Gå til innhold

Dramatisk økning av barnløse i Norge


EnKoppTe

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke at nesten alle kvinner får barn. Jeg kjenner mange mange barnløse kvinner i likhet med meg selv. Det at vi ikke at vi er barnløse skyldes nok mest at vi ikke har funnet egnede partnere å starte et familie liv med.

Anonymkode: 8233d...d97

Det er en substitutt forklaring. Argumentasjonen er at målsetningen er å finne en partner som passer MEG og som vil vil ha barn med meg, ikke en partner som vil ha BARN med meg, Det første er mange ganger vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv far og er glad for det. Men ser mange av mine kompiser som har fått barn, blitt skilt og på mange måter havnet i et uføre etterpå. Rettighetsløs på hybel med økonomiske problemer.

I praksis har barnas mor med det offentlige i ryggen et balletak på situasjonen og fars velferd, økonomi, samvær med barn og videre liv er i mange tilfeller 100% avhengig av mors velvilje. Kan forstå at mange menn tenker seg om 3-4 ganger før de bestemmer seg.

Gutta bør ihvertfall være ekstremt nøye på hvem de starter familie med å sikre seg der man kan. 

Anonymkode: e3b68...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

:ler:

Anonymkode: 278b7...2b2

Dere anti-vestlige forrædere synes nok det er gøy, vi får se hvor lenge dere ler

Anonymkode: 19e34...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan det ikke sees på som positivt at flere kvinner ikke føler at de «må» få barn?

Jada, jada, jeg kjenner til argumentene om at vi trenger så og så mange barn per kvinne og blablabla, men det er ikke akkurat noen umiddelbar krise. Verden går ikke under riktig ennå selv om norske kvinner føder færre barn.

Anonymkode: 7e13c...921

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan det ikke sees på som positivt at flere kvinner ikke føler at de «må» få barn?

Jada, jada, jeg kjenner til argumentene om at vi trenger så og så mange barn per kvinne og blablabla, men det er ikke akkurat noen umiddelbar krise. Verden går ikke under riktig ennå selv om norske kvinner føder færre barn.

Anonymkode: 7e13c...921

Verden går ikke under, men Norge vil gå under om ikke norske kvinner føder flere barn. Men det er vel det dere anti-norske forrædere ønsker?

Anonymkode: 19e34...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan det ikke sees på som positivt at flere kvinner ikke føler at de «må» få barn?

Jada, jada, jeg kjenner til argumentene om at vi trenger så og så mange barn per kvinne og blablabla, men det er ikke akkurat noen umiddelbar krise. Verden går ikke under riktig ennå selv om norske kvinner føder færre barn.

Anonymkode: 7e13c...921

Det er flere av oss som syntes det er positivt. Da blir jo muighetene for de som ikke har barn litt flere også, når poolen av både menn og kvinner som ikke har barn generelt blir større. For det andre er det overhodet ingen krise at det blir flere barnefødsler i verdenssammenheng. Det er mange som bruker argumentet om at det er viktig med flere barn i områder der velstanden og økonomien er relativt god, men en vestlig person bruker tradisjonelt en uforholdsmessig stor andel ressurser kontra en person i et land som er mindre utviklet, så det er ikke uproblematisk å øke befolkningsmengden i Norge heller. For det tredje blir det stadig flere jobber for "middelklassen" som følge av digitaliseringsbølgen. Jeg ser ikke poenget med å sette så mange som mulig til verden, når det om 20-30 år vil finnes muligheter for et godt liv for kun et fåtall av dem. 

Anonymkode: 9e056...954

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Verden går ikke under, men Norge vil gå under om ikke norske kvinner føder flere barn. Men det er vel det dere anti-norske forrædere ønsker?

Anonymkode: 19e34...24e

Det var da voldsomt.

Jeg anser det ikke som min plikt å få barn for å opprettholde et hvitt Norge.

Anonymkode: 7e13c...921

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt.

Jeg anser det ikke som min plikt å få barn for å opprettholde et hvitt Norge.Anonymkode: 7e13c...921

Nordmenn kan ha alle mulige farger og religioner, de trenger ikke være hvite nødvendigvis. Du svarte heller ikke på om det at Norge skal ødelegges gjennom avfolking er det dere ønsker? Hvorfor dette enorme hatet mot landet deres?

Anonymkode: 19e34...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nordmenn kan ha alle mulige farger og religioner, de trenger ikke være hvite nødvendigvis. Du svarte heller ikke på om det at Norge skal ødelegges gjennom avfolking er det dere ønsker? Hvorfor dette enorme hatet mot landet deres?

Anonymkode: 19e34...24e

Hele verden må avfolkes, for at mennesker skal kunne overleve på jorda uten å utarme planeten. så enkelt er det i et langsiktig perspektiv faktisk. 

Anonymkode: 9e056...954

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Nordmenn kan ha alle mulige farger og religioner, de trenger ikke være hvite nødvendigvis. Du svarte heller ikke på om det at Norge skal ødelegges gjennom avfolking er det dere ønsker? Hvorfor dette enorme hatet mot landet deres?

Anonymkode: 19e34...24e

Om / når vi kommer i den situasjonen at vi trenger flere mennesker i dette landet så er det nok av dem... i resten av verden. Tviler på det vil være et problem å få noen av dem hit. 

Anonymkode: 05a11...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele verden må avfolkes, for at mennesker skal kunne overleve på jorda uten å utarme planeten. så enkelt er det i et langsiktig perspektiv faktisk. 

Anonymkode: 9e056...954

Hvorfor skal Norge som kun utgjør noen promille av verdens befolkning avfolkes? Det vil ikke ha noen påvirkning på verdens klima når de i andre deler av verden får 3-4-5 barn i snitt. Virker jo som om dere "klimaoforkjempere" egentlig er de nye Quislingene som hater Norge, landet deres.

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om / når vi kommer i den situasjonen at vi trenger flere mennesker i dette landet så er det nok av dem... i resten av verden. Tviler på det vil være et problem å få noen av dem hit. 

Anonymkode: 05a11...24e

Så vi skal utrydde norske borgere for å fylle landet med flere innvandrere? Høres jo kjempelurt ut når man ser hva det innebærer i mediene:fnise:

Anonymkode: 19e34...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal Norge som kun utgjør noen promille av verdens befolkning avfolkes? Det vil ikke ha noen påvirkning på verdens klima når de i andre deler av verden får 3-4-5 barn i snitt. Virker jo som om dere "klimaoforkjempere" egentlig er de nye Quislingene som hater Norge, landet deres.

Anonymkode: 19e34...24e

Selv om Norge og tilsvarende land har relativt små befolkninger, så er fotavtrykket man setter fra seg med tanke på ressursbruk likevel betydelig, og det er ikke bærekraftig. Men det er jo ikke snakk om noen som skal begå et aktivt valg om avfolkning her, naturen har det med å komme med en og annen masseutryddelse fra tid til annen. Eller så forgår en stor andel av verdensbefolkning i neste store verdenskonflikt, så dette kommer nok til å løse seg helt av seg selv. Salvation through destruction som man sier. 

Anonymkode: 9e056...954

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er bra, er mer enn nok folk i Norge. Jeg har partner, vi skal ikke ha barn, ganske enkelt fordi vi ikke vil ha barn.

Folketallet øker forøvrig fortsatt i Norge (selv om man ikke teller med innvandring), så det er ikke noen grunn til å frykte at nordmenn blir "utrydningstruet" de neste 100 årene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om Norge og tilsvarende land har relativt små befolkninger, så er fotavtrykket man setter fra seg med tanke på ressursbruk likevel betydelig, og det er ikke bærekraftig. Men det er jo ikke snakk om noen som skal begå et aktivt valg om avfolkning her, naturen har det med å komme med en og annen masseutryddelse fra tid til annen. Eller så forgår en stor andel av verdensbefolkning i neste store verdenskonflikt, så dette kommer nok til å løse seg helt av seg selv. Salvation through destruction som man sier. 

Anonymkode: 9e056...954

Med færre mennesker setter man mindre fotavtrykk, er ganske grunnleggende matte det:fnise: Kommer det en masseutryddelse vil det påvirke landene med størst befolkning mest, ikke lille Norge som knapt står for noen utslipp på verdensbasis. Klimaforkjempere er de nye Quislingene som vil utrydde Norge for at Afrika og Midtøsten skal få 5 barn i snitt og bruke opp verdens ressurser.

Anonymkode: 19e34...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tvist skrev:

Synes det er bra, er mer enn nok folk i Norge. Jeg har partner, vi skal ikke ha barn, ganske enkelt fordi vi ikke vil ha barn.

Folketallet øker forøvrig fortsatt i Norge (selv om man ikke teller med innvandring), så det er ikke noen grunn til å frykte at nordmenn blir "utrydningstruet" de neste 100 årene.

Det vil skje så lenge vi får få barn, det er skjer gradvis gjennom fallende fødselstall og økende dødstall, snart er vi der Japan er nå og en dødsspiral som vi ikke kan snu er da nært.

Anonymkode: 19e34...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutes ago, AnonymBruker said:

Nordmenn kan ha alle mulige farger og religioner, de trenger ikke være hvite nødvendigvis. Du svarte heller ikke på om det at Norge skal ødelegges gjennom avfolking er det dere ønsker? Hvorfor dette enorme hatet mot landet deres?

Anonymkode: 19e34...24e

Når du kaller meg en antinorsk forræder er det naturlig å tenke at du ikke anser de som har innvandrer til Norge og deres barn som nordmenn. 

Anonymkode: 7e13c...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med færre mennesker setter man mindre fotavtrykk, er ganske grunnleggende matte det:fnise: Kommer det en masseutryddelse vil det påvirke landene med størst befolkning mest, ikke lille Norge som knapt står for noen utslipp på verdensbasis. Klimaforkjempere er de nye Quislingene som vil utrydde Norge for at Afrika og Midtøsten skal få 5 barn i snitt og bruke opp verdens ressurser.

Anonymkode: 19e34...24e

Poenget er at forholdet befolkningsstørrelse->ressursbruk ikke er lineært. Det er godt kjent at en vestlig livsstil forbruker mer mat, forurenser mer, bruker mer vann osv. enn en tilfeldig person som lever i de fattigere afrikanske landene. Dermed vil en befolkningsøkning i land som bruker mye ressurser være mer skadelig enn i et land der folk bruker mye ressurser. Men det er jo klart at ukontrollert befolkningsvekst til syvende og sist ikke er bærekraftig noe sted. Men som sagt, naturen løser dette selv. Eller så vil det jo på et eller annet tidspunk bli en ny storkrig. 

Anonymkode: 9e056...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, AnonymBruker said:

Poenget er at forholdet befolkningsstørrelse->ressursbruk ikke er lineært. Det er godt kjent at en vestlig livsstil forbruker mer mat, forurenser mer, bruker mer vann osv. enn en tilfeldig person som lever i de fattigere afrikanske landene. Dermed vil en befolkningsøkning i land som bruker mye ressurser være mer skadelig enn i et land der folk bruker mye ressurser. Men det er jo klart at ukontrollert befolkningsvekst til syvende og sist ikke er bærekraftig noe sted. Men som sagt, naturen løser dette selv. Eller så vil det jo på et eller annet tidspunk bli en ny storkrig. 

Anonymkode: 9e056...954

Men målet er jo å få hele verden opp på vestlig levestandard. Det er jo derfor folk hele tiden snakker om å utrydde fattigdom. Og dersom man ikke får de opp på vestlige levestandard der de bor nå, så er argumentet at de må få lov til å flytte til vesten slik at de kan forbruke og forurense mer. Så det er absolutt viktig å redusere befolkningsveksten i fattigere land. Bare se på Asia hvor mye de forurenser nå sammenliknet med tidligere.

Anonymkode: a9584...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen ingen som tvinger nordmenn til å ikke ha barn. Alt tyder på at det er hovedsakelig på eget initiativ. Og man kan jo ikke tvinge noen til å få barn heller når de ikke har lyst. Og heller ikke hvem de skal være i lag med. 

Så dette er jo ikke egentlig særlig av en sak. Hvis folk vill ha barn, så får de det. 

Anonymkode: 65b83...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...