Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en ikke så smart mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørs hva man legger i begrepet. Men jeg hadde nok kjeda meg. Jeg elsker å diskutere, og de i forholdene som har fungert best, har gode samtaler og analyser av hva som skjer omkring oss i verden vært essensielt. Jeg setter i det hele tatt pris på engasjement og kunnskap. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette forutsetter at dere er over snittet intellektuelle selv. Siden vi kun har deres egne meninger om den saken, er det slett ikke sikkert dere er annet enn "mindre smarte selv"

In your face:fnise:.

Anonymkode: 717a9...f5b

Spørsmålet er jo hvorfor du reagerer på at noen du ikke kjenner ikke ønsker å være sammen med en enkel mann. 

Anonymkode: 7b089...bf7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nå. Jeg har vært sammen med en som var mindre intelligent enn meg, men absolutt oppegående. Han jeg er med nå matcher meg, og vi kan utfordre hverandre. Det er en helt annen følelse, og mye gøyere.

Anonymkode: c05ea...05c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette forutsetter at dere er over snittet intellektuelle selv. Siden vi kun har deres egne meninger om den saken, er det slett ikke sikkert dere er annet enn "mindre smarte selv"

In your face:fnise:.

Anonymkode: 717a9...f5b

Den satt, gitt. 

Anonymkode: c1f24...8bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nuvel. Har endelig møtt folk med mastergrad som har vært stokk idioter ang sosialintelligens og generell kunnskap.

Anonymkode: 717a9...f5b

"Sosialintelligens" og gode quiz-evner har gjerne ikke så mye med intellektet å gjøre. Men så er det vel heller ingen her som har påstått noe annet, ei heller at en mastergrad krever så voldsomt til intellekt i utgangspunktet. 

Anonymkode: c1f24...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om du beskriver en heller svært lite handlekraftig fyr ts. Jeg tviler på at mange vil klare et forhold med en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo. Ikke det at jeg er noe geni, men tenker i forhold til meg selv, da. 

Hvis det blir sånn at det er vanskelig for han å forstå ting, og man må forklare det ene og det andre så vil jeg si nei. I tillegg er det slitsomt hvis man synes den man er sammen med har mange dumme og lite gjennomtenkte meninger. 

Så vil helst ha noen som er sånn noenlunde på mitt nivå. Hvis han er veldig intelligent så synes vel han at jeg er den dumme :P(noen liker å føle seg smartere, men det hadde ikke jeg likt) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg. Den snilleste, mest omsorgsfulle mannen jeg noensinne har møtt er litt "enkel" sånn sett. Det plaget meg ikke i det hele tatt. Herregud som jeg elsket han. Til og med nå ti år etter bruddet får jeg ennå godfølelse av å tenke på han selv om vi begge har fått oss familie på hver vår kant og er lykkelige.

Anonymkode: a1045...d15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er mange intelligenser for å si det slik og seksuell intelligens skal ikke undervurderes i et forhold. Mange kvinner setter stor pris på en mann som fikser ting og får dem til å le selv om han kanskje ikke er medlem av Mensa. 

Anonymkode: 030ed...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Been there, done that. 

Skulle jeg være så dum at jeg noensinne roter meg opp i en mann igjen så må det være en på mitt nivå og med lignende interesser. 

Anonymkode: 5e425...400

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha noen som matcher meg i evne til å argumentere og reflektere, og han kan ikke være konfliktsky. Å ha en mastergrad eller være medlem i Mensa er ikke noen garanti for at de skal være flinke til å diskutere eller at de skal følge med i samfunnsbildet.

Anonymkode: b366b...5c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Muligens, ja. Hvis han var god i senga kunne jeg kanskje det. Kommer litt an på hvor "enkel" vi snakker om. Men kunne aldri uansett vært sammen med en som sto f.eks langt fra meg politisk. 

Anonymkode: ef354...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kunne nok ikke det. Har behov for stimulerende samtaler og hadde kjedet meg ihjel.

Anonymkode: 58a92...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

At du selv føler personen er litt enkel intellektuelt. Han har f.eks en tendens til å komme med meninger som ikke bare virker lite gjennomtenkte, men som han heller ikke kan eller vil argumentere for. 

TS

Anonymkode: 939f4...a55

Har vært sammen med en sånn en gang. Ekstremt frustrerende, jeg følte vi aldri hadde noe å prate om til slutt. Om det hadde skjedd noe nytt og vi hadde forskjellige meninger så kunne jeg komme med et eneste argument så var han plutselig enig med meg likevel. Eller han stod på meningen sin selv om jeg hadde rett. (Vi hadde en diskusjon om et lovverk en gang, vi kom ingen vei. Så begynte jeg å google, og fant dokumentasjon på at det var ulovlig. Selv om jeg kunne vise til lovparagrafen, stod han på sitt. Føltes som å snakke til en vegg.)

Anonymkode: 9cf9b...c8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Du siterte ikke meg men jeg ønsker heller ikke en slik partner. Jeg har mastergrad og ønsker noen på mitt eget nivå, hvilket en mann som beskrevet av ts ikke er. En av de viktigste kvalitetene jeg ser etter i en partner er intelligent.

Anonymkode: db2ff...664

Så du mener at en mastergrad gjør deg intelligent? La meg si det slik, bare at du mener dette beviser at du trolig ikke er over snittet intelligent.

Anonymkode: 5f05b...24c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...