Gå til innhold

Dramatisk økning av barnløse i Norge


EnKoppTe

Anbefalte innlegg

Så bra! Verden er for overbefolket, og det er et stort problem. En nedgang i kvinner som får barn er helt supert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du kaller meg en antinorsk forræder er det naturlig å tenke at du ikke anser de som har innvandrer til Norge og deres barn som nordmenn. 

Anonymkode: 7e13c...921

Det gjør jeg, hadde du greid å lese hva jeg skrev hadde du skjønt det. Men er ikke så lett for deg tydeligvis:fnise:

Anonymkode: 19e34...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det gjør jeg, hadde du greid å lese hva jeg skrev hadde du skjønt det. Men er ikke så lett for deg tydeligvis:fnise:

Anonymkode: 19e34...24e

Hjelpes..

Anonymkode: 7e13c...921

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, nurcos skrev:

Så bra! Verden er for overbefolket, og det er et stort problem. En nedgang i kvinner som får barn er helt supert.

Du hater Norge og vil at vi skal utryddes altså? Skikkelig selvhater dere klimaforkjempere

Anonymkode: 19e34...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hvorfor skal man gidde å få barn egentlig. Man kan da vel mye heller bruke pengen sine og fritiden sin på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Du hater Norge og vil at vi skal utryddes altså? Skikkelig selvhater dere klimaforkjempere

Anonymkode: 19e34...24e

Jeg hater ikke Norge, jeg er bare litt for glad i planeten vår for å ønske at den skal bli ødelagt av overbefolkning. Jeg ser heller ikke noe problem i mer innvandring til Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, nurcos skrev:

Jeg hater ikke Norge, jeg er bare litt for glad i planeten vår for å ønske at den skal bli ødelagt av overbefolkning. Jeg ser heller ikke noe problem i mer innvandring til Norge.

Du hater Norge om du mener landet vårt skal avfolkes samtidig som de i Midtøsten og Afrika får 4-5 barn i snitt som vil slippe ut mer enn de skarve 5 millionene som bor her. En annen sak er jo at å ta inn enda flere innvandrere ikke er noen løsning på sikt da de får færre barn over tid, slik at vi vil måtte ta inn flere og flere etterhvert, noe det ikke er flertall for i befolkningen.

Anonymkode: 19e34...24e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, nurcos skrev:

Jeg hater ikke Norge, jeg er bare litt for glad i planeten vår for å ønske at den skal bli ødelagt av overbefolkning. Jeg ser heller ikke noe problem i mer innvandring til Norge.

Nå har du sikkert trigget en del av de faste aktuelle-saker-og-politikk-folkene...

Anonymkode: 65b83...748

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forklaringen er at trenden nå er at barn skal komme når «alt» er på plass: utdanning, fast jobb, god bil, eid hus og fet sparekonto - da skal fe få barn. Men for mange kvinner kan fertiliteten ha dalt ned før den tid, og de ender da opp barnløs eller kanskje med en unge. 

en annen forklaring er den forlenge ungdomstiden, særlig blandt menn. Leve fritt uten forpliktelser, dyrke hobbyer. Hvem vil kaste unna det for å få barn som nettopp kreve forutsigbarhet og forpliktelser. Man kan ikke gjøre hva man vil heler tiden da. Når disse ungdommene endelig er «ferdig» er de kanskje 40, og da er det for sent,

en annne ting jeg set mange skriver er «det fødes for mange barn» FEIL! Det fødes for mange barn i land med overpopulasjon og fattigdomsproblemer. Det løser ikke noen verdensproblemer eller problemer i feks Sudan at nordmenn får 1,7 unger når de selv får 7 barn. Det er ikke skadelig for verden om vi hadde fått flere barn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cyndaquil skrev:

En forklaringen er at trenden nå er at barn skal komme når «alt» er på plass: utdanning, fast jobb, god bil, eid hus og fet sparekonto - da skal fe få barn. Men for mange kvinner kan fertiliteten ha dalt ned før den tid, og de ender da opp barnløs eller kanskje med en unge. 

en annen forklaring er den forlenge ungdomstiden, særlig blandt menn. Leve fritt uten forpliktelser, dyrke hobbyer. Hvem vil kaste unna det for å få barn som nettopp kreve forutsigbarhet og forpliktelser. Man kan ikke gjøre hva man vil heler tiden da. Når disse ungdommene endelig er «ferdig» er de kanskje 40, og da er det for sent,

en annne ting jeg set mange skriver er «det fødes for mange barn» FEIL! Det fødes for mange barn i land med overpopulasjon og fattigdomsproblemer. Det løser ikke noen verdensproblemer eller problemer i feks Sudan at nordmenn får 1,7 unger når de selv får 7 barn. Det er ikke skadelig for verden om vi hadde fått flere barn

Økte kompetansekrav og færre jobber pga. digitalisering innebærer at folk må ha ting på stell før man får barn, i mye større grad enn før. Før i tiden kunne man klare seg med et godt hode og arbeidslyst for å få en relativt god jobb, i dag er det på langt nær nok for en jobb som er egnet til å skape stabilitet nok til familieforøkelse. Boligprisene er også et kapittel for seg selv, før kunne man klare seg med en god inntekt for å kjøpe bolig, nå kan de fleste ikke det lenger, hvertfall ikke hvis formålet er en familievennlig og stor nok bolig der det faktisk finnes jobber. 

I tillegg kommer digitaliseringen og automatiseringen av arbeidslivet, som vil innebære store endringer - det vil kun være de aller beste som får jobb i fremtiden - de fleste andre risikerer i verste fall å leve i stor fattigdom. 

Nei, jeg har ikke inntrykk av at menn lever en forlenget ungdomstid i større grad enn kvinner, dette er en myte som gjerne er fremsatt av radikale feminister for å stille menn i et dårlig lys. Men både kvinner og menn utdanner seg og lever samtidig livet i sine unge voksenår, dette er ikke noe som er spesifikt for menn. Faktisk kunne man jo argumentert med at det er flest kvinner som tar høyere utdanning og lever livet i dag, mens menn i noe større grad tar yrkesfaglige utdanninger og begynner arbeidslivet tidligere. 

Det fødes for mange barn på verdensbasis, og som jeg skrev i et tidligere innlegg: At Norge og tilsvarende land har en mindre befolkning spiller ikke så stor rolle, da vi "kompenserer" med å bruke tilsvarende mer ressurser. Forholdet befolkningsmengde->ressursbruk er altså ikke lineært, for det som brukes per hode er langt høyere i et relativt rikt vestlig land kontra et uutviklet land. 

Anonymkode: 9e056...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, EnKoppTe skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/dramatisk-oekning-i-andelen-barnloese-i-norge/a/24176534/

"En av seks kvinner og en av fire menn har ennå ikke fått barn når de er 45 år. Det er en økning på 67 prosent for kvinner og 79 prosent for menn siden 1985."

Tanker? Jeg er selv kvinne som ikke kommer til å få barn. Jeg visste at vi var mange men en økning på 67% siden 1985 overrasket meg litt. 

Vel, kanskje kvinner som tidligere ikke hadde valg fikk unger alikevel og nu kan de velge om de gidder eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var da voldsomt.

Jeg anser det ikke som min plikt å få barn for å opprettholde et hvitt Norge.

Anonymkode: 7e13c...921

Lol. Jeg ser på det som et større etisk ansvar å ikke få barn i en verden full av idioter som ønsker drepe og hate hverandre, samt der insekter dør og matproduksjonen vår ikke ville kunne mate alle så lenge dette fortsetter. Du setter barn inn i en dømt verden som vil bli verre. 

Anonymkode: 67ca6...6b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At Norge og tilsvarende land har en mindre befolkning spiller ikke så stor rolle, da vi "kompenserer" med å bruke tilsvarende mer ressurser

En påstand som rett og slett bare er løgn, Norge med våre 5 millioner bruker ikke mer ressurser enn land med flere titalls millioner innbyggere hver. Per person bruker vi nok mer, men ikke nok til å kompensere for at disse landene gjerne har ti ganger så mange folk, om ikke mer. Og gjerne får 3-4-5 barn i snitt.

Anonymkode: 19e34...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklaringen er jo enkel. De fleste menn vil ikke ha forhold og barn, men bare ligge rundt. Dette går da ut over kvinner som ikke finner noen å få barn med. De mennene som får barn får ofte flere kull, litt sånn som katter. Som kvinne kan man reise til Afrika eller Thailand og kjøpe seg en mann, men er vel litt drøyt steg å ta.. dyrt er det også. 

Anonymkode: f1a54...507

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen ingen som tvinger nordmenn til å ikke ha barn. Alt tyder på at det er hovedsakelig på eget initiativ. Og man kan jo ikke tvinge noen til å få barn heller når de ikke har lyst. Og heller ikke hvem de skal være i lag med. 

Så dette er jo ikke egentlig særlig av en sak. Hvis folk vill ha barn, så får de det. 

Anonymkode: 65b83...748

Det siste der stemmer ikke. De fleste menn vil være single og ligge rundt og derfor er det ekstremt vanskelig å finne en mann som faktisk vil forplikte seg og ha barn. Dessuten er det mange som stikker av og da sitter man der som alenemor.. ikke så stas. 

Anonymkode: f1a54...507

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, AnonymBruker said:

Lol. Jeg ser på det som et større etisk ansvar å ikke få barn i en verden full av idioter som ønsker drepe og hate hverandre, samt der insekter dør og matproduksjonen vår ikke ville kunne mate alle så lenge dette fortsetter. Du setter barn inn i en dømt verden som vil bli verre. 

Anonymkode: 67ca6...6b0

Jeg skal ikke ha barn.

Anonymkode: 7e13c...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg skal ikke ha barn.

Anonymkode: 7e13c...921

Jeg ser at jeg siterte feil, skulle sitere det du siterte, tror jeg. Ops

Anonymkode: 67ca6...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som aldri har vært spesielt opptatt av barn, så er det selvsagt - fra et egoistisk standpunkt - bare fint at færre velger å leve utradisjonelt, og at det ikke lenger blir så "sært" å være barnløs. Om jeg så skal ha barn, ville jeg nok pushet det så lenge fertiliteten tillater det, da jeg vil gjøre så og si alt før den tid. 

Fra et samfunnsøkonomisk perspektiv er jeg selvsagt noe skeptisk til utviklingen og balansen i samfunnet. Innvandrerkvinner føder mange barn, og jo færre vi får fra ressurssterke norske kvinner (som gjerne er de som enten dropper barn eller får få), jo skjevere blir samfunnet. Og for hylekoret som mener dette handler om "hvit vs. brun" - nei, selvsagt gjør det ikke det. Mange av disse større barnekullene vokser opp med en annen kultur, har lavere yrkesdeltakelse og gifter seg stort sett med egne (=ikke integrert). Det er alltid ugunstig at fertiliteten er såpass skjevfordelt for et samfunn.

Anonymkode: ef9a0...135

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, EnKoppTe skrev:

Nettopp - tidligere ble andelen barnløse menn forklart med at kvinner i større grad resirkulerte menn, altså at kvinner fikk barna sine med de samme mennene. Men nå som 1 av 6 kvinner på 45 år er barnløse, så må det være andre forhold inn i bildet.

 

Selvrealisering og at folk tenker på å få barn for sent. De skal ha utdanning, god jobb, helst ha jobbet noen år, ha stort og flott hus og flotte biler, ja rett og slett en perfekt fasade. Og så kan de tenke på barn. Da er det i mange tilfeller for sent.

Jeg tror selvrealisering og statusjaget har mye av skylden. Pluss feminismen.

Forskning viser at kvinner er mest lykkelige når de kan være hjemme med barn og lever i tradisjonelle forhold. Mange kvinner bruker 20-årene på å trade opp, går fra mann til mann, når de er klare for å slå seg til ro er alle de gode mennene opptatt og de forblir single.

Anonymkode: dd145...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn kan ha alle mulige farger og religioner, de trenger ikke være hvite nødvendigvis. Du svarte heller ikke på om det at Norge skal ødelegges gjennom avfolking er det dere ønsker? Hvorfor dette enorme hatet mot landet deres?

Anonymkode: 19e34...24e

Jeg hater ikke landet mitt selv om jeg velger å ikke få barn. 

Skal vi tvinge kvinner da, til å gå gravide mot sin vilje med alt det innebærer og et sinnsykt stort ansvar i årevis etterpå?

Anonymkode: a6c69...637

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...