Gå til innhold

Har du en blogg som du har lyst til å dele?


Gjest Månestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 6.11.2017 den 18.32, Honey Dew skrev:

Finnes altfor mange av disse. Ta en kikk på Blogglisten eller hos blogg.no

Mange bra på Nouw.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/29/2018 at 1:40 AM, spaniasol said:

Jeg er godt  voksen, mildt sagt... og har blogget siden 2006. Enda er jeg ikke blitt berømt. Det er nok noe jeg gjør feil. Ikke tjener jeg noe på bloggen heller. Jeg kaller den Betraktninger, og det er den eneste fellesnevneren for mine innlegg. Litt skjeve blikk på liv, samfunn, fenomener og mitt stadig mer skrøpelige ytre, som eldes i mye raskere tempo enn mitt indre.

Jeg har også tatt mål av meg til å bli en kjent forfatter før jeg forlater åstedet, og innser at jeg må skjerpe meg for å holde det målet jeg har satt meg med 4.000 ord i uka for at det i det hele tatt skal bli noe av den første romanen. En som er durkdreven i faget har gitt meg mot til å gå i gang, da han syntes plottet var aktuelt og spennende. Så får vi se da.

Bloggingen foregår med høyst ujevne mellomrom. Jeg blogger ikke hvis jeg ikke har noe på hjertet.

http://spaniasol.jasol.eu/ingen-penger-under-bordet/

tror ikke det er så lurt av deg å innrømme skattefusk på nettet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
På 3.3.2019 den 8.41, Potatopotato skrev:

http://spaniasol.jasol.eu/ingen-penger-under-bordet/

tror ikke det er så lurt av deg å innrømme skattefusk på nettet...

Da har du ikke lest bloggposten i sin helhet, tror jeg. Det jeg påpeker er jo nettopp at i dag foregår boligsalg I SPANIA på en helt korrekt måte, mens det den gang vi kjøpte var helt ville tilstander. Det hadde ikke noe med norsk skatt å gjøre i det hele tatt. Vi bodde i Spania, og måtte innrette oss etter det som gjaldt ved boligsalg der. Den som ikke har kjøpt bolig i Spania eller andre sør-europeiske land for en del år siden skal kanskje la være å kommentere. De har ikke peiling på hvordan ting FOREGIKK. Nå kan jeg bare snakke for Spania, men der skjer alt i sin skjønneste orden med skatter og avgifter både for selger og kjøper. Vel å merke om du benytter en seriøs megler. Cowboys finnes fortsatt. De dukker opp når etterspørselen øker, som nå. Og nordmenn har en tendens til å tro at når man forlater Gardermoen eller andre flyplasser i Norge, kan man gjøre akkurat som det passer dem. Spania har aldri vært lovløst, men det har vært mye korrupsjon. Nå går vel Norge snart Spania en høy gang akkurat når det gjelder korrupsjon, generelt. Da fikk du en liten forelesning av meg på kjøpet. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/4/2019 at 5:06 PM, spaniasol said:

Da har du ikke lest bloggposten i sin helhet, tror jeg. Det jeg påpeker er jo nettopp at i dag foregår boligsalg I SPANIA på en helt korrekt måte, mens det den gang vi kjøpte var helt ville tilstander. Det hadde ikke noe med norsk skatt å gjøre i det hele tatt. Vi bodde i Spania, og måtte innrette oss etter det som gjaldt ved boligsalg der. Den som ikke har kjøpt bolig i Spania eller andre sør-europeiske land for en del år siden skal kanskje la være å kommentere. De har ikke peiling på hvordan ting FOREGIKK. Nå kan jeg bare snakke for Spania, men der skjer alt i sin skjønneste orden med skatter og avgifter både for selger og kjøper. Vel å merke om du benytter en seriøs megler. Cowboys finnes fortsatt. De dukker opp når etterspørselen øker, som nå. Og nordmenn har en tendens til å tro at når man forlater Gardermoen eller andre flyplasser i Norge, kan man gjøre akkurat som det passer dem. Spania har aldri vært lovløst, men det har vært mye korrupsjon. Nå går vel Norge snart Spania en høy gang akkurat når det gjelder korrupsjon, generelt. Da fikk du en liten forelesning av meg på kjøpet. 😊

 

Endret av Potatopotato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
15 timer siden, Potatopotato skrev:

Nei jeg tenkte bare på det at du skrev at 100000 euro ble betalt kontant og dermed skattefritt... ulovlig både i Spania og Norge Både nå og da. At det var vanlig ja - men ikke lovlig. 

Svart økonomi har vært en villet politikk i Spania, og er en den største årsaken til at landet kom helt bakpå under finanskrisen. Vi ble av vår regnskapsfører rådet til å ikke oppgi all inntekt. Mange har kontrakter på fire timer, og får resten betalt svart. Sånn er det den dag i dag. Dette er virkeligheten, og ikke en sjel i noen administrasjon bryr seg. Vi oppga alt vi tjente i alle år, bare så du skal være trygg på det. Nå er vi tilbake i gamlelandet, og regner om alt til euro, fordi vi synes det er uanstendig dyrt her. 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

×
×
  • Opprett ny...