnlag å trekke noen konklusjoner på siden det er stor forskjell på fantasi og hva man hadde gjort om det var en reell mulighet. Hvis denne kvinnen var singel, ikke legen din og lesbisk f.eks er det ikke sikkert at du faktisk ville klart kysse henne hvis hun la an på deg. Ville tatt det helt med ro, og bare skiftet lege om det vedvarer. 

Anonymkode: 44725...e91

Men det sier litt om personen som har slike fantasier. At man ikke heller dyrker kjærlighetsforholdet hjemme istede. Om forholdet hjemmer er dårlig, så synes jeg det er utrolig dårlig gjort ovenfor sin kjæreste å forbli i forholdet.

Anonymkode: 24992...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det sier litt om personen som har slike fantasier. At man ikke heller dyrker kjærlighetsforholdet hjemme istede. Om forholdet hjemmer er dårlig, så synes jeg det er utrolig dårlig gjort ovenfor sin kjæreste å forbli i forholdet.

Anonymkode: 24992...d70

Nei, det gjør ikke alltid det. Hvis ts egentlig er bifil eller lesbisk kan det forklare hvorfor hun har lav sexlyst  i forholdet. Hvis det er legningen hennes som gjør at hun mangler noe i forholdet er ikke det noe som kan jobbes med..

Anonymkode: 44725...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts! Jeg tror du er ganske naiv og mistolker signaler. Så klart en lege vil være hyggelig. Å ha fantasier er ikke noe galt, men at du blir tiltrukket av så lite at en person er hyggelig finner jeg merkelig.

Anonymkode: 5747d...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts! Jeg tror du er ganske naiv og mistolker signaler. Så klart en lege vil være hyggelig. Å ha fantasier er ikke noe galt, men at du blir tiltrukket av så lite at en person er hyggelig finner jeg merkelig.

Anonymkode: 5747d...2a9

Jeg tror du har misforstått litt. Jeg ble ikke tiltrukket av henne kun fordi hun var hyggelig. Møter hyggelige mennesker over alt, på jobb, andre leger jeg har hatt osv, så å si at man blir tiltrukket av en hver person som er hyggelig blir totalt feil. Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig, som lyn fra klar himmel, har blitt tiltrukket av akkurat henne, men det er i hvert fall ikke kun fordi hun er hyggelig. Man kan ikke styre hvem man blir tiltrukket av, det bare skjer....

Ts.

Anonymkode: f5bb7...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...