Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

Enig med @Marimba! Senk lista. Ikke la deg presse av strøkne hus. De husene har de stresset så fælt med å få rene og freshe før dere kommer atte hjælp. Prøvd å dra på overraskelsesbesøk i det siste? Mindre strøkne hjem da, forråsiesånn ;) Lunsj med rundstykker fra frysedisken er lurt! Det pleier jeg å diske opp med ved besøk, for det har vi alltid liggende. Og kanskje noen pepperkaker og sånt attåt, nå som det snart er jul og greier :jepp: 

Søvn og babyer :daane:Blir aldri klok på det. Og vet du? Det ordner seg etterhvert :hjerte: Helt til neste utviklingstrinn og helvete er løs igjen :rolleyes: 

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Leopanter skrev:

Her pleier vi bare å by på varme rundstykker (de fra frysedisken, stekt i steikovn), sette ut pålegg og juice, pluss kaffe og te. Og så kanskje en skål med sjokolade. Ganske lavt tiltakskrav, men ganske stas å få servert læll :Nikke:

De kanelsnurrene og wienerbrødene i frysedisken som man skal varme i steikovnen kan lure hvemsomhelst, btw ;)

De kanelsnurrene og wienerbrødene var et supert tips :tommel: De er jo faktisk kjempegode :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, _marielle_ skrev:

Vi bruker å ha lunsj på barseltreff, men bare helt enkelt, som rundstykker eller suppe eller pastasalat 😊 Vi er jo ikke der for å imponere :P 

Suppe virker smart, da kan jeg eventuelt lage den kvelden før, og bare varme den :nigo: Pastasalat er også godt, men halvparten har babyer som reagerer når foreldrene spiser grønnsaker.. 

Vi har forresten ikke suppeskåler, hvem er det som ikke har det liksom :overrasket: Høres ut som om vi er de huleboerne:fnise: Får låne noen av foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Marimba skrev:

Cola og marsipangriser :hjerte: 

Siden det snart er jul ville jeg bare gjort det enkelt. Klementiner, pepperkaker og noe sjokolade/marsipan feks. Og gløgg. Kanskje lefse og julepålegg om man trenger litt mer "mat". 

 

Jeg er ganske sikker på at dersom du gjør det enkelt og legger lista lavt, så tenker de andre at de kan senke skuldrene og slappe av ;). Jeg synes alltid det er godt å komme hjem til noen som har det normalt hjemme hos seg. :) 

Jeg er enig med deg :5: Det er godt når noen bare har helt vanlige hjem, alle har faktisk ikke spiller nytt hus med toalett som har underspyling og varmluft. VI har et helt vanlig, og bra nok hus.

Cola å marsipan er en helt vilt god kombo :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Leviora skrev:

Enig med @Marimba! Senk lista. Ikke la deg presse av strøkne hus. De husene har de stresset så fælt med å få rene og freshe før dere kommer atte hjælp. Prøvd å dra på overraskelsesbesøk i det siste? Mindre strøkne hjem da, forråsiesånn ;) Lunsj med rundstykker fra frysedisken er lurt! Det pleier jeg å diske opp med ved besøk, for det har vi alltid liggende. Og kanskje noen pepperkaker og sånt attåt, nå som det snart er jul og greier :jepp: 

Søvn og babyer :daane:Blir aldri klok på det. Og vet du? Det ordner seg etterhvert :hjerte: Helt til neste utviklingstrinn og helvete er løs igjen :rolleyes: 

Ja,  jeg prøver å senke kravene men er jo så typisk at man vil få til ting som alle andre :klaske: Haha, overaskelsesbesøk har nådd nye høyder etter folk har begynt å fått barn ja. Jeg vurderer å bare sende folk som kommer uanmeldt rett ut igjen :fnise: Heldigvis er det likt begge veier til de fleste. Jeg måtte rydde bort en godt brukt amme-BH og innlegg for å få plass i sofaen til en venninne her om dagen. Gikk fint det også :Nikke: Var godt å være den som begynte å få litt orden på ting igjen, har omsider kommet ut av hodeløs kylling feelingen. 

Søvn er så slitsomt, nå er vi rett tilbake på 6 spisepauser å vill gråt over lengre tid hver natt igjen. Men du har så rett, det går over heldigvis :) Jeg er rimelig sikker på at vi har truffet på et utviklingstrinn, fordi vi hadde jo et par gode netter før det braket løst igjen. Ting blir så tungt når ungen verken spiser eller sover.. Men det bedrer seg helt sikkert snart, å da glemmer jeg fort hvor slitsomt det var.

Føck, nå vekket søppelbilen Knerten som omsider tok seg en liten lur i vogna ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fullbooket meg selv til tusen i dag. Kjempefint - Not. Med tanke på at jeg bør vaske hus og lage mat til barseltreffet i morgen, i tillegg til at vi har ikke sov og spis praktisering her i hus for øyeblikket blir det en stressende dag. Først skal jeg møte en venninne i byen, deretter er det møte i banken, på tur hjem skal jeg forsøke å handle til i morgen, så jeg skal på babyshower, etter alt dette kan jeg begynne å forberede morgendagen. I tillegg må jeg stelle havremopeden min som snarest. Jeg mente egentlig ikke å høres så negativ ut da, det meste av dette er veldig koselige ting. Bare håper Knerten får i seg litt mat og får en lur til, så blir det en flott dag. Nå burde jeg absolutt komme i gang, men tiltakslysten etter 3 timer usammenhengende søvn er rimelig dårlig. 

:duskedame:

:duskedame:

:duskedame:

Starter nå, straks. Bare litt Redbull først :Knegg: Greide å holde meg unna i 2 dager.. Nå er jeg på vogna igjen, livet som koffeinavhengig altså:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på koffeinvogna :ler: Dumt at du må stresse selv om det er koselige gjøremål. Hvordan gjør du det med havremopeden, egentlig? Står hun i nærheten? Er du der hver dag eller har du noen som hjelper til? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havremoped er seriøst det morsomste jeg har lest denne uka! :skratte:

Håper du kommer i mål med alt i dag, stemmer for rundstykker og klementiner til treff i morgen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 11.41, Leviora skrev:

Slenger meg på koffeinvogna :ler: Dumt at du må stresse selv om det er koselige gjøremål. Hvordan gjør du det med havremopeden, egentlig? Står hun i nærheten? Er du der hver dag eller har du noen som hjelper til? :) 

Her kommer et meget sent svar, det ble visst bittelitt travelt gitt :fnise:

Hun står i nærheten, tar 4 minutter å kjøre dit. Jeg er der hver dag, som regel 2 ganger om dagen. Når jeg skriver det innser jeg hvor sykt det egentlig er, med tanke på at jeg har en baby å ta meg av også. Vi er bare to oppstallører der, så det er tre hester. Hun jeg står på stall med setter dem ut hver dag i ukedagene, så der føler jeg meg skikkelig heldig. Tidligere tok vi annenhver dag og det var tungvindt med baby på slep. Så drar jeg innom å forer middag ute, så bytter vi litt på hvem som tar inn på kvelden. Ofte så er vi der begge to. Gjør som regel stallarbeidet på kvelden etter Knerten har lagt seg, eller hvis han sover i bilen møkker jeg kjapt når jeg er innom å forer middag. Det går veldig greit, men savner å stå oppstallet på ridesenter. Hestene har det kjempefint nå, med store områder ute å mye turmuligheter. Men jeg savner ridebanen og ridehuset :PDerfor kjører vi til ridesenteret, cirka en gang i uka for å ri i ridehuset. Tar en halvtime å kjøre dit :) 

 

Endret av Mumsy
Monster-skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 19.48, Beccy87 skrev:

Havremoped er seriøst det morsomste jeg har lest denne uka! :skratte:

Håper du kommer i mål med alt i dag, stemmer for rundstykker og klementiner til treff i morgen. ;) 

Veldig festlig ord, mye brukt i miljøet :fnise:

Kom faktisk i mål med alt jeg skulle gjøre, mannen var flink å hjalp til. Jeg la meg ikke før kl 3 på natten da, ikke så veldig gjennomtenkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltreffet gikk fint! Jeg fikke mannen til å lage en ostekake kvelden før, så tok jeg pizzasnurrer ut av fryseren. Jeg tror de koste seg, for de ble sittende i nesten 5 timer :hakeslepp: Jeg pleier å være utslitt etter to timer. Hun ene skulle til og med en tur på cafe like etter hun dro fra oss, jeg fatter ikke hvordan folk klarer å være så sosial hele tiden. Jeg føler at jeg bor under en stein med mitt sosiale liv, sammenlignet med enkelte andre.

Jeg kom gjennom den lange listen min med gjøremål, og Knerten har hatt to gode netter med søvn. Kun 3 oppvåkninger for litt mat, men sovnet igjen med det samme. I går sovnet jeg sammen med han kl 19.30 og jeg ble værende i senga til i dag tidlig kl halv 8 (forøvrig ny rekord:tommel:). Knerten startet dagen med en god porsjon grøt, så dette blir nok en bar dag. Mat å søvn er så viktig for å holde humøret oppe.

Kg ble visst nedprioritert igjen, så nå 3 timer senere, etter en analtømming på hunden og 30 minutters rugging på vogn så prøver jeg å fortsette nå.

I morgen er vi invitert på julebord hos et vennepar av oss, så besteforeldrene skal passe Knerten. Planen var i utgangspunktet at de skulle passe han her hjemme hos oss, fordi vi skal bare til noen litt lengre ned i gata. Men så har de et ganske sterkt ønske om å få ha Knerten hjemme hos seg, så sa jeg først nei, så fikk jeg dårlig samvittighet å sa ja. Problemet er at jeg har litt kalde føtter nå :haar: Han er jo så liten. Jeg er så redd for at han tror jeg har forlatt han for alltid. Høres teit ut, men det er faktisk sånn jeg tenker. Det positive med at han eventuelt sover over er jo at vi får sovet lenge dagen etter. Blir et rolig julebord uansett, men vi må jo gå hjem ganske tidlig om de skal passe han hjemme hos oss. Jeg skjønner jo at de ikke orker å sitte her hele natten, i tillegg må vi jo legge oss i rett tid for å komme oss opp på morgenen. Knerten kjenner dem jo veldig godt, de har brukt mye tid sammen med han. Jeg får sånn katastrofetanker om at han kanskje våkner på natten å bare ligger å gråter etter mammaen sin. Når de har passet han på kveldstid hjemme hos oss har matingen på natten gått fint, han har bare sovet videre som han gjør på gode netter. Mannen sier selvsagt kjør på, han er rasjonell av seg å tenker vinn-vinn, der han får sovet å besteforeldrene å Knerten får kost seg. Jeg holder igjen, samtidig som jeg tenker at de kan få det koselig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzabollene jeg serverte barselgruppa bestod av kun Peppes sine ferdigprodukter, men de er skikkelig gode :jepp: Altså har man dårlig tid, så har man dårlig tid. Ikke er jeg så veldig glad i å lage mat heller, så jeg krysset fingrene for at ingen spurte om oppskriften, det gjorde de heller ikke - Før i dag.. På Facebook-gruppa vår var det selvsagt ei som kommenterte hvor gode de var, så hun lurte på hvilken oppskrift jeg brukte :flau: Vurderte et sekund å bare finne en oppskrift å sende ut, for å ikke miste alle husmorpoengene mine, mannen laget kaka og Peppes sto for pizzaen liksom. Men jeg måtte jo bare innrømme at det var Peppes ferdige pizzabunn, Peppes pizzasaus, ferdigraspet ost og smårettskinke :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mumsy skrev:

Pizzabollene jeg serverte barselgruppa bestod av kun Peppes sine ferdigprodukter, men de er skikkelig gode :jepp: Altså har man dårlig tid, så har man dårlig tid. Ikke er jeg så veldig glad i å lage mat heller, så jeg krysset fingrene for at ingen spurte om oppskriften, det gjorde de heller ikke - Før i dag.. På Facebook-gruppa vår var det selvsagt ei som kommenterte hvor gode de var, så hun lurte på hvilken oppskrift jeg brukte :flau: Vurderte et sekund å bare finne en oppskrift å sende ut, for å ikke miste alle husmorpoengene mine, mannen laget kaka og Peppes sto for pizzaen liksom. Men jeg måtte jo bare innrømme at det var Peppes ferdige pizzabunn, Peppes pizzasaus, ferdigraspet ost og smårettskinke :skratte:

:skratte: 

Som jeg lo av den snapen! Men det var en genial enkel måte å fylle opp fryseren med pizzasnurrer på da :tommelsmil: 

Neste gang får du bare se uskyldig ut og si at du laget de på slump ut i fra rester i kjøleskapet, og at du derfor dessverre ikke har oppskriften :ler: 

Når det gjelder knertenpass så tror jeg nok det er verre for deg enn for han ;) samtidig skal det være en behagelig kveld for dere begge, så jeg synes du skal gjøre det du føler for. Og dersom det er å gi en kontrabeskjed til besteforeldre om hvor passet skal foregå så er det helt greit. Han kommer nok til å få mange muligheter  til å sove hos de senere. 

 

 

Endret av Marimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også lo høyt når jeg så den snappen om pizzasnurrene! :fnise:

Skjønner godt at du tenker både det ene og det andre rundt at Knerten skal sove borte, men stemmer for at dere skal gi det et forsøk jeg da. 
Det er jo ikke verre enn at OM Knerten skulle klikke midt på natten så får dere hente ham hjem da.. 
Men mest sannsynlig så skjønner han ingenting og dere får en fin kveld ute sammen, bare som kjærester. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marimba skrev:

:skratte: 

Som jeg lo av den snapen! Men det var en genial enkel måte å fylle opp fryseren med pizzasnurrer på da :tommelsmil: 

Neste gang får du bare se uskyldig ut og si at du laget de på slump ut i fra rester i kjøleskapet, og at du derfor dessverre ikke har oppskriften :ler: 

Når det gjelder knertenpass så tror jeg nok det er verre for deg enn for han ;) samtidig skal det være en behagelig kveld for dere begge, så jeg synes du skal gjøre det du føler for. Og dersom det er å gi en kontrabeskjed til besteforeldre om hvor passet skal foregå så er det helt greit. Han kommer nok til å få mange muligheter  til å sove hos de senere. 

 

 

Ja veldig kjekt, tar bare 15 min å få fiks ferdige snurrer :ler: Det beste av alt er jo at de faktisk er veldig gode, får mer skryt for dem enn jeg får for de jeg lager fra bunn :klappe:

Ja jeg håper at det er verst for meg, han synes sikkert det er helt topp. Yndlings-aktiviteten til Knerten og bestefaren er å vandre rundt i huset mens han blir båret utover slik at han får se. Regner med de kommer til å gjøre det halve dagen :fnise: Runde rundt stua, så i gangen for å prate litt med de to raringene i speilet. Jeg har ikke avlyst enda, så nå har jeg kort tid hvis jeg skal ombestemme meg. I verste fall så får de kjøre han hjem på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg også lo høyt når jeg så den snappen om pizzasnurrene! :fnise:

Skjønner godt at du tenker både det ene og det andre rundt at Knerten skal sove borte, men stemmer for at dere skal gi det et forsøk jeg da. 
Det er jo ikke verre enn at OM Knerten skulle klikke midt på natten så får dere hente ham hjem da.. 
Men mest sannsynlig så skjønner han ingenting og dere får en fin kveld ute sammen, bare som kjærester. :rodmer:

Sp typisk at ei måtte spørre om oppskrift dagen etter, når jeg trodde jeg hadde sluppet unna liksom :ler:

Du har så rett! Vi bør absolutt gi det et forsøk :jepp: Blir i såfall innmari godt å sove lenge.. En kveld som kjætester blir også bra. Hvis det blir for ille så får de kjøre han hjem på kvelden, det er ikke værre en som så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er Knerten levert hos besteforeldrene :bond: Sendte med en bruksanvisning på tre maskinskrevede sider, såpass bør det vel være :Knegg:

Nå skal jeg ligge hardt i sofaen i en halv time, før vi skal ordne oss for å dra ut :skya:

Jeg har skikkelig fantomspark i magen innimellom, ekkelt! Håper virkelig at det er bare innbilling :fnise: En baby til nå hadde vært litt drøyt. Har hatt mensen hver fjortende dag cirka.. Regner med det er fordi jeg har startet på pillene for et par mnd siden. Mannen tok det ikke så verst når jeg sa at det kjentes ut som spark i magen da, da er det håp for en til om ikke så alt for lenge :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kveld og natt alene! Det går helt sikkert fint, det er verst for foreldrene ;) E sov over hos besteforeldrene da hun var så lita hun også. De storkoste seg!

Fantomspark er sykt ekkelt :ler: Eller er det ekte spark? ;) Sporty å kjøre på med to tette, da! Jeg synes to år i mellom er supert, men hadde jeg kunne valgt om igjen ville jeg ventet litt til. Rett og slett fordi E synes det var vanskelig å bli storesøster, men sånt er jo nesten umulig vite på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Leviora skrev:

Lykke til med kveld og natt alene! Det går helt sikkert fint, det er verst for foreldrene ;) E sov over hos besteforeldrene da hun var så lita hun også. De storkoste seg!

Fantomspark er sykt ekkelt :ler: Eller er det ekte spark? ;) Sporty å kjøre på med to tette, da! Jeg synes to år i mellom er supert, men hadde jeg kunne valgt om igjen ville jeg ventet litt til. Rett og slett fordi E synes det var vanskelig å bli storesøster, men sånt er jo nesten umulig vite på forhånd.

Natten alene gikk så fint så :) Eller jeg fikk et bittelite sammenbrudd bare når jeg innså at jeg skulle legge meg å sove uten han ved siden av meg.. Men bortsett fra det så var kvelden helt topp. Nå har han heldigvis kommet hjem igjen, fy flate som jeg har savnet han :hjerte: Godt å høre at det ikke er bare jeg som har latt baby sove borte så tidlig. 

Jeg begynte å regne meg tilbake å fant ut at det er nesten umulig at det skal være ordentlige spark, heldigvis :fnise: Jeg ble skikkelig stresset et øyeblikk, men Knerten er jo bare 20 uker gammel. 

Jeg har jo begynt å tenke på at jeg vil ha en til. Tenker at vi skal ta det opp til vurdering når Knerten blir 1 år, men kanskje vi venter lengre slik at det blir 3 år mellom. Tror det er litt enklere, men helt sikkert fordeler å ulemper med alt. Som du sier så kan man jo ikke vite hvordan det vil bli for den minste å bli størst.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen av å få tilbake babyen sin etter en natt borte går ikke an å beskrive :hjerte: Jeg kosemosa ungen ihjel nesten, han sprakk jo opp i tidenes største smil når han så meg og pappaen sin . Jeg begynte selvsagt å hulke da, hormoner:cry3:

Det har gått kjempebra (ble jeg fortalt). De har nok hatt det veldig koselig, jeg fikk heldigvis en del snapper. Det ble nok litt lite søvn på bestefar i natt, så tror de syntes det var helt greit å levere han hjem igjen. Han har jo tross alt vært der fra 17.30 i går til 11.30 i dag :fnise: Spent på om de maser om å få låne han igjen det neste året. 

Lurer på om jeg tenkte litt på han i går kveld da, selv om jeg innbilte meg selv at jeg ikke gjorde det. Samme hvor mye jeg drakk, så ble jeg ikke full. Kanskje det er en sånn mammagreie:huh: Føler man må være på plass i tilfelle det skal skje noe. Når jeg var i bursdag tidligere var det mannen som var med Knerten, da ble jeg brisen nok for å si det sånn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...