Gå til innhold

Rosmerta prøver på nummer 1 og har trøbbel!


Rosmerta

Anbefalte innlegg

1 time siden, Gakkepus skrev:

Se der, ja! Fantastisk! 😘😍. Ja,,ja,imorgen får du være litt mer produktiv 😸

Så koselige ord! <3 Det hjelper virkelig på :-) Skal prøve å være litt mer produktiv i morgen, ja, hehe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ble det henvisning til IVF, hvor IVF-avdelingen er de som tar stilling til om jeg bør opereres eller ikke. Veldig uventet, og så håper jeg at IVF-avdelingen har kompetanse nok til å faktisk ta rett beslutning her.

Og mer venting i vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor lenge du må vente sånn ca...kan det være at du får det til dette året....beklager mangel på spørsmålstegn, men tastaturet mitt er på bærtur nå.

Uansett, ventetiden er verst. Jeg testet igår ettermidagg, og fikk en veldig, veldig svak strek.... nesten usynlig..selvsagt dumme meg testet igjen i dag morres, og hadde en ræva dag på jobb på grunn av det. Testen var bledahvit... nå drar jeg med mannen på butikken for å kjøpe inn nye tester og eventuelt EL tester og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gakkepus skrev:

Vet du hvor lenge du må vente sånn ca...kan det være at du får det til dette året....beklager mangel på spørsmålstegn, men tastaturet mitt er på bærtur nå.

Uansett, ventetiden er verst. Jeg testet igår ettermidagg, og fikk en veldig, veldig svak strek.... nesten usynlig..selvsagt dumme meg testet igjen i dag morres, og hadde en ræva dag på jobb på grunn av det. Testen var bledahvit... nå drar jeg med mannen på butikken for å kjøpe inn nye tester og eventuelt EL tester og.

Jeg aner ikke. Først må de jo vurdere om jeg bør opereres eller ikke. Legen i dag leste operasjonsbeskrivelsen annerledes enn jeg gjorde. Jeg er fristet til å få en second opinion på det hele, men jeg må samle meg litt først.

Håper virkelig det går veien for dere denne gangen!! Krysser fingre og tær <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drittdag dette har vært. Det er altfor mye venting når det kommer til hjelp med å få barn. Nå må jeg vente på brev som sier noe om innen hvilken dato de skal ha behandlet meg, og om jeg bør opereres eller ikke. Og så må jeg vente på behandling. Blæh.

Endelig kom jeg meg hjem så jeg kunne la tårene strømme fritt. Jeg følte meg lekker som prøvde å holde inne tårene og ikke hylle på toget i stad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Rosmerta skrev:

For en drittdag dette har vært. Det er altfor mye venting når det kommer til hjelp med å få barn. Nå må jeg vente på brev som sier noe om innen hvilken dato de skal ha behandlet meg, og om jeg bør opereres eller ikke. Og så må jeg vente på behandling. Blæh.

Endelig kom jeg meg hjem så jeg kunne la tårene strømme fritt. Jeg følte meg lekker som prøvde å holde inne tårene og ikke hylle på toget i stad...

Hjelper litt å lette på lokket, altså. Det gjorde jeg Istad etter en uheldig kommentar fra mannen min. Så det ble grining og litt snørr på meg og. 

Tja, det er kanskje ikke dumt å få en second opinion? Det er like mange forskjellige svar som det er leger .. men det må du nesten kjenne litt på selv. Jeg vet med meg selv at om jeg hadde kun hørt på den første legen, som mente jeg fikk mensen 1 uke etter SA,,så hadde jeg gått med rester fortsatt, men(!) Jeg kan forstå hvor utfordrende og frustrerende det kan være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gakkepus skrev:

Hjelper litt å lette på lokket, altså. Det gjorde jeg Istad etter en uheldig kommentar fra mannen min. Så det ble grining og litt snørr på meg og. 

Tja, det er kanskje ikke dumt å få en second opinion? Det er like mange forskjellige svar som det er leger .. men det må du nesten kjenne litt på selv. Jeg vet med meg selv at om jeg hadde kun hørt på den første legen, som mente jeg fikk mensen 1 uke etter SA,,så hadde jeg gått med rester fortsatt, men(!) Jeg kan forstå hvor utfordrende og frustrerende det kan være. 

Ja, jeg er litt i tenkeboksen. Det kan nok være at jeg innhenter en annen mening, men jeg må bare samle tankene litt først. Takk for gode ord <3

Det er litt trøst i å høre at det ikke bare er jeg som har litt følelsene utapå i denne fasen av livet. Håper du og mannen ble venner igjen fort! Jeg har så dårlig samvittighet for mannen min om dagen, siden jeg bruker opp mye energi på å være hyggelig på jobb. Jeg føler at han bare får den dårlige versjonen av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo virkelig skryte av min fantastiske mann midt oppi dette her. Han lar meg være sint, frustrert, lei meg og det som er uten å ta på vei av den grunn. Heldigvis har jeg han å støtte meg på ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Klem til deg ❤ det må være frustrerende med så mye venting!

Takk for det ❤️ Ja, det er aller mest venting, egentlig. Nå håper jeg at papirene fra sykehuset kommer i neste uke, så jeg får litt mer å forholde meg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart med hvordan man tenker litt klarere når man har fått samlet seg litt. Nå er jeg litt mer rustet til "kamp", og har laget en slags plan for hvordan jeg skal forholde meg til det som kommer.

Først skal jeg se hva slags papirer som kommer fra sykehuset, så skal jeg høre med operatøren fra sist operasjon om hun hva hun faktisk mente (Gyn og jeg er nok ikke helt enige der...) hvis det ikke står noe om operasjon i papirene.

Så da er det steg 1) Vente på papirer som forhåpentligvis kommer i neste uke.

Stay tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rosmerta skrev:

Rart med hvordan man tenker litt klarere når man har fått samlet seg litt. Nå er jeg litt mer rustet til "kamp", og har laget en slags plan for hvordan jeg skal forholde meg til det som kommer.

Først skal jeg se hva slags papirer som kommer fra sykehuset, så skal jeg høre med operatøren fra sist operasjon om hun hva hun faktisk mente (Gyn og jeg er nok ikke helt enige der...) hvis det ikke står noe om operasjon i papirene.

Så da er det steg 1) Vente på papirer som forhåpentligvis kommer i neste uke.

Stay tuned!

Hei Rosmerta, 

Det er flott aa lese at du har smalet deg litt etter hele situasjonen. Det tar sin tid, men som regel saa kommer det. Ta et steg av gangen. Dessverre nok faar man ikke fikset alt paa en gang. 

Folger spent med og krysser fingrene for alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gakkepus skrev:

Hei Rosmerta, 

Det er flott aa lese at du har smalet deg litt etter hele situasjonen. Det tar sin tid, men som regel saa kommer det. Ta et steg av gangen. Dessverre nok faar man ikke fikset alt paa en gang. 

Folger spent med og krysser fingrene for alt! 

Takk for fine ord igjen :-) Jeg må nok bare finne frem tålmodigheten, og ta litt av gangen.

Hvordan går det med deg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Rosmerta skrev:

Takk for fine ord igjen :-) Jeg må nok bare finne frem tålmodigheten, og ta litt av gangen.

Hvordan går det med deg, da?

:klem:

Det gaar greit,  bortsett fra at jeg spiser Mcd mat, og foler meg ganske uggen pa grunn av det.:kvalm::fnise: men maa innromme det er utrolig godt, altsaa. 

Nar det gjelder resterende, saa venter jeg...spent, utaalmodig, frustrert...ja, forskjellige folelser som kommer og gaar. Jeg har oppdatert dagboken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med dobbel dose Letrozol er det et under at jeg ikke har slått ned noen eller lignende i rent sinne/frustrasjon. Snakk om å være kruttønne. I tillegg føles det som at jeg har konstant 0,5 i promille, og er generelt skikkelig uvel. Jeg får se om jeg orker å fortsette på dem...

Og i dag innså jeg at det veldig snart er 2,5 år siden vi begynte prøvingen. Litt rart å tenke på at vi kunne hatt en baby på rundt 1,5 år hvis ting hadde klaffet med en gang.

Nei gitt, jeg får prøve å ta meg sammen. I morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om ikke det var nok å føle det som om jeg har konstant 0,5 i promille, at jeg er skikkelig hormonell/grinete og konstant uggen på Letrozol, så holdes jeg også våken om natta pga leddsmertene pga pillene. :angry:

Jeg er glad jeg har litt fleksibilitet i jobben, så jeg kan jobbe litt mindre de dagene som har vært verst. Ferdig på søndag, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, nå tenker jeg om det virkelig er verdt det å gå på Letrozol for noe som KANSKJE kan ende med en graviditet? Nå er jeg bare superkvalm :-(

Jeg får holde ut til søndag, som er siste dagen for kuren for denne gang. Men jeg er usikker på om jeg kommer til å orke flere runder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...