Gå til innhold

kontantoppgjør ved vannskade hos gjensidige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi fikk vannskade og det har vært førstehjelp hos oss med rørlegger og takstmann.  Idag fikk jeg beskjed at hele arbeidet kommer på 140 000 med moms.

og fikk tilbud om kontantoppgjør dersom jeg ønsker det. 

så spørsmålet litt er vil jeg da få pengene uten mva eller med  dersom jeg takker ja ?

Vil de utbetale det som engangsbetaling eller ?

 

Takk på forhånd 

Anonymkode: 16125...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du aldri! gå med på. Et kontantoppgjør er for at forsikringsselskapet skal slippe billigst mulig unna og du kan bli stående med skjegget i postkassa. 

Lærer folk aldri? Og det forsikringsselskapet heter på folkemunne stridige - med gjen foran. 

Anonymkode: a7347...076

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må du aldri! gå med på. Et kontantoppgjør er for at forsikringsselskapet skal slippe billigst mulig unna og du kan bli stående med skjegget i postkassa. 

Lærer folk aldri? Og det forsikringsselskapet heter på folkemunne stridige - med gjen foran. 

Anonymkode: a7347...076

hvorfor ikke ?hva er ulempen?vi tenkte å gjøre litt ekstra ting også for de pengene 

Anonymkode: 16125...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor ikke ?hva er ulempen?vi tenkte å gjøre litt ekstra ting også for de pengene 

Anonymkode: 16125...dc1

Fordi de pengene du får ikke dekker å få reparert skadene du skal reparere. Når du i tillegg ikke tenker å bruke alle pengene på skaden så lurer jeg virkelig på om du har forstått hvor viktig det er både for beboernes helse og for bygget generelt å få en forsvarlig utbedring av vannskader. Boligen skal en dag selges, med en mangelfull utbedring, og der dere må oppgi både skaden og hvordan utbedringen har funnet sted så vil en hver fornuftig kjøper styre langt, langt unna. Alternativt kan dere få et krav på dere om dere selger og det viser seg at skaden er mangelfullt utbedret, dere ikke kan fremlegge kvittering på at alt av penger fra forsikringen er brukt på skaden osv. Å bruke penger fra forsikringen på andrre ting kan og gi deg problemer i forhold til forsikringsselskapet. 

Slik du tenker så er dette galskap. Si neitakk til penger og at dere vil ha skaden forsvarlig utbedret av forsikringsselskapet, er mitt råd. Men selvfølgelig, du kan ta snarveier i dag, og senere måtte ta de virkelig lange og kostbare melkerutene, gjerne via domstolene. Folk blir og alvorlig skadet av å leve i dårlig/uforsvarlig utbedrede vannskadede bygninger. 

 

Anonymkode: a7347...076

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sier jatakk til kontantoppgjør så må du selv skaffe håndtverkere og materiell til alt arbeidet som skal gjøres.

Så kan du jo tenke litt på hvorfor du skulle få bedre pris på materiell og utførelse enn det forsikringsselskapet som stor kunde kan få. Mitt svar er at det får du ikke, og du bil kunne slite stort med garantiordninger i ettertid, også når du engang skal selge igjen.

Takk nei og si du vil ha skaden forsvarlig utbedret av forsikringsselskapet.

Anonymkode: d14fb...c96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontantoppgjør er noe man tjener på om man ikke bryr seg om å fikse alt som ble skadet, feks. kosmetiske feil. 

Kontantoppgjør er ALLTID lavere enn taksten på skaden, tror det skal være minimum 20% lavere, noen ganger mer. På bilen min fikk jeg tilbud om kontantoppgjør som var 50% lavere enn takst, hadde jeg hatt en eldre bil hvor jeg ikke trengte å fikse bulkene hadde jeg tatt pengene. Men siden jeg ville fikse bilen hadde det vært helt idiotisk. 

Så når taksten er 140.000, vil kontantoppgjør-tilbudet antakelig komme på ca 100.000, hvis ikke mindre. Dvs, ikke nok til å dekke fagarbeid. 

Anonymkode: b1a61...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskapetsfirnaet tar 650kr i timen og jeg har funnet folk som gjør arbeidet for 270kr i timen +at mannen min kan gjøre en god del ting (ikke faglært) +at vi gjør mye mer ting (nesten dobbelt så mye arbeid ) enn det forsikringsselskapet gjør for oss . ikke tenkt å putte pengene i lomma men heller bruke det på gammel ting .

veggen er skjært bort 40cm fra gulvet og oppover og det er det å legge laminat , det er ikke mer er gjør 

 

Anonymkode: 16125...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsikringsselskapetsfirnaet tar 650kr i timen og jeg har funnet folk som gjør arbeidet for 270kr i timen +at mannen min kan gjøre en god del ting (ikke faglært) +at vi gjør mye mer ting (nesten dobbelt så mye arbeid ) enn det forsikringsselskapet gjør for oss . ikke tenkt å putte pengene i lomma men heller bruke det på gammel ting .

veggen er skjært bort 40cm fra gulvet og oppover og det er det å legge laminat , det er ikke mer er gjør 

 

Anonymkode: 16125...dc1

Du gjør da som du vil. Hvorfor du oppretter en tråd og spør om råd når du forlengst har bestemt deg for å ta pengene er en gåte.

http://docplayer.me/2172080-Nye-krav-ved-vannskader-og-fuktmalinger-konsekvenser-for-skadehandtering-og-oppgjor-sverre-holos-kolbjorn-mohn-jenssen-og-johan-mattsson.html

https://www.tanum.no/_fagboker/teknologi-transport-og-landbruk/skadesanering-i-bolighus-etter-brann--og-fuktskader-kjell-aas-9788230001738

Der er to bøker du som et minimum bør lese og forstå innholdet i  når du skal utbedre på egenhånd. 

Anonymkode: a7347...076

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt styre nekter kontantoppgjør. Skal ikke tjene cash på en skade

Anonymkode: bc2d2...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...