Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Gjest fluesmekker
4 minutter siden, Tibbie said:

Vi har en helt udugelig foreleser i et fag som er dårlig på å gi informasjon og ofte avlyser forelesninger. I morgen får vi utlevert hjemmeeksamen i det faget, men vi aner ikke når. Noen som vet om det er noe fast tidspunkt for dette? :klo: 

Det er en ukeseksamen, og jeg antar at den blir gitt ut på Canvas. Antar også at det er på morgenen eller formiddagen, men ikke når. Vil gjerne vite når jeg skal være tilgjengelig, så jeg får startet asap.

 

Det varierer med tidspunkt. og eksamen blir vel lagt ut på Inspera (antar de fleste bruker dette). Tidspunkt skal stå i Studentweb som vanlig. Har du ikke hatt eksamen før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, fluesmekker skrev:

Det varierer med tidspunkt. og eksamen blir vel lagt ut på Inspera (antar de fleste bruker dette). Tidspunkt skal stå i Studentweb som vanlig. Har du ikke hatt eksamen før? 

Har hatt én hjemmeeksamen før, men det var en 24-timers, så regner med at det er litt andre regler med tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tibbie skrev:

Har hatt én hjemmeeksamen før, men det var en 24-timers, så regner med at det er litt andre regler med tidspunkt.

Vi har alltid fått hjemmeeksamen klokka 09.00 om morningen, eller nei, i utgangspunktet, men merkelig ofte klarer de ikke å få ut eksamen når de skal 🙄 (Har fått forlenget frist da).  Men tidspunktet står alltid på studentweb hos oss. Vi pleier å ha utlevering klokka 09.00 og innlevering klokka 14.00 på ettermiddagen, uavhengig av lengde.

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, missmcbeal skrev:

Vi har alltid fått hjemmeeksamen klokka 09.00 om morningen, eller nei, i utgangspunktet, men merkelig ofte klarer de ikke å få ut eksamen når de skal 🙄 (Har fått forlenget frist da).  Men tidspunktet står alltid på studentweb hos oss. Vi pleier å ha utlevering klokka 09.00 og innlevering klokka 14.00 på ettermiddagen, uavhengig av lengde.

Takk, vi fikk den i morges kl. 09.30, men skulle visst egentlig få den kl. 09 :P

I det minste virker den superenkel, så orker ikke å stresse over den tapte halvtimen! Noen fordeler med late forelesere må det vel være :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt frustrert med veileder. De siste to gangene har vi kun snakket om at språk og struktur må jobbes med, litt sånn småpirk. Men nå, 6 uker før master skal leveres, sier hun plutselig at jeg også må inkludere mer faglige teorier. Jeg har jo følt meg ferdig med selve innsamlingsfasen en stund nå, så blir stressa av å skulle begynne lese literatur igjen nå. Skulle bare ønske hun hadde nevnt det for lenge siden :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Kl 12 eller kl 14 er vanlig i alle fall. 

Anonymkode: 24b9c...f90

Hos oss er vanlig praksis kl. 9. Skulle tro den informasjonen ligger en eller annen plass, muligens i Studentweb.

Anonymkode: f9746...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk akkurat igjen en karakter i dag, og er veldig skuffet. Trodde jeg skulle få B, men endte opp med C. Jeg VET jo at det ikke er verdens undergang, men har så lyst til å klage. Så hører man mye rart da, om folk som går fra C til stryk osv, og da blir jeg veldig usikker. Må ha denne eksamen bestått for å begynne på andre året. Kanskje det er lurere å bare ta den opp neste vår? Det er et fag på 7,5 studiepoeng, så i den store sammenhengen har vel ikke en C så mye å si uansett.. 🙄

Anonymkode: d4838...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk akkurat igjen en karakter i dag, og er veldig skuffet. Trodde jeg skulle få B, men endte opp med C. Jeg VET jo at det ikke er verdens undergang, men har så lyst til å klage. Så hører man mye rart da, om folk som går fra C til stryk osv, og da blir jeg veldig usikker. Må ha denne eksamen bestått for å begynne på andre året. Kanskje det er lurere å bare ta den opp neste vår? Det er et fag på 7,5 studiepoeng, så i den store sammenhengen har vel ikke en C så mye å si uansett.. 🙄

Anonymkode: d4838...3ac

Du kan spørre om begrunnelse uten å klage, og så klage dersom du føler den ikke er rett

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan spørre om begrunnelse uten å klage, og så klage dersom du føler den ikke er rett

Anonymkode: 6faa3...609

Ja, det skal jeg gjøre uansett :) Men føler mange ganger at begrunnelser bare gir svada svar, eller henvisninger til fagets læringsmål som jo kan tolkes ganske ulikt (Har ofte bedt om begrunnelse på B'er, for å se hva som skal til for A) 

Anonymkode: d4838...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en A jeg fikk var begrunnelsen bare ''Bra'' på alle punkter, for det er ingenting å ta det på, da ville det vært en B.

Anonymkode: 059c8...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan håndterer man gruppeprosjekter med mennesker som er selverklærte eksperter og ikke tåler noe som helst kritikk eller negativ tilbakemelding? Jeg er i en sånn gruppe nå, og siden jeg syns arbeidet de gjør er RÆVA, har jeg (og en annen på gruppa) begynt totalt fra starten av, bare for å få til noe vi ikke vil være flaue over å ha i porteføljen. Jeg føler det er litt drittsekk gjort av oss, men vi har ikke kommet til ordet én gang. 

Anonymkode: c1962...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått høre at vi får en oppstartsoppgave noen uker før muntlig eksamen. Hva betyr det egentlig? Noen som har vært borti det før?

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått høre at vi får en oppstartsoppgave noen uker før muntlig eksamen. Hva betyr det egentlig? Noen som har vært borti det før?

Anonymkode: 6faa3...609

Det er jo vanlig med prøveeksamen..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er drittlei masteroppgaven min nå. Altså, jeg elsker det jeg skriver om og syns det er kjempespennende, men jeg er så ufattelig lei av å lese mine egne ord om og om igjen. Nå har jeg bare introduksjon og konklusjon igjen og skrive, samt å redigere sidene jeg har skrevet tidligere, og det ER. SÅ. KJEDELIG. Jeg har jobbet forholdsvis jevnt med oppgaven siden februar i fjor (veileder insisterte på at jeg skulle komme godt i gang i løpet av våren og sommeren sånn at jeg kunne starte å skrive med en gang i august), noe som gjør at jeg ligger veldig godt an, men jeg er så utrolig lei av å sitte og skrive konstant.

Hver gang jeg finner ut at jeg kanskje bør finne et par sitater med teori jeg ikke har fra før blir jeg sjeleglad fordi da kan jeg faktisk lese noen andres ord enn mine egne. Ååååh, jeg er så lei! Lei, lei, lei, lei, lei, LEI. 

Fem uker igjen. Bare fem uker igjen. Pust inn, pust ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, whitewildfox said:

Jeg er drittlei masteroppgaven min nå. Altså, jeg elsker det jeg skriver om og syns det er kjempespennende, men jeg er så ufattelig lei av å lese mine egne ord om og om igjen. Nå har jeg bare introduksjon og konklusjon igjen og skrive, samt å redigere sidene jeg har skrevet tidligere, og det ER. SÅ. KJEDELIG. Jeg har jobbet forholdsvis jevnt med oppgaven siden februar i fjor (veileder insisterte på at jeg skulle komme godt i gang i løpet av våren og sommeren sånn at jeg kunne starte å skrive med en gang i august), noe som gjør at jeg ligger veldig godt an, men jeg er så utrolig lei av å sitte og skrive konstant.

Hver gang jeg finner ut at jeg kanskje bør finne et par sitater med teori jeg ikke har fra før blir jeg sjeleglad fordi da kan jeg faktisk lese noen andres ord enn mine egne. Ååååh, jeg er så lei! Lei, lei, lei, lei, lei, LEI. 

Fem uker igjen. Bare fem uker igjen. Pust inn, pust ut. 

Trøst deg med at kjedsomhet er bedre enn panikken til de som har alt for mye igjen av oppgaven...

Anonymkode: b5a49...676

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kala skrev:

Det er jo vanlig med prøveeksamen..? 

Åja! De andre har bare sakt «prøveeksamen» eller «vi ser på noen tidligere eksamener». Så for meg at dette måtte jo være noe heeel annet. Type presentasjon med debatt eller noe 🙈 (føle seg dum)

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

For et semester! Bacheloroppgave, to semesteroppgaver, to skriftlige eksamener, og flere arbeidskrav. Praksis med lange dager og krav til fullt oppmøte. Påskeferien brukes akkurat nå på et kontor for å skrive. For all del altså, det er helt og fullt min egen skyld, for bacheloroppgaven min har jeg rett og slett utsatt, men det er mye jobb og jeg er sliten. Attpåtil har jeg en kjæreste som bor 2,5 timer unna, og som jeg ikke helt rekker å treffe noe særlig. Heldigvis er det snart over, bare halvannen måned igjen!

Anonymkode: f9746...bef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et semester! Bacheloroppgave, to semesteroppgaver, to skriftlige eksamener, og flere arbeidskrav. Praksis med lange dager og krav til fullt oppmøte. Påskeferien brukes akkurat nå på et kontor for å skrive. For all del altså, det er helt og fullt min egen skyld, for bacheloroppgaven min har jeg rett og slett utsatt, men det er mye jobb og jeg er sliten. Attpåtil har jeg en kjæreste som bor 2,5 timer unna, og som jeg ikke helt rekker å treffe noe særlig. Heldigvis er det snart over, bare halvannen måned igjen!

Anonymkode: f9746...bef

Huff, det hørtes mye ut! Stå på, du er kjempeflink som klarer balansere alt dette på ett semester. :strix:

5 uker til jeg skal levere master nå. Jeg sitter mest og stirrer på oppgaven... Den er så og si ferdig, men det er fortsatt noen detaljer med språk og struktur som kan forbedres, samt muligens få lagt til enda litt flere kilder og informasjon på enkelte områder. Nå gleder jeg meg bare så sykt til å bli kvitt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal levere bacheloroppgaven om 4 dager og jeg har ganske mye igjen. Vil ha påskeferie, blææ.

Anonymkode: e184f...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal levere bacheloroppgaven om 4 dager og jeg har ganske mye igjen. Vil ha påskeferie, blææ.

Anonymkode: e184f...eca

Trøst deg med at det snart er over, og du da kan slappe helt av.  :blomst: Dette fikser du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...