Gå til innhold

Nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 27.10.2017 den 9.19, AnonymBruker skrev:

Nei, men akkurat juleuken VET man at de aller fleste har tradisjoner og planer... Så da er det som regel ikke bare en eller to det passer dårlig for, men store deler av selskapet. Vi har type annenhvert år jul med mine og nyttår med hans, og så omvendt, så det hadde laget rot i systemet. 

Jeg hadde takket nei med mindre det var min søster eller aller aller beste venninne, men de vet jeg ikke ville funnet på å kuppe nyttårsaften og lage vanskeligheter for gjestene på det viset (i tillegg til at de først hadde måttet skille seg igjen)

Anonymkode: 6d4c6...2df

Nei, dette stemmer jo ikke. Dette varierer veldig fra vennekrets til vennekrets. At akkurat du ikke har mulighet tar nok ikke de fleste som en stor sorg uansett. Ingenting er vel verre enn vanskelige personer som skal lage en stor sak av andre sitt valg. Det vil alltid passe dårlig for noen, så ikke kom da vel. Se om noen bryr seg. Ærlig talt betviler jeg det. Du legger nok langt mer i viktigheten av din tilstedeværelse enn majoriteten av de som ville ha invitert deg. 

Anonymkode: fd3f6...0a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns nyttårsbryllup virker topp! Jeg får helt fnatt av tanken på at man skal spise det samme og gjøre det samme på gitte dager gjennom året. Tar gladelig i mot til avveksling med god mat og hyggelig stemning :) 

Anonymkode: 41959...07d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal ha et stort bryllup med 150 gjester så burde du ikke velge nyttårsbryllup. Dette fordi du da skaper problemer for mange.

Men dersom du skal ha et lite bryllup med feks 10 gjester, så kan du snakke med gjestene du tenker å invitere om hva de synes om det. Hvis det passer fint for gjestene dere tenker å invitere, så er det jo bare å gjøre det.

Anonymkode: f392b...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jo at enhver gjest er i stand til å velge selv hvor det er viktigst for dem å være; i bryllup eller på tradisjonell feiring. Virker som mange glemmer at man får en invitasjon man kan takke enten ja eller nei til ;-) Selv synes jeg nyttårsbryllup høres helt fantastisk ut, selv om jeg vanligvis feirer med en gitt vennegjeng selv :-)

Anonymkode: 07868...371

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å skyte opp raketter nyttårsaften etter 1800, så å bli nebbete fordi noen gleder en unge etter Barne-TV får man bare bli. 

Jeg hadde nok avlyst vanlig nyttårsaften for et bryllup om det var noen nære. Men ikke for andre. Barnevakt er vanskelig nok å finne vanlige helger. Jeg hadde ikke latt en tenåring I familien passe barna mine mens jeg selv drakk alkohol en vanlig helg. En kveld med raketter og uvanlig bråk i tillegg? Neh. 

Så, vi hadde nok jobbet hardt for å møte i bryllupet til et søsken eller bestevenn, men andre hadde fått nei takk, vi har andre planer. Til lykke med dagen, her er en liten pliktgave. 

Anonymkode: b5f00...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tja, fordi det er mye bedre å gå år etter år etter år etter år i samme nyttårsfest med venner som blir bare dritings tidlig på kvelden og husker da ingenting dagen etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i nyttårsbryllup og syntes det var koselig. Bare nærmeste familie så vi var maks 15 stk. :)

Anonymkode: 34c60...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for mange svar.

Bryllup på nyttårsaften var fantastisk! Alle gjestene var skikkelig positive. Jeg snakket litt med brudgommen om det og han kunne fortelle at noen få hadde takket nei på grunn av at det var nyttårsaften, men at to av dem senere innså at det var dumt av dem og beklaget.

Ekstra stas å kunne få oppleve fyrverkeri i en bryllupsfest. Det er jo ikke akkurat vanlig.

Drømmen om nyttårsbryllup ble ikke noe mindre nå.

TS

Anonymkode: 7c8fe...c72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke innom tanken på nyttårsbryllup engang. Mest fordi vi hadde noen ønsker som ikke er forenelig med vinter, men også fordi romjula er høysesong for influensa og omgangssyke. Om gjestene blir syke er jo det dumt, men om brud eller brudgom skulle få omgangssyken.. nei, uff! Det KAN jo skje resten av året også, men sjansen er mye mindre!

Anonymkode: 48632...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange svar.

Bryllup på nyttårsaften var fantastisk! Alle gjestene var skikkelig positive. Jeg snakket litt med brudgommen om det og han kunne fortelle at noen få hadde takket nei på grunn av at det var nyttårsaften, men at to av dem senere innså at det var dumt av dem og beklaget.

Ekstra stas å kunne få oppleve fyrverkeri i en bryllupsfest. Det er jo ikke akkurat vanlig.

Drømmen om nyttårsbryllup ble ikke noe mindre nå.

TS

Anonymkode: 7c8fe...c72

...eller veloppdragne nok til å ikke snakke stygt om vertskapet til hvem som helst... For all del, det er godt mulig alle syntes det var helt greit, men det er ikke sånn at hvis ingen sier noe negativt der og da, så er alle strålende fornøyd, Jeg har irritert meg over mye rart i bryllup, men jeg tar det jo ikke opp med andre gjester under festen.

Anonymkode: 772a6...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns bryllup på nyttårsaften høres perfekt ut! Flott dag å feire på. Jeg har barn, og ser overhodet ikke problemet med den dagen verdus andre, tvert i mot. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...