Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I dag har Knerten gått et skritt helt alene, mens jeg var på jobb :grine: Dette jobblivet er innmari teite greier altså:PFikk snap av det da, så vidt det kan kategoriseres som et skritt. Men han reiste seg opp uten å holde seg i noe, flyttet beina et hakk fram før han falt på rumpa igjen :danse: Jeg velger å tolke det som et stort revolusjonerende framskritt for menneskeheten. Er vel en mamma-ting det? Bli så stolt at man sprekker for små nye ting ungene lærer seg :rodmer: Han er 10 mnd og en uke gammel i dag. Tenner er det heller lite av da, han har fått to stykker nede. Ellers virker det ikke som det er noen på tur. Gleder meg ikke til de kommer, i form av at det kommer til å være slitsomt med tannfrembrudd, men det hadde vært fint om han kunne tygge litt mer. Han pleier å frese rundt med gå-vognen sin i en skikkelig gamling-stil, han går halvveis krokrygget og gliser et smil der underleppen går langt over overleppen. Ser ut som en bestefar som har mistet gebisset sitt :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marimba skrev:

Åååå så flink! Det er jo absolutt innafor som gåing! 

Ja, ikke sant! :biggrin:Tror ikke akkurat han kommer til å løpe i morgen, men et skritt er et skritt :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lørdag 16. Juni og Knerten begynner å bli en reser på å gå uten støtte. Nå går han opptil 10-15 steg hvis han finner balansen godt nok 😁 Han har også fått 2 tenner til, de har akkurat kommet igjennom. En fortann og en hjørnetann. 

Måtte bare få skrevet det ned noe sted, så jeg ikke glemmer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg så vanvittig til barnehagestart. Synes det er skikkelig fælt, jeg hadde ikke trodd at det kom til å føles så ille. Jeg tror absolutt han kommer til å få det fint, han er en sosial type som liker fart og spenning. Det er bare det at noe inni meg sier at babyer/barn på knappe 1 år er for små til å ha så lange dager uten foreldrene :sukk:Jeg tviler ikke på at de passer godt på han osv. så er ikke redd for det, men jeg ville gjerne vært der å passet på han selv. Jeg føler nesten jeg svikter han med å overlate han til noen "fremmede" i 8 timer om dagen. I tillegg er jeg usikker på barnehagevalget. Vi fikk jo plass i den barnehage jeg søkte på, men angrer nå. Jeg vet jo at det er veldig flinke ansatte der, og alle jeg har snakket med som har barn der er fornøyde. Men det er den andre barnehagen i nærheten her vi har kjennskap til fra før, der vet vi av alle ansatte og de fleste som har barn der. Typisk å være redd for det ukjente da. Jeg snakket med en av de ansatte i vår BHG i går, å da fikk jeg høre at det starter kun en unge til høsten, og det er Knerten. Jeg trodde minst det startet 4-5 stykker, det kalles jo liksom barnehagestart. Så nå har jeg panikk på grunn av det også, da blir han jo helt alene med sånne store skumle barn da :PNei dette her føles bare ikke riktig. Vet ikke hvordan jeg skal løse det. Vi kan vel eventuelt prøve å søke nå på den andre barnehagen, for å se om det er ledige plasser? Men det er sykt pinlig, fordi styrer i vår BHG bor rett ned i gata her. Så vi har snakket sammen mange ganger om hvor fint det vil bli når Knerten begynner hos dem osv.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Har du fått noen ordning på barnehageplassen eller? 

Når begynner han? 

Helt normalt å være redd for at fremmede skal ta over en så stor del av livet til det kjæreste man har, og det gjør både vondt og godt i hjertet når du en dag må innrømme for deg selv at det lille mennesket ditt faktisk digger disse fremmede nesten like mye som deg. :P 
Bølla var minst når hun startet i barnehagen som 1-åring siden hun startet i Januar og ikke på høsten sammen med de fleste andre, og det har bare vært positivt. Da ble hun automatisk den ny lille som alle var nysgjerrige på og som fikk ekstra mye kos og dulling. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Har du fått noen ordning på barnehageplassen eller? 

Når begynner han? 

Helt normalt å være redd for at fremmede skal ta over en så stor del av livet til det kjæreste man har, og det gjør både vondt og godt i hjertet når du en dag må innrømme for deg selv at det lille mennesket ditt faktisk digger disse fremmede nesten like mye som deg. :P 
Bølla var minst når hun startet i barnehagen som 1-åring siden hun startet i Januar og ikke på høsten sammen med de fleste andre, og det har bare vært positivt. Da ble hun automatisk den ny lille som alle var nysgjerrige på og som fikk ekstra mye kos og dulling. :fnise:

Han begynner 15. August (tror jeg, bør kanskje sjekke ut det:fnise:).

Jeg har roet helt ned, skjemmes over hvilken panikk jeg hadde for noen uker siden. Synes fortsatt det er vemodig å miste så mye tid med han, men vet at han trenger det. Han er veldig klar for mer å gjøre og flere utfordringer. Jeg har ikke søkt i den andre barnehagen, så han begynner i den barnehagen vi har søkt og fått tildelt plass. Tror han kommer til å få det fint selv om det blir bare han en stund framover. Begynner sikkert noen andre barn i Januar. Fikk høre at det var 9 stykker som skulle starte i den vi ikke søkte på, så er litt glad vi ikke valgte den likevel. Hva med en mellomting liksom, begynner å bli kravstor nå sikkert:P

Godt å høre en positiv erfaring om at Bølla var den minste, vil jo tro at de bare får ekstra god oppfølging da :) Men virker så rart at det ikke er noen jevnaldrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha 1års fotografering av Knerten på Onsdag. Jeg trenger tips, tar alle råd jeg kan få :jepp: Det jeg vet er at bildene skal tas ute. Ellers har jeg ikke peiling på hvilket antrekk som passer seg. Det er for sent å bestille klær på nett, så må finne noe i en fysisk butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi skulle tatt bilder (kanskje jeg skal gjøre det? Hmmm..🤔), hadde guttungen ihvertfall hatt på seg sixpence, bukse med seler og «bestefarkneppet» body :nigo: Han er tøff i det :nigo: Og til pappa’ns store fornøyelse; olabukse og Metallica-t-skjorte :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge Knerten er seg selv lik! Det er mitt tips :) Hvis fotografen ikke er profesjonell og vet det selv, sørg for at bildene ikke blir tatt i direkte sollys (hvis det er midt på dagen spesielt) uten evt. reflektor eller blits/lampe som gir mykere lys, for det blir det sjeldent gode bilder av da sollyset skaper skarpe skygger.

Hva med ei t-skjorte og kort selebukse? De har noen fine fra Newbie har jeg sett 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 23.38, FruN skrev:

Hadde vi skulle tatt bilder (kanskje jeg skal gjøre det? Hmmm..🤔), hadde guttungen ihvertfall hatt på seg sixpence, bukse med seler og «bestefarkneppet» body :nigo: Han er tøff i det :nigo: Og til pappa’ns store fornøyelse; olabukse og Metallica-t-skjorte :ler: 

Trodde nesten det var obligatorisk med 1årsbilder jeg :fnise:

Det hørtes stilig ut! Bestefar-look er kult :nigo: Men jeg tror vi må gå for en mellomting på Knerten, han har så lite hår og tenner at det mangler bare en stokk før det plutselig kan se ut som han er 80 år, haha!

Lurer på om jeg skal ta noen bilder med den kronen jeg har planer *plystre, plystre får håpe det ikke skorter på gjennomføringsevnen* om å lage.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Leviora skrev:

Så lenge Knerten er seg selv lik! Det er mitt tips :) Hvis fotografen ikke er profesjonell og vet det selv, sørg for at bildene ikke blir tatt i direkte sollys (hvis det er midt på dagen spesielt) uten evt. reflektor eller blits/lampe som gir mykere lys, for det blir det sjeldent gode bilder av da sollyset skaper skarpe skygger.

Hva med ei t-skjorte og kort selebukse? De har noen fine fra Newbie har jeg sett 😄

Det er nok et veldig godt tips, takk :nigo:Fotografen er profesjonell, tror jeg :klo:

Kort selebukse å t-skjorte høres bra ut, skal sjekke ut Newbie :jepp: Det er litt Knerten sin stil tror jeg :) Sommerlig og fint. Krysser fingrene for at jeg finner noe sånt i butikkene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble bildene?! 
Jeg har tenkt og tenkt og tenkt på at vi også skulle kommet oss til fotograf. Men så har det bare blitt med tanken. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Beccy87 skrev:

Hvordan ble bildene?! 
Jeg har tenkt og tenkt og tenkt på at vi også skulle kommet oss til fotograf. Men så har det bare blitt med tanken. :bond:

Jeg tror de ble bra!! Men vet ikke helt sikkert. Jeg får ikke se dem før om noen dager, fotografen var her på ferie så hun skulle ikke redigere dem før hun kom hjem. Fikk sett et i full fart på kameraet og det så veldig lovende ut. Jeg kjenner jeg har veldig store forventninger, så håper ikke jeg blir skuffet. Hvis hun har fått noen blinkskudd har jeg troa, Knerten sto i en kornåker i baris med seleshorts. Han var sykt kul :biggrin: I tillegg tok vi noen nede ved en elv, kledd i en strikket romper og med bursdagskrone på hodet.

Det er fort at det blir med tanken når det gjelder fotografering, og der er litt pes der og da. Men så verdt det etterpå. Go for it :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I morgen er det 1årsdag! Herregud noen må stanse tiden litt. Både fordi jeg ikke er i nærheten av ferdig med noen ting til selskapet, så blir garantert oppe til langt på natt for å stelle i stand. Men også fordi jeg blir vanvittig emosjonell, med tanken på at det er gått et helt år siden livet mitt fikk en helt ny mening. 

Nå har Knerten sovet i to timer, så regner med han våkner hvert øyeblikk. Han har gått over til en lur om dagen strategi, det fungerer utmerket. Endelig sover han lengre enn en halv time av gangen. 

I morgen blir det ordentlig hageparty i finværet, så er vel best at jeg kommer i gang med bakingen og ryddingen. Fordelen med å være ute er jo at man ikke trenger et strøkent hus. Ulempen er at jeg er bekymret for at besteforeldrene kommer til å stryke med av heteslag i solen, så jeg må prøve å få tak i noen parasoller så de får litt skygge. 

Presiserte på invitasjonene til folket at det var fint om vi fikk tilbakemelding på om de kunne komme, slik at vi lager nok kaker. Så ja, vi blir cirka mellom 10 og 35 stykker! Under halvparten har gitt lyd fra seg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Knerten! 😄🎊 Håper feiringen blir vellykket med nok kake og at ingen svimer av i varmen! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...