Gå til innhold

Lisemor`s håp.


Lisemor

Anbefalte innlegg

Har vert her på forumet leeeenge.

Tenkte jeg skulle få ut litt tanker og frustrasjon i egen dagbok.

Jeg og mannen har prøvd å bli gravide i over 1 år og vi vet at feilen ligger hos meg.

For noen år siden ble jeg innlagt på sykehus med kraftig infeksjon i underlivet og har tatt skade av det.

Har 1 barn fra tidligere forhold og maaaaaaange år før skaden. Og i og med at han ikke var planlagt, så vet jeg ikke om jeg ble lett gravid før eller ei.

Skal inn og undersøke nermere inni underlivet mitt for å se om noe kan oppereres/fikses.

Får okså sent søknad om prøverør denne uka her.

Har i det siste hatt mørke tunge måneder der jeg gråter for alt og er kjempefrustrert.

Ble okså veldigt redd da jeg fikk bekreftet at det går mot prøverør.

Men jeg har jo forsatt stor tro på at vi skal bli gravide før vi kommer så langt (håpe, håpe, håpe)

Gleder meg til jeg jar forhåpentligvis fått 2 barn og kan få satt i hormonspiral igjenn. Jeg går med menssmerter i form av ryggsmerter fra 2 uker til hele måneder og er rett og slett lei. Rett før mens er det topp i smertene og da sliter jeg litt med å stå lenge. (står på jobb)

Men skal gjerne ha mere vont okså så lenge det resulterer i en liten (og med tiden 2)

Å så deiligt det skal bli å få skrive det en vill av tanker og frustrasjon.....

Og så håper jeg dagboka endres snart til svanger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lisemor og gratulerer med dagbok!

Her er det hyggelige damer og oppmuntringer, trøst og gode råd; alt i alt et koselig sted å være.

Håper som deg at dagboken din raskt blir svanger, så får vi bidra til at ventetiden blir så bra som mulig. :)

Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som dagbokskriver Lisemor! :-)

Håper du vil trives her inne, og krysser fingrene for at det lykkes for dere og at prøverdagboka snart blir svangerskapsdagbok!

Ønsker deg lykke til med undersøkelser og prøverør.

Ha en fin uke :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener LaTravita,sirka,Lilletrollet, og Bamseline.

I morgen skal jeg til gynukologen for å ta blodprøve for å "bekrefte" at jeg har hatt eggløsning, og så sender han avgåre søknadene mine om videre undersøkelse og prøverør.

Og i morgen er det 1 uke til IKM. Håper tanta uteblir :P

Får vell lete godt etter symtomer snart. Pleier å bli kvalm, øm i brystene osv før tanta kommer.

Og så er jeg så spent og håper at tanta ikke kommer, for så å knekke helt når hu dukker opp.

Å, har grått mange tårer ja. :roll:

Men, i dag er i dag og været her er bra.

Får vell komme i gang og få gjort noe fornuftigt før jeg skal på jobb i ettermiddag.

Føler jeg gjør lite og ingenting annet enn å gå runt i en egen verden der jeg tenker og grubler om vi har prøvd nokk og om vi har truffet rette tispunkt, om vi kansje har truffet, redd for prøverør, om jeg aldri skal få barn mere, om hvor mye infeksjonen jeg hadde for noen år siden kan ha ødelagt, om jeg burde prøvd rett etter jeg var på sykehuset og at det nå er for sent siden legene også mente jeg ikke måtte vente for lenge, tenk om det ikke hjelper med prøverør?.

Og så ser jeg babyer over alt, ser gravide over alt, ser stolte foreldre over alt, babyklær,babysko,babyvogner,osv.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, nå kom tårene igjenn :evil:

Nei, får skrive mer i morgen. Ble litt trist nå, men det er godt å få det ut.

Hvorfor har jeg ikke skevet dagbok før???

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede..........så fredag.........og så HELG :P

Har vert og avlevert blopdprøve for å bekrefte at jeg har eggløsning.

Så nå blir søknadene mine (prøverør og lap) også sent.

Glemte jo og spørre om hvor lang ventetid det er på lap, men men.

og om hvis jeg har klart det denne måneden eller neste måned, skal jeg ringe legen eller vente på svar for så og melde avbud??? Ringer nokk legen jeg og spør iallefall.

Nå er det 7 dager til jeg (ikke) skal ha mensen. Leter etter symtomer, klemmer på brystene i håp om at de skal vere ømme (blir bare ømme av alt klemminga :P ),synes jeg er litt småkvalm denne måneden også.

Håper jeg får gjort mer i dag enn i går. Trenger å vaske klær, støvsuge, tørke litt (mye) støv,vaske/rydde kjøkken....puh....ble sliten bare av tanken. :roll:

Nei (tar tak i egen nakke) jeg må få gjort noe fornuftigt.

Skal bare lese litt på forumet først og så setter jeg i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig hilsen i min dagbok :vinke:

Håper ting ordner seg for dere - en dag blir dere foreldre - garantert... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin helg, det som er igjen av deg hvertfall :wink: , og at du får positive svar på blodprøvene dine.

Fra vi sendte søknadspapirene våre og til jeg fikk lap gikk det ca 8 mnd, men de hadde ikke lyst til å operere meg meg med en gang siden jeg hadde noen kilo for mye. Tok av ca 10 kilo, og fra jeg var inne til legetime og jeg fikk lap gikk det ca 6 uker. Inngrepet gikk veldig bra, var støl i magen i ca 1 uke etterpå, men ellers frisk og rask.

:klem: Bamseline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen @lfakrøll.

Takk for informasjonen Bamseline. Håper ventetiden her er kortere.

Hatt ei fine helg så langt.Fint vær (til en forandring),stilt og roligt. Men ikke så mye å skrive om.

4 dager til tanta kommer/ kommer ikke. Men resultate blir vell som alle de andre månedene. Har ihvertfall sluttet å teste på den dagen tanta skulle ha kommet. Det gikk jo en del tester med,som koster egentligt for mye synes jeg.

Nei må tenke på andre ting.............og nyte resten av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og 2 dager til IKM.

Fikk svar på eggløsningstesten som viste positivt, noe jeg og legen antok da, men greit å få det svart på hvitt.

Søknader er nå sent til Haugesund.(skremmende)

2 dager til IKM ja. Lå våken store deler av natten pga. menssmerter i ryggen. Ønsker jo å holde meg unna naproxenen som hjelper, så jeg lider så langt det går.Er dritlei av ryggsmerter.

Brystene er ømme og jeg har sånn vanlig rett før mens humør og plager. Så det var den prøvemåneden.

Har jo et lite håp innerst inne om at tanta uteblir, men siden de vanlige menssmertene er der så...........

Og så er jeg dritlei alle de hensynsløse som hinter og spør om vi ikke snart skal ha barn. Hvorfor kan ikke folk bruke hodet?

Jeg er så følsom og sippete rett før mens.Kjemper mot tårene hele tiden, for jeg kunne sippet for alt og ingenting og småting.

Vell......snart helg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen Siam. Alltid koseligt når noen stikker innom :P

Onsdag i dag, og dagen før IKM. Hvis nå den kommer på dag 28 da. Den har variert litt men stagnert de siste månedene. Men håper den holder seg langt, langt borte.

Vell, alt er som det pleier før mens, så jeg gjør vell vont verre med å gå og håpe så mye.

Har lagt et spørsmål på "gravid" der jeg lurte på om menssmertene var normale før de testet positivt. Svarene var både og, så det er mange som har vanlige menssmerter men alikevell er gravid. ÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg blir gal av all funderinga og lete etter symtomer.

Nei, jobben venter.Føler jeg ikke gjør så god jobb nå når jeg går og funderer og håper og venter og grubler osv. Gjort en dårlig jobb i over ett år. (sikkert ikke )

Da får jeg( og du )ha en god dag.

Skal prøve å gruble for mye. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Skal du prøve i ikke gruble for mye kanskje...? :wink:

Har ikke gratulert med din nyåpnede dagbok enda, men jeg gjør det nå med kake og blomster:

:gratulerer::blomst:

Takk for hilsen i dagboken min! :klem:

Gir deg en :klem: og tenker på deg på denne dagen før din IKM! Håper på dine vegne! Vet akkurat hvordan du har det nå... :trøste:

:klem: fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for god kake og hilsen Hulderjenta. Lettere sagt enn gjort å ikke gruble så mye.

I dag har jeg min ca. IKM. Er på dag 28. Siden den varierer fra 28-30 dager, så skal jeg holde meg med å teste. Har allerede brukt en "formue" på tester fordi jeg ikke klarer å vente.

Kaffen smaker godt,menssmertene er der (noe som noen også har alikevell), så jeg har kun et lite håp. Innerst inne er håpet ganske stort og skuffelsen blir enda større. :roll:

Nei, får gjøre meg klar til jobb og huske å ta med bind og sånt i tilfelle tanta kommer i dag. Håper jeg får det travelt slik at dagen går fort og tankene går over på andre ting enn om mensen kommer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag- dag 29. Har ikke fått besøk av tante enda men hun er nokk rett rundt hjørnet.

Synes jeg er flink som ikke har testet enda, selv om jeg har tester liggende i skapet.

Kommer ikke tante i dag, tester jeg i morgen.(hvis jeg holder meg ut dagen da)

Har samme symtomene på mensens inntreden og kaffen smakte godt, så jeg lurer meg selv denne måneden okså. :roll:

Positivt er det at det er øye straks helg.Det skal bli godt.

Og så er det jo bollesøndag

-og hvis tante kommer kan vi ikke bolle

- men kommer hun ikke har vi kansje boller i ovnen :P

-ellers skal vi uansett ha boller med krem på.

Føler på meg at tanta kommer i løpet av dagen i dag. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert lei hele helga.

Tårene har trillet og trillet.

Jeg følte noe var annerledes denne måneden som var med på å holde håpet oppe. Og så blir det jo bare enda jæ...... når tanta kommer. Hadde tenkt å teste fredags kveld, men tanta kom på ettermiddagen og sparte meg for den testen. :roll:

Jeg kjenner det blir tyngre og tyngre hver måned å få mensen. Stakkars de som har prøvd i 2-3 år.

Jeg ser babyer over alt, ser gravide over alt, tenker på baby hele tiden............føler jeg er helt tullete.Har sååå lyst på en liten baby.

Nå har jeg ført meg opp på mars lista, måtte vente noen dager før jeg førte meg opp.Må liksom få sørge litt før jeg ser fremover på neste prøveperiode.

Er nå inn i:

-prøveperiode 14. :roll: Forventet mens 4. mars.

Eggløsning er da ca. fredag 18 februar. Starter prøvinga i god tid slik at vi treffer og har gjort det vi kan iallefall.

Synd det skjer så mye ellers den uka jeg har eggløsning.Det kommer til å bli travelt.

:cry::cry::cry: må bare få gråte ferdigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...