Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ut fra det jeg har lest så er du på god vei til å bli skikkelig bitter på "alle" kvinner. Skjerp deg!

Anonymkode: ec4db...938

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, FrodeF skrev:

Meg, meg, meg.

Du kan begynne med å være litt mindre selvsentrert.

At hun ikke ønsker kontakt med deg er noe du må akseptere. Hun skylder deg ingenting. Etter å ha forsøkt å lese innleggene dine forstår jeg henne godt, du fremstår som ganske ustabil.

Enig. Det virker som at ts vil bli forstått hele tiden og vil bli forstått hele veien, men legger aldri vekt på hva hun føler (bortsett fra når han kan legge noe negativt inni det som gjerne løfter hans egen forståelse og selvsentrerte følelser). 

Anonymkode: 5bc73...52d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: du kan ikke tvinge en person til å gi en forklaring. Hun bestemmer det helt selv. Kanskje vet hun ikke hvorfor, det bare føltes rett å gjøre sånn. 

Nr 2: du må slutte å være så intens og analyserende. Vil løpe bare jeg ser hva du skriver.  

Nr 3: ta signalene! Det var mange nok av di. Ikke ta kontakt når det virker som den andre parten ikke ønsker. 

Nr 4: jobb med selvrespekten. Du mangler dette virker det som, og folk behandler deg derfor ikke med respekt.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Du må spørre henne

Anonymkode: af368...3dc

Hun slettet meg først, så prøvde jeg å legge henne til, da blokkerte hun meg. Det var alternativet hennes til å gi ETT enkelt svar.

8 hours ago, Maleficenta said:

Tror vi alle har hatt erfaringer med slike folk. Forstår ikke hvorfor du vil ha henne som venn heller jeg da når hun så tydelig bortprioriterer deg og aktivt prøver å få deg til å heller bli kjent med andre. Du skjønte vel fra starten av når hun begynte å på en måte ghoste deg at hun ikke var gira på å henge med deg? Bare glem henne. Ikke grav deg ned i bitterheten.

Det var først på andre treffet hun skjønte intensjonen min. Fra første treff til da var alt hyggelig.

8 hours ago, FrodeF said:

Meg, meg, meg.

Du kan begynne med å være litt mindre selvsentrert.

At hun ikke ønsker kontakt med deg er noe du må akseptere. Hun skylder deg ingenting. Etter å ha forsøkt å lese innleggene dine forstår jeg henne godt, du fremstår som ganske ustabil.

Selvfølgelig aksepterer jeg tap? Jeg tror jeg aldri har skrevet den setningen så ofte som her. Jeg vet da utmerket godt at hun skylder meg mindre enn ingenting; igjen... jeg ØNSKER svar, for å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv. Jeg har aldri krevd noe. Innleggene er en kortversjon. Hadde jeg skrevet mer ville jeg virket enda mer intens. Kanskje det er noe der at jo mer detaljert du skriver her på Kg, jo mer detaljerte svar får du ikke, bare mere tyn?

8 hours ago, AnonymBruker said:

- Det gikk over en måned mellom treffene.

- Hun var stadig opptatt med andre ting (andre dater)

- Hun uttrykte skuffelse over at du ikke hadde fått napp av andre i mellomtiden

- Hun sa du burde gi de andre en sjanse til.

- Hun ga deg fake nummer...

Ser du ikke at dette er tydelige anvisninger? 

Det du må gjøre:

- Roe ned fremtoningen din. Når du ønsker å sende ny melding, la vær. La det være minst to ganger. Kanskje tre. For intens kontakt gjør det kjedelig.

- fokuser på henne. Ikke snakk om at _du_ syns det var fint å se henne igjen. Ikke overdriv komplimangene heller, da oppfattes det falsk. (selv om du mener det). Vær interessert i å vite hva hun er interessert i. Har hun hatt en fin dag? 

- Ikke illegg andre egenskaper som egoistisk eller falsk. Det tar laaaang tid å bli kjent ned noen, og innen da vet man absolutt ingenting om dybden i en person, eller hvilke kamper den kjemper. At de som har blitt såra er de som sårer mest er kanskje nettopp et resultat av erfaringer. Men ikke la det farge hele oppfatningen din av mennesker. Man kjenner ingen etter to møter...

- Og sist, ikke overanalyser alt. Kan ikke utdypes mer, du må bare slutte å legge så mye mening i hver minste ting. 

Anonymkode: 3aa15...247

Alle disse tegnene ga hun jo først ETTER intensjonsendringen min. Dere må huske at det var et hyggelig plain kaffe-møte først.

Jeg syns det var hyggelig å ses igjen. Det sier jeg til alle, fordi jeg mener det. Det var det eneste komplimentet jeg ga til henne. Hvor har du funnet overdrivelsene og falskheten i komplimentene?

De som har blitt såra bør da virkelig ikke være like dårlig mot andre. Da blir det for deres del en ekstremt ond sirkel.

Jeg tror det er en misforståelse av analyseringen her. Jeg prøver bare å skrive detaljert for å få detaljerte svar, men siden innlegget var så langt så tenker dere automatisk; Overanalysering! Intens! osv... og det beklager jeg; jeg burde kanskje prøvd å kun skrevet stikkord og sett om det ga meg klarere svar...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ut fra det jeg har lest så er du på god vei til å bli skikkelig bitter på "alle" kvinner. Skjerp deg!

Anonymkode: ec4db...938

Jeg har ''aldri'' vunnet. Alle andre vinner? Både styggere og penere, folk fra venneapper og folk fra datingapper, tapere og vinnere. Selv tapere vinner. Hva skal IKKE være et argument for at jeg skal bli bitter mot jenter?

8 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Det virker som at ts vil bli forstått hele tiden og vil bli forstått hele veien, men legger aldri vekt på hva hun føler (bortsett fra når han kan legge noe negativt inni det som gjerne løfter hans egen forståelse og selvsentrerte følelser). 

Anonymkode: 5bc73...52d

Hæ?

7 hours ago, LiljaMarie said:

Nr 1: du kan ikke tvinge en person til å gi en forklaring. Hun bestemmer det helt selv. Kanskje vet hun ikke hvorfor, det bare føltes rett å gjøre sånn. 

Nr 2: du må slutte å være så intens og analyserende. Vil løpe bare jeg ser hva du skriver.  

Nr 3: ta signalene! Det var mange nok av di. Ikke ta kontakt når det virker som den andre parten ikke ønsker. 

Nr 4: jobb med selvrespekten. Du mangler dette virker det som, og folk behandler deg derfor ikke med respekt.

Har aldri tvunget noen til noe; syns bare det er så forbanna selvmotsigende å bare stikke av selv uten å gi en forklaring, når det er nettopp slike relasjoner og situasjoner du IKKE ønsket og oppnå, og derfor ville bli kjent med noen fra blanke ark.

Nr. 2 har jeg svart på litt for mange ganger.

Jeg ønsker ikke nødvendigvis å bli bestevenner; jeg ønsker å få svar. For å ikke dumme meg ut igjen, og igjen, og nå senest sist. Hvordan kan jeg bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv når ingen som avviser gir meg feedback? Dating og vennskap skal da virkelig ikke bare være noe om at enten så passer det, eller så stikker man uten å gi en lyd...

Jeg har god selvrespekt, derfor jeg virkelig prøver å forstå med denne tråden hvorfor hun reagerte som hun gjorde, og om depresjonene og bakgrunnen hennes var en årsak til reaksjonen :-)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da ønsker jeg virkelig å vite HVOR i hvert steg, jeg ikke forsto avvisningen, mer enn å få ''du burde forstått x, y, z-tilfellene, osv. pga. det er logisk...''

Hun ønsket vennskap, det er konklusjonen. Jeg var åpen for alt, for jeg er en åpen person som ikke utelukker noe. Det skal ikke straffe seg å få følelser for en venn er min filosofi, det er noe veldig vakkert derimot.

Jeg har innrømmet tapet og sagt meg villig til rollen hennes som VENN, nettopp det hun var ute etter. Og jeg orker ikke å tenke på henne som noe MER NÅ, etter hvordan hun har behandlet situasjonen så dobbeltmoralsk og selvmotsigende.

Hva er poenget med å være skeptisk i ETTERTID? Det er jo noe du burde vært FØR? I ETTERTID så er jo konklusjonen tatt; hun avviste, du godtok rollen som venn; du vet du ikke har sjans; hun vet du ikke prøver deg mer.

Anonymkode: 97775...46a

Hun vet ikke det (og særlig ikke med tanke på at du ikke akkurat sender ut signaler om at det å ta hint og forstå sosiale koder er noe du er innmari god på). Du gjorde det (for) tidlig klart at du ønsket mer enn vennskap, noe hun ikke var klar for eller ønsket - det gjør det vanskelig å skulle utvikle et likeverdig vennskap. Jeg ville hatt vanskelig for å slappe av og være naturlig rundt deg fordi jeg ville fryktet at du tolket alt som et tegn på at følelsene mine hadde endret seg og stadig håpet at jeg skulle ombestemme meg. Det er ganske mange kvinner (og sikkert også menn) der ute som av bitter erfaring vet at "jeg er fornøyd med å bare være venner" er noe man sier, men ikke nødvendigvis mener eller oppfører seg etter. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det du skriver her, er viktig. Her skinner det gjennom at du ser litt ned på henne. Valgte du henne ut pga at hun er et "offer", eller fikk du vite det på første fysiske møte - det vet vi ikke.- Men tankegangen din er tydeligvis at hun som har SÅ mye problemer er veldig frekk når hun avviser din allernådigste hjelp... Hun burde takke og være glad for at noen gidder, mener du.

Det virker som om du har dårlige sosiale antenner, og dårlig forståelse for relasjoner mellom mennesker. Hvert individ bestemmer selv og helt uavhengig av andre hvem man liker. Det er ikke sånn at du kan samle 100 jenter i et rom og bestemme at en av dem må like deg, fordi statistisk sett er det normalt...og så bli sint hvis ingen av dem gjør det. Jente nr 100 du treffer har like stor rett til å avvise som jente nr 1. Du må forstå at kvinner ikke sitter og bestemmer i samla flokk år de skal avvise deg eller andre menn - dette er kjemi på individnivå.

Denne jenta traff deg et par ganger, men fant ut at du ikke er noe for henne. Hun avviste deg på en forsiktig og helt normal måte ut fra den relasjonen dere hadde - folk som hadde møttes et par ganger.

Jeg hadde nok også blokkert deg om du viser noe av mentaliteten i dette innlegget mot henne. 

- Du synes hun er falsk og lyver

- Du er sint på henne

- Du synes hun er så lite verdt at hun er frekk når hun vraker deg, for iflg deg er hun ikke i en posisjon til å velge og vrake

Du høres ikke ut som en fyr hun burde ha noe mer kontakt med.

 

Anonymkode: 30fad...3c4

Jeg fikk vite det tidlig, vi hadde allerede avtalt å møtes.

Hun ØNSKET selv en ny start. Mindre drama, mer åpenhet, mindre baksnakking, mindre dobbeltmoral, og hvis man har problemer med noen, så tar man det opp med de det gjelder, fremfor å bare slette dem. Hm... hva gjorde hun selv? Haha...

Selvfølgelig bestemmer hvert enkelt individ over seg selv? Jeg håper virkelig ikke jeg har skrevet noe annet? Vi hadde kjemi, ja; det ble bare en kræsj i intensjoner, men slikt kan jo ordnes ved at man godtar tapet og den nye rollen sin. Det går bare mer ut på at hvis man ikke ''er kul og kjekk nok'' så er man tydeligvis ikke vennskapsmateriale for å være en needy tøffel trøstekompis engang, og DET er veldig trist. At de som faktisk søker hjelp tror de har så enormt stor rett til å være nesten like kravstor til en venn som bare skal være underholdningen deres, som de har til en de gifter seg med.

Nja... hun ønsket selv åpenhet og ærlighet rundt alt. I stedet for å bare gi meg svar så jeg kan bedres med andre jenter, så stakk hun, som alle andre; og neste jente... ja, der gjør jeg nok samme feil, fordi jeg aldri har fått muligheten til å lære.

Hun ønsket å treffes som venner sa hun, og forsto at vi ''var på litt forskjellig plan''. Og da avviste hun plutselig vennskapet hun støttet for et par timer siden. Jeg forstår at ord, handlinger og rekkefølge her kan være litt forvirrende for dere fordi dere ikke har vært til stede i situasjonen, og det har jeg forståelse for. Men vær så snill... ta utgangspunkt i 1. Det var kjemi. 2. Hun ønsket vennskap, jeg ønsket MULIGHETEN for noe mer, hun avviste da selv vennskap, noe som jeg i UTGANGSPUNKTET faktisk var fornøyd med...

Jeg er sint på dobbeltmoralen og selvmotsigelsen hun regelrett ER.

Hun er jo falsk? Jf. det over og alt annet. Vær heller ærlig (som hun selv vil andre skal være) og ta oppgjøret f2f fremfor å bare blokkere noen. Da blir du i hvert fall LITT mer ekte.

Hun har jo løyet. Hvem lyver om sykdom, fremfor bare å si at hun puler noen andre og er opptatt med det? Igjen; åpenhet. (Igjen... noe hun selv ønsket). Slutt på hint, tegn, sub-kommunikasjon og ''du-burde-jo-forstått''-mentalitet :-)

Det er frekt å avslutte slik hun gjør. HUN er den den som setter seg i offer-rollen, hvem er hun da til å være kravstor? Hvem er hun da i det hele tatt til å være den som avslutter så ekstremt da?

Sistnevnte må du nesten forklare? :-) Vi hadde det hyggelig sammen; alt jeg reagerer på som hele innlegget egentlig handler om (selv om dere drar det over på sekundære emner) er jo nettopp; hvordan kan en som faktisk ønsker seg bort fra noe, være den som utsetter andre for nettopp dette? Dette kunne faktisk vært emnetittel :-)

Det virker intens fordi innlegget er detaljert. Ville du hatt stikkord heller og trodd det ville gitt et bedre bilde. Rent seriøst?

18 minutes ago, Daria said:

Hun vet ikke det (og særlig ikke med tanke på at du ikke akkurat sender ut signaler om at det å ta hint og forstå sosiale koder er noe du er innmari god på). Du gjorde det (for) tidlig klart at du ønsket mer enn vennskap, noe hun ikke var klar for eller ønsket - det gjør det vanskelig å skulle utvikle et likeverdig vennskap. Jeg ville hatt vanskelig for å slappe av og være naturlig rundt deg fordi jeg ville fryktet at du tolket alt som et tegn på at følelsene mine hadde endret seg og stadig håpet at jeg skulle ombestemme meg. Det er ganske mange kvinner (og sikkert også menn) der ute som av bitter erfaring vet at "jeg er fornøyd med å bare være venner" er noe man sier, men ikke nødvendigvis mener eller oppfører seg etter. 

Det med å sende ut hint og forstå sosiale koder... altså... nei, jeg kommenterer det egentlig ikke. Dere var ikke der i situasjonen og kjenner ikke meg som enkeltmenneske og privatperson, så der sparer jeg meg :-)

Det er nettopp det med frykt for at tap som blir godtatt og vennskap som utvikler seg på basis av det er negativt. NEI! Det er jentelogikk, fjern det, så går alt fint :-)

Anonymkode: 97775...46a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ikke lest alle meldingene, sorry hvis irrelevant.

Jeg skjønner at du ble såra hvis dere hadde snakket lenge og personlig før dere møttes.  Da synes jeg hun kan ta et øyeblikk til å analysere hva som ble feil for henne, og si det til deg.

Men hvis dere ikke var så godt kjent kan du nesten ikke forlange at hun skal være coach for deg (hjelpe deg til din beste versjon) før dere skilles.  Man møter så mange mennesker, man orker ikke analysere følelsene sine, man kaller det bare 'kjemi'.

Hvis dere ikke kjente hverandre godt, og hun ble ganske uengasjert på nett etter første møtet, så kunne du egentlig bare latt det gå der.  Det er ikke super-høvisk å fade noen ut etter første møtet, men det er ganske vanlig.

Det med at du ikke lenger er romantisk interessert, men interessert i vennskap.  Skjønner ikke at du har så stort skille på hva du godtar fra venner og hva du godtar fra kjærester, når det gjelder verdier.  Det virker som du likte henne så dårlig allerede da hun knota med tlf-nr-opplegget.  Tipper det skinte igjennom.  Såklart hun ikke vil være venn når du ikke liker henne.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker veldig masete og intens. Både for hvordan du svarer oss her inne, og da spesielt også mot hun jenta.

Jeg tviler ikke på at du sikkert er en flott gutt, men allerede etter første møte, så har nok hun avklart med seg selv at hun ikke vil noe mer med deg. Verken som venn eller kjæreste. Jeg kjenner meg egentlig ganske godt igjen i hun, for jeg var akkurat likedan når jeg var singel. Skapte relasjoner på nett, møtte de i virkeligheten, men så levde de kanskje ikke opp til forventningene, og da avslo jeg de høflig når jeg fant ut at jeg ikke var interessert. Dessverre er det ikke alle som skjønner når de blir avslått, og uansett hvor ærlig man prøver å være, så er det noen som har vanskeligheter med å ta hintet. Da begynner kanskje lyvingen om at man setter telefonen i flymodus for å spare strøm, etc. Enig i at hun kunne vært brutalt ærlig mot deg, men kanskje hun bare ikke ville være slem? Til hennes forsvar, så virket det som om hun ga deg ganske mange hint....

Anonymkode: dacc4...08f

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men herregud da mann, du har fått masse gode og riktige tips på hva som kan endres for at du skal bli den beste versjonen av deg selv. Men du svarer alt med å kverulere med at vi tar feil, vi var ikke i situasjonen. DER er problemet ditt, du må være villig til å ta til deg forslag og faktisk vurdere dem. Inntill du kan gjøre det er dette en lost case, sorry.

Anonymkode: 3aa15...247

Hva er disse konkrete rådene jeg skulle ha mottatt?

57 minutes ago, Elghund said:

Hei, har ikke lest alle meldingene, sorry hvis irrelevant.

Jeg skjønner at du ble såra hvis dere hadde snakket lenge og personlig før dere møttes.  Da synes jeg hun kan ta et øyeblikk til å analysere hva som ble feil for henne, og si det til deg.

Men hvis dere ikke var så godt kjent kan du nesten ikke forlange at hun skal være coach for deg (hjelpe deg til din beste versjon) før dere skilles.  Man møter så mange mennesker, man orker ikke analysere følelsene sine, man kaller det bare 'kjemi'.

Hvis dere ikke kjente hverandre godt, og hun ble ganske uengasjert på nett etter første møtet, så kunne du egentlig bare latt det gå der.  Det er ikke super-høvisk å fade noen ut etter første møtet, men det er ganske vanlig.

Det med at du ikke lenger er romantisk interessert, men interessert i vennskap.  Skjønner ikke at du har så stort skille på hva du godtar fra venner og hva du godtar fra kjærester, når det gjelder verdier.  Det virker som du likte henne så dårlig allerede da hun knota med tlf-nr-opplegget.  Tipper det skinte igjennom.  Såklart hun ikke vil være venn når du ikke liker henne.

 

Helt enig! Når hun er så selvmotsigende så bør hun virkelig se litt hvem som er den sårbare her, og hvem som sparker hvem, for deretter å klage over drama i livet sitt!

Jeg forlanger ingenting; jeg ønsker. Jeg ønsker at hun tar et par sekunder av livet sitt til å besvare, så jeg ikke omgår samme feil igjen, og igjen, og nå sist :-) Merkelig det med å ''bare kalle det kjemi'', det var jo kjemi fra tekstmelding 1...

Hun sa hun var en skikkelig skolesatser, og i tillegg til jobb ble det ikke mange timer ledig i løpet av en dag. Og det tror jeg på også, for hun sa hun hadde høyt snitt. Selvfølgelig har hun ingen krav til å være superinteressert etter treff 1? Det at hun svarer, og rammen var vennskap, setter også mindre krav til initiativ fra hennes side, ja :-)

Jeg var en lettlurt idiot som trodde på at hun var syk den ene uken, den andre uken var ''hektisk'' og den tredje der var det jo faktisk FOR MEG det ikke passet, for jeg skulle møte en annen jente.

Det å flake på nr. er bare barnslig og teit. Det er så klassisk at jeg visste med en gang når hun sa hun hadde på Flymodus, at jeg burde stukket  av uten å si noe mer til henne; hintet tok hun garantert om at jeg forsto tapet. Det å bruke hundre år på å prikke inn siste siffer, som garantert er +/- 1 tall, det er så klassisk at folk tror det er nytt.

Jeg liker ikke at hun er så selvmotsigende. Hun setter seg i en offer-situasjon. Det er hun som sliter med depresjoner, dårlig fortid, drama i livet, ensomhet, osv. osv. osv., det er hun som ønsker en ny start hvor det er 0 baksnakking, men å heller ta oppgjørene som voksne mennesker. La oss gjette enda en gang på hvem det var som slettet hvem :-)

39 minutes ago, AnonymBruker said:

Du virker veldig masete og intens. Både for hvordan du svarer oss her inne, og da spesielt også mot hun jenta.

Jeg tviler ikke på at du sikkert er en flott gutt, men allerede etter første møte, så har nok hun avklart med seg selv at hun ikke vil noe mer med deg. Verken som venn eller kjæreste. Jeg kjenner meg egentlig ganske godt igjen i hun, for jeg var akkurat likedan når jeg var singel. Skapte relasjoner på nett, møtte de i virkeligheten, men så levde de kanskje ikke opp til forventningene, og da avslo jeg de høflig når jeg fant ut at jeg ikke var interessert. Dessverre er det ikke alle som skjønner når de blir avslått, og uansett hvor ærlig man prøver å være, så er det noen som har vanskeligheter med å ta hintet. Da begynner kanskje lyvingen om at man setter telefonen i flymodus for å spare strøm, etc. Enig i at hun kunne vært brutalt ærlig mot deg, men kanskje hun bare ikke ville være slem? Til hennes forsvar, så virket det som om hun ga deg ganske mange hint....

Anonymkode: dacc4...08f

Det er kanskje et misforstått poeng det med å skrive detaljerte innlegg. Du fungerte jo særdeles dårlig. Noen antok ''Intens'' bare ved å lese alt jeg har skrevet, fremfor å faktisk forstå at jeg utdyper detaljer, for å få et mest mulig korrekt svar tilbake. Hvis noen vil tipse om hvordan jeg skriver akkurat det samme, bare i stikkord, gi et pling! :-)

Poenget er jo... vi skulle jo fjerne hint. Vi skulle være ærlige og åpne. Basert på meldingshistorikken i mellom så er det jo fullt forståelig at uke 1 er hektisk, uke 2 er sykdom, og uke 3 passet det ikke for MEG. I praksis kunne jeg møtt henne igjen innen 3 uker, ikke 4. Sannheten var vel likesåvel at JEG var opptatt alle andre dager enn de jeg konkret foreslo. Skjønner? :-)

Igjen; hvem er hun til å velge at venner skal være så utrolig kule, osv? Det er HUN som søkte nye bekjentskaper, ikke glem det. Da kan hun ikke kaste bort rene VENNSKAP kun fordi personen ikke er godt nok trent, pen nok, eller har nok penger. Jeg lurer litt på dobbeltmoralen og selvmotsigelsene her, og det er egentlig det jeg prøver å få svar på gjennom hele tråden.

Dere som sliter med depresjoner, drama, dårlig fortid, osv... hva er grunnen til at dere gjør som dere gjør i form av å være like elendig mot andre som kun vil bli bedre kjent med dere som enkeltmennesker og privatpersoner? DET er spørsmålet i tråden. Ikke om jeg ble avvist eller om hun er interessert eller ikke :-)

Nja... jeg er ikke helt enig i disse hintene altså, dessverre. Jeg skulle ønske jeg var det, for da ville aldri tråden vært opprettet, for da kunne jeg tatt hvert hint der og da og lært meg å bli et bedre menneske. Dere var ikke i situasjonen, så det unnskylder jeg ekstremt, og derfor kan dette virke misoppfattet. Dere så ikke kroppsspråk, ansiktsmimikk, stemning, kjemi, gnist, osv. Det er forståelig. Men igjen; det var kun vennskap mellom treff 1 -> 3-4 uker kommunikasjon > treff 2. Det var først i midtdelen av historien av treff 2 og slutten at jeg viste intensjonen min. Før det var hun åpen for vennskap, som nevnt før i tråden :-)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At hun ikke vil være venn med deg, betyr ikke at du er et dårlig menneske. Tror ikke fokuset ditt bør være der. Gå videre, glem denne jenta. Det er ikke mulig å snu denne situasjonen med henne, alt du gjør vil gjøre det verre. Uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sliter med depresjoner, drama, dårlig fortid, osv... hva er grunnen til at dere gjør som dere gjør i form av å være like elendig mot andre som kun vil bli bedre kjent med dere som enkeltmennesker og privatpersoner? 

Anonymkode: 97775...46a

Mener du at folk som sliter bare skal være takknemlig for at noen gidder å bli kjent med dem? De skal ikke få lov å velge bort noen, men pent ta til takke med alle som viser interesse, helt uavhengig av hvem de selv liker og Ikke?

Anonymkode: 30fad...3c4

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg googlet litt for deg, jeg. Kanskje du skal ta deg råd til dette kurset:

«Har du opplevd dette?

– Følt deg underlegen
– At du ikke har nok å by på
– At det ikke holder å være seg selv
– At du prøver å imponere uten hell
– At andre gutter stikker av med henne
– At du havner i den kjipe vennesonen
– At du ikke vet hva du skal gjøre dersom hun viser interesse
– At hun ikke er tiltrukket av deg fordi du er for snill
– Gjort de samme feilene gang etter gang, og forventet et annet resultat»

https://dating-adventure.com/vi-laerer-deg-hvordan-du-blir-ekstremt-attraktiv/

 

Anonymkode: 60aca...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg ble kjent med en jente over nett, og lurer på om dere jenter her kan oversette hvorfor hun gjør som hun gjør.

Første treffet var hyggelig, og jeg følte genuint en følelse av at dette kunne bli noe mer enn vennskap (som var begges utgangspunkt).

Det gikk over en måned før vi møttes igjen. Pga. at hun sa hun hadde en hektisk uke, var syk, og ikke kunne de dagene jeg kunne. Jeg burde jo se at dette kun var hint til at hun kun brukte meg som månedlig underholdning når hun ikke hadde bedre ting å ta seg til. Det viser seg at hun har møtt andre over nett, at hun dater andre gutter, og at hun så absolutt ikke har ''hatt mye å gjøre''. Hun hadde regelrett glemt meg og dette handlet til syvende og sist om prioriteringer. Hun prioriterte regelrett andre mennesker foran meg, og det er jo forståelig i seg selv hvis dette var folk hun hadde kjent like lenge som meg, hvis ikke så er logikken fullstendig borte.

Det jeg ikke tåler er rett og slett å bli løyet til. Hvis noen har glemt min eksistens, de prioriterer meg bort, og kun ser på meg som underholdning; vær så snill og si i fra om det, så jeg vet at det er den ''rollen'' jeg har, så jeg kan klargjøre at vi burde avslutte dette, da jeg absolutt ikke vil ha rollen som klovn i livet til noen.

Andre gangen vi møttes så hadde jeg møtt noen andre jenter over nett, og hun virket skuffet over at det ikke gikk bra med de treffene (nesten så hun skjønte at jeg ønsket mer enn vennskap, og ville at jeg skulle velge de ovenfor henne, altså avvise henne, fremfor at hun måtte avvise meg som hun ville, men kanskje ikke turde). Jeg sa det var hyggelig å se henne igjen, og fikk ingen kommentar tilbake. Jeg fortalte at jeg hadde stiftet nye bekjentskaper siden sist, men hadde det hyggeligst med henne. Det i seg selv er et genuint kompliment. Det hun svarte med var at jeg burde gi de en ny sjanse, osv. osv. osv. fremfor å faktisk igjen takke meg for å verdsette henne.

Jeg tenkte; hvis jeg ikke blir kjæresten hennes, så kan jeg jo bli vennen hennes, for hun virket genuint som en kul jente jeg skulle ønske å bli bedre kjent med. Jeg flørtet kanskje for tydelig sist vi møttes, men fikk i hvert fall vist intensjonen min. Når hun drev og snakket om hvor fantastisk hun har hatt det med daten hun har prioritert ovenfor meg (kun fordi han kom fra en riktig ''ramme'' (nettdating vs. vennskap), men samtidig kjent kortere enn meg til og med, så tolket jeg det som ''Vis intensjonen din, eller gå hjem''. Og det gjorde jeg. Og jeg tapte. Det det egentlige betydde var at jeg ikke hadde oppnådd nok tillit og personlig verdi hos henne enda til å vise nettopp intensjonen min, selv om jeg trodde det genuint basert på første treff.

Det jeg derimot syns er sårende er at hun plasserte meg i Friendzone etter ett treff (1!), at hun flaket når hun skulle gi meg nummeret sitt, og at hun sa ''jeg blir opptatt fremover...'' når jeg tok opp å møtes igjen når vi fikk tid. Det å flake nr. var bare latterlig. Jeg prøvde å ringe det samtidig, slik at hun skulle få nr. mitt også, men hun sa at hun ikke fikk tlf. fordi hun hadde på ''Flymodus'' for å spare data. For å være helt ærlig; det er en klassiker. Like mye klassiker som å bytte siste siffer opp og ned ett tall, så du senere husker hvilket nr. du har gitt hvis man spør. Det er kun slemt, ingenting annet, å opptre slik. At hun foreslår at jeg heller møter andre fremfor henne igjen, når jeg sier at hun gjerne også bør ta initiativ for å treffes, for så at hun dytter det tilbake på meg igjen (hva f.... jeg har jo tatt initiativ hele tiden), vitner jo bare om at her er det en som ikke helt forstår hvordan hun skal oppføre seg mot andre. Lyve og være frekk fungerer bedre enn å være ærlig?

Sendte henne mld. på kvelden og sa at det var hyggelig å møtes og vi måtte få til et nytt treff. Da ble jeg jo selvfølgelig avvist som kjæreste, og det vet jeg basert på å se meg selv i speilet at har med utseendet mitt å gjøre (en ekstern faktor), men hun foreslo å uansett avslutte dette ''vennskapet'' også. Det forstår jeg lite av. Jeg har alltid tapt på kjærlighetsmarkedet, og alltid har jeg fått rollen som venn i stedet, og det har fungert helt fint, for det har jeg lært meg til at livet mitt fremover vil bestå av. Jeg er den skulderen jenter gråter på når drittsekkene er utro mot dem.

Det som kanskje er misforstått er hvordan gutter og jenter fungerer i intensjonen sin. Gutter plasserer ikke jenter i båser; vi kan starte som venner, og hvis det oppstår følelser for hverandre så er ikke det noe direkte galt, men noe utrolig vakkert. Jenter plasserer gutter i bås. Merkelig nok var eksen hennes en venn før hun ble sammen med han, men igjen så er jeg jo alltid unntaket fra regelen.

Jeg prøvde litt frem og tilbake og kun få svar på spørsmål om hva jeg gjorde galt. Jeg vet jeg tapte. Det er jeg vant til. Problemet er at jeg alltid taper for alle sletter/blokkerer meg uten å gi meg svar på hvordan jeg kan bli den beste utgaven jeg kan bli av meg selv. De sier ikke hva jeg sa galt eller tolket feil, de kommer bare med klisjeer som at ''... du fortjener så mye bedre. Ha det.''

Det som er med denne jenta er at hun har sliter som hun selv sier det. Det er mye venninnedrama, skole, jobb, og andre ting som trekker henne ned i livet. Hun liker ikke falske mennesker, hun liker ikke selvmotsigende mennesker, og hun liker ikke folk som ikke kan ta en samtale om uenigheter som voksne mennesker.

Hvem skapte drama her? Hvem blokkerte hvem midt i en melding? Det er kanskje på tide at jenter går litt i seg selv og tenker... hvorfor er jeg dårlig likt av noen? Er det kanskje fordi jeg er så dobbeltmoralsk?

Jeg ønsker genuint denne jenta som venn fortsatt, for jeg vet hvordan hun er når hun er hyggelig. Og måten hun lyver på (fake nr., fake grunner for å avlyse treff, jeg er kun underholdning for henne, leking med følelser...) gjør at jeg aldri kunne tenke meg henne som kjæreste, for det kræsjer så ekstremt med mine livsverdier om ærlighet og åpenhet. Morsomt hvordan hun er den som blokkerer meg overalt, når hun er den som sier hun er så følsom for raserianfall når folk er ''dårlige'' mot henne. Det er ikke mye følsomhet i enkelte mennesker når de oppfører seg slik ovenfor andre som kun ønsker å bli kjent med dem.

Ja, jeg prøvde å se om det var muligheter for mer enn vennskap litt for tidlig, men det å da blokke muligheten for vennskap også, og i tillegg ha glemt deg og regelrett prioritert deg bort i løpet av ukene du trodde at du var i ferd med å bli kjent med et annet menneske i ganske sosialt kalde Norge (alle har sine ''klikker'' og ego-motiver vennskapsmessig), er regelrett slemt.

Hun ønsket å få til en ''rolig'' avslutning fordi hun ikke trodde på vennskap engang. Spent på hvordan hun skal forklare at hun er den som blokker meg, når alt jeg ønsker var svar på hvordan jeg kan bli den beste utgaven jeg kan bli av meg selv.

Jeg velger å håpe at det var en irrasjonell handling basert på at for mye følelser påvirket og hun handlet på impuls, så hun snart unblocker, og vi faktisk vinner dette; enten ved A) Jeg får svar på hvorfor hun har sett det nødvendig å lyve, slik at jeg vet hvordan jeg kan bli et bedre menneske, og vi får den ''rolige'' avslutningen på den korte relasjonen vår, den ''rolige'' slutten HUN selv ønsket. Eller B) Vi finner ut av at jeg har tapt, og at jeg som alltid godtar rollen som venn, også har man plutselig en ny kontakt i Norge, noe som er utrolig i voksen alder hva gjelder vennskap over nett.

Har dere brukere (gutter og jenter) erfaring med dobbeltmoralistiske og selvmotsigende folk? Folk som forteller hvor sårbare de er, hvor følsomme de er, er åpne om alt de sliter med, alt de hater, og alt de vil unngå; som nettopp er skaperen av alt dette helt selv et par uker senere? Har dere merket at de har forstått oppførselen sin og angret seg senere, så vi begge får en vinn-vinn-situasjon hvor alle får den slutten de ønsker, eller den nye starten de skulle ønske det hele startet med?

Anonymkode: 97775...46a

Du nekter jo tydeligvis å ta hint selv om du skjønner hvor hun vil da 😂

Alle er ikke slik at de liker å slenge i trynet på noen at de ikke liker dem verken til vennskap eller mer. Rett og slett fordi de ikke vil såre noen! Ikke fordi hun er falsk eller noe!

Anonymkode: 5ce43...d0b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Daria said:

Selvfølgelig står det henne fritt å velge og velge bort hvem hun vil ha som venner! Det er ikke sånn at fordi man er interessert i å treffe nye mennesker er forpliktet til å bli venn med alle som melder seg. Hun traff deg, hun fant ut at hun ikke ønsker videre vennskap med deg og ga beskjed om det - hun skylder deg hverken grunn eller forklaring. At dere hadde kjemi på nett er ingen garanti for at man har det IRL.

Åja! Beklager misforståelsen. Det var kjemi over tekst OG kjemi irl. Det var på slutten av treff 2 det ble en ''spent'' stemning. Håper det oppklarte? Kjemi irl var bedre enn på nett :-)

Hun er et fritt menneske. Hun kan velge sine egne venner. Men virkelig... ikke klag over at du har få ekte venner, få som tar hensyn til deg, at du har drama i livet, depresjoner, osv. når det er du selv som setter deg i den posisjonen. Du ER formelt sett i en posisjon til å velge; rent ETISK blir det jo fullstendig feil. Jeg senker personlige mine krav i en sårbar posisjon i livet, jeg personlig øker ikke min egen mur når folk FAKTISK kommer for å hjelpe meg, da takker jeg derimot, faktisk.

Ingen har skrevet at det er lovsagt at hun må gi en grunn; men basert på at det å ønske nettopp en relasjon som ikke skal avbrytes på denne måten... da BØR jeg få svar på hvorfor hun er så selvmotsigende, for det hjelper meg enormt med å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv. Igjen: spørsmålet har aldri vært om jeg ble avvist, eller om hun var interessert i vennskap eller hva, jeg skrev spørsmålet i forrige innlegg i kursiv, forresten :-)

Jeg tror du har noe helt rett i jentelogikken at gutter som prøver seg og taper, ikke kan godta sin nye rolle. Men for gutter så er det faktisk mulig, så den hypotesen kan fjernes. Ved prøving og feiling, så vet faktisk gutter hva de har sjangs til eller ikke, og tilpasser seg deretter. Så da slipper faktisk jenter å tenke at ''det nytter aldri NÅ å være venner, liksom''. Jeg har jo uansett mistet absolutt ALT av romantiske følelser for henne. En så ustabil jente kunne jeg aldri tenkt meg var positiv for mitt liv på et intimt nivå. Men vennskap derimot er kravene mindre, for jeg vil da kun ta rollen som underholdningsverdi for henne. Da kanskje du neste gang kan stole på gutters nye intensjon? Det fantastiske er jo å bare prøve, feile, og da godta utgangspunktsrollen sin :-)

5 hours ago, Stein-saks-papir said:

At hun ikke vil være venn med deg, betyr ikke at du er et dårlig menneske. Tror ikke fokuset ditt bør være der. Gå videre, glem denne jenta. Det er ikke mulig å snu denne situasjonen med henne, alt du gjør vil gjøre det verre. Uansett.

Jeg vet det er fordi hun har noe å slite med, men jeg ønsker kun svar. HUN ønsker ikke å være falsk og avbryte hardt, så innerst inne satser jeg på at det var en irrasjonell handling basert på spontanitet og at hun var følsom i øyeblikket. Det å leve i en løgn (selvmotsigende i både ord og handling) er det jo ingen mennesker med et fysisk hjerte som vil? :-)

4 hours ago, AnonymBruker said:

Mener du at folk som sliter bare skal være takknemlig for at noen gidder å bli kjent med dem? De skal ikke få lov å velge bort noen, men pent ta til takke med alle som viser interesse, helt uavhengig av hvem de selv liker og Ikke?

Anonymkode: 30fad...3c4

Det var våres ønsker opp med hverandre å bli kjent med hverandre. Jeg fant henne ikke gråtende på gaten og det begynte der. De bør i hvert fall avslutte det på en ordentlig måte med feedback som hjelper deg til å bli den beste personen i ditt liv, DET er det minste man sosialt av normer bør kunne forvente. Jeg mener man skal være takknemlig for hjelpen man får, når man SELV er den som søker disse nye bekjentskapene i bakgrunn av fortiden sin.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dude. Vi kan ikke hjelpe deg når er BLIND. Les dette du skriver:

«Problemet er at jeg alltid taper for alle sletter/blokkerer meg uten å gi meg svar på hvordan jeg kan bli den beste utgaven jeg kan bli av meg selv.»

Her kommer litt fakta: Det er ikke vanlig å bli slettet/blokkert av alle jenter man treffer på sin vei. Denne jenta her er åpenbart IKKE et engangstilfelle. Du skremmer alle bort. De blir seriøst redde for deg. Naturlig nok.

Og: Du VIL jo ikke ha svar på hvordan du kan bli den beste utgaven av deg selv! Du har fått mange gode råd allerede, men overser alle sammen. De beste rådene jeg kan gi, er:

1. Få litt hjelp til å se bra ut, hvis det er problemet. Finn en personlig trener/shopper/frisør og be om et ærlig svar på hvordan du kan forbedre deg.

2. Vær hyggelig og høflig på første date. Vis -interesse- for dama. Ikke spør og grav om personlige ting. 

3. Hvis du blir dumpa, LA DET GÅ. Ikke kontakt dama igjen. DET ER IKKE NORMAL OPPFØRSEL. Det er stalker-oppførsel, og grunnen til at alle sletter deg.

Anonymkode: 60aca...451

Det fysiske genetiske utseende er satt. Der setter vi et punktum på utseendefunksjonen :-)

Jeg var hyggelig og høflig på første date og viste interesse for dama. HUN følte behov for å prate om personlige ting, og lurte på om jeg ville høre de.

Jeg bryr meg ikke om jeg ble dumpa? Jeg bryr meg om selvmotsigelser og det å ikke få svar.

Alt det dere skriver om at jeg skremmer de vekk; det tror jeg dere overdriver litt, for å bare beklage hypotesen deres. Hvis dere ikke velger å tro at 1. det var hyggelig på SMS 2. det var hyggelig på treff 3. det ENESTE som kræsjet var litt intensjoner; DET er ikke grunn til å blokkere, grunnen bør virkelig være en annen.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg googlet litt for deg, jeg. Kanskje du skal ta deg råd til dette kurset:

«Har du opplevd dette?

– Følt deg underlegen
– At du ikke har nok å by på
– At det ikke holder å være seg selv
– At du prøver å imponere uten hell
– At andre gutter stikker av med henne
– At du havner i den kjipe vennesonen
– At du ikke vet hva du skal gjøre dersom hun viser interesse
– At hun ikke er tiltrukket av deg fordi du er for snill
– Gjort de samme feilene gang etter gang, og forventet et annet resultat»

https://dating-adventure.com/vi-laerer-deg-hvordan-du-blir-ekstremt-attraktiv/

 

Anonymkode: 60aca...451

Jeg føler meg ikke underlegen; jeg vet jeg har mye å by på, de vil bare ikke gi meg muligheten til å vise det. Jeg prøver virkelig ikke å være noen andre enn meg selv. Jeg prøver ikke å imponere, jeg vet det mest imponerende på ''dates'' er nettopp å ikke prøve å imponere. Jeg tolket det som interesse, og reagerte deretter. Jeg oppførte meg ikke ''snillt'' :-)

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du nekter jo tydeligvis å ta hint selv om du skjønner hvor hun vil da 😂

Alle er ikke slik at de liker å slenge i trynet på noen at de ikke liker dem verken til vennskap eller mer. Rett og slett fordi de ikke vil såre noen! Ikke fordi hun er falsk eller noe!

Anonymkode: 5ce43...d0b

Jeg er veldig opptatt av å forstå hvorfor folk reagerer som de gjør. Jeg forsto jeg ble avvist, og igjen aksepterer jeg det. VI BEGGE ønsket åpenhet og ærlighet, og jeg forklarte hvordan andre hadde vært mot meg, noe hun ikke synes var greit. Gjett hva hun selv gjorde, FØR hun forklarte hvorfor. Vi drev å diskuterte litt forskjellige intensjoner, og jeg avslørte masse løgner (eller fravær av opplysninger). HUN ønsket åpenhet. Hun VET det er falskhet å såre. HUN ønsket ikke falskhet. HUN ønsket åpnenhet. Det er selvmotsigelsen jeg har en allergene for. Jeg krever ikke svar, men siden du har sagt x-y-z selv, så burde man virkelig forvente det.

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...