Gå til innhold

Okei, jeg gir opp!!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Etter å ha preøvd å bli gravid i godt over 2 år gir jeg opp. Er så lei ev og hpe, drømme og tro.. Pga dårlig lege dekknig her jeg bor sa fastlegen min at han ikke hadde mulighet til oppfølging ifh. pergo-kurer osv og for å reise til gyn er det 1,5 times kjøring.

Er rett og slett så frustrert at jeg ikke vet opp eller ned på følelsene mine...

Måtte bare få det ut. Og neste gang noe kommer med en eller anne hensynsløs og ekkel kommentar på at vi ikke er gravide eller har barn skal jeg juge og si: Det er jo ikke alle som vil ha barn! :evil: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem::klem::klem::klem:

Masse klemmer til deg. Har prøvd selv i over 1 år og er kjempefrustrert, men får nå hjelp. Så jeg kan tenke meg hvordan du må ha det.

Og så alle de der jæ.. hensynsløse folkene som slenger ut komentarer uten å tenke.

Ønsker deg lykke til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og neste gang noe kommer med en eller anne hensynsløs og ekkel kommentar på at vi ikke er gravide eller har barn skal jeg juge og si: Det er jo ikke alle som vil ha barn! :evil: :cry:

.. :trøste: ..

- eller du kan si det som det er ... Hva vet dere om vi KAN få barn .. hva om vi virkelig har prøvd (noe dere jo opplagt har) .. og ikke får det til... - og om det er tilfelle TROR du det blir bedre av sånne kommentarer som det du kommer med her..?

(Prøvde den selv .. da jeg var lei av evinnelig mas da vi etter å ha vært gift i 6 år .. fortsatt ikke hadde barn .. men for oss var det eget valg.. heldigvis.. - men maset ble jo ikke mindre av det.. for det at vi ville vente ble heller ikke sett på som "greit")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars Becca! :trøste:

Det verste er kommentarer folk gir ut...

selv har jeg ikke vært prøver så lenge, men folk spørr og spørr når vi skal få barn da vi giftet oss for 1,5 år siden ( folk spurte vel litt før det og, men ikke som etter giftermålet).

Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt meg de bilturene til lege og gynekolog, jeg, hvis det var slik at dere virkelig ønsket å prøve alle muligheter.

Og eventuelt begynt å sjekke mulighetene for adopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Pga dårlig lege dekknig her jeg bor sa fastlegen min at han ikke hadde mulighet til oppfølging ifh. pergo-kurer osv og for å reise til gyn er det 1' date='5 times kjøring.[/quote']

Men du trenger jo ikke nødvendigvis spesiell oppfølging ved Pergo-kur. Legen kan skrive ut resept, også tar du 5 piller selv. (Men det har du kanskje prøvd allerede...)

Ønsker deg uansett lykke til videre - gi ikke opp hvis dere virkelig ønsker det, men ta gjerne en pause i prøvingen.

Er selv utsatt for tankeløse kommentarer om barn, i perioder er det sårende, men stort sett overhører jeg. Ikek lett men det begynner nesten å prelle av.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt meg de bilturene til lege og gynekolog, jeg, hvis det var slik at dere virkelig ønsket å prøve alle muligheter.

Og eventuelt begynt å sjekke mulighetene for adopsjon.

Det legne sier er at man må til gyn da en gang i uka også i en del av perioden annenhver dag.. :roll: så det blir vanskelig..

Og adoptere får vi ikke pga mannen min sin fortid (noe som er så inni hampen teit, det er ikke snakk om at han vært voldelig el noe alvorlig!)

Men nå ser det ut til at vi flytter til våren og da vil jeg ha en skikkelig og (bekager vist dette støter deg) en norsk lege! :evil: :evil: :evil: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det legne sier er at man må til gyn da en gang i uka også i en del av perioden annenhver dag.. :roll:  så det blir vanskelig

Det er ikke sant - be om å få en resept på Pergo!

Makan til møkkalege! :evil: Skjønner godt at du blir oppgitt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er slik at dere skal flytte, så kan du jo ikke gi opp enda! Bare legg det på is en stund.

har du forøvrig lest prøvedagboken til Chicuita? Masse info der. Ville også ha sjekket litt nærmere om dette mht oppfølging. Mange går jo på Pergo, men jeg har ikke hørt om at oppfølgingen er SÅ tett.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sant - be om å få en resept på Pergo!

Makan til møkkalege! :evil: Skjønner godt at du blir oppgitt jeg.

"Anonym" har helt rett!!! Jeg brukte 4 pergokurer, 2 enkle og 2 doble uten noen spesiell oppfølgning underveis! Fikk beskjed om å ringe dersom jeg opplevde noe annet enn de vanlige bivirkningene!!

Stå på krava du burde absolutt få pergo resept!

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Becca, du bør finne deg en annen lege. Den legen du her referer til kan ikke være riktig rett navla :o

Det er ingen grunn til at dere ikke kan få hjelp.

Jeg kjenner folk som må reise over 60 mil for å gjennomgå prøverørsbehandling.

Det finnes måter og det finnes utveier. Ikke gi opp, men kjemp for det barnet dere ønsker dere så inderlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg kan ikke en gang tenke meg hvordan du har det :trøste:

Men seriøst, du må kreve å få Pergo! Har selv begynt på det denne måneden - og det er ingen annen oppfølging enn en enkel blodprøve i løpet av syklus (dette for å sjekke om man har hatt el)

Ikke gi opp da! Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, er det sant!? :o Åh, den legen der altså!!!!! Hmm, får vel dra meg dit til uka. Flytinga blir i juni/august om allt går etter planen (gleder meg)

lunacia; Adopsjon var noe vi ønsket i utganspunktet da vi fannt ut om mine mange cyster pga PCOS, men pga min mann har en fortid som ikke er "riktig" får vi ikke adoptere..

Var hos overlegen på nærmeste gyn. pol på utredning (og han hadde med en gyn student) og kommentaren hans på invenvdig ultralyd var; Ja nå var du heldig som fikk se SÅ mange cyster på en gang :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos overlegen på nærmeste gyn. pol på utredning (og han hadde med en gyn student) og kommentaren hans på invenvdig ultralyd var; Ja nå var du heldig som fikk se SÅ mange cyster på en gang  :roll:   :ler:

:roll: Ja, det var jo en trivelig kommentar...

Nei, kom deg til legen og still litt krav du! Og hvis han er vrang kan du jo fortelle at du vet om flere andre som ikke har den oppfølgingen som han snakker om. Du får stå på skal du komme noen vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var hos overlegen på nærmeste gyn. pol på utredning (og han hadde med en gyn student) og kommentaren hans på invenvdig ultralyd var; Ja nå var du heldig som fikk se SÅ mange cyster på en gang :roll::ler:

Festlig, må jeg si... :roll:

Men ikke gi opp! Ta gjerne en pause hvis du er drittlei nå. (Du er ganske ung, mener jeg å ha lest...?) Så biter du tennene sammen når du er klar, og legger en plan for videre oppfølging av lege/sykehus. Det er synd å si det, men ift helsevesenet må man være ressursterk og stå på krava for å få det man har behov for! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar og oppmuntring. Hvordan skulle jeg klart meg uten dere, jenter?!

Vel, vi lar ting ligge litt på is og øver oss på å la unger så lenge :sjarmor: For ender vi opp med å flytte i løpet av sommeren kan vi likegjerne vente..

Også er det jo lov å håpe at det skulle klaffe av seg slev da... :-? selvom jeg ikke går rundt å innbiller meg at jeg er gravid hver gang jeg venter på mensen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...