T-Rex Skrevet 27. oktober 2017 #1 Del Skrevet 27. oktober 2017 Jeg registrerer at det begynner å bli ganske mange som bruker ordet simpel i den engelske betydningen av ordet simple, altså enkel. Men for meg har simpel automatisk en negativ klang, noe simple, eller enkel, ikke har. Ifølge ordboka er enkel et synonym til simpel. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. oktober 2017 #2 Del Skrevet 27. oktober 2017 Simpel er negativt ladet for min del også ja. Bruker det ikke på annet vis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Del Skrevet 27. oktober 2017 Simpel som ord for enkel er litt gammeldags, men fullt brukbart. Når det er sagt har jeg sett at noen har "en simpel dagbok" her på KG. Det ser feil ut selv om simpel altså kan ha betydningen enkel. Anonymkode: e4d64...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 27. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Simpel som ord for enkel er litt gammeldags, men fullt brukbart. Når det er sagt har jeg sett at noen har "en simpel dagbok" her på KG. Det ser feil ut selv om simpel altså kan ha betydningen enkel. Anonymkode: e4d64...743 Det var den trådtittelen som fikk meg til å starte denne tråden. Jeg tenker, når jeg leser det, noe sånt som "en ufin dagbok". Og det er det jo ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Del Skrevet 27. oktober 2017 11 minutes ago, T-Rex said: Det var den trådtittelen som fikk meg til å starte denne tråden. Jeg tenker, når jeg leser det, noe sånt som "en ufin dagbok". Og det er det jo ikke. Nettopp. Anonymkode: e4d64...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H80 Skrevet 30. oktober 2017 #6 Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg er enig. Folk flest burde lese noen hyllemeter norsk litteratur, det er det mye dannelse i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå