Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Sfl skrev:

Takk :) Dette er vårt første barn. 

Okey. Det samme har jeg gjort hittil. 

Håper det går bra på OUL. 

Takk :D

Hvordan tenker du at du skal offentliggjøre det? :)

Aner ikke! Kanskje noe a la "Nå har vi endelig kommet oss inn i ny bolig. Samtidig har en liten (kjønnet) flyttet inn i magehuset. Vi smører oss med tålmodighet til juli, når vi blir en familie på tre :)" eller noe. Edit; via Facebook trolig! 

Når jeg skriver til deg nå ligger jeg på sofaen, og jammen meg kjente jeg et lite dytt fra innsiden. Ca 7-8 cm nedenfor navelen. 😱😱😱

Endret av Milio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Milio skrev:

Aner ikke! Kanskje noe a la "Nå har vi endelig kommet oss inn i ny bolig. Samtidig har en liten (kjønnet) flyttet inn i magehuset. Vi smører oss med tålmodighet til juli, når vi blir en familie på tre :)" eller noe. 

Når jeg skriver til deg nå ligger jeg på sofaen, og jammen meg kjente jeg et lite dytt fra innsiden. Ca 7-8 cm nedenfor navelen. 😱😱😱

Det var jo en ganske søt måte å si det på. :) 

Så spennende! Jeg gleder meg til jeg også føler det litt mer, ikke bare små vibrasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, duttings skrev:

Hei jenter, har dere begynt å se på vogn? Har sett litt men er jo alt for mye å velge mellom :forvirret:

Vi har allerede kjøpt vogn. Ble en Stokke Trailz. Falt helt for den, leste mye bra og fikk gjort ett kupp via finn.no :)  

Hadde nok gått for en buggaboo eller den nye til emmaljunga hvis vi skulle hatt en annen, men liker hvor høyt ungen kommer opp i Stokke vogna :) 

______

Heldige dere som har oul snart 😁 vi skal den 15 mars! Vi skal også vite kjønnet :) altfor utålmodig til å vente til fødsel, og tenker jeg blir utålmodig nok for å se den lille da, men ser den at det er ekstra motivasjon. 

Er super gira, for bestevenninna mi og barndomsvenninnen min er også gravid! 5 uker kortere så blir gøy ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal definitivt vite kjønnet :) med 2 jenter må jeg jo innrømme at jeg er litt spent. Men samtidig merker jeg at jeg blir like glad for begge deler. :)

Vi har emmalgjunga edge duo i brun fra før. Elsker den egentlig,men den er stor! Så noen dager har jeg lyst på en mindre en,mens andre dager tenker jeg at den er mer enn god nok for et barn til. Og vi kjøpte den jo helt ny i 2014. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, blomst12 skrev:

Vi skal definitivt vite kjønnet :) med 2 jenter må jeg jo innrømme at jeg er litt spent. Men samtidig merker jeg at jeg blir like glad for begge deler. :)

Vi har emmalgjunga edge duo i brun fra før. Elsker den egentlig,men den er stor! Så noen dager har jeg lyst på en mindre en,mens andre dager tenker jeg at den er mer enn god nok for et barn til. Og vi kjøpte den jo helt ny i 2014. 

Såå deilig å ha så mye utstyr fra før :) jeg har hele tiden tenkt at jeg må kjøpe alt mulig, men nå får jeg masse utstyr av broren min og en kusine av meg! Føler meg såå heldig for det! Når er din OUL? Har du en magefølelse på ene kjønnet? Jeg har virkelig ikke peiling! Det eneste er at magen min er en såkalt "guttemage", men den er jo liten og jeg tror det er litt fordi jeg er slank ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Lidis88 skrev:

Såå deilig å ha så mye utstyr fra før :) jeg har hele tiden tenkt at jeg må kjøpe alt mulig, men nå får jeg masse utstyr av broren min og en kusine av meg! Føler meg såå heldig for det! Når er din OUL? Har du en magefølelse på ene kjønnet? Jeg har virkelig ikke peiling! Det eneste er at magen min er en såkalt "guttemage", men den er jo liten og jeg tror det er litt fordi jeg er slank ellers..

Ja det er veldig praktisk og ikke minst billig å arve :) kjøpte en del brukt til førstemann. Vi er og en venninnegjeng som bytter og deler utstyr med hverandre :)

Aner ikke når jeg har OUL, har ikke legetime før uke 14 ( er 10+2 nå)så håper hun husker å sende henvisning til sykehuset. De to andre gangene har jeg hatt i uke 20 og 21, så håper jeg kan få litt før. Jeg heller faktisk litt på gutt,men det er kun fordi kvalmen har vært mye verre denne ganga. Og huden min er kanskje litt bedre! Men det kan jo absolutt gå begge veier :)

Så gøy med guttemage og jentemage. Jeg husker aldri forskjellen på det. Med mine to jenter har jeg hatt en veldig spiss mage og man har ikke sett det bakfra. Jeg er 174 høy og slank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, blomst12 skrev:

Ja det er veldig praktisk og ikke minst billig å arve :) kjøpte en del brukt til førstemann. Vi er og en venninnegjeng som bytter og deler utstyr med hverandre :)

Aner ikke når jeg har OUL, har ikke legetime før uke 14 ( er 10+2 nå)så håper hun husker å sende henvisning til sykehuset. De to andre gangene har jeg hatt i uke 20 og 21, så håper jeg kan få litt før. Jeg heller faktisk litt på gutt,men det er kun fordi kvalmen har vært mye verre denne ganga. Og huden min er kanskje litt bedre! Men det kan jo absolutt gå begge veier :)

Så gøy med guttemage og jentemage. Jeg husker aldri forskjellen på det. Med mine to jenter har jeg hatt en veldig spiss mage og man har ikke sett det bakfra. Jeg er 174 høy og slank. 

Hehe tror det er det du har hatt med jentene de kaller "guttemage" :P sier kanskje litt om holdet i teorien.. skal du til jordmor før legetimen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lidis88 skrev:

Hehe tror det er det du har hatt med jentene de kaller "guttemage" :P sier kanskje litt om holdet i teorien.. skal du til jordmor før legetimen din da?

Nei jeg tror ikke det. Blir kanskje jordmor rundt uke 18-20. Er ikke helt sikker på når de tar inn gravide her. Har du vært hos jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blomst12 skrev:

Nei jeg tror ikke det. Blir kanskje jordmor rundt uke 18-20. Er ikke helt sikker på når de tar inn gravide her. Har du vært hos jordmor?

Jeg var hos jordmor i uke 12 og fastlege (for blodprøver) i uke 14 tror jeg. Vet ikke om begge deler var nødvendig, men jeg ville gjerne til jordmor og blodprøvene måtte jeg ta hos fastlegen. Syns det var mest hyggelig hos jordmor 😍. Hos fastlegen var det litt full fart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint på ultralyd! Fantastisk opplevelse og fikk kjempefine bilder av småen. Fantastisk å se hvor aktiv og fin han eller hun var :) dere kan glede dere til den flotte opplevelsen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2017 den 9.42, Cetus skrev:

Velkommen hit og gratulerer med graviditeten :gravid: 

Starter en skravletråd for oss som har termin i juli/aug 2018. Fint å ha et sted og samles, samt dele våre gleder og bekymringer.

Terminliste:

Poppsilopp - menstermin 05 juli 

Snegl - menstermin 08 juli

Lidis88 - menstermin 11 juli

Cetus - menstermin 11 juli

California - menstermin 14 juli

Radiogaga - menstermin 16 juli

Milio - menstermin 17 juli

lulus - menstermin 18 juli

Alvea - menstermin  21 juli

Kaiaermeg - menstermin 21 juli

Isea80 - menstermin 30 juli

Sfl - menstermin 4 august

Vilunich - menstermin 8 august

Sille4 - menstermin 18 august

Camilla2017 - menstermin 18 August 

Endret av Camilla2017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag fant jeg hjertelyd med doppleren min hjemme. Har klart å bekymre meg for at jeg enda ikke har klart å kjenne livmora mi over skambeinet! Men nå kjenner jeg den klart og tydelig, så ble så glad når jeg hørte hjertelyd idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich
On 1/30/2018 at 9:45 AM, blomst12 said:

Mine to gutte- og min nå første jente-graviditet er 100% like... så jeg tror ikke nødvendigvis man kan finne ut av dette ved form etc.. eller kvalme og str.. 

Jeg var 1000% sikker på en gutt til; men Hey! Så feil kan man ta ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som sover dårlig? Våker flere ganger om natta for å tisse, finner aldri riktig sovestilling. Nå kan jeg ikke lengre sove på magen eller rygg, for magen er i veien. På siden MÅ jeg ha en pute mellom bena, men jeg blir aldri tilfreds med sovestillingen. Arghh.. :forvirra:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, Milio skrev:

Noen andre som sover dårlig? Våker flere ganger om natta for å tisse, finner aldri riktig sovestilling. Nå kan jeg ikke lengre sove på magen eller rygg, for magen er i veien. På siden MÅ jeg ha en pute mellom bena, men jeg blir aldri tilfreds med sovestillingen. Arghh.. :forvirra:

Merker at søvnen er litt dårligere ja.. sover på siden, men våkner noen ganger flere ganger på natten. Får mye lettere mareritt enn før! Blir sikkert ikke særlig bedre når man kjenner sparking på natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Milio skrev:

Jeg sover også veldig dårlig. Opp minst 5 ganger om natten for å gå på do.. Sliter med å sovne igjen etter det. Håper det bare er en fase. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Sfl skrev:

Jeg sover også veldig dårlig. Opp minst 5 ganger om natten for å gå på do.. Sliter med å sovne igjen etter det. Håper det bare er en fase. 

Jeg sover også utrolig dårlig! Mye rare drømmer og finner ikke riktig sovestilling. Jeg er heldigvis ikke mer på toalettet enn før. Får håpe partyblæra holder ut hele svangerskapet 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover også dårligere enn før, bråvåkner av mareritt, og er konstant trøtt 😫 føler meg som den zombien.. dupper titt og stadig på dagen også uten at det hjelper nevneverdig. Håper det roer seg litt når jeg kommer til andre trimester! 

Var hos gynokologen idag, tiltross for at celleprøven så bra ut, men var visst lurt og lettest å sjekke ut lettbødende slimhinner tidlig i svangerskapet. Alt så fint ut, og etter undersøkelsen tilbydde han meg å få se lille mageboeren på ultralyd! ❤️ Aktiv liten klump, som boksa mot ultralydapparatet når den la press på magen, ville være ifred. Fikk også sett at hen sutta på tommelen og den søteste lille nesen 😍 og tær. Nei blir helt kokko jeg, får ikke sett meg mett på ultralydbildene heller :fnise: Ganske utrolig hvor stor forskjell det er fra uke 9 til 12. Super hyggelig gynokolog som også er jordmor? Er hvertfall han vi skal til på oul også. 

Gir en boost å få sett den lille når man er lei av kvalme, utålmodig etter å få mage, mye hodepine og aldri uthvilt, og det helt uventet! 😅 bare synd samboeren ikke fikk vært med å sett idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...