Gå til innhold

Rosmerta prøver på nummer 1 og har trøbbel!


Rosmerta

Anbefalte innlegg

Søndag, og jeg har tatt mine siste Letrozol-tabletter for denne syklusen! Takk og pris for det!!! Jeg har følt meg helt elendig disse dagene (og kommer sikkert tilbake gjøre det i dag også, siden jeg nettopp tok dem). Så i morgen skal jeg ringe gyn for å høre om jeg kan få ta en blodprøve for å sjekke om de faktisk virker.

Og neste uke blir vente på papirene fra sykehuset-uka... Akk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny uke, nye muligheter, er det ikke det man pleier å si? :-P Det hjelper på det meste å IKKE gå på dobbel Letrozol med alle bivirkningene som fulgte med. Konstant følelse av 0,5 i promille, følelsen av å være bakfull, skikkelig kvalm og generell uggen på samme tid er ikke noe å rope hurra for. I går tok jeg heldigvis siste tablett for denne gang, og det kjennes bedre ut allerede i dag.

I dag skal jeg ringe gyn for å høre om jeg kan få henvisning til en blodprøve for å sjekke om pillene har nok effekt. Har de ikke det, gidder jeg ikke gå på dem i påvente av operasjon og/eller IVF. Det er ikke verdt det.

I løpet av uka håper jeg også at papirene fra sykehuset kommer i posten, med noe informasjon om det blir operasjon og/eller IVF, og hvilke tidsfrister jeg har å forholde meg til. Da har jeg litt mer informasjon, noe som blir bra. Akkurat nå lever jeg litt i vakuum, kjennes det ut som.

For sikkerhets skyld er både jeg og mannen ganske travle denne uka, akkurat midt oppi forventet EL. Så da skal man rekke å få lagt inn noen aksjer der også, og håpe at EL ikke kommer på verst tenkelige tidspunkt (mens vi er borte fra hverandre). Wish me luck!

Endret av Rosmerta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig deilig å ikke være helt ødelagt på grunn av Letrozol, og faktisk fungere litt som et normalt oppegående menneske igjen. Hurra! :yvonne: Jeg er faktisk blitt litt betenkt med å fortsette å bruke det "bare for å prøve i ventetiden", når jeg blir så slått ut og dårlig. Jeg får kjenne litt etter i disse ukene.

Jeg var for treig til å ringe gyn, så jeg må prøve igjen i morgen. Akk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg tak i gyn, og kan antagelig bare komme innom for å hente henvisning på blodprøve. Så får jeg vite effekten av dobbel Letrozol.

Forøvrig venter jeg fortsatt i spenning på papirene fra sykehuset med hva det blir til, og når. Hele prøvinga er egentlig en j**** tålmodighetsprøve, spør du meg.

Ellers er det litt interessant med newsfeeden på Facebook, eller reklamen der. Den har gått fra å være om babygreier, graviditetstester og planlegging av prøving til å være mer fosterforeldre, og nå adopsjon. Jeg blir litt ekstra sart på sånne ting oppi det her, så litt kjipt, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut! Tålmodighetsprøve absolutt, men dere kommer til å nå målet før eller senere. 

Facebook er ikke det beste stedet å være på. Jeg har faktisk slettet kontoen min. Orket ikke å lese meldinger fra venner som spør om hvordan det går med graviditeten osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Gakkepus skrev:

Hold ut! Tålmodighetsprøve absolutt, men dere kommer til å nå målet før eller senere. 

Facebook er ikke det beste stedet å være på. Jeg har faktisk slettet kontoen min. Orket ikke å lese meldinger fra venner som spør om hvordan det går med graviditeten osv. 

Takk, fine du! :-) Men hvordan går det med deg, da? Jeg er så spent på dine vegne :-D

Heldigvis slipper jeg meldinger fra folk som spør og graver, men jeg har skjønt at jeg ikke bør være på Facebook hele tiden, nei...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Rosmerta skrev:

Takk, fine du! :-) Men hvordan går det med deg, da? Jeg er så spent på dine vegne :-D

Heldigvis slipper jeg meldinger fra folk som spør og graver, men jeg har skjønt at jeg ikke bør være på Facebook hele tiden, nei...

Jeg har oppdatert dagboken, så det meste står der. Men for å oppsummere raskt: det var kjemisk denne gangen, dessverre. Jeg får smøre meg inn med tålmodighet enn så lenge, og håpe på at det klaffer denne måneden, men vi får se. Litt kjipt selvsagt, men det er ingen verdens ende. Verre er det med de forskjellige tankene som kommer og går, men jobber med den saken og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gakkepus skrev:

Jeg har oppdatert dagboken, så det meste står der. Men for å oppsummere raskt: det var kjemisk denne gangen, dessverre. Jeg får smøre meg inn med tålmodighet enn så lenge, og håpe på at det klaffer denne måneden, men vi får se. Litt kjipt selvsagt, men det er ingen verdens ende. Verre er det med de forskjellige tankene som kommer og går, men jobber med den saken og! :)

Huff da, så leit å høre!:klem: Håper det klaffer for dere igjen fort! Sender deg en god klem så lenge <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en litt kjip "merkedag". Det er akkurat 2,5 år siden vi begynte prøvingen i dag, nemlig. Jeg hadde en forhåpning om at jeg kunne bli gravid før det var gått 3 år, men det håpet begynner å dale, med tanke på alt jeg skal vente på så mange svar og behandling.

Jeg vurderer jo å gå privat, men samtidig vet jeg ikke om det er så lurt. Jeg tror jeg vil "bruke opp" de offentlige forsøkene først, og så heller eventuelt gå privat etter det hvis jeg ikke lykkes på tre forsøk.

Og så er jo ikke papirene kommet fra sykehuset ennå heller, så jeg venter jo meg snart ihjel kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt hotell, nye muligheter! Jeg har ikke slått ut på EL-test, men jeg og mannen får sett hverandre mer også :-) Jeg er bortreist fredag-søndag på jobb, så håper ikke at jeg har EL i morgen. Da er det trolig litt seint å legge inn aksjer på søndag...

Jeg har ikke fått noe i posten fra sykehuset ennå, så da vet jeg ikke noe mer før søndag. Mannen får ikke lov å si noe om brevet mens jeg er på jobb, jeg er litt redd for å knekke sammen med masse folk rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 19.56, Rosmerta skrev:

Nytt hotell, nye muligheter! Jeg har ikke slått ut på EL-test, men jeg og mannen får sett hverandre mer også :-) Jeg er bortreist fredag-søndag på jobb, så håper ikke at jeg har EL i morgen. Da er det trolig litt seint å legge inn aksjer på søndag...

Jeg har ikke fått noe i posten fra sykehuset ennå, så da vet jeg ikke noe mer før søndag. Mannen får ikke lov å si noe om brevet mens jeg er på jobb, jeg er litt redd for å knekke sammen med masse folk rundt meg.

Kanskje litt sent, men hvem vet? Gi det et forsøk om EL viser seg å være på søndag likevel. Har du hørt om SMEP? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Kanskje litt sent, men hvem vet? Gi det et forsøk om EL viser seg å være på søndag likevel. Har du hørt om SMEP? 

Hvis EL melder seg på søndag, så går det helt fint :-) For EL-testene mine er sånne hvor EL kommer 24-36 timer etter positiv test.

SMEP har jeg ikke hørt om nei, hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here is your to-do list for the Sperm Meets Egg Plan (SMEP). You should decide to try SMEP within the first week of a new cycle. To get started, you may want to buy a nice calendar or print a calendar page from the internet. The first week of your cycle you will relax and get prepared. After that, it’s go time!

Cycle days 1-7

  • CD1 is your first day of full flow
  • Stock up on Ovulation Predictor Kits (OPKs)
  • Stock up on Pregnancy Tests
  • Mark start dates on your calendar:
    • CD8 = BD (“Baby Dance”/have intercourse/”try”) every other day until you receive a positive OPK (+OPK)
    • CD10 daily OPK tests

Cycle day 8

  • BD, and plan to BD every other day until +OPK

Cycle day 10

  • Start daily OPK testing until OPK turns positive

+OPK day

  • BD today, tomorrow, and the next day.
  • Skip a day and BD one more time.
  • Mark test day on your calendar: +OPK day + 15 = test day
  • If OPK never turns positive, BD every other day until your period (AF or “Aunt Flo/Flow”) arrives or until CD35

Test day (or CD35)

  • If AF has not arrived, take a home pregnancy test
  • First morning urine (FMU) does not always yield the best results, you may wish to try with your second morning urine (SMU) or an afternoon test after a 3-4 hour hold (no liquids)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Gakkepus skrev:

Here is your to-do list for the Sperm Meets Egg Plan (SMEP). You should decide to try SMEP within the first week of a new cycle. To get started, you may want to buy a nice calendar or print a calendar page from the internet. The first week of your cycle you will relax and get prepared. After that, it’s go time!

Cycle days 1-7

  • CD1 is your first day of full flow
  • Stock up on Ovulation Predictor Kits (OPKs)
  • Stock up on Pregnancy Tests
  • Mark start dates on your calendar:
    • CD8 = BD (“Baby Dance”/have intercourse/”try”) every other day until you receive a positive OPK (+OPK)
    • CD10 daily OPK tests

Cycle day 8

  • BD, and plan to BD every other day until +OPK

Cycle day 10

  • Start daily OPK testing until OPK turns positive

+OPK day

  • BD today, tomorrow, and the next day.
  • Skip a day and BD one more time.
  • Mark test day on your calendar: +OPK day + 15 = test day
  • If OPK never turns positive, BD every other day until your period (AF or “Aunt Flo/Flow”) arrives or until CD35

Test day (or CD35)

  • If AF has not arrived, take a home pregnancy test
  • First morning urine (FMU) does not always yield the best results, you may wish to try with your second morning urine (SMU) or an afternoon test after a 3-4 hour hold (no liquids)

Artig! Men jeg vil nok ikke greie å gjennomføre denne er jeg redd, så ofte sex greier vi ikke (jeg får vondt ved for mye sex, mest sannsynlig endometriose). Men høres jo ut som et godt konsept!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo litt håpløs. Egentlig sa jeg at jeg ikke ville vite om det kom brev fra sykehuset mens jeg er borte. Men jeg greide ikke å holde meg, så jeg måtte jo høre med mannen min om det var kommet noe.

Ikke noe brev, da. Så da håper jeg på at det kommer tidlig i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rosmerta skrev:

Artig! Men jeg vil nok ikke greie å gjennomføre denne er jeg redd, så ofte sex greier vi ikke (jeg får vondt ved for mye sex, mest sannsynlig endometriose). Men høres jo ut som et godt konsept!

Det er forståelig. Det er mye, og det blir fort en rutine man egentlig ønsker å unngå. Ønsker å gi det et forsøk denne måneden, og se hva som kommer ut av det. Har hørt og ikke minst lest mye positivt. Av og til trenger man litt håp i hverdagen. 

Krysser fingrene for at brevet kommer neste uke. Det er utrolig frusterende å vente. Ventetiden i seg selv krever mye tålmodighet. La oss håpe den nye uka gir noen svar. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.11.2017 den 22.18, Gakkepus skrev:

Det er forståelig. Det er mye, og det blir fort en rutine man egentlig ønsker å unngå. Ønsker å gi det et forsøk denne måneden, og se hva som kommer ut av det. Har hørt og ikke minst lest mye positivt. Av og til trenger man litt håp i hverdagen. 

Krysser fingrene for at brevet kommer neste uke. Det er utrolig frusterende å vente. Ventetiden i seg selv krever mye tålmodighet. La oss håpe den nye uka gir noen svar. :klem:

Ja, jeg hadde lett gjennomført SMEP hvis jeg kunne hatt sex så ofte. Jeg tror sånne opplegg kan gi et håp, og det er bra!

Ja, jeg håper jo at det kommer noe brev snart, da! Helst i dag, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg hjemme igjen etter en jobbehelg. En ny bekymring: Symptomer på urinveisinfeksjon igjen! De kom lørdag kveld, og ga seg på natta. Min egentlige bekymring er at symptomene er relatert til sex, for de har kommet etter sex hver gang. Jeg har en teori om at det er endometriosen sin feil, men det er mulig jeg er helt på jordet med den teorien, da.

Uansett, så håper jeg at det kommer brev til meg i dag fra sykehuset. For jeg er så spent på hva de sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rosmerta skrev:

Så var jeg hjemme igjen etter en jobbehelg. En ny bekymring: Symptomer på urinveisinfeksjon igjen! De kom lørdag kveld, og ga seg på natta. Min egentlige bekymring er at symptomene er relatert til sex, for de har kommet etter sex hver gang. Jeg har en teori om at det er endometriosen sin feil, men det er mulig jeg er helt på jordet med den teorien, da.

Uansett, så håper jeg at det kommer brev til meg i dag fra sykehuset. For jeg er så spent på hva de sier...

Det er fort gjort å bekymre seg mye. Selv har jeg havnet i den fella. Uansett, urinveisinfeksjon har jeg selv hatt noenganger, og det er virkeig  ubehagelig. Det kan godt være at din teori stemmer, men for alt du vet, kan det hende at det ikke har noen sammenheng. Jeg håper du finner ut av det. Selv har jeg mange teorier...eller hadde (prøver å slutte med de teoriene mine som bare gjør hverdagen vanskelig å leve).:fnise:

Ny uke, nye muligheter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rosmerta skrev:

Ja, jeg hadde lett gjennomført SMEP hvis jeg kunne hatt sex så ofte. Jeg tror sånne opplegg kan gi et håp, og det er bra!

Ja, jeg håper jo at det kommer noe brev snart, da! Helst i dag, hehe!

Det er veldig mange forskjellige opplegg som ikke krever at man har samleie hver eneste dag. Hvis du er interessert, ta gjerne en titt på countdownpregnancy.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...