Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Weebs skrev:
 

Kommer til å være sur for alltid :ler: Godt det bare var litt mat som skulle til! 

Men jeg kjenner den følelsen selv. "Nå er jeg sint på mannen, og det kommer ALDRI TIL Å GÅ OVER! Åh se, en pizza. :nori:"

En smule overdramatisk kanskje... :P

Haha! Kjenner meg SÅ igjen i det jeg også. Standarden til oss er at jeg sitter å surmuler i sofaen, fordi jeg mener mannen har vært teit. Mannen "skal jeg hente litt brus til deg?" Dette gjør han for å smiske seg inn på meg, så jeg skal bli blid igjen. Jeg "Nei takk!!" tenker to sekunder "Jo okeeei da, hvis du slenger med litt sjokkis og tar hit et pledd" :rolleyes: Lenge leve barnsligheten :ironi:Evig ung da vettu :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal være så hensynsfull at jeg advarer alle som har NAVLEFOBI om å ikke lese mer nå :P

 

 

 

Jeg har seriøse navleproblemer, vet ikke hva jeg skal gjøre! Det er så ekkelt, å jeg har skikkelig navlefobi selv :cry3:
Magen min fikk varige men etter graviditeten, den har endt opp som en slags kjøttkake. Altså er det bare masse løs hud som skrumper seg sammen. Myyyye strekkmerker som liksom har strukket seg inn igjen å lager skrumper :fnise: Ja jeg hører selv hvor sykt rart det høres ut. Men det føles rett og slett ut som om huden er død i et område, spesielt rundt navlen. Det som skjer er at all den huden klistrer seg sammen og stenger for navlen, den forsvinner bare i massen med løs hud. Det fører jo igjen til at det blir skikkelig tett og ekkelt miljø i den, altså det både klør og kan lukte, og huden blir rød og noen ganger sår :spy: Jeg vet ikke om det noen gang vil gå seg til, har prøvd å trent magen, men uten hell. Som sagt så virker det som om huden er helt ferdig. Jeg gikk opp mye i vekt når jeg var gravid, og ble veldig stor. Men jeg har greid å gått ned alle kiloene, pluss mange til, så jeg er ikke overvektig lengre. Så slik som det er nå så har jeg slått meg til ro med tanken på meg selv utseendemessig, selv om det ikke ble bikini i syden for å si det sånn. Men dette er jo et fysisk problem som skaper plager..

Det eneste forslaget jeg har fått foreløpig lyder som så: Mannen sa så fint at jeg bare kunne sette i et sugerør på natten, som en slags ventil :balltre:

Håper du ikke spydde så mye når du leste,og at du kanskje har noen navletips :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke navlefobi :) Med løs hud er det vel bare mageplastikk som funker. Noen ganger kan du få det dekket. Vet ikke hvilke krav som gjelder da, men et legebesøk ville jeg begynt med :Nikke:

Magen min ser helt vanlig ut igjen, men navlen har flyttet på seg :fnise: Det er sykt spesielt. Jeg hadde piercing i ungdommen, og nå er arret over navlen. WTF :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Weebs skrev:
 

Jeg har ikke navlefobi :) Med løs hud er det vel bare mageplastikk som funker. Noen ganger kan du få det dekket. Vet ikke hvilke krav som gjelder da, men et legebesøk ville jeg begynt med :Nikke:

Magen min ser helt vanlig ut igjen, men navlen har flyttet på seg :fnise: Det er sykt spesielt. Jeg hadde piercing i ungdommen, og nå er arret over navlen. WTF :tongue:

Ja, jeg burde dra til legen. Men av en eller annen grunn synes jeg det er såå flaut :P I forhold til plastisk kirurgi vil jeg tro jeg burde vente til jeg er ferdig med å få unger? Men sikkert greit å dra til legen bare for å få journalført at det faktisk er et problem knyttet til det. Får manne meg opp, så jeg kanskje tørr :sjenert:

Så heldig du er! Men det med arret var innmari rart, haha. Du kan jo vurdere om du skal sette inn igjen da, over navlen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mumsy skrev:
 

Ja, jeg burde dra til legen. Men av en eller annen grunn synes jeg det er såå flaut :P I forhold til plastisk kirurgi vil jeg tro jeg burde vente til jeg er ferdig med å få unger? Men sikkert greit å dra til legen bare for å få journalført at det faktisk er et problem knyttet til det. Får manne meg opp, så jeg kanskje tørr :sjenert:

Så heldig du er! Men det med arret var innmari rart, haha. Du kan jo vurdere om du skal sette inn igjen da, over navlen :fnise:

Sikkert lurt å vente til du et ferdig, ja :) I mellomtiden kan du kanskje bruke et sånt sugerør eller noe :fnise:

Sette inn piercingen igjen. Jepp. Digger å være 30 år med en ring midt på magen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navlen min har lidd seg gjennom to svangerskap og har nå gitt opp. Sammen med resten av magen, egentlig :hoho: Men den har enda tilgang til luft og lukter ikke :ninja: 

Prøv å være tålmodig, for huden kan bruke veldig lang tid på å trekke seg sammen. Har du gått jevnlig og mye ned i vekt i det siste blir det enda vanskeligere for huden å henge med i svingene. Ting tar tid :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirurgteip til å dra huden litt vekk fra navlen? 🙈 

Men det er greit å få det dokumentert hos legen :Nikke: Håper du kommer deg dit om ikke lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2018 den 22.33, Leviora skrev:
 

Navlen min har lidd seg gjennom to svangerskap og har nå gitt opp. Sammen med resten av magen, egentlig :hoho: Men den har enda tilgang til luft og lukter ikke :ninja: 

Prøv å være tålmodig, for huden kan bruke veldig lang tid på å trekke seg sammen. Har du gått jevnlig og mye ned i vekt i det siste blir det enda vanskeligere for huden å henge med i svingene. Ting tar tid :Nikke: 

Godt å høre at det er flere med mager som har kastet inn håndkleet :fnise: Det er akkurat den oksygenproblematikken til navlen som er litt kinkig. Håper at huden vil trekke seg mer sammen med tiden, det har jo blitt utrolig mye bedre enn hva utgangspunktet var. Den må liksom trekke seg litt oppover for å frigjøre navlen, og det er kanskje litt mye å håpe på.. Vi får se, jeg krysser fingrene :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2018 den 9.15, FruN skrev:
 

Kirurgteip til å dra huden litt vekk fra navlen? 🙈 

Men det er greit å få det dokumentert hos legen :Nikke: Håper du kommer deg dit om ikke lenge :klem:

Det er faktisk det beste forslaget jeg har fått :hoho:

Jeg skal prøve å tvinge meg ivei..Senere en gang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I skrivende stund ligger jeg i sengen, det er min sovemorgen i dag. Men det er ikke veldig enkelt å sove når Knerten står nede å rister i trappegrinda og roper på mamma :P Kan vel like gjerne bare stå opp, da er det en liten krabat som blir fornøyd.

Skal bare dele noen tanker her superfort, fordi jeg er så spent!!! Har jo nevnt tidligere at vi har hatt et vanskelig dilemma i forhold til hus og bosted. Vi har vært usikre på om vi skal flytte, evt hvor, eller bygge på huset vi har i dag. Gidder ikke forklare mer rundt det akkurat nå som jeg skriver på mobilen.

Nå har jeg å mannen blitt enig, for første gang føler jeg at vi har et felles ønske og mål. Dessverre har banken en hel del de skulle ha sagt åsså, så mulig drømmen vår ikke kan realiseres før om flere år, men hvem vet.

I går var vi å så på hustomter i en annen kommune, og vi har kjempelyst til å bygge oss nytt hus der.

Jeg er sykt gira, men prøver å holde meg i skinnet, selv om det ikke går. I hodet mitt har jeg allerede bestemt detaljert hvordan alt skal se ut og bli :rolleyes:

Trenger at alle krysser fingre og tær for at banken vil gi oss mer lån, skal i møte med dem til uka. Håper å få et møte så fort som mulig, helst i morgen fordi jeg er så spent :fnise:

Shit, jeg kommer til å bli så skuffet hvis de sier nei.. Selv om jeg innerst inne vet at det er en viss sjanse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende! :nigo: Hold på drømmen deres! Vi trodde jo at vi aldri kom til å få drømmehuset vårt da vi bydde på det, men håpet og drømmen var der. Viste seg at det lønner seg å ikke gi opp. Fortsett å visualisere boligdrømmen :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leviora skrev:
 

Åh, så spennende! :nigo: Hold på drømmen deres! Vi trodde jo at vi aldri kom til å få drømmehuset vårt da vi bydde på det, men håpet og drømmen var der. Viste seg at det lønner seg å ikke gi opp. Fortsett å visualisere boligdrømmen :jepp: 

Det skal vi absolutt gjøre :nigo: Jeg blir helt i ekstase av tanken på drømmehuset, på drømmeplassen.

Husker godt da du skrev om drømmehuset, det var vel slik at dere ikke fikk det først? Jeg ble så innmari glad på deres vegne når dere fikk det :) Fantastisk, lønner seg absolutt å ikke gi opp. Jeg må prøve å huske på det, regner med det kommer stunder der planene føles urealistiske og langt unna. 

 

-------

 

Har jo sett en del på hus de siste dagene, jeg kan ingenting om hus fra før av, så jeg googlet bare "bygge nytt hus" :PDet første huset som dukket opp var huset "Lun" fra Nordbohus. Det forelsket jeg meg fullstendig i fra første stund, og det har fortsatt 1.plassen i den uoffisielle rangeringen inni hodet mitt. Vi har fått et prisoverslag, men må ha et møte med forhandler for å få mer detaljert kostnadsoversikt. Derfor er jeg litt usikker på om det er innenfor budsjett eller ikke.

Andre hus vi også liker er "Vinci" og "Padova" fra boligpartner, og "Ingrid" fra Overhallahus. Med andre ord liker vi moderne hus, men ikke nødvendigvis funkis-stil.

Tomten vi tenker å bygge på er et nyoppført boligfelt der det enda ikke er satt opp noen hus, men det er i tilknytting til et annet felt som ble etablert for bare et par år siden. Dvs at det enda er noen som er i byggeprosessen i det "gamel" nyfeltet. Det er 12 tomter til salgs i nyfeltet, der to er solgt. De åpnet salget på Fredag. Alle tomtene vil få utsikt fordi det ligger i en skråning eller hva man skal kalle det. Jeg tror egentlig jeg har lyst på en av de bakerste tomtene, da kommer vi høyest opp og er nærmest tilknyttet turterreng som vil være like bak huset. Først tenkte jeg at jeg ville ha tomt fremst for best utsikt, men jeg tror det er bedre å heller ha et hus som ligger litt mer skjermet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mumsy skrev:
 

 

Har jo sett en del på hus de siste dagene, jeg kan ingenting om hus fra før av, så jeg googlet bare "bygge nytt hus" :PDet første huset som dukket opp var huset "Lun" fra Nordbohus. Det forelsket jeg meg fullstendig i fra første stund, og det har fortsatt 1.plassen i den uoffisielle rangeringen inni hodet mitt. Vi har fått et prisoverslag, men må ha et møte med forhandler for å få mer detaljert kostnadsoversikt. Derfor er jeg litt usikker på om det er innenfor budsjett eller ikke.

Andre hus vi også liker er "Vinci" og "Padova" fra boligpartner, og "Ingrid" fra Overhallahus. Med andre ord liker vi moderne hus, men ikke nødvendigvis funkis-stil.

 

 

Nå har jeg strøket "Ingrid" fra lista, fordi hovedetasjen er i 2. etg. Vil gjerne ha kjøkken og stue i 1 etg.

"Padova" er også strøket tror jeg. "Vinci" Utkonkurrerer det på grunn av planløsning og størrelse. Elsker at Vinci har stort og lukket kjøkken. Ulempen med huset er at det er lite oppbevaringsplass, er tegnet inn bare en bod, og den har inngang utenfra. 

De jeg er mest nysgjerrige på er altså Lun og Vinci. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bydde 4-5 ganger på huset, vi fikk det da vi satte en frist og truet med å by mindre hvis de ikke aksepterte budet innen fristen. Huset sto jo tomt i månedsvis og vi mente det gjorde det mindre og mindre attraktivt siden de ikke drev med noe vedlikehold, tilsyn osv. Glad de endelig ga seg! 😁

De fleste ferdighus kan man forandre litt på etter hva man ønsker, til en viss grad :) Min drøm, om vi skulle bygge eget hus, er Norunn fra Mesterhus. Klassisk, god romløsning og fin fasade 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Leviora skrev:
 

Vi bydde 4-5 ganger på huset, vi fikk det da vi satte en frist og truet med å by mindre hvis de ikke aksepterte budet innen fristen. Huset sto jo tomt i månedsvis og vi mente det gjorde det mindre og mindre attraktivt siden de ikke drev med noe vedlikehold, tilsyn osv. Glad de endelig ga seg! 😁

De fleste ferdighus kan man forandre litt på etter hva man ønsker, til en viss grad :) Min drøm, om vi skulle bygge eget hus, er Norunn fra Mesterhus. Klassisk, god romløsning og fin fasade 😁

Helt utrolig at dere fikk det til slutt da! Verdt å vente litt for å få drømmehuset 😀

Norunn var et veldig fint hus 😊 For min del er jeg veldig gira på store vinduer i front, så jeg klikker ubevisst ikke inn på de husene som har "vanlige" vinduer 😂 Det er vel mulig å forandre en god del på de fleste ferdighus ja tror jeg. Men i første omgang håper jeg vi finner et hus som passer oss ganske bra uten for mye justeringer. Lappene flyr fort når man endrer fra det som er standardpakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fan av store vinduer! Med ekstra høy takhøyde i første etasje, typ opp til andre etasje, med vindu hele veien 😍Men som oftest kræsjer slike moderne hus med planløsninger vi liker. Vi har greit store, sørvendte vinduer på stua nå. Elsker det på grunn av utsikten, men hater det på grunn av drivhuseffekten :fnise: Hadde vært kjekt med balansert ventilasjon istedet for ei varmepumpe som bråker døgnet rundt for å få tempen ned fra 35 grader til tålelige 24 om sommeren :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vårt hus er en modifisert versjon av Lun! :jepp: Sjekk nummer40 på instagram :ninja: Er ikke så mange bilder innpå der, men det er da noen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leviora skrev:
 

Jeg er også fan av store vinduer! Med ekstra høy takhøyde i første etasje, typ opp til andre etasje, med vindu hele veien 😍Men som oftest kræsjer slike moderne hus med planløsninger vi liker. Vi har greit store, sørvendte vinduer på stua nå. Elsker det på grunn av utsikten, men hater det på grunn av drivhuseffekten :fnise: Hadde vært kjekt med balansert ventilasjon istedet for ei varmepumpe som bråker døgnet rundt for å få tempen ned fra 35 grader til tålelige 24 om sommeren :ler: 

Ja den drivhuseffekten kunne man vel klart seg uten :fnise: Drømmen må virkelig være balansert ventilasjon ja, sitter i skrivende stund å irriterer meg over varmepumpen som bråker like mye som en støvsuger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leopanter skrev:
 

Vårt hus er en modifisert versjon av Lun! :jepp: Sjekk nummer40 på instagram :ninja: Er ikke så mange bilder innpå der, men det er da noen :Nikke:

Åååå, nå blir jeg så nysgjerrig, på  ALT! Du har fått en ny følger på instagram :Knegg: Legg ut mer! Fy flate så fint der var. Fikk ikke mindre lyst på det huset nå nei :biggrin: Første spørsmål, er dere fornøyd og ble det slik dere hadde sett for dere? Andre spørsmål, kan jeg komme på besøk, neida :fnise: Er dere fornøyd med planløsningen?

Men er det mulig å få vite cirka kostnader på grunnarbeid og hus, forsto det på selgeren her som at det var en grunnpris som het klar til maling eller noe sånt, men at det var noe som ikke var inkludert i den prisen og grunnpakken. Gjerne send meg en PM på det hvis du vil dele det, mulig det er litt freidig å spørre om akkurat dette :P

Jeg gjentar meg selv for min egen del, jeg kommer til å bli SÅ skuffet hvis vi ikke får stort nok lån. Vanskelig å få oversikt før vi vet hvor mye vi får låne, når vi vet det må vi undersøke hvilke hustyper (om det i det er noen) vi kan få med budsjettet vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...