Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Lidis88 skrev:

Å herlighet @Milioså utrolig spennende!! Jeg kjenner jeg blir utrolig spent på dine vegne nå! 😄

hva er forresten grunnen til at du evt skal ta vekstestimat?

Fordi de ikke vil ta bekkenmål 🙄 De vil heller se hvor stor han «blir» ved termin. Som om den informasjonen hjelper når man ikke vet bekkenstørrelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, blomst12 skrev:

Oi så spennende Milio!! Kanskje du blir først ut. Når er termin igjen? 

Du får bare slappe godt av og hvile mye! Begge mine fødsler har startet for alvor på kveld/natt! Så da er det godtå ha fått sovet litt. Selvom adrenalinet kicker inn uansett da 😂

Er spennende ja, men siden han ikke har festet hodet så tror jeg han holder seg inne en stund til! :) Mer nervøs for BT, da jeg er redd det skal utvikle seg og jeg må igangsettes på et eller annet tidspunkt 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i går, og det første damene på labben sa da jeg kom var at nå hadde magen sunket. Legen var enig, og sa også at lille har lagt seg godt til rette med hodet ned, men han ville fortsatt ikke anta noe om sannsynligheten for at ho kommer tidlig som storesøster. Er 33+6 i dag, så jeg håper bare at ho holder seg inne til vi er over prematurgrensa, for det hadde vært godt å slippe denne gangen 😏 

Fikk beskjed om å ta det helt med ro og slappe av mest mulig, men det er ikke så lett med en på snart 2år i hus, og mannen bortreist en uke...😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå @Miliospent på hva som skjer med deg!! Håper virkelig ting går så greit som de kan!

Åå så spennende @Rux! Satser på at hun holder seg inne noen uker til 😄

Her er permisjonen i gang og det er LATE og uproduktive dager! Orker IKKE å gjøre husarbeid (vi lurer på å teste vaskehjelp for første gang, for mannen har mye å gjøre på jobben om dagen og han er heller ikke spesielt motivert), og selv om det bare er en kort kjøretur til nærmeste kjøpesenter, og vi fortsatt skulle fått kjøpt/fikset noen ting, så frister det myyye mer å bruke den lille energien jeg har på å komme meg ut i naturen og slappe av på sofaen/ta en powernap resten av dagen 😂 jammen blir man motivert for fødsel når man er SÅ høygravid og sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt nektet Embla-samtale (keisersnittsamtale) pga «for mye å gjøre før sommeren». Tja.. Var såvidt jeg fikk time til UL også, men kunne komme neste uke. Måtte belage meg på å «vente en god stund». Dette er et av Norges største sykehus. Folk føder jo om sommeren også. 🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Milio skrev:

Da har jeg blitt nektet Embla-samtale (keisersnittsamtale) pga «for mye å gjøre før sommeren». Tja.. Var såvidt jeg fikk time til UL også, men kunne komme neste uke. Måtte belage meg på å «vente en god stund». Dette er et av Norges største sykehus. Folk føder jo om sommeren også. 🙄

 

Jeg snek litt i tråden deres, og måtte bare kommentere fordi jeg var i en litt lignende situasjon med tanke på fødsel. Det er skikkelig håpløst at du ikke får Embla-samtale! Jeg endte med å ikke be om det selv, men var inne på tanken. Jeg satt også fast da jeg ble født, og broren min ble tatt med keisersnitt, da mamma ble fortalt at hun hadde for smalt bekken til å føde. Jeg har arvet hennes fasong, er 1.54 og spinkelt bygget. Jeg fikk fortalt at man ikke tar røntgen av bekken mer, og at så godt som alle har stort nok bekken til å føde sitt eget barn hvis det er i hodeleie og roterer riktig i bekkenet. Var redd for akkurat de samme tingene som deg. Men jeg må bare si at fødselen min gikk veldig lett. Raskt, ukomplisert og bare noen pyntesting, men en ganske gjennomsnittlig baby. Jeg skrev om fødslene i familien, og hva jeg fryktet i fødebrevet, og fikk ei fantastisk jordmor som tok det veldig på alvor. Ikke at det hjelper deg så mye, og du burde virkelig bli hørt nå på forhånd! Men vil bare du skal vite at fødselen kan gå helt fint til tross for familiehistorie og at man ikke ser ut som man har noen fødskropp. Jeg fikk høre av så mange at de ikke trodde jeg kunne føde, men burde få innvilget keisersnitt, mens helsepersonell avfeide det. Skulle ønske jeg hadde fått noen positive historier, og bedre forklaringer, på forhånd. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Illy skrev:

Jeg snek litt i tråden deres, og måtte bare kommentere fordi jeg var i en litt lignende situasjon med tanke på fødsel. Det er skikkelig håpløst at du ikke får Embla-samtale! Jeg endte med å ikke be om det selv, men var inne på tanken. Jeg satt også fast da jeg ble født, og broren min ble tatt med keisersnitt, da mamma ble fortalt at hun hadde for smalt bekken til å føde. Jeg har arvet hennes fasong, er 1.54 og spinkelt bygget. Jeg fikk fortalt at man ikke tar røntgen av bekken mer, og at så godt som alle har stort nok bekken til å føde sitt eget barn hvis det er i hodeleie og roterer riktig i bekkenet. Var redd for akkurat de samme tingene som deg. Men jeg må bare si at fødselen min gikk veldig lett. Raskt, ukomplisert og bare noen pyntesting, men en ganske gjennomsnittlig baby. Jeg skrev om fødslene i familien, og hva jeg fryktet i fødebrevet, og fikk ei fantastisk jordmor som tok det veldig på alvor. Ikke at det hjelper deg så mye, og du burde virkelig bli hørt nå på forhånd! Men vil bare du skal vite at fødselen kan gå helt fint til tross for familiehistorie og at man ikke ser ut som man har noen fødskropp. Jeg fikk høre av så mange at de ikke trodde jeg kunne føde, men burde få innvilget keisersnitt, mens helsepersonell avfeide det. Skulle ønske jeg hadde fått noen positive historier, og bedre forklaringer, på forhånd. Masse lykke til!

Tusen takk for at du delte det :) Det hjelper! 

Har egentlig blitt avfeid hele veien, føler jeg, men vi får se hva som møter meg på den UL neste uke. Jeg kan godt føde vanlig, sålenge det er plass, og så lenge jeg kan stole på at noen ser når det ikke går - istedenfor å presse igjennom med vakuum, tang og klipp. Håper jeg er like heldig som får en jordmor som tar hensyn :) Har skrevet ned alt i fødebrevet, så håper de leser det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Lidis88! Ja, jeg har skrevet et grundig fødebrev og får gå inn med et åpent sinn, men dæven om de ikke hører etter hvis det blir komplikasjoner. Da skal jeg sette himmel og jord i bevegelse både på sykehuset, helsestasjonen og legekontoret. :) 

Endret av Milio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Milio skrev:

Takk @Lidis88! Ja, jeg har skrevet et grundig fødebrev og får gå inn med et åpent sinn, men dæven om de ikke hører etter hvis det blir komplikasjoner. Da skal jeg sette himmel og jord i bevegelse både på sykehuset, helsestasjonen og legekontoret. :) 

Huff ja, de må bare høre etter!! Heldigvis har du mannen ved din side som kan hjelpe deg å gi beskjed hvis du skulle ha vansker for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lidis88 skrev:

Huff ja, de må bare høre etter!! Heldigvis har du mannen ved din side som kan hjelpe deg å gi beskjed hvis du skulle ha vansker for det!

Det har jeg heldigvis :) 

Hvordan er formen din? Merker du noe tegn til modning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde time hos jordmor i går, og hodet er visst festet. Det var godt å høre, men samtidig en påminnelse om at nå nærmer det seg snart! Føler meg ikke helt klar, selv om graviditeten begynner å slite skikkelig på nå 😅 Har begynt å pakke fødebagen i allefall og så må jeg få mannen i sving med skruing og fiksing. 28 dager til termin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lulus skrev:

Hadde time hos jordmor i går, og hodet er visst festet. Det var godt å høre, men samtidig en påminnelse om at nå nærmer det seg snart! Føler meg ikke helt klar, selv om graviditeten begynner å slite skikkelig på nå 😅 Har begynt å pakke fødebagen i allefall og så må jeg få mannen i sving med skruing og fiksing. 28 dager til termin! 

Spennende!! Nærmer seg nå ja :) 

Her har pregnancy brain slått inn for fullt, men samtidig har jeg gått i full nesting-modus. Jeg har svært lite energi, men det lille jeg har blir brukt på å rydde. Igår fikk jeg det for meg at jeg skulle gå til senteret ved siden av leiligheten. Vel fremme innså jeg at jeg ikke lenger husket hvorfor jeg skulle dit i utgangspunktet. Handlet klorevotter, sutteklut og et håndkle til baby. Så gikk jeg hjem. Da mannen kom hjem maste jeg om at vi bare MÅTTE på butikken, for jeg skulle ha snacks til fødebagen. Gikk rundt inne på Meny og tenkte på hva i alle dager jeg skulle ha med meg. Endte opp med kjeks, iste og nøtter. Mannen, stakkars, forsøkte å forklare at vi bor midt i sentrum og det er alltids en åpen bensinstasjon om jeg trenger noe. Falt for døve ører 😂

I natt sov jeg ingenting. Ble akutt kvalm og kastet opp. Ringte føden, som ba meg forsøke å sove det jeg kan, men huske «tisselaken». Om jeg ble dårligere skulle jeg komme inn. De trodde det var baby som presset på magesekken. Jeg fikk sove rundt kl 3. Sov helt til 11. Deilig!! Så jeg fikk naturligvis litt energi og har hittil idag:

- Tømt skittentøyskurven

- Kjørt to runder med oppvaskmaskinen

- Støvsuget hele leiligheten

- Ryddet i klesskapet til meg, mannen og baby

- Ryddet unna alt av klær som ikke kan brukes i ammeperioden

- Bestilt mannen bursdagsgave

- Vasket kjøkkenet

- Tatt et deilig fotbad 😍 og en god dusj

Hva skjer med energinivået 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, Lidis88 skrev:

Såå deilig @Milio😄 jeg begynte med jerntilskudd nylig (etter at jeg målte veldig lav ferritin) og har fått mye mer energi etter det. Herlighet, tisselaken ja.. kanskje vi skulle hatt det!! Hvor har du kjøpt ditt?

Apoteket :) er sånn engangs! Beregnet for barn 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så greit @Milio! Er det mulig å bare kjøpe et eller er det en stor pakke?

Endret av Lidis88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lidis88 skrev:

Haha så greit @Milio! Er det mulig å bare kjøpe et eller er det en stor pakke?

Den jeg har er en pakke med flere i :) Har lagt to stk som dekker «min» side av senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...