Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

God bedring til knerten!

Åssen folk er det som hugger ved så seint på kvelden, når de bor så tett på andre :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Marimba skrev:

God bedring til knerten!

Åssen folk er det som hugger ved så seint på kvelden, når de bor så tett på andre :sjokkbla:

Han er nå nøyaktig klokka 02.32, overflyttet til avdeling sprinkelsengen :PHører litt skravling, men håper han legger seg til å sove. Fått seg en Paracet, tror det er tenner på tur igjen. Nå er i alle fall naboen ferdig å hugge ved, tror jeg.

Hva slags folk som hugger ved på den tiden, jøss dem kunne jeg seriøst skrevet mange sider om, men skal prøve å holde det kort :fnise: Glasset står klart på bordet klokka seks hver kveld, og etter det blir det dårlig stemning, så mannen i huset flykter ut i hagen, garasjen, eller kjelleren. Nabodama er høylytt og smeller dører og kjefter dagen lang, men når vi møter på dem er alt rosenrødt. Vinker og smiler til oss. Mens de er litt surere til noen andre naboer. Hytter med knyttneven når enkelte kjører forbi. Så hører vi litt senere på kvelden at hun roper til mannen, at hun skal ta med seg tauet i garasjen. Altså ikke helt stabil. Den stakkars mannen må jobbe hele dagen ute i hagen, og får knapt komme inn til måltider på det verste. Har jo forståelse for at han vil være ute i stedet for å være inne med trollet. Men når man har naboer som åpner garasjeporten 150 ganger i døgnet, hugger ved hele dagen, koster husveggene, smeller med dører, kjører fram og tilbake på gårdsplassen, kjefter, roper og skriker. Da blir man lei :rolleyes: Er ikke så veldig lei meg for at vi kommer til å flytte fra dem.. De går hjemme hele dagene også, så er aldr i fred å få. Et ektepar i 60årene som aldri har hatt noe annet liv enn hva de har nå. Men de har veldig fin hage da, siden den arbeides i hele dagen :fnise: vurderte å spørre om jeg kunne ansette han som gartner i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Knerten! :blomst: 

Vi hadde alkoholikere med seriøse samlivsproblemer som naboer da E var baby. Festingen startet på torsdag og varte til mandag, det var skriking og roping, askebegre som ble kastet i veggen, høy musikk osv osv.... Paret var i 50-årene :rolleyes: Vi var glad for å flytte fra dem, men naboene vi fikk over oss da var ikke akkurat bedre når det kom til bråk :fnise: At det går an å trampe så hardt og å slå dører så voldsomt forstår jeg ikke! I tillegg hadde de en hund med seperasjonsangst som ulte hver dag, og som de lot tisse svære dammer i snøen rett foran inngangsdøra vår... Trivelig :sjenert: Gode naboer er viktig for trivselen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 10.35, Leviora skrev:

God bedring til Knerten! :blomst: 

Vi hadde alkoholikere med seriøse samlivsproblemer som naboer da E var baby. Festingen startet på torsdag og varte til mandag, det var skriking og roping, askebegre som ble kastet i veggen, høy musikk osv osv.... Paret var i 50-årene :rolleyes: Vi var glad for å flytte fra dem, men naboene vi fikk over oss da var ikke akkurat bedre når det kom til bråk :fnise: At det går an å trampe så hardt og å slå dører så voldsomt forstår jeg ikke! I tillegg hadde de en hund med seperasjonsangst som ulte hver dag, og som de lot tisse svære dammer i snøen rett foran inngangsdøra vår... Trivelig :sjenert: Gode naboer er viktig for trivselen! 

Takk :) han er enda ikke blitt frisk..

Kjære vene. Helt sykt hvordan enkelte oppfører seg :fnise: Fatter ikke hvordan man får seg til å bry seg SÅ lite om andre mennesker.. 

Gleder meg til vi flytter :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten er syk enda, mammahjertet blør for han akkurat nå. Men han er tøffere enn toget, og lar seg ikke påvirke noe særlig av den dårlige formen.

Han hadde feber fra Tirsdag - Lørdag forrige uke. Han var fin form på Søndag, og dro i barnehagen på Mandag, men de ringte litt utpå dagen om at han var varm igjen. Jeg ringte legevakta på Mandag ettermiddag, fordi jeg synes det var merkelig med så langvarig feber. Fikk beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg over, bare gi paracet så han skal få i seg mer væske og mat. I natt har han vært glovarm hele natten, og våknet hundre ganger. Jeg ringte legen når de åpnet i dag, og hun ville ha han inn for en sjekk så fort som mulig. Jeg målte temperaturen samtidig som jeg stelte han for å dra, og da var den på 40,6 grader.

Hos legen ble det målt en crp på 22. Ingen andre tegn på at noe var galt, lunger, ører, hals osv. feilet det ingenting. Vi skal tilbake i morgen tidlig for å levere urinprøve, og ta en ny crp. Lurer på hva som er beste metoden for å få tatt urinprøve tro, har kjøpt slike poser for å feste på, men har lest at de ofte blir forurenset. Kanskje jeg må springe etter han med en bakebolle eller noe slikt, for å fange opp når han tisser :P

Jeg lurer veldig på hva som kan være årsaken til feberen. Jeg er veldig bekymret, og håper de finner ut mer i morgen, eller aller helst at feberen bare gir seg, og at formen blir på topp igjen. Var en vikarlege som snakket dårlig norsk i dag, så synes det var litt vanskelig å få nok informasjon av han. Jeg passer i alle fall på at han får i seg så mye drikke som mulig, matlysten hans er ikke eksisterende. 

Positive nyheter er at en arkitekt fra en husleverandør driver å tegner forslag til en bolig for oss. Det negative er at vi ikke har råd til så stort hus som vi har lyst på, men det blir veldig gøy å se hva vi kan få for de pengene vi har:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars Knerten :( Håper dere finner ut av det i morgen!

M tisser hver gang vi tar av bleien, stiller ham i dusjen og skrur på vannet :fnise: Kanskje det kan funke, hvis du har en steril beholder? Et syltetøyglass for eks, hva med glassene du pleide å fryse babymat i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Leviora skrev:

Uff, stakkars Knerten :( Håper dere finner ut av det i morgen!

M tisser hver gang vi tar av bleien, stiller ham i dusjen og skrur på vannet :fnise: Kanskje det kan funke, hvis du har en steril beholder? Et syltetøyglass for eks, hva med glassene du pleide å fryse babymat i?

Jeg prøvde det trikset, det vanligvis pleier å fungere, men i dag fikk han tydeligvis prestasjonsangst.. :fnise:
Jeg endte opp med å få tak i en pose laget for formålet, den skulle klistres rundt hele stellet, gjett om jeg følte meg som verdens verste mor når den posen med tape skulle dras av etterpå da! Grøss.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sykdomoppdatering -

Ingen spesielt gode nyheter til legen i dag. Crp hadde økt fra 22 i går, til over 100 i dag. Det ble også funnet blod i urinen hans.:cry3:

Jeg er så redd for at det er noe alvorlig. Jeg vet at det ikke trenger å være det, men angsten har tatt fullstendig overhånd. Føler liksom at vi har hatt vår dose med redsel og uvisshet, i forhold til ulike ting med Knerten nå. I dag er vi på dag nummer 7 med feber. Han hadde god effekt av febernedsettende tidligere i dag, og det var et par timer der han var ganske kvikk. Før vi var rett tilbake til å ligge rett over 40, og få den ned til 39 med elefantdose paracet, og en annen mikstur. Skal tilbake til legen i morgen tidlig for nye tester, hvis det ikke er bedring regner jeg med at vi blir sendt til et sykehus med barneavdeling.

I morgen er det mannen som skal ta han med til legen. Jeg har en viktig prøve jeg må ta, så nå sitter jeg her og prøver å forberede meg. Hodet er jo helt andre steder, og jeg er skjelven på grunn av det som foregår. Får bare prøve å ta det som det kommer, men det er enklere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Forstår veldig godt at du er bekymret! Over 100 i crp er ikke akkurat noe småtteri :( Masse lykke til i morgen - med både legebesøk og prøve! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Stakkars Knerten :( 

Forstår godt at det er vanskelig å konsentrere seg. Det er ikke lett å legge vekk sånne bekymringer. Lykke til i morgen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 20.34, Leviora skrev:

:klem: Forstår veldig godt at du er bekymret! Over 100 i crp er ikke akkurat noe småtteri :( Masse lykke til i morgen - med både legebesøk og prøve! :hjerte: 

 

22 timer siden, Weebs skrev:

Ånei! Stakkars Knerten :( 

Forstår godt at det er vanskelig å konsentrere seg. Det er ikke lett å legge vekk sånne bekymringer. Lykke til i morgen! :hjerte:

Tusen takk for lykkeønskninger ❤

Ble en tur på legevakta i natt. Knerten fikk et helt sykt frostanfall, som varte i nesten en time. I tillegg ble huden blå/lilla Jeg har aldri vært så redd før. Fikk tatt forskjellige prøver når vi kom inn. Legen ringte og forhørte seg med en barneavdeling. De snakket i evigheter, så diskuterte de igjen med teamet sitt. Og i følge legen ble det bare diskutert om han skulle få antibiotika, eller ikke?! Jeg mistenker at han har hatt andre bekymringer, men jeg har vel like godt av å ikke vite det. Han har ihvertfall fått antibiotika nå.

Han har vært hos legen i dag også, det gikk heldigvis bedre! :) Crp har sunket til "bare" 70 nå. Er krise å skal få han til å ta den 4 ganger daglig, i tillegg til en febernedsettende mikstur 3 ganger daglig. Han kommer til å hate oss noe sinnsykt.. I dag fikk jeg lurt i han den ene dosen servert i et shotglass som han fikk holde, å drikke av selv 😂

Prøven i dag gikk til helsike. Men med bare 3 timer søvn, og minimalt med søvn nettene før er det kanskje ikke så rart. I tillegg til vondt i det bekymrede mammahjertet. Er litt mindre redd nå da, siden de endelig har satt i gang noen tiltak, og det blir bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 21.19, Mumsy skrev:

 

Tusen takk for lykkeønskninger ❤

Ble en tur på legevakta i natt. Knerten fikk et helt sykt frostanfall, som varte i nesten en time. I tillegg ble huden blå/lilla Jeg har aldri vært så redd før. Fikk tatt forskjellige prøver når vi kom inn. Legen ringte og forhørte seg med en barneavdeling. De snakket i evigheter, så diskuterte de igjen med teamet sitt. Og i følge legen ble det bare diskutert om han skulle få antibiotika, eller ikke?! Jeg mistenker at han har hatt andre bekymringer, men jeg har vel like godt av å ikke vite det. Han har ihvertfall fått antibiotika nå.

Han har vært hos legen i dag også, det gikk heldigvis bedre! :) Crp har sunket til "bare" 70 nå. Er krise å skal få han til å ta den 4 ganger daglig, i tillegg til en febernedsettende mikstur 3 ganger daglig. Han kommer til å hate oss noe sinnsykt.. I dag fikk jeg lurt i han den ene dosen servert i et shotglass som han fikk holde, å drikke av selv 😂

Prøven i dag gikk til helsike. Men med bare 3 timer søvn, og minimalt med søvn nettene før er det kanskje ikke så rart. I tillegg til vondt i det bekymrede mammahjertet. Er litt mindre redd nå da, siden de endelig har satt i gang noen tiltak, og det blir bedring.

Hvordan går det med dere? Tenker masse på dere! Ikke gøy med sykt barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marimba skrev:

Hvordan går det med dere? Tenker masse på dere! Ikke gøy med sykt barn. 

Takk for det :) Det går heldigvis mye bedre nå! Takker høyere makter osv. for det. Det har vært et par slitsomme uker.

Antibiotikaen har helt klart hatt god effekt, og i dag har han ligget på rundt 38 grader uten paracet! Det er jo en vanvittig forbedring fra tidligere. Vi er slitne nå, så godt at "akutttilstanden" har gitt seg. Vi har jo vært på legevakta hver kveld/natt, i tillegg til fastlegen hver morgen. Så det har blitt mye farting, og lite hvile på alle. Vi vet enda ikke hva som har vært galt med han, men mest sannsynlig en eller annen virusinfeksjon, som har vært ganske hissig av seg.

Natt til fredag hadde vi en forferdelig opplevelse. Knerten våknet med frostrier (slik som han også gjorde natten før). Jeg målte temperaturen hans til å være på 35,1 grad. Da ble det hastetur inn til sykehuset for å si det sånn. Han var skikkelig nedkjølt, blek og klam. Da var det heftig å være foreldre som skulle være til stedet for han, mens vi egentlig bare var så redd at vi ikke greide å fungere. Kvelden før når han skalv målte jeg også en veldig lav temperatur, men da trodde jeg det var noe galt med termometeret. Husker jeg ropte til mannen at det var noe galt med målingen, så vi måtte prøve igjen senere.. Det var jo da helt klart ikke noe galt med målingen. Grusomt å tenke på det i ettertid. Begge gangene vi har kommet inn til lege har temperaturen steget fort, og gått tilbake til 41 grader igjen. 

Nå begynner Knerten å bli sitt gamle jeg igjen, og det er så fantastisk. Han er mye mindre sløv i blikket, og er kvikk å rask. Utrolig hvor stor pris man setter på litt rampestreker og en liten bajas etter en så lang tid med sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Huff, så forferdelig å lese om hvor syk ungen din har vært! Men du, kan jeg spørre om noe? Har han andre symptomer enn høy crp og varierende feber? Røde øyne uten puss, sprukne lepper og flassende hud og store lymfeknuter på halsen, f eks.? Jeg syntes det bare var så likt som å lese om min egen unge, og han fikk påvist Kawasakis syndrom. Det er supersjeldent, altså, men ikke så greit å gå med ubehandla. Jeg tenkte jeg bare måtte slenge det ut, sånn i tilfelle. Det er ikke alle leger som vet om Kawasaki, så da er det ikke alle som får diagnosen så fort som de egentlig bør.

 

Håper dere er over det verste nå og at Knerten blir helt frisk snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Så fælt! :grine: Huff, skjønner godt dere er slitne etter dette, både i hode og kropp! Godt å se at Knerten er i bedre form :) Hvordan står det til i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Weebs skrev:

Så forferdelig dere må ha hatt det :grine: Takk og pris for at det går bedre med Knerten nå :hjerte:

Har vært noen tøffe dager ja. Typisk at i ettertiden tenker man alltid "jeg skjønner ikke hvordan vi greide det". Men når det står på er det utrolig hva som går også. Takk og lov at han begynner å bli sitt gamle jeg igjen! Har aldri satt så stor pris på rampestreker og glis om hverandre som nå :hjerte: 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Leviora skrev:

Nei! Så fælt! :grine: Huff, skjønner godt dere er slitne etter dette, både i hode og kropp! Godt å se at Knerten er i bedre form :) Hvordan står det til i dag?

Var grusomt! Men nå har det snudd, han ble frisk nesten over natta. Helt utrolig 😊 I dag har han vært på topp, men merker at han blir fortere sliten . Det er vel ikke så rart etter en så lang periode uten mat og med herjing i kroppen. I dag har vi til og med vært ute å luftet oss en liten tur. Det var godt for alle mann :hjerte: Han er innlosjert på voksensoverommet på natta nå da, og her blir han nok en stund.. livredd for at temperaturen hans skal bli helt jojo igjen. Så må nok passe på noen dager ekstra. Da får jeg kose meg med lyden av han og mannen som snorker i kor hele natten :rolleyes: Men jeg klager ikke, er jo sjeleglad for å høre at han puster 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Leopanter skrev:

Hei! Huff, så forferdelig å lese om hvor syk ungen din har vært! Men du, kan jeg spørre om noe? Har han andre symptomer enn høy crp og varierende feber? Røde øyne uten puss, sprukne lepper og flassende hud og store lymfeknuter på halsen, f eks.? Jeg syntes det bare var så likt som å lese om min egen unge, og han fikk påvist Kawasakis syndrom. Det er supersjeldent, altså, men ikke så greit å gå med ubehandla. Jeg tenkte jeg bare måtte slenge det ut, sånn i tilfelle. Det er ikke alle leger som vet om Kawasaki, så da er det ikke alle som får diagnosen så fort som de egentlig bør.

 

Håper dere er over det verste nå og at Knerten blir helt frisk snart!

Oj, den sykdommen har jeg aldri hørt om nei. Leit at ungen din har fått påvist den, men takk for at du opplyser om tilfellet. 

Han har ikke hatt så mye andre symptomer. Men jeg skal gå inn å lese litt om sykdommen. Han har hatt litt diffuse symptomer her og der, så har vært vanskelig å fastsette noen klar årsak. Lymfeknuter har ikke vært store og heller ikke flassende hud, så sånn sett er det kanskje ikke det samme. 

Det har blitt funnet blodspor i urinen, slimete i halsen, veldig høy feber, men noen tilfeller med kritisk lav temperatur. Allmenntilstanden hans har tross forholdene vært god, så derfor har legene  vært mindre bekymret. Jeg synes likevel at det er rart at han har vært så syk, så lenge uten at det blir påvist noen spesiell årsak til symptomene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Herregud, her er det lenge siden jeg har vært! Fant ut at det var på tide å prøve å ta opp tråden igjen. Fra i fjord sommer har det vært vanvittig travelt, men nå ser jeg jaggu enden på skoleåret mitt :) Jeg og mannen er enig om at det ganske snart er på tide å prøve på unge nummer to. Det har raslet så høyt i eggstokkene mine i det siste at jeg tror det høres utenpå. Men, vi kan ikke bare hoppe til sengs med det samme. Jeg må faktisk være bittelitt kynisk, jeg har som sagt gått skole dette året, dermed er jeg helt avhengig av å få meg jobb før en ny graviditet. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette, men jeg skal prøve. Jeg skal studere deltid/desentralisert fordi vi bor i ingenmannsland uten noen mulighet for studier nært der jeg bor, i tillegg er det økonomisk gunstig og kunne jobbe ved siden av. Studiet jeg (tror) jeg vil ta finnes ikke desentralisert i år, så det betyr at jeg må vente til neste år og håpe på at det blir tilbudt da ellers så må jeg velge noe annet. Jeg tenker dermed at det er en ypperlig anledning til å bruke dette året på å prøve på barn nummer to. Hvis det klaffer fort for oss skal det gå fint i forhold til en eventuell studiestart neste år, så slipper jeg også å ta permisjon i løpet av studiene som varer i 4 år. Men, det føles litt råttent å eventuelt starte i ny jobb, og så viser det seg at jeg skulle være heldig å bli gravid like etter... Det skal sies at jeg håper på å finne en jobb innenfor det feltet jeg ønsker å studere, slik at jeg kan jobber der ved siden av studiene også, ikke slutte etter endt permisjon liksom :fnise: Og i tillegg til dette så driver vi å bygger oss hus, så det kan være greit å komme seg inn der før jeg eventuelt blir plaget av kvalme og gravidhormoner. Kjære babygud, August/September vil være en fin måned å bli gravid på :jepp:

Så til det som egentlig bunner i hele innlegget, jeg er ferdig med pillebrettet mitt nå og lurer på om jeg burde slutte for å få noen måneder til å stabilisere syklusen? Samtidig må vi være veldig forsiktige i starten, for som sagt passer det ikke akkurat nå.

Knerten er i storslaget for tiden, rampen nærmer seg jaggu to år! Hvor blir tiden av? Det ramler ut nye ord hver eneste dag, han er rett og slett en kul liten fyr. Han er fortsatt aktiv som få, men utrolig god og snill :) En skikkelig sjarmør i følge gamle damer på butikken :P Virker som han er mer tilfreds i egen kropp nå som han greier så mye selv. Før ble han fort frustrert fordi han ville klarer alt, når han var sånn 10 mnd, det var ikke like enkelt.

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...