Gå til innhold

Rosmerta prøver på nummer 1 og har trøbbel!

Rosmerta

Anbefalte innlegg

På 19.12.2017 den 12.09, Sjokoladepiken skrev:

Masse lykke til ❤️

Tusen takk! Det gikk heldigvis veldig bra, så nå kan jeg puste lettet ut for nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg lest igjennom dagboken din og jeg synes virkelig at det er din tur nå! Håper IVF-forsøket er det som skal til for at spiren sitter :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pjusk skrev:

Nå har jeg lest igjennom dagboken din og jeg synes virkelig at det er din tur nå! Håper IVF-forsøket er det som skal til for at spiren sitter :hjerte: 

Tusen takk for en utrolig hyggelig oppmuntring, det betyr veldig mye ❤️ Det hjelper sånn på humøret 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slags oppsummering av året:

- 10 blodprøver relatert til barnløshet.

- 5 innvendige ultralyder av 3 forskjellige leger (jeg føler jeg har et nært forhold til eggstokker og livmor 😜), alle relatert til barnløshet

- 1 laparoskopi for infertilitet

- Ingen graviditeter (i så fall har de vært kjemiske, jeg tester ikke for graviditet så ofte)

- 6 sykluser med enkel dose Letrozol, 2 sykluser på dobbel dose.

- Uvisst antall EL-tester, noen få g-tester for å avkrefte graviditet

- Oppstartssamtale for IVF gjennomført, forsøket begynner til våren. Men vi er offisielt i gang!

- Uvisst mengde tårer og grining

- Jeg har heldigvis verdens beste ektemann som tar vare på meg ❤️

Det er mulig jeg tar en KG-pause i jula, så god jul til dere alle! Måtte 2018 bli året hvor drømmer blir oppfylt for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rosmerta skrev:

En slags oppsummering av året:

- 10 blodprøver relatert til barnløshet.

- 5 innvendige ultralyder av 3 forskjellige leger (jeg føler jeg har et nært forhold til eggstokker og livmor 😜), alle relatert til barnløshet

- 1 laparoskopi for infertilitet

- Ingen graviditeter (i så fall har de vært kjemiske, jeg tester ikke for graviditet så ofte)

- 6 sykluser med enkel dose Letrozol, 2 sykluser på dobbel dose.

- Uvisst antall EL-tester, noen få g-tester for å avkrefte graviditet

- Oppstartssamtale for IVF gjennomført, forsøket begynner til våren. Men vi er offisielt i gang!

- Uvisst mengde tårer og grining 💜

- Jeg har heldigvis verdens beste ektemann som tar vare på meg ❤️

Det er mulig jeg tar en KG-pause i jula, så god jul til dere alle! Måtte 2018 bli året hvor drømmer blir oppfylt for oss alle!

God jul. Ta deg en pause. 💟 

Spennende med den samtalen du hadde på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik gikk til jula: UVI-symptomer av og på fra lille julaften til i går, med lite søvn og mye ubehag. Fikk feiret julaften med svigerfamilie, men 1. og 2. juledag skulle vi egentlig feire med min familie. Det måtte jeg da la være å dra på fordi jeg var dårlig.:grine: Det fristet så lite å sitte lenge i bil når det svir ganske mye "der nede". Så jula har vært skikkelig kjip, rett og slett. Jeg var hos legen i dag, så da har jeg en resept på antibiotika, i tilfelle det blusser opp igjen. For jeg er heldigvis bedre, om ikke annet.

Håper dere andre har hatt en bedre jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytt år, nye muligheter. Nå håper jeg VIRKELIG at 2018 blir året der jeg blir gravid. Akkurat sånn jeg har tenkt det 1. januar 2016 og 2017 også... Jeg hadde virkelig håpet at jeg skulle bli gravid før det hadde gått 3 år med prøving, men det tror jeg nok ikke skjer.

Egentlig skal det bli godt med hverdag igjen. Da har jeg ikke så mye tid til å tenke over det her.

Og for sikkerhets skyld har jeg noen litt vage symptomer som jeg selvfølgelig tolker som et øøøørlite håp på graviditet. Men innerst inne vet jeg jo at det er bedre å ikke håpe på noe.

Så humøret er ikke på topp om dagen.😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) Vil gjerne følge med her:) Spennende å se hva som skjer. 

skal kanskje prøve ivf selv (gjentatte aborter). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom mensen i dag (ikke uventet, jeg har ikke akkurat for vane å bli gravid. Selv om vi hadde sex til helt perfekt tid også. Jaja.

Men da har jeg fått oppstartstid (sånn ca) for nesespray, skal ringe inn neste mens også, da får jeg de helt nøyaktige datoene. Jeg er skikkelig spent og nervøs på hele prosessen. Det er mye å grue seg til, spesielt når jeg er en person som bekymrer seg mye.

Men da er vi i alle fall i gang! Kanskje, KANSKJE jeg er gravid før sommeren. Jeg tør ikke ha for høye forhåpninger heller, det er jo 2/3 sjanse for at det ikke går. For min del er det litt ekstra "at stake", siden negativt forsøk mest sannsynlig betyr en ny (og litt mer omfattende) laparoskopi, så da vil det også gå en stund før vi kan starte opp med forsøk nummer to.

Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og der kom nedturen. Sikkert fordi jeg er sliten etter å ha vært på jobb med ganske vondt, og generelt uvel i et par dager før det også. Skikkelig morro å låse seg inne på do på jobb for å grine :grine: Jeg er bare så redd for at hele greia skal ende med ingen barn og veldig mange nedturer på veien dit.

Jeg trenger en opptur snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ. De to siste gangene med mensen har vært mindre vondt enn vanlig. Tidligere har jeg stort sett ligget i fosterstilling på sofaen med varmeflaske. Så nå begynte jeg å håpe at laparoskopien jeg hadde i mai kanskje faktisk hjalp litt på smertene (de fjernet ikke all endometriosen).

Men neida. Fredag var jeg på jobb med mensen, men sånn halvgrei form. Ganske fornøyd med det, egentlig. Fredag ettermiddag kom smertene for FULLT igjen. Type nesten skjelvende og gråtende av smerter. Oh joy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det på'n igjen med Letrozol. Jeg føler meg som en zombie, men er heldigvis ferdig i morgen. Når jeg holder på å sovne på jobb er det litt slitsomt.

Men! Med mindre mirakler skulle skje og jeg faktisk blir gravid denne PP, så er neste mensen siste jeg har uten at noe skjer, for etter det begynner jeg på nedregulering. Spennende tider (selv om jeg er dritnervøs for hele prosessen egentlig).

Så det skjer da noe, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke stort her i gården. Eller, det som skjer, er at jeg tror jeg kjenner en økning i smerter i bekken/underliv, og er livredd for at det er endometriosen som er skylda. Jeg er ikke gira på å ta smertestillende på daglig basis, så jeg får bare holde ut inntil videre. Foreløpig er det ikke kjempevondt, heldigvis, men det begynner å være en konstant svak smerte som er veldig slitsom i lengden.

Nå synes jeg tiden mot nedregulering kan komme litt kjapt, for tiden går veldig sakte føles det ut som. Og nå er jeg kommet til det punktet at jeg gruer meg til hver mensen, fordi jeg ikke vet hvor vond den kommer til å bli. Heldigvis er det bare en gang igjen med det før det skjer noe.

Så blir det spennende å komme i gang, sånn på ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært veldig plaget med absurde menssmerter de siste årene. De trodde det var endometriose, fordi smertene var helt ekstreme. Men da jeg begynte på sprøyter forrige uke på syklusdag to, så skjedde et eller annet. Kroppen min reagerte med å ha en totalt smertefri mens! Det var helt vilt, og den var kortere enn vanlig og.. Kanskje en fryktelig liten trøst når det er en stund igjen til oppstart, men det er kanskje håp for å slippe unna hvertfall én runde :)

Nedreguleringen skulle starte i mars omtrent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 16.38, Ginny skrev:

Jeg har vært veldig plaget med absurde menssmerter de siste årene. De trodde det var endometriose, fordi smertene var helt ekstreme. Men da jeg begynte på sprøyter forrige uke på syklusdag to, så skjedde et eller annet. Kroppen min reagerte med å ha en totalt smertefri mens! Det var helt vilt, og den var kortere enn vanlig og.. Kanskje en fryktelig liten trøst når det er en stund igjen til oppstart, men det er kanskje håp for å slippe unna hvertfall én runde :)

Nedreguleringen skulle starte i mars omtrent?

Takk for oppmuntrende ord, det er lov å håpe! 😊❤️ Det som er mest frustrerende er at det er så lite man kan gjøre med endometriosen når man driver med barneprøving. Men nå begynner jeg å skimte oppstart på nesespray om ikke annet.

Oppstart helt i slutten av februar, hvis alt går etter planen. Så det vil si en mens igjen å holde ut (i denne omgang)🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parallelt med at det er oppstart med nesespray om en drøy måneds tid har jeg begynt et prosjekt med å prøve å gå litt opp i vekt. Jeg tenker at det ikke skader å prøve, i alle fall. Jeg har vært veldig tynn hele livet, så det er ikke bare-bare å legge på seg en kilo eller to, faktisk (det er ikke noe galt med meg i relasjon til dette, verken psykisk eller fysisk). Det er vel genene som spiller litt inn tror jeg... Så da har jeg lest meg opp litt på hvordan gjøre det på en forholdsvis sunn måte.

Så om dagen går det i mat hele tiden, føles det som. Etter en uke har jeg ikke lagt på meg noe nevneverdig, og jeg er skikkelig sulten hele tiden. Hehe... Håper det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går sa mannen min noe som rørte meg langt inn i hjerterota. Han har hele tiden sagt at han vil ha barn og vært med på reisen (bortsett fra en liten krise helt i starten av prøvingen), og jeg har trodd han. Men han har ikke vært sånn overentusiastisk. Men i går sa han at han kjenner det i kroppen at han har veldig lyst på barn, og at han kjenner det når han holder små barn. Det høres kanskje ikke så stort ut, men oppi all denne prøvinga rørte det meg veldig. Jeg er heldig som har han ❤️😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rosmerta skrev:

I går sa mannen min noe som rørte meg langt inn i hjerterota. Han har hele tiden sagt at han vil ha barn og vært med på reisen (bortsett fra en liten krise helt i starten av prøvingen), og jeg har trodd han. Men han har ikke vært sånn overentusiastisk. Men i går sa han at han kjenner det i kroppen at han har veldig lyst på barn, og at han kjenner det når han holder små barn. Det høres kanskje ikke så stort ut, men oppi all denne prøvinga rørte det meg veldig. Jeg er heldig som har han ❤️😍

Flott mann! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Ennå en som skal få barn. En kollega i dag, så det ble offentliggjort i lunsjen. Da ble det å låse seg inne på do for å grine :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosmerta skrev:

Flott. Ennå en som skal få barn. En kollega i dag, så det ble offentliggjort i lunsjen. Da ble det å låse seg inne på do for å grine :grine:

Å nei!! Så vondt😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...