Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

Uff ja, lite søvn er grusomt! Det hadde jeg glemt fra forrige barseltid 😛. Håper knerten har en fin dag trass i feber! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Marimba skrev:

Uff ja, lite søvn er grusomt! Det hadde jeg glemt fra forrige barseltid 😛. Håper knerten har en fin dag trass i feber! 

Huff ja, utrolig hvor fort man glemmer hvor heldig man er til vanlig når man får sove tilnærmet hele netter 😂Vil tro du har parten din med nattevakter ja! Hvordan er det med R, spiser hun mange ganger pr natt da? Sover hun så frem til det ikke er tid for mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumsy skrev:

Huff ja, utrolig hvor fort man glemmer hvor heldig man er til vanlig når man får sove tilnærmet hele netter 😂Vil tro du har parten din med nattevakter ja! Hvordan er det med R, spiser hun mange ganger pr natt da? Sover hun så frem til det ikke er tid for mat?

Spising og pumping hver tredje time 😳, men hun sover heldigvis innimellom  øktene, og jeg har rigga meg til med kjølebag, flere pumpesett og masse tomme steriliserte flasker på soverommet, sånn at jeg slipper å stå opp for å pumpe og hente mat.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marimba skrev:

Spising og pumping hver tredje time 😳, men hun sover heldigvis innimellom  øktene, og jeg har rigga meg til med kjølebag, flere pumpesett og masse tomme steriliserte flasker på soverommet, sånn at jeg slipper å stå opp for å pumpe og hente mat.  

Det høres slitsomt ut! Men godt at hun sover innimellom øktene da 😊 Jeg kjenner meg igjen i det å ha rigget seg til på soverommet, det gjorde jeg når Knerten var liten også. Hadde et helt brett med flasker, flaskevarmer og pulverbokser stående for å berge inn en hver situasjon 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten i natt var like grusom som i går, bare at mannen tok det meste. Så sånn sett har jeg sovet bedre, men det er begrenset hvor godt det er mulig å sove når babyen styrer på naborommet.. Jeg har tidenes handleposer under øynene, fett hår og et digert munnsår. Føler meg så fresh 😎 Godt det er helg nå. Jeg sitter med siste innspurt på en oppgave. Hadde egentlig tenkt å skrive den ferdig i dag, men selv etter en iherdig innsats og mye sjokolade har jeg ikke blitt ferdig. Så får benytte litt av helgen på å gjøre den ferdig.

Knerten er i fin form fortsatt, men har enda litt feber. Feberen har gått ned i løpet av dagen, så krysser fingrene for at den er helt borte i morgen.

Nå blir det en kjapp tur innom butikken for å få tak i fredagstacoen, før jeg skal hoppe inn i joggedressen å legge beina på bordet. Eller mest sannsynlig skal jeg ligge på gulvet å rulle sammen med Knerten, så får jeg heller ha beina på borde når han har lagt seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det veldig lov med Peppa gris ved sykdom! AM elsker det! Og det gjør livet litt lettere for både henne og foreldrene 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kilo mindre enn guttungen her var ved 1-årskontrollen da :fnise: Men lite imponert over HS som satte vaksina her og..ho har satt vaksine på han en gang før, og det er de to gangene han har hylt mest. Litt usikker nå, men kjente en klump etter sprøytestikket i to-tre uker etterpå også. Er det normalt egentlig? Husker ikke det fra andre ganger/hs.. 

Håper Knerten (og dere) får en bedre natt nå da :Nikke: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2018 den 15.12, Marimba skrev:

Her i huset er det veldig lov med Peppa gris ved sykdom! AM elsker det! Og det gjør livet litt lettere for både henne og foreldrene 😜

Vi jobber så hardt for å få han til å like noe barne-tv :hoho:uten hell foreløpig, skal prøve med peppa gris! Nå har han sånn smått begynt å forstå konseptet med en sofa, så lenge han har noe interessant og fikle med et par sekunder.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2018 den 23.23, FruN skrev:

En kilo mindre enn guttungen her var ved 1-årskontrollen da :fnise: Men lite imponert over HS som satte vaksina her og..ho har satt vaksine på han en gang før, og det er de to gangene han har hylt mest. Litt usikker nå, men kjente en klump etter sprøytestikket i to-tre uker etterpå også. Er det normalt egentlig? Husker ikke det fra andre ganger/hs.. 

Håper Knerten (og dere) får en bedre natt nå da :Nikke: :klem:

Samme her, virkelig ikke imponert over HS. Verken til å sette sprøyter, eller på generelt grunnlag i forhold til tidligere hendelser. Knerten er i utgangspunktet ganske hardfør, det skal mye til for at han gråter når han for eksempel faller å slår seg. Men når han han fikk sprøyte nå hadde han blitt helt knust, hylt å hylt :sad: Så hadde han vært så redd legen når de skulle inn dit etterpå, at han nesten ikke fikk undersøkt han. Så virker helt tydelig som han ble veldig skremt av sprøyten. Vanligvis er han typen som går bort til fremmede å sier heihei liksom. 

Det med stikkene er jeg usikker på? Har ikke kjent noe på Knerten, men har ikke kjent så nøye etter. Skal prøve å kjenne igjen i morgen. Fikk guttungen din feber? Eller reagerte noe?

Heldigvis har nettene kommet seg igjen! Men du verden det er slitsomt med syke barn :overrasket: Tuller ikke med at han nesten ikke sov mer enn 10 min i strekk den ene natten. Takk og lov for at han sover godt til vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det gikk fort over med tullesøvn! Nei, det er ikke godt når de er syke, verken for store eller små. Her har kulda kommet, så slimhoste til lillepøbelen har begynt igjen.. :dry: Får litt astmamedisin da, det hjelper litt :) Håper bare legen ser at det er greit å fortsette med det etter kontrollen i slutten av mnd.. 

Han fikk forresten ikke feber eller annen reaksjon utover skrikingen (og at jeg merker hvor sprøytene ble satt). Så det var bra da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri i dag, men har lever Knerten i barnehagen likevel. Føltes ikke bra, han ble helt knust når jeg dro. Han har hostet å snørret så mye i det siste, så han var hjemme fra barnehagen nesten hele forrige uke. Derfor var det på tide med en dag der i dag, så han ikke kommer helt ut av rutinene.  Favorittdama til Knerten var ikke på jobb når vi kom, det gjorde nok ting litt værre, i tillegg til at det er lenge siden han har vært der.. Vurderte seriøst om jeg skulle sende henne  en melding å spørre om hun var syk, eller om hun bare begynte senere på jobb :fnise: Men greide å holde med for god til det. Jeg håper virkelig at de ringer hvis Knerten ikke her seg selv. Men det pleier de å gjøre.

Jeg hørte når jeg sto i garderoben etter å ha levert han, at han gikk rundt og sa "der", "der", "der". Han sier det til alt for tiden, enten for at han vil ha tingen, eller bare at vi skal si hva den heter. Men han hørtes så stakkarslig ut, med den håse tynne stemmen sin 😭 Føler bare ikke at alle er like flinke på å ta i mot han når vi kommer, å da blir det så vanskelig å gå i fra han. Vil gjerne at noen skal ta han med seg å se på noen leker, slik at jeg er sikker på at han er ordentlig sett og ivaretatt når jeg drar. 

Må bare prøve å riste av meg de negative tankene, så klart ringer de om han ikke er seg selv! Alle kjenner han jo som den blide klatrefanten som alltid henger seg på storungene. Den dagen han bare var rolig å ville sitte i fanget ringte de å sa at han ikke var i form. (Han var selvsagt i storform når jeg hentet han, så ingen fare for at han satt i ro på fanget hjemme) Det er vel ganske vanlig at det er sånn :P

Jeg må komme igang med dagens gjøremål. Har en plan om å rydde i klærne til alle mann i husstanden :daane: Vet ikke helt hvor jeg skal finne motivasjon, men hadde vært godt å fått det unnagjort. Klær som ikke er brukt på 2 år, blir neppe brukt noen gang igjen.. 

Ha en fin dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med fri! Sliter selv med motivasjonen til å sette i gang med alt som må gjøres hjemme. Hjalp ikke akkurat å sette seg ned med frokost, Kvikk Lunsj og Keeping up with the Kardashians i sofaen :ler: 

Synes det er innafor å si i fra hvis du synes at Knerten bør bli tatt i mot bedre i barnehagen. Det er bare å si at han har behov for mer kontakt når han kommer for å føle seg trygg :) M ble syk for lenge siden og hoster og snufser enda. Hele barnehagen gjør det :fnise: 

Ha en fin dag! :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2018 den 10.02, Leviora skrev:
 

Deilig med fri! Sliter selv med motivasjonen til å sette i gang med alt som må gjøres hjemme. Hjalp ikke akkurat å sette seg ned med frokost, Kvikk Lunsj og Keeping up with the Kardashians i sofaen :ler: 

Synes det er innafor å si i fra hvis du synes at Knerten bør bli tatt i mot bedre i barnehagen. Det er bare å si at han har behov for mer kontakt når han kommer for å føle seg trygg :) M ble syk for lenge siden og hoster og snufser enda. Hele barnehagen gjør det :fnise: 

Ha en fin dag! :biggrin: 

Jeg fikk faktisk ryddet unna en hel haug med klær, solgte 2 stappfulle IKEAposer med diverse klær på Facebook. Det der fenomenet er smart, få betalt 400 kroner for at noen kommer hjem til meg å henter det jeg skal kvitte meg med :fnise:

Ellers fikk jeg ikke gjort så mye annet i går, rart hvor fort tiden går når man tror man har god tid. Plutselig var klokka 3 og jeg skulle hente i barnehagen. I dag har jeg fått gjort unna masse allerede, så nå skal jeg bare slække i sofaen resten av dagen :danse: skal til og med prøve å ikke ha dårlig samvittighet for det. Har skiftet sengeklær, vasket gulvene og vasket badet. Etter en sånn iherdig innsats trenger jeg å slappe av litt (mye) :Nikke:

Ja jeg burde absolutt ta opp det med leveringen, med barnehagen. Med favorittdama til Knerten er det aldri noe problem, han løper opp i armene hennes så begynner de å leke sammen. De andre er litt mer reserverte, er veldig blide og hyggelige når vi kommer, og Knerten blir veldig glad for å se dem. Men de "tar ikke over han" eller hva jeg skal si. Vi blir bare stående rett innenfor døren og se på legobordet. Så fanger de han opp i det han vil løpe etter meg når jeg må gå, men da føler jeg det blir litt for sent. Men det kan jo være bare det at de er redd for å ta han med for tidlig, at vi ikke skal få sagt ordentlig adjø osv. Får prøve å snakke med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det fotografering i barnehagen, jeg er så spent! Sikkert lenge til vi får se bildene da. Skulle ønske de ble lagt ut i kveld, har litt store forventninger bare :Knegg:  Første barnehagefotografering anser jeg som veldig viktig. Like viktig som at jeg på Onsdag skal på mitt første foreldremøte. Har ikke helt vent meg til alt som følger med "storgutt" livet enda. Hvor er babyen blitt av...

Knerten er så søt for tiden, han forstår så mye mer enn før. Det føles nesten som det har skjedd over natta. Nå løper han til badet hvis vi spør om han skal bade, han går til matstolen sin når jeg sier at vi skal spise, han blir kjempeglad hvis jeg sier at vi skal besøke Morfar osv. Han øver ivrig på å ta på seg ting som skal på beina som sokker, støvler og bukser. Det er jo ikke særlig enkelt å få på, så han blir litt hissig noen ganger men han har absolutt stå på vilje :fnise: Så morsom når han sitter på gulvet å kjefter på sokkene som nok en gang ikke vil tre seg på foten. 

Han er vill etter å se og høre på introen til mikkemus klubbhus og står å kommanderer "der, der, der" mens han peker på tven, helt til vi skrur på. Så danser han til introen, også er han ferdig å se. Det han liker best å gjøre er fortsatt å løfte på ting og klatre. Han har fått seg en slags garasje til å kjøre biler inne i og oppe på taket, men den bruker han bare til klatrepark. Så bærer han rundt på ting som vi anser som uhåndterlig for en 14 mnd gammel unge, men han synes det er fint. Liker tydeligvis å bale litt med ting, hele tiden noen noe arbeidsoppgaver som må utføres i følge han selv.

Jeg har mensen og har bare lyst på sjokolade, og alt med sjokolade i. Har lagt på meg 4 kilo, så prøver å roe ned sukkerinntaket, men det ender bare med at jeg blir enda surere å driter i alt. Men så kan jeg egentlig ikke drite i alt, fordi jeg har ting på skolen jeg må få gjort unna til en hver tid. Så da går jeg på nok en sprekk, og sitter på kjøkkenbenken å spiser browniesrøre med en øse. Av og til sparer jeg litt til å steke en liten form, av og til ikke :rolleyes: Føler meg rimelig blæh dagen etter når buksene ikke er blitt noe løsere siden sist.. Men det kan jo alltids reddes inn med å kjøpe nye bukser :sprettoy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre at Knerten hadde vært livredd fotografen i dag, i tillegg til at det var midt i sovetiden hans. Trenger vel ikke si noe mer, er ikke så spent på bildene nå :P Tror det er greit å senke forventningene noen (mange) hakk. 

Er det noen som vet hvor lang tid det tar før vi får se bildene? 

Har forøvrig holdt med unna browniesrøren, men gått på en aldri så liten kvikk lunsj-smell. Men det ser jeg på som innafor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår tar ikke bilder :sad: Tenkte å ta det opp på foreldremøtet på torsdag da :) Høre interessen fra andre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, FruN skrev:
 

Barnehagen vår tar ikke bilder :sad: Tenkte å ta det opp på foreldremøtet på torsdag da :) Høre interessen fra andre :) 

Så kjedelig! Trodde det var sånn alle barnehager gjorde jeg.. Lurt å ta det opp på foreldremøtet, helt sikkert mange andre som også har interesse for det :)

Nå kom jeg på at jeg enda har barnehagebilde fra jeg selv var liten, tror jeg var rundt 4-5 år da bilde ble tatt. Det er så grusomt, men gøy å ha likevel :fnise: Jeg bodde bare sammen med pappen min, og mote var ikke hans største greie. Jeg hadde ørekort bolleklipp med pannelugg, mistet en fortann, rødrutete julekjole (i Juni), med grønn genser under og stilongs :overrasket: Så satt jeg oppa slike puter vi laget borger av i grønn, gul, rød og blå. (Sistnevnte var vel riktig nok fotografen sitt stunt, ikke pappas). For en look :ler: bare venter på at det skal bli inn igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldremøtet gikk fint, følte meg litt malplassert i starten, men det gikk fort over. Det var noen damer fra helsestasjonen som var leid inn til å snakke om barns psykiske helse, og det var veldig interessant :jepp: Så utrolig viktig å ha fokus på, veldig bra at andre instanser fokuserer på dette, i tillegg til barnehagen. Creds til helsestajsonen for å fornye seg, og innse at den gamle oppdragelsesmetoden kanskje ikke er den beste. Det var mye fokus på at barn skal føle trygghet og mestring, og at det er helt greit å ha ulike følelser som det å være sint, lei seg, redd, osv. At man møter barnet og hjelper det gjennom situasjonen, i stedet for å bli sint for naturlige reaksjoner. Drit i svigermor sine formaninger :nigo: (skulle ønske jeg var like tøff på det den første tiden etter at Knerten kom til).

Knerten våknet med hosting igjen i dag tidlig, men formen hans var heldigvis fin ellers, så det ble barnehagen. I går når jeg hentet han fra barnehagen var han helt rar, klikket for ingenting. Jeg skjønte virkelig ingenting, han ropte å styrte på, var rett og slett skikkelig sur. Jeg mekket sammen middag mens han spiste druer og klikket av og til. Deretter spiste han to voksenporsjoner med mat, og ble da blid som en sol :ler: herregud,stakkars unge, han var jo helt utsultet. Jaja, dette var veldig lite interessant men det er så typisk meg å tenke "i verste fall" tanker heeele tiden. "Nå kommer han til å være sur for alltid", "Han hater meg og barnehagen" osv. :fnise: Så viste det seg at han var ulten.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å være sur for alltid :ler: Godt det bare var litt mat som skulle til! 

Men jeg kjenner den følelsen selv. "Nå er jeg sint på mannen, og det kommer ALDRI TIL Å GÅ OVER! Åh se, en pizza. :nori:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...