Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

39 minutes ago, Poppsilopp said:

Sånn var det her forrige svangerskap. Var helt sikker på at det ikke var noe inne der. Men det er helt vanlig at symptomene varierer😊

Tror ikke man blir innkalt, tror man må bestille time selv😊

Oi,oi,oi...så gøy! Gratulerer :hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Her fikk vi tidenes sjokk på tidlig ultralyd i går, ikke bare ett men to hjerter som slår inni meg :hjerte::hjerte: 

Oioi! Gratulerer så mye :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poppsilopp skrev:

Sånn var det her forrige svangerskap. Var helt sikker på at det ikke var noe inne der. Men det er helt vanlig at symptomene varierer😊

Tror ikke man blir innkalt, tror man må bestille time selv😊

Så godt å høre at det kan variere :) Har ringt og fikk beskjed om at jeg skulle få brev i posten med tid og dato ca. uke 12. 

 

Gratulerer med 2 stk. foresten <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poppsilopp skrev:

Her fikk vi tidenes sjokk på tidlig ultralyd i går, ikke bare ett men to hjerter som slår inni meg :hjerte::hjerte: 

Åh, gratulerer så mye! Hvor langt er du på vei? :hug:

Min svigersøster spøkte om dette her om dagen. "Enn hvis det er to?" Tanken har utrolig nok ikke streifet meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Poppsilopp skrev:

Her fikk vi tidenes sjokk på tidlig ultralyd i går, ikke bare ett men to hjerter som slår inni meg :hjerte::hjerte: 

Så gøy - det blir ekstra spennende å følge!! Hvordan tar dere det? Må innrømme at jeg håper det kun er én der inne, men er det fler må man jo bare være takknemlig for det - dobbel lykke tross alt! 

❤️❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Milio skrev:

Åh, gratulerer så mye! Hvor langt er du på vei? :hug:

Min svigersøster spøkte om dette her om dagen. "Enn hvis det er to?" Tanken har utrolig nok ikke streifet meg. 

Tusen takk 😄 jeg er 7+3 i dag. 

Men det er prøverør dette, så var litt økt sjanse :fnise: men vi fikk kun satt inn ett, men det var fryseforsøk og da skulle jeg ha eggløsning før de satt inn, og da klaffet vist det også🙊

13 timer siden, sol. skrev:

Så gøy - det blir ekstra spennende å følge!! Hvordan tar dere det? Må innrømme at jeg håper det kun er én der inne, men er det fler må man jo bare være takknemlig for det - dobbel lykke tross alt! 

❤️❤️

 

Det var et veldig sjokk! Jeg har aldri hatt lyst på to på en gang. En er liksom mer enn nok. Men som du sier så må man jo bare være takknemmelig, det er jo egentlig helt fantastisk! Så etter hvert som tiden går så blir det nok mer og mer virkelig :hjerte::hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Milio skrev:

5+3 idag og kjenner egentlig ikke noe annet enn ømme pupper. Flere som er nesten symptomløse?

5+5 og relativt symptomløs her jeg og. Litt murringer og trøtt, og har begynt å kjenne litt kvalme om morgenen, så frykter den slår for fullt inn snart. Sist kom den mellom uke 6 og 7. Puppene finnes ikke ømme lenger i det hele tatt. Men følte meg så lite gravid her for to dager siden at jeg tok en test jeg hadde liggende. Vet det ikke har noe å si, men har aldri sett en så sterk strek før. Kontrollstreken var Nærmest som en skyggestrek sammenlignet 😂

har fått troen på at dette går veien! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer og går symptomene også. Ubehage i brystene har kommet og gått, det er noe jeg har begynt å vende meg til. Men har hatt en veldig kvalme de siste 2 dagene, men i dag ble jeg plutselig mye bedre? Mistet spiren forrige måned - noe jeg aldri hadde gjort før og kjenner det stresser meg litt denne gangen.... Selv om dette svangerskapet har vært helt annerledes...

Noen dager er jeg sikker på at denne spiren har kommet for å bli, mens andre dager tenker jeg at - nå går spiren i dass...(bokstavlig talt)

...skal jammen ikke bare være moro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen :) 

Etter 3PP er vi nå gravide med vårt første barn, med menstermin 21. juli :) Vi er veldig spente, men klarer ikke helt å ta det inn over oss. Det virker nesten surrealistisk, og jeg tror at begge har et behov for å høre hjertelyd (selv om jeg kjenner graviditeten på kroppen). Vi skal på UL/legetime i uke 10/11, så dette gleder vi oss mye til :)

Symptom: ømme bryst, stikk og strekk ved livmor (ligamentsmerter?), sover utrolig dårlig (har ikke sovet gjennom natten siden dagen før positiv test), halsbrann, trøtt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/14/2017 at 2:06 PM, Poppsilopp said:

Her fikk vi tidenes sjokk på tidlig ultralyd i går, ikke bare ett men to hjerter som slår inni meg :hjerte::hjerte: 

Gratulerer! For en utrolig nyhet! :alice:Det slår vel de fleste opplevelsene dine så langt?! :laugh:Aner virkelig ikke hvordan jeg hadde reagert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, Isea80 said:

Hel, 30/7 er menstermin her☺️Vår nr 3

 

12 hours ago, Kaiaermeg said:

Hei, alle sammen :) 

Etter 3PP er vi nå gravide med vårt første barn, med menstermin 21. juli :) Vi er veldig spente, men klarer ikke helt å ta det inn over oss. Det virker nesten surrealistisk, og jeg tror at begge har et behov for å høre hjertelyd (selv om jeg kjenner graviditeten på kroppen). Vi skal på UL/legetime i uke 10/11, så dette gleder vi oss mye til :)

Symptom: ømme bryst, stikk og strekk ved livmor (ligamentsmerter?), sover utrolig dårlig (har ikke sovet gjennom natten siden dagen før positiv test), halsbrann, trøtt! 

Gratulerer!!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg følt meg bedre (mye mindre trøtt) og hatt stikninger i magen, og fikk da panikk fordi jeg tenkte at det må jo bety SA. Noen andre som opplever at formen forandrer seg mye?

Synes tiden går utrolig sakte og sjekker appene mange ganger om dagen. Har lyst til å ta TUL men vil vente til jeg har kommet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snegl skrev:

Idag har jeg følt meg bedre (mye mindre trøtt) og hatt stikninger i magen, og fikk da panikk fordi jeg tenkte at det må jo bety SA. Noen andre som opplever at formen forandrer seg mye?

Synes tiden går utrolig sakte og sjekker appene mange ganger om dagen. Har lyst til å ta TUL men vil vente til jeg har kommet lenger.

Sist jeg var gravid følte jeg meg dårlig rett etter IKM. Etter en ukes tid gav det seg, og så var jeg så og si symptomfri frem til ca uke 7 (7+0). Da slo dårlig form til gjengjeld til for fullt. Denne gangen har det vært helt likt, så spent på om jeg blir dårlig samtidig som sist også  6+0 i morgen  

Min, ikke akkurat vitenskapelige, teori er at kroppen reagerer på HCG i starten akkurat når det begynner å produseres (kombinert med «sjokket» psykisk av å være gravid). Så blir den vant til hormonene før den reagerer igjen når nivået av dem blir høyt nok. 🤓

Svake symptomer er i hvert fall like normalt som sterke symptomer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått innkalling til time til jordmor i starten av januar, Da jeg ringte for å bestille timen fikk høre at jeg ikke trengte å ha den første timen hos fastlegen dersom det ikke var noen spesiell medisinsk grunn til dette. Og det er det jo ikke, jeg er frisk og rask.

Men i brevet står det at jeg må utføre rutineprøve for asymptomatisk bakerieuri (urinrprøve) til fastlegen. Det sto også i brevet at jeg måtte ta med helsekort for gravide. Er dette noe jeg får på legekontoret? 

Må også ha med urinprøve hos jordmor, .. Det står at urinprøven skal være av morgenurin og kun tåler 2 timer i romtemperatur. HAHA! Må jo hjemom mellom jobb og timen for å hente da, for jeg setter i alle fall ikke piss i kjøleskapet på jobb! Tungvint, men haha! 

Endret av Alvea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Alvea skrev:

Har fått innkalling til time til jordmor i starten av januar, Da jeg ringte for å bestille timen fikk høre at jeg ikke trengte å ha den første timen hos fastlegen dersom det ikke var noen spesiell medisinsk grunn til dette. Og det er det jo ikke, jeg er frisk og rask.

Men i brevet står det at jeg må utføre rutineprøve for asymptomatisk bakerieuri (urinrprøve) til fastlegen. Det sto også i brevet at jeg måtte ta med helsekort for gravide. Er dette noe jeg får på legekontoret? 

Må også ha med urinprøve hos jordmor, .. Det står at urinprøven skal være av morgenurin og kun tåler 2 timer i romtemperatur. HAHA! Må jo hjemom mellom jobb og timen for å hente da, for jeg setter i alle fall ikke piss i kjøleskapet på jobb! Tungvint, men haha! 

Så du drar ikke til fastlegen før jordmor? :) Jeg har bestilt time hos fastlege i uke 10, og hun tar også UL fikk jeg beskjed om. Burde jeg bestille time hos jordmor slik at jeg får dette ila januar, eller er det like greit å vente til etter jeg har vært hos fastlegen? 

Angående helsekort for gravide har jeg forstått det slik at fastlegen gir deg dette, ja. Man starter vell kanskje å fylle det ut sammen når man har første legetime? Usikker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min varierer veeeldig! Fra å være så trøtt at jeg knapt kan holde øynene oppe, til å være helt fin. Ømme pupper konstant. Verre om natten enn dagen. Ellers må jeg kneppe opp buksene fordi jeg har så mye luft at det gjør ubehagelig når jeg sitter. Idag begynte jeg å gå med skjørt istedenfor. Så utrolig behagelig. 

Ellers har jeg første svangerskapskontroll hos lege uke 10 (19 des). Skal ta med urinprøve. De skal ta blodprøver og søke fødeplass. Så plutselig må jeg ta stilling til det også. Føder i Oslo-regionen, så må velge mellom Ahus, Ullevål og Riksen. Aner ikke hvem jeg skal "velge".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Snegl said:

Idag har jeg følt meg bedre (mye mindre trøtt) og hatt stikninger i magen, og fikk da panikk fordi jeg tenkte at det må jo bety SA. Noen andre som opplever at formen forandrer seg mye?

Synes tiden går utrolig sakte og sjekker appene mange ganger om dagen. Har lyst til å ta TUL men vil vente til jeg har kommet lenger.

Æsj, den panikken man har over mulig SA er jo pyton...Var ikke så mye på nett når jeg gikk gravid forrige gang og tenkte neste ikke på det da.... Tror at det er stadig innputt fra mennesker her inne som har opplevd en SA som gjør at det virker som om at 90% av svangerskapene går til grunne i en SA/MA. Men vet jo at det er langt fra tilfelle..Men stressende er det uansett...

Formen varierer veldig ja...Er vel konstant trøtt, sliten og har ligamentsmerter..Men kvalmen har kommet og gått litt, samt ubehage i brystene. Blir jo bekymret med en gang det blir forandring i formen, men ser jo at jeg ikke er aleine om det og at det mest sannsynlig er ingenting og uroe seg for :)

I skrivende stund sitter jeg på jobben(lite og gjøre:sjenert:) og har trøkket i meg pepperkaker og klementiner. Etter et par grusome kvalmedager er jeg litt bedre nå. Er ikke bekymret i det hele tatt akkurat nu, bare super glad for at kvalmen har sluppet litt.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...