Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Coolaid said:

Er helt uenig. Du har også misforstått. Dette handler ikke bare om å kaste. Dersom du leser om igjen så handler dette å kvitte seg med ting man faktisk ikke trenger. Det handler om å ha et bevisst forhold til det tingene man eier og ikke eie mer enn man trenger. 

Man gir bort, man selger eller kaster det som ikke kan gies bort eller selges. Tviler sterkt på at noen ønsker å få eller kjøpe min bulkete gamle matboks som jeg heller ikke trenger. 

For en merkelig måte å se verden på. 

Ja, man kaster dritt som ingen andre vil ha. Man kaster dritt som man aldri burde kjøpt til å begynne med. Du rydder og forsøker stemple det som bevisstgjøring. 

Anonymkode: 9dca0...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kommet litt ut av telling, men jeg tror egentlig jeg har fylt halve kvoten allerede, med min tur til bruktbutikken for noen dager siden. Men jeg fortsetter! Her skal det snart inn en liten venn i hus, og det krever sin plass. Må rydde vei.  For å prøve å ikke bidra til overforbruk, har jeg kjøpt så mye brukt utstyr som mulig,og snille venner har donert brukte klær. 

I dag har jeg ryddet opp i masse parfymerte produkter, og gitt bort til venninner som gladelig tok i mot. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man kaster dritt som ingen andre vil ha. Man kaster dritt som man aldri burde kjøpt til å begynne med. Du rydder og forsøker stemple det som bevisstgjøring. 

Anonymkode: 9dca0...e71

Her synes jeg du ser det hele veldig svart-hvitt. Nå deltar jeg ikke i denne utfordringen, men jeg har deltatt i lignende tidligere. Mye ble gitt bort til venner, bekjente, barnehager, veldedige organisasjoner osv.. Og selvsagt ble det også kastet mye - hvem har interesse av de gamle kjærlighetsbrevene mine? Eller ødelagt verktøy/små husholdsningsapparater? Tjue+ permer med undervisningsnotater og ymse papirer? For ikke å snakke om alt tullet man har fått i presang gjennom årene - f.eks. en oppblåsbar Nemo-fisk til å ha i badekaret eller en vibrator formet som en cupcake?

Det er ikke slik at man har stappet huset fullt av ræl bare for å gjøre det. Det finnes så mange grunner til at man har endt opp med "mye rart" - kanskje man var nødt til å flytte fra en stor til en mindre bopel. Og da er det jo kjekt med en slikt utfordring for å få ryddet opp - som faktisk også i seg selv er en bevisstgjøring på hva man har og faktisk trenger. 

Anonymkode: da768...c9a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Men vet faktisk ikke om jeg eier så mange unødvendige ting. Har nylig flyttet og gikk da gjennom alle tingene. Skal prøve. Spennende prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.10.2017 den 17.32, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor kasting av unødvendige ting skal være en seier. Dess mer du har å kaste, dess mer har du sløst penger på som du aldri burde kjøpt i utgangspunktet. Hvem tror dere at dere hjelper om dere kaster noe? Søppelhaugen blir større, gratulerer det er seieren. Søppelet på søppelplassen øker

Lag heller en tråd der dere skriver om en gjenstand dere ikke kjøpte fordi dere tenkte dere om to ganger og fant ut at det var unødvendig

Dette er en ekstrem irrasjonell form for feel good der mennesker med overflod av penger og ting kaster og forsøpler med ting de aldri trengte å skaffe seg til å begynne med

Anonymkode: 9dca0...e71

Jeg tenker at mange kvitter seg med ting som en gang var nødvendig, men som ikke er det lenger.  For en del å siden kvittet jeg meg ( sønnen min) med et halvt lass datadeler, som han hadde hentet på miljøstasjonen og brukt til å sette sammen nye datamaskiner av, samt gressklipperdeler fra samme sted, fordi han bygde biler av motorene. Så har du alle ødelagte ting, folk gjerne bare setter til lagring og glemmer noen år, før de kvitter seg med dem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7

1 utvokst babypysj

1 ammebh

1 singel sokk

1 holder til å ha post IT lapper i

1 udefinerbar del til et eller annet som så ødelagt ut 😁

2 slike dingser man stryker over papiret dersom man har skrevet feil. Ingen fungerte lenger. 

Lurer veldig på hva jeg skal dukke ned i, i morgen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3:
1 katteseng, gitt bort til et vennepar siden kattene våre overhodet ikke var interessert i den..  :catmilk:
1 ferdigløst sudoku-hefte
1 tom klesrulleholder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/21/2017 at 5:21 AM, AnonymBruker said:

Her synes jeg du ser det hele veldig svart-hvitt. Nå deltar jeg ikke i denne utfordringen, men jeg har deltatt i lignende tidligere. Mye ble gitt bort til venner, bekjente, barnehager, veldedige organisasjoner osv.. Og selvsagt ble det også kastet mye - hvem har interesse av de gamle kjærlighetsbrevene mine? Eller ødelagt verktøy/små husholdsningsapparater? Tjue+ permer med undervisningsnotater og ymse papirer? For ikke å snakke om alt tullet man har fått i presang gjennom årene - f.eks. en oppblåsbar Nemo-fisk til å ha i badekaret eller en vibrator formet som en cupcake?

Det er ikke slik at man har stappet huset fullt av ræl bare for å gjøre det. Det finnes så mange grunner til at man har endt opp med "mye rart" - kanskje man var nødt til å flytte fra en stor til en mindre bopel. Og da er det jo kjekt med en slikt utfordring for å få ryddet opp - som faktisk også i seg selv er en bevisstgjøring på hva man har og faktisk trenger. 

Anonymkode: da768...c9a

Ja, du kan ha endt opp med masse dritt som er gaver fra andre. Men hvordan tror du miljøet reddes når du kaster disse gjenstandene?

Du misser poenget. Det eenste du oppnår med å kaste unøvendige gjenstader er en større spøppelplass. Spiller ingen rolle hvor lite du trenger disse tingene, de blir søppel. Og søppel er noe kloden vår trenger mindre av for å overleve

2 hours ago, absinthia said:

Jeg tenker at mange kvitter seg med ting som en gang var nødvendig, men som ikke er det lenger.  For en del å siden kvittet jeg meg ( sønnen min) med et halvt lass datadeler, som han hadde hentet på miljøstasjonen og brukt til å sette sammen nye datamaskiner av, samt gressklipperdeler fra samme sted, fordi han bygde biler av motorene. Så har du alle ødelagte ting, folk gjerne bare setter til lagring og glemmer noen år, før de kvitter seg med dem. 

Hva så om det er unødvendige ting. Det er fortsatt ting som havner på søppelplassen, som er et miljøproblem for oss alle. At du kaster ting du allerede eier hjelper ingen og er ikke en god sak, det bare gjør at søppelplassene fylles opp tidligere

Anonymkode: 9dca0...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag 2 fikk jeg solgt no brukte klær, 2 bæreposer og en eske med Zhuzhupets leker. Det er jo mer enn to ting men det blir jo på en måte to ''tømminger'':mynona:

I dag, dag tre så var det litt stusselig i forhold til de forbigående dagene. Men jeg har kasta to kindereggbiler i søpla som jentungen var superskuffa over, og selvfølgelig båret det ut i dunken. Og så fikk jeg ut av hus en papptallerken med nybakt hjemmebakst til naboen, det må jeg jo få lov til å regne med eller? :lillesky:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Jeg er med!

Selv om jeg har flyttet i ny bolig og KonMariet hele klesskapet så tror jeg nok jeg har en hel del ting jeg kan kvitte meg med likevel. Starter når jeg kommer hjem i dag :alice:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7: Masse ødelagte klær, funnet fram i går kveld, kastet eller lagt i Fretexpose i dag tidlig. Mye mer enn 7 ting.

Anonymkode: 1deb3...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6

2 ødelagte utekrukker (mange skår og sprekker i dem så ikke noe å gi bort)

1 par sko (til gjenbruk)

1 varmesete (til gjenbruk)

2 brevordnere (til gjenbruk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...