Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Velkommen hit og gratulerer med graviditeten :gravid: 

Starter en skravletråd for oss som har termin i juli/aug 2018. Fint å ha et sted og samles, samt dele våre gleder og bekymringer.

 

Terminliste:

  • Poppsilopp - Menstermin 05.07 - :babyjente: :babyjente:
  • Snegl - Menstermin 08.07
  • Lidis88 - Menstermin 11.07
  • Cetus - Menstermin 11.07:babygutt:
  • duttings - Menstermin 12.07
  • Radiogaga - Menstermin 16.07
  • Milio - Menstermin 17.07:babygutt:
  • Lulus - Menstermin 18.07:babyjente:
  • Plexus - Menstermin 19.07 - :babyjente:
  • Alvea - Menstermin 21.07
  • Isea80 - Menstermin 30.07
  • Rux - Menstermin 30.07
  • Sfl - Menstermin 04.08 - :babygutt:
  • Vilunich - Menstermin 08.08 - :babyjente:
  • Gia_ - Menstermin 13.08
  • Sille4 - Menstermin 18.08
  • Camilla2017 - Menstermin 18.08
  • knøtteliten - Menstermin 20.08
  • BettyCooper - Menstermin 20.08
  • Fersken90 - Menstermin 21.08
  • Rikke87 - Menstermin 24.08
  • NSO - Menstermin 28.08
  • blomst12 - Menstermin 30.08

 

 

 

Endret av Cetus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, Radiogaga said:

Jeg tror jeg har menstermin den 16. juli :)

Heisann. 

Hyggelig å se deg her inne :)  Har du merket noen symptomer enda?

Selv har jeg ømme bryst, ser ut som de allerede har doblet seg i størrelse. Mye stikk og strekk i bekkeområdet - ble tidlig plaget med bekkeløsning ved de andre graviditetene, slik at dette er kjent for meg...Småkvalm og veldig trøtt...

Har ikke ubehag i livmor denne runden, noe jeg hadde mye av i forrige måned. Da mistet jeg jo og håper det er et godt tegn for meg. Husker ikke at jeg hadde mye ubehag i livmor så tidlig med de andre barna...Men vet at ubehag i livmor tidlig også er helt normalt, men kanskje ikke for meg.

Mye å kjenne på og tenke over om dagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ømme og litt tyngre bryst, samt mye aktivitet i livmor-området. Litt sliten, men ikke kvalm enda.. Sist spydde jeg fra uke 5-25!

Er det et dårlig tegn å ikke være kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Radiogaga said:

Jeg har også ømme og litt tyngre bryst, samt mye aktivitet i livmor-området. Litt sliten, men ikke kvalm enda.. Sist spydde jeg fra uke 5-25!

Er det et dårlig tegn å ikke være kvalm?

Nei, det er absolutt ikke et dårlig tegn. Ser ut som de fleste blir kvalme fra uke 6 og utover.

Selv var jeg ikke kvalm i det hele tatt når jeg gikk med gutten. Med jenta var jeg kvalm, men aldri så mye at jeg måtte spy.

Har begynt å få litt urolige netter, med livlige drømmer hvor jeg føler det stikker og skjer mye i livmor. Men fremdeles annerledes enn sist :) 

Har du fortalt det til noen enda? Jeg har fortalt det til de jeg vet kan være til trøst om det skulle gå galt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er 5+5 med en liten eskimo. Vi hadde ett embryo på frys etter prøverørsforsøket hvor vi fikk storebror, og det klaffet det også.  IVF-termin er 05.07 :hjerte: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/4/2017 at 10:49 PM, Poppsilopp said:

Hei! Jeg er 5+5 med en liten eskimo. Vi hadde ett embryo på frys etter prøverørsforsøket hvor vi fikk storebror, og det klaffet det også.  IVF-termin er 05.07 :hjerte: 

Gratulerer så mye:hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cetus skrev:

Gratulerer så mye:hjerte: 

Tusen takk😊 Gratulerer til deg også!❤️ Er det første?

Endret av Poppsilopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Poppsilopp said:

Tusen takk😊 Gratulerer til deg også!❤️ Er det første?

Koselig :) 

Nei, har barn fra før. Men det blir første med ny mann og 9 år siden jeg fikk barn sist :) 

Endret av Cetus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, lister meg inn hit jeg også :laugh: 

Er veldig tidlig på vei med min andre, har et barn fra før på 3 år :hjerte: Har prøvd på nr 2 siden i vår, lykken er stor og håper alt går bra! 

Menstermin er 18. juli. Har hatt sinnsykt såre brystvorter i flere dager, det hadde jeg ikke med nr 1. Føler også mer aktivitet i livmor enn forrige svangerskap. Kvalme har begynt å melde seg når jeg blir sulten. 

Håper tiden går fort frem mot uke 12, da tenker jeg det blir tidlig UL! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har fått menstermin 8. juli og har ingen barn fra før. Har fått høre fra leger ved flere anledninger at jeg kanskje ikke kan bli gravid så er veldig glad for at det ikke er umulig (er to måneder siden jeg sluttet med p-pille!).

Er litt stressa da, fordi jeg ikke hadde skjønt helt hvordan graviditetstester fungerer, og trodde da jeg hadde fått en negativ test at jeg ikke var gravid, og drakk da alkohol ved to anledninger. Prøver å lese meg opp på hva det kan bety men virker som det er veldig individuelt. Krysser fingrene for at alt går som det skal!

Jeg hadde også masse menssmerter som gjorde at jeg tenkte at jeg sikkert ikke var gravid... Skjønner nå at det heller har sammenheng med graviditeten? Nå har jeg våknet 4.54 og får ikke sove igjen pga stikninger i livmor og korsrygg og bein.. :rolleyes: Selv om det er ubehagelig er det litt gøy og da å ha symptomer når man først er gravid.

Endret av Snegl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt noen enda da, fordi våre familier er sånn bygd opp at det er vanskelig å fortelle noen få - når vi først forteller det må vi minst fortelle det til foreldre og søsken, og tenker at det feks er litt urettferdig om jeg bare forteller det til moren min og så finner de andre besteforeldrene ut senere at de ble fortalt det mye senere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen av dere graviditetsdagbok? Ingen av mine venner har barn eller er gravide så er veldig glad for at KG finnes for å treffe folk som går gjennom det samme som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at vi blir flere her inne❤️

 Virker som dere har vanlige og sunne graviditetstegn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får melde meg inn jeg også. Kjenner noen av dere igjen fra IKM-trådene og Skravletråd for prøvere. Menstermin 19 juli ❤️ Ringte legen idag og fikk satt meg opp på første kontroll i midten av desember. Ble rådet til å ta tidlig ultralyd i tidsrommet uke 6-10 hvis jeg var utålmodig (som jeg er)!

Nå må jeg nesten legge meg nedpå litt, for jeg er så sinnsykt trøtt om dagen.

Endret av Milio
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lister meg inn hit jeg, og håper jeg kan bli her :) 

Menstermin sier 21. juli.

Greier ikke helt å tro på det enda og driver å tester 2 ganger om dagen. (Kjøpte meg nettopp en pakke med billige tester rett før jeg fant ut at jeg var gravid). Kjøpte meg også en digital med ukeindikator og tenker å ta denne på lørdags morgen. 

Jeg løper også på do hele tiden også for det kjennes ut som jeg får mensen. Både med tanke på menssmerter og følelse av at noe renner... Brystene er minimalt ømme og dette blir en også bekymret over. Føler bare så sterkt at jeg ikke kan være så heldig.. Vanskelig å ta innover seg, men dette er vel vanlige følelser tenker jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet mitt fylles opp med bekymringer jeg aldri har hatt før. Jeg er notorisk bekymret fra før :fnise: så det hjelper ikke å ha ansvaret for en liten en i tillegg. Herregud så redd jeg er for at noe skal være feil. Jeg skal inn til legen i uke 10 for blodprøve osv, men som legen sa tar hun ikke ultralyd før uke 18. "Men nesten alle tar flere tidlige ultralyder før den tid. Det er lenge å vente 18 uker for å se om det er noe der."

Skal dere ta tidlig ultralyd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å tenke på ja :) Tar en tidlig ultralyd jeg også om jeg kommer så langt - tenker jeg. Blir lenge og vente til uke 18 ja...

Blir mye venting når man går gravid. Først venter man utålmodig på IKM, så er man bekymret og venter utålmodig til uke 12, så er det å vente utålmodig til man er trygg - over 24 ukers grensen, for så å vente og veeeente på fødsel..... Puh...:fnise: 

Men så fort de første kaostankene har lagt seg litt, vet jeg av erfaring at ting roer seg ned og hverdagen kommer...:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...