Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er litt skremmende å skulle bli mamma. Er snart 7 uker. Kjenner at jeg er mye redd, trist og bekymret. Mulig det er hormonene som tuller med meg, men jeg føler jeg ikke gleder meg like mye som alle rundt meg. Alle sier "Å herregud, er du ikke glad??? Så koselig!!" og jo, jeg er glad. Det var planlagt. Men jeg føler meg også litt likegyldig. Eller ikke like entusiastisk som alle andre. Mulig det er fordi jeg ikke har sett spiren i magen enda på UL og ikke har noe annen bekreftelse enn graviditetstestene. Håper det er hormonene, som gir seg snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vilunich
37 minutter siden, Milio said:

Jeg syns det er litt skremmende å skulle bli mamma. Er snart 7 uker. Kjenner at jeg er mye redd, trist og bekymret. Mulig det er hormonene som tuller med meg, men jeg føler jeg ikke gleder meg like mye som alle rundt meg. Alle sier "Å herregud, er du ikke glad??? Så koselig!!" og jo, jeg er glad. Det var planlagt. Men jeg føler meg også litt likegyldig. Eller ikke like entusiastisk som alle andre. Mulig det er fordi jeg ikke har sett spiren i magen enda på UL og ikke har noe annen bekreftelse enn graviditetstestene. Håper det er hormonene, som gir seg snart. 

Det ér skummelt. Du vet jo ikke hva det er enda. Ta det med ro, magen vokser i takt med morskjærligheten. Du vil elske barnet, ubetinget. Ikke tenk så mye på det. Følelsene kommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vilunich skrev:

Det ér skummelt. Du vet jo ikke hva det er enda. Ta det med ro, magen vokser i takt med morskjærligheten. Du vil elske barnet, ubetinget. Ikke tenk så mye på det. Følelsene kommer 

Takk for gode ord :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich

Hei alle sammen, forresten! Mor til to, gravid med nr 3... 8/8 sier appen min. Skal på UL 4/12. Bor i et land der det er UL en gang i mnd.. vet det ikke er sånn i Norge. Har to gutter - spent på å finne ut om det bli en trio eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Milio said:

Jeg syns det er litt skremmende å skulle bli mamma. Er snart 7 uker. Kjenner at jeg er mye redd, trist og bekymret. Mulig det er hormonene som tuller med meg, men jeg føler jeg ikke gleder meg like mye som alle rundt meg. Alle sier "Å herregud, er du ikke glad??? Så koselig!!" og jo, jeg er glad. Det var planlagt. Men jeg føler meg også litt likegyldig. Eller ikke like entusiastisk som alle andre. Mulig det er fordi jeg ikke har sett spiren i magen enda på UL og ikke har noe annen bekreftelse enn graviditetstestene. Håper det er hormonene, som gir seg snart. 

Jeg har litt samme opplevelse. Tror det har noe med alt jeg har lest om risiko for SA osv som gjør at jeg prøver å ikke glede meg for mye. Prøver egentlig å ta vare på meg selv/ følge rådene osv men ellers tenke minst mulig på det. Er derfor glad for at vi ikke har fortalt det til noen heller for da ville de sikkert snakke masse om det og som du sier, forvente at vi skal gå og sprekke av lykke. Vi er jo veldig glade og håper på et sunt og friskt barn, men føler på en måte at det er litt tidlig å glede seg så veldig da. Vi skal ta TUL i uke 12 og fortelle det til familien da. Regner med at babyen tar opp nok oppmerksomhet og tid og glede når det nærmer seg litt mer og vi må begynne å handle ting osv. Da blir det mer virkelig liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.11.2017 den 21.13, Milio skrev:

Jeg syns det er litt skremmende å skulle bli mamma. Er snart 7 uker. Kjenner at jeg er mye redd, trist og bekymret. Mulig det er hormonene som tuller med meg, men jeg føler jeg ikke gleder meg like mye som alle rundt meg. Alle sier "Å herregud, er du ikke glad??? Så koselig!!" og jo, jeg er glad. Det var planlagt. Men jeg føler meg også litt likegyldig. Eller ikke like entusiastisk som alle andre. Mulig det er fordi jeg ikke har sett spiren i magen enda på UL og ikke har noe annen bekreftelse enn graviditetstestene. Håper det er hormonene, som gir seg snart. 

Jeg kjenner også mye på følelsen av at jeg ikke klarer å glede meg helt ennå, men det tror jeg er normalt. Vi har ikke fortalt det til noen, og har heller ikke vært på TUL, så det føles nok litt surrealistisk... jeg regner med at følelsene kommer strømmende når vi får sett spiren :) I tillegg har jeg veldig få symptom, så det er nok litt derfor også, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/25/2017 at 9:13 PM, Milio said:

Jeg syns det er litt skremmende å skulle bli mamma. Er snart 7 uker. Kjenner at jeg er mye redd, trist og bekymret. Mulig det er hormonene som tuller med meg, men jeg føler jeg ikke gleder meg like mye som alle rundt meg. Alle sier "Å herregud, er du ikke glad??? Så koselig!!" og jo, jeg er glad. Det var planlagt. Men jeg føler meg også litt likegyldig. Eller ikke like entusiastisk som alle andre. Mulig det er fordi jeg ikke har sett spiren i magen enda på UL og ikke har noe annen bekreftelse enn graviditetstestene. Håper det er hormonene, som gir seg snart. 

...kjenner meg veldig igjen. Mye av grunnen til at jeg ikke klarer å glede meg, kan være at jeg ikke er i form - alt er bare dritt. Klarer ikke tenke positivt akkurat nå, men det kommer nok etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cetus skrev:

...kjenner meg veldig igjen. Mye av grunnen til at jeg ikke klarer å glede meg, kan være at jeg ikke er i form - alt er bare dritt. Klarer ikke tenke positivt akkurat nå, men det kommer nok etterhvert...

Vi får trøste oss at vi er flere i samme båt. I dag har imidlertid den mikroskopiske blæren meldt seg. Flyr på toalettet hele tiden for å tisse! Kollegaene vet ingenting, men det bør virkelig ikke være vanskelig å gjette siden det står en pakke mariekjeks på kontorpulten og jeg løper på do hele tiden. Ønsker ikke si noe helt enda, så får late som ingenting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Milio said:

Vi får trøste oss at vi er flere i samme båt. I dag har imidlertid den mikroskopiske blæren meldt seg. Flyr på toalettet hele tiden for å tisse! Kollegaene vet ingenting, men det bør virkelig ikke være vanskelig å gjette siden det står en pakke mariekjeks på kontorpulten og jeg løper på do hele tiden. Ønsker ikke si noe helt enda, så får late som ingenting. 

hehe...huff...Samme her. Tisser hele tiden, spiser hele tiden, har sluttet å drikke kaffe, går i posete klær for å skjule magen(klarer ikke å skjule den). Føler alle ser det på meg, at jeg er gravid... Jeg er i engasjement med mulighet for fast stilling. Dette vil bli avklart innen kort tid og det hadde vært krise om noen fant ut at jeg er gravid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så spente og klarer ikke å holde oss til 18. desember, så vi har fått oss tidlig UL på førstkommende fredag! Da er vi akkurat 8 uker. Krysser fingrene for at alt er som det skal :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Vi er så spente og klarer ikke å holde oss til 18. desember, så vi har fått oss tidlig UL på førstkommende fredag! Da er vi akkurat 8 uker. Krysser fingrene for at alt er som det skal :hjerte:

Så spennende! Akkurat like langt på vei som deg da. Her har vi ikke bestemt oss for tidlig UL, eller ikke. Jeg føler ikke så stort behov, men mannen har litt lyst, så har sagt at han kan bestemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sol. skrev:

Så spennende! Akkurat like langt på vei som deg da. Her har vi ikke bestemt oss for tidlig UL, eller ikke. Jeg føler ikke så stort behov, men mannen har litt lyst, så har sagt at han kan bestemme. 

Ja, veldig spennende! Vi hadde egentlig ikke tenkt å dra på det, men kjente plutselig veldig på behovet begge to. Det er min første graviditet og jeg har svært få (noen dager ingen...) sympotomer, så jeg trenger litt bekreftelse på at alt er som det skal... Og mannen min kjenner at han trenger det for å føle at dette virkelig skjer. Så da ble det bare :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, veldig spennende! Vi hadde egentlig ikke tenkt å dra på det, men kjente plutselig veldig på behovet begge to. Det er min første graviditet og jeg har svært få (noen dager ingen...) sympotomer, så jeg trenger litt bekreftelse på at alt er som det skal... Og mannen min kjenner at han trenger det for å føle at dette virkelig skjer. Så da ble det bare :) 

Så koselig! Har TUL selv 18 desember, men lurer på om jeg skal dra neste uke. Kribler i magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Milio skrev:

Så koselig! Har TUL selv 18 desember, men lurer på om jeg skal dra neste uke. Kribler i magen. 

Ja, håper at alt står bra til 😍 Jeg er vertfall veldig glad for at vi bestemte oss for det, tiden går så sakte når du venter på noe så spennende! Det er nok mye penger "kun" for å få vite noe man sikkert får vite om tre uker, men jeg synes det er verdt det. Koster 1200,- der vi skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich

Skal på mandag :) da er jeg kun 6 uker på vei; men det er vanlig praksis her i Spania med privat forsikring. UL en gang i mnd. Skjønner GODT at dere tar ekstra UL!! Syntes det er lenge å vente til 4/12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Vilunich skrev:

Skal på mandag :) da er jeg kun 6 uker på vei; men det er vanlig praksis her i Spania med privat forsikring. UL en gang i mnd. Skjønner GODT at dere tar ekstra UL!! Syntes det er lenge å vente til 4/12!

Så spennende! Håper alt står bra til :) Ja, det er vanskelig å vente når det gjelder akkurat dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig uvel om dagen. Kvalm, men har ikke behov for å kaste opp. En følelse av å være kvalm, mett og sulten samtidig. Går egentlig rundt å bare sløver om dagen. Hadde planer om å pynte til jul, bli ferdig med julegavene tidlig osv. Nå er planen å komme meg gjennom jobbdagen og sove på sofaen et par timer hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke hatt et snev av kvalme overhodet. Jeg er 7+1 i dag. Mulig jeg slipper unna kvalmen da.

Men trett det er jeg! Blir fort søvning og sliten. Ligger mye på sofaen og småsover. Har fleksitid og det går hardt utover den.. ;p

Gleder meg til tidlig ultalyd om nøyaktig en uke! Er livredd for at det skal være tomt der.. blir godt å få det avkreftet/bekreftet tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...