Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Jeg tok tidlig ul i forrige svangerskap rundt uke 12, syntes det var fint å se at alt var i orden og det var også en veldig koselig opplevelse :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på ultralyd på mandag. Det hører med når det er prøverør. Men hadde helt klart gjort det uansett😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som dere: stikninger/menssmerter og veldig såre bryster. Er også helt utrolig trøtt. Hver morgen føler jeg meg fin som vanlig og halvveis gjennom dagen, særlig etter fem, er jeg så trøtt at jeg nesten ikke klarer å sitte oppreist i sofaen...........:rolleyes: + treg mage

Endret av Snegl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere kontaktet lege eller helsestasjon enda? Noen som har tanker om hva som er best av fastlege eller helsestasjon? Jeg har lest at mange har fastleger som gir de TUL på første kontroll osv, blir litt misunnelig, men er ganske sikker på at min lege ikke ville gjort det siden han alltid bare har henvist meg og ikke gjort noen andre undersøkelser enn blodprøve selv. Vurderer derfor å ringe helsestasjonen og høre om de har mulighet for å se hvordan det er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som gruer seg litt til julebordsesong? Er ikke klar for å fortelle jobben noe som helst - de forventer allerede at jeg skal bli gravid pga alder og at jeg har samboer, og det er litt sånn at man ikke får de gøye oppgavene hvis de tenker at jeg skal ut i permisjon.. Tips mottas med takK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ømme bryster, men ikke like såre som de var. Mensmurringer, særlig på kvelden! Kvalmen har begynt å komme mer og mer kjenner jeg.. og ja, så har jeg begynt å bli ekstremt sulten hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Snegl skrev:

Har dere kontaktet lege eller helsestasjon enda? Noen som har tanker om hva som er best av fastlege eller helsestasjon? Jeg har lest at mange har fastleger som gir de TUL på første kontroll osv, blir litt misunnelig, men er ganske sikker på at min lege ikke ville gjort det siden han alltid bare har henvist meg og ikke gjort noen andre undersøkelser enn blodprøve selv. Vurderer derfor å ringe helsestasjonen og høre om de har mulighet for å se hvordan det er der. 

Bestiller ikke legetime før uke 12, siden det er da man skal ta blodprøvene. Tar første kontroll hos fastlegen :) Så tar jeg resten av kontrollene hos jordmor tenker jeg. Fødeplass skal jeg søke selv om ikke lenge, da jeg bor i Oslo og juli er høysesong.. 

Det er nok ikke vanlig å få tidlig ul på kontroll, dette er noe de fleste må dekke selv ved å gå privat. Enkelte fastleger har ultralydapparat, men langt fra alle dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2017 den 19.44, Snegl skrev:

Noen andre som gruer seg litt til julebordsesong? Er ikke klar for å fortelle jobben noe som helst - de forventer allerede at jeg skal bli gravid pga alder og at jeg har samboer, og det er litt sånn at man ikke får de gøye oppgavene hvis de tenker at jeg skal ut i permisjon.. Tips mottas med takK!

Har innsett at jeg må fortelle det før julebordet. Tenker det er greit, for går det feil vil jeg gjerne ha litt forståelse for hvorfor jeg er borte fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2017 den 19.42, Snegl skrev:

Har dere kontaktet lege eller helsestasjon enda? Noen som har tanker om hva som er best av fastlege eller helsestasjon? Jeg har lest at mange har fastleger som gir de TUL på første kontroll osv, blir litt misunnelig, men er ganske sikker på at min lege ikke ville gjort det siden han alltid bare har henvist meg og ikke gjort noen andre undersøkelser enn blodprøve selv. Vurderer derfor å ringe helsestasjonen og høre om de har mulighet for å se hvordan det er der. 

Kontaktet lege to dager etter positiv test. Fikk første kontroll i uke 10. Skal på TUL samme uke, men vurderer å få det "bekreftet" ved TUL uke 7-8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke jeg merker så mye til graviditeten lengre. Har fortsatt ømme bryster, men stikningene har vært borte i to dager.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutes ago, Milio said:

Syns ikke jeg merker så mye til graviditeten lengre. Har fortsatt ømme bryster, men stikningene har vært borte i to dager.. 

Her kommer og går symptomene litt.. Spesielt ømmheten i brystene...Men nå har kvalmen virkelig kommet også...Forferdelig! Kan være at det er ekstra ille nå siden vi har et virus i hus som har slått oss litt ut.. Har det også litt slik som noen andre nevnte over her - at jeg er bedre om morgenen enn kvelden. Eller riktigere sagt, det var slik. Nå kommer kvalmen mer og mer om morgenen..

...ja, ja...det følger jo med.. :) 

Tenkte om spiren sitter, bestiller jeg privat ultralyd i uke 8. For å se om hjerte slår og om det evnt. er flere enn 1 der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cetus Er 5+1 idag, så er tidlig. Håper ikke jeg må slite med kvalme, men vil gjerne kjenne litt mer på symptomer slik at jeg kan slappe av :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her føler jeg symptomene forsvinner også. Har hatt smerter i magen helt siden 2 dager før ikm, men smertene forsvant i går. Brystene er mindre ømme enn de har vært også. Føler meg ikke gravid. 

Men må vel bare smøre meg med tålmodighet, har bestilt tidlig ultralyd privat den 13. desember. Tenker å fortelle familiene våre det i julen, men vil først være 100% sikker først. 

Første svangerskapskontroll blir jeg ikke innkalt til før uke 12 som blir starten av januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har første svangerskapskontroll 19 desember, og privat TUL dagen før. Vil også sjekke at alt er ok før jula, selv om aller nærmeste familie vet det allerede.. :rolleyes: Klarte ikke holde det hemmelig lenge. Skal i starten av januar på TUL nr 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her. Solstråle fra IKM-tråden. Foreløpig termin 16. Juli, så 5+4 i dag (og føler jeg har vært gravid i evigheter allerede...). Foreløpig er formen fin. Litt trøtt og pittelitt uggen. Har et barn fra før på 2 år og sist graviditet hadde jeg hyperemesis med innleggelse på sykehus. Veldig spent på hvordan formen blir denne gang. Kvalmen kom mellom uke 6 og 7 forrige gang, så spennende uke i møte. 

Har ikke kontaktet lege enda, og tror ikke jeg tar tidlig UL. Tenker å se hvordan formen utvikler seg før jeg tar kontakt. 

Blir gøy å følge flere som er ca like langt på vei her 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2017 den 12.45, Alvea skrev:

Her føler jeg symptomene forsvinner også. Har hatt smerter i magen helt siden 2 dager før ikm, men smertene forsvant i går. Brystene er mindre ømme enn de har vært også. Føler meg ikke gravid. 

Men må vel bare smøre meg med tålmodighet, har bestilt tidlig ultralyd privat den 13. desember. Tenker å fortelle familiene våre det i julen, men vil først være 100% sikker først. 

Første svangerskapskontroll blir jeg ikke innkalt til før uke 12 som blir starten av januar.

Sånn var det her forrige svangerskap. Var helt sikker på at det ikke var noe inne der. Men det er helt vanlig at symptomene varierer😊

Tror ikke man blir innkalt, tror man må bestille time selv😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...