AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Del Skrevet 19. oktober 2017 Jeg sliter med personlig forstyrrelser, har forsøkt selvmord før (2 ganger) men kom ikke videre med det. Har begynt å få selvmordstanker de siste dagene og føler at jeg vil ende livet mitt. For snart 3 år siden har jeg blitt voldtatt på en fest og selv om jeg anmeldte så skjedde det ingenting, saken ble henlagt. Meg og advokaten min prøver å søke om erstatning men for et par dager siden fikk jeg melding om at kanskje jeg ikke skal få det fordi det er lite informasjon hos de psykologene jeg har hatt angående saken, fordi rett etter det skjedde så ble jeg helt numb, og jeg ville unngå å snakke om det fordi jeg ville ikke føle noe. Jeg flyttet til Oslo for p få et nytt start, og da kom følelsene tilbake men jeg følte ikke meg så veldig komfortabel med den psykolog jeg hadde så igjen klarte jeg ikke å snakke om det med henne, gikk såvidt til timene... jeg har nå flyttet til Akershus og har fått ny psykolog, og nå får første gang klarer jeg å snakke om det, men vet ikke om det blir for sent å sende inn info til advokaten nå... En annen grunn er økonomien min.. jeg hadde gått på nav i 2 år før jeg endelig fikk en jobb som vikar. De første 4 måneder jobbet jeg 100% så økonomien var veldig bra, men de siste 2 måneder har jeg nesten ikke jobbet og har tjent veldig lite, det er såvidt nok til å betale husleie.. jeg har ikke fått bostøtte fordi jeg hadde for høy inntekt og trodde jeg skulle få denne måneden, siden jeg tjente så lite i september men fikk avslag og der sto det at inntektet mitt var for høy, så fant jeg ut de henter informasjon fra en måned før, da jeg fremdeles hadde grei inntekt.. jeg har tjent bare 10.000kr i september og hadde regner med jeg skulle få bostøtte og da skulle jeg ha nok penger til å betale alt.. jeg har husleie på 8500kr og mange regninger å betale som tilsammens blir rundt 3000kr (noen av de forfaller i morgen), og jeg har null penger til å kjøpe mat.. har prøvd å kontakte nav men får ikke tak i noen.. hver gang jeg ringer så sier de at de skal legge igjen beskjed til min saksbehandler og de skal ringe tilbake men de ringer faen meg aldri... har ventet på svar hele dagen men ble ikke ringt.. for noen timer siden ringte huseieren for å si at jeg måtte betale depositum nå. Da jeg flyttet hit gikk jeg fortsatt på nav så de fikk en nav garanti som depositum, men tydeligvis så har den gått ut og de har mast i flere uker på at jeg må kontakte nav angående det, og det har jeg prøvd men får ikke tak i noen.. hun sier at hun har ventet lenge nok og kan ikke vente noe mer så nå må jeg betale depositum. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal betale det når jeg har ikke penger til mat engang... Jeg føler at døden er den eneste utvei. Jeg klarer ikke å leve som dette mer. Jeg er lei av å kjempe Anonymkode: 42a5e...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. oktober 2017 #2 Del Skrevet 19. oktober 2017 Ta en telefon til legevakt, du trenger hjelp NÅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #3 Del Skrevet 19. oktober 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med personlig forstyrrelser, har forsøkt selvmord før (2 ganger) men kom ikke videre med det. Har begynt å få selvmordstanker de siste dagene og føler at jeg vil ende livet mitt. For snart 3 år siden har jeg blitt voldtatt på en fest og selv om jeg anmeldte så skjedde det ingenting, saken ble henlagt. Meg og advokaten min prøver å søke om erstatning men for et par dager siden fikk jeg melding om at kanskje jeg ikke skal få det fordi det er lite informasjon hos de psykologene jeg har hatt angående saken, fordi rett etter det skjedde så ble jeg helt numb, og jeg ville unngå å snakke om det fordi jeg ville ikke føle noe. Jeg flyttet til Oslo for p få et nytt start, og da kom følelsene tilbake men jeg følte ikke meg så veldig komfortabel med den psykolog jeg hadde så igjen klarte jeg ikke å snakke om det med henne, gikk såvidt til timene... jeg har nå flyttet til Akershus og har fått ny psykolog, og nå får første gang klarer jeg å snakke om det, men vet ikke om det blir for sent å sende inn info til advokaten nå... En annen grunn er økonomien min.. jeg hadde gått på nav i 2 år før jeg endelig fikk en jobb som vikar. De første 4 måneder jobbet jeg 100% så økonomien var veldig bra, men de siste 2 måneder har jeg nesten ikke jobbet og har tjent veldig lite, det er såvidt nok til å betale husleie.. jeg har ikke fått bostøtte fordi jeg hadde for høy inntekt og trodde jeg skulle få denne måneden, siden jeg tjente så lite i september men fikk avslag og der sto det at inntektet mitt var for høy, så fant jeg ut de henter informasjon fra en måned før, da jeg fremdeles hadde grei inntekt.. jeg har tjent bare 10.000kr i september og hadde regner med jeg skulle få bostøtte og da skulle jeg ha nok penger til å betale alt.. jeg har husleie på 8500kr og mange regninger å betale som tilsammens blir rundt 3000kr (noen av de forfaller i morgen), og jeg har null penger til å kjøpe mat.. har prøvd å kontakte nav men får ikke tak i noen.. hver gang jeg ringer så sier de at de skal legge igjen beskjed til min saksbehandler og de skal ringe tilbake men de ringer faen meg aldri... har ventet på svar hele dagen men ble ikke ringt.. for noen timer siden ringte huseieren for å si at jeg måtte betale depositum nå. Da jeg flyttet hit gikk jeg fortsatt på nav så de fikk en nav garanti som depositum, men tydeligvis så har den gått ut og de har mast i flere uker på at jeg må kontakte nav angående det, og det har jeg prøvd men får ikke tak i noen.. hun sier at hun har ventet lenge nok og kan ikke vente noe mer så nå må jeg betale depositum. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal betale det når jeg har ikke penger til mat engang... Jeg føler at døden er den eneste utvei. Jeg klarer ikke å leve som dette mer. Jeg er lei av å kjempe Anonymkode: 42a5e...431 Alle kjemper, dette klarer du. Ut fra det jeg leser har du veldig mange ressurser, du har fått deg en knekk grunnet livshendelser, men du klarer det du vil!!! Ta kontakt med NAV på mandag, forklar situasjonen, prøv og bli mest mulig selvhjulpen, stå på for fast jobb med fast inntekt. Ta kontakt med venner og familie til nødhjelp slik at du kan kjøpe mat. ( Gå direkte på NAV, ikke bare ring ). Anonymkode: 24f2e...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #4 Del Skrevet 19. oktober 2017 Ring : 116 123 åpent 24/7 , og fortell hva som skjer og hva du tenker. Hvordan går det med deg akkurat nå? Anonymkode: c6f8e...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #5 Del Skrevet 19. oktober 2017 Ser du har vært aktiv på andre inlegg, men anbefaler deg ta en telefon til 116 123! Har slitt med selvmordstanker og forsøk selv, fra jeg var 14 til jeg var 21. Selvskading, overmedisinering, høyt alkoholinntak og har vært så langt nede du kan. Klarte jeg det, klarer du det! Jeg sto som 20 åring uten noe utdanning, uten jobb, lite familie som støttet meg, absolutt ikke en eneste venn og en skyhøy gjeld som allerede 20 åring. Nå er jeg 23, har en fantastisk samboer som jeg elsker, har fremtidsplaner, går studier og er mye bedre psykisk. Gå til psykolog, gå til lege, snakk med mental helse tlf. For dette klarer du, helt sikkert! Anonymkode: c6f8e...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 19. oktober 2017 #6 Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: har prøvd å kontakte nav men får ikke tak i noen.. hver gang jeg ringer så sier de at de skal legge igjen beskjed til min saksbehandler og de skal ringe tilbake men de ringer faen meg aldri... har ventet på svar hele dagen men ble ikke ringt.. Anonymkode: 42a5e...431 Jeg hadde gått på NAV-kontoret og bedt om å få snakke med noen, og jeg hadde ikke gått derifra før jeg hadde fått snakke med noen. De kommer kanskje til å si at du trenger en avtale på forhånd. I så fall hadde jeg sagt at jeg har ringt dem mange ganger uten at de ringer tilbake, så jeg går ikke før jeg får snakke med noen. Jeg hadde gått med en gang de åpner om morgenen. Endret 19. oktober 2017 av Testosteron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #7 Del Skrevet 20. oktober 2017 1 hour ago, Blair Waldorf said: Ta en telefon til legevakt, du trenger hjelp NÅ TS trenger økonomisk hjelp, ikke legevakthjelp. Som person med dårlig økonomi selv så vet jeg godt hvordan det tærer på psyken. Og det blir ikke bedre med noe klemmer eller gode ønsker fra lege eller psykolog. Det for jævlige stresset er ikke noe man kan ta bort uansett hvor mye "hjelp" man får. Du vet at du når som helst kan bli kastet ut, eller ha regninger du ikke klarer betale Anonymkode: 1f7a9...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 20. oktober 2017 #8 Del Skrevet 20. oktober 2017 Du må rett og slett ta med alle kontoutskrifter/regninger å møt opp på NAV i morgen. Du har krav på krise hjelp. Og når du er der, forklar de også situasjonen med husverdt og depositum. Skjønner at dette er en forferdelig vanskelig situasjon, men det vil ikke løse seg av seg selv. Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 20. oktober 2017 #9 Del Skrevet 20. oktober 2017 Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Vennlig hilsen lillesky (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg