Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En uke siden sist jeg var inne på tråden ca. 😄 Men har samlet opp litt, så i dag har jeg kastet for siste uke:

Dag 2: 2 neglelakker.

Dag 3: 3 neglelakker.

Dag 4: 4 neglelakker.

Dag 5: 4 neglelakker og 1 lipgloss.

Dag 6: 6 leppestifter.

Dag 7: 2 eyelinere, en mascara, en primer, 3 lipglosser.

Dag 8: 2 øyebrynspenner (så lite igjen at jeg ikke får brukt de, ligger bare i skuffen og tar plass), en brukt sak til vippetangen, en gammel cushion foundation, en dekkstift, en øyekrem, en ansiktsmaske, en toner. 

 

Huff, helt grusomt at jeg har så mye sminke- og hudprodukter som må kastes. Flaut å skrive det ned her faktisk- for det verste er at det er mye mer :rodme:

Mye av dette er veldig gamle ting da, en del er testere som har fulgt med på kjøp, men også en god del bomkjøp fra min side som bare har blitt liggende. 🤦‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8:

3 bilder m ramme som har ligget i en skuff lenge

1 potteskjuler

2 par votter

1 sjal

1 lue

(alt til gjenbruk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prague skrev:

Huff, helt grusomt at jeg har så mye sminke- og hudprodukter som må kastes. Flaut å skrive det ned her faktisk- for det verste er at det er mye mer :rodme:

Jeg ble også overrasket da jeg ryddet i sminken ifjor! Det som er bra med å få oversikt er at man skjønner at man greier seg fint med det man har. Kommer ikke til å kjøpe sminke på lenge. 

Kastet eller gitt til Fretex/UFF/venner 

3 neglelakker. vippetang (har sluttet å bruke det). 2 foundations (sannsynligvis fulle av bakterier etter å ha blitt brukt nå og da i flere år). 2 øyebrynsblyanter (er holdbarhet på det og damer!). toalettmappe. en ødelagt hårnål. stilongs.  sommerjakke.  lommebok. Pute. 

Jeg føler dette er et evighetsprosjekt. Jo mer jeg blir kvitt jo mer ser jeg at jeg har. Jeg skal aldri få hoardertendenser igjen!! 

Anonymkode: 8afaf...cda

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble også overrasket da jeg ryddet i sminken ifjor! Det som er bra med å få oversikt er at man skjønner at man greier seg fint med det man har. Kommer ikke til å kjøpe sminke på lenge. 

Kastet eller gitt til Fretex/UFF/venner 

3 neglelakker. vippetang (har sluttet å bruke det). 2 foundations (sannsynligvis fulle av bakterier etter å ha blitt brukt nå og da i flere år). 2 øyebrynsblyanter (er holdbarhet på det og damer!). toalettmappe. en ødelagt hårnål. stilongs.  sommerjakke.  lommebok. Pute. 

Jeg føler dette er et evighetsprosjekt. Jo mer jeg blir kvitt jo mer ser jeg at jeg har. Jeg skal aldri få hoardertendenser igjen!! 

Anonymkode: 8afaf...cda

Det er sant altså. Jeg har funnet noen produkter de siste årene som jeg kjøper igjen og igjen, og da har disse bomkjøpene blitt liggende halvfulle i skuffen- som foundation f.eks. Det er jo ikke noe å ta vare på lenger, og som du sier; lettere å se hvor mye man faktisk har når man får rydda i rotet. 

Skal tenke meg godt om før jeg eventuelt går til innkjøp av noe nytt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å brette småplagg etter marikondo-metoden, og da fikk jeg kasta mye jeg ikke bruker! Jeg har ikke gått all-in med å dra fram alt av klær etc, men når alt av truser skal brettes pent og settes på rekke og rad oversiktlig og klare til bruk var det så lett å identifisere de underbuksene som det var meningsløst å bruke tid på å brette og sette klare. De slitte, de med feil størrelse, de jeg aldri bruker, de trengte jo ikke å brettes og settes pent på plass, de gikk rett i søpla. Allikevel hadde jeg mange, mange flere enn jeg trenger, så det skal ikke kjøpes nytt før det trengs. 

Jeg vet ikke hvilken dag jeg nå er på, men har i hvertfall kvittet meg med mange småplagg, og flere skal det bli når jeg tar flere skuffer og skap. 

Anonymkode: 1deb3...297

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.9.2019 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Dag X1: 80

4 dessertskåler (ikke brukt på flere år!)

10 Donald-blad

2 svevehyller

2 bukser

 

Rest: 62

 

Anonymkode: c43cb...5c1

Lenge siden jeg har posta. Men 62 ting og mere til er faktisk ute av huset.

 

Det er så deilig å se gulvet. Åpent og deilig i huset.

Kjøkkenet føler jeg trenger en ny runde nå.

MEN, det har kommet noe annet inn... Jeg er litt ambivalent til det. Det er ny hobby, en praktisk ting da. Men det involverer en del saker og utstyr. Har som mål å sy klærne til husholdningen selv. Så det er symaskin, trådet, spoler, stoff, diverse bånd osv osv som har kommet i hus. Det er heldigvis plassert usynlig fra sofaenkroken.

Jeg trenger en hobby. Derfor, etter å blitt inspirert fra symesterskapet, havnet jeg på dette. Jeg kan ikke holde på med feks scrapping, strikking, hekling o.l.

Anonymkode: c43cb...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å brette småplagg etter marikondo-metoden, og da fikk jeg kasta mye jeg ikke bruker!

Allikevel hadde jeg mange, mange flere enn jeg trenger, så det skal ikke kjøpes nytt før det trengs.

Anonymkode: 1deb3...297

Har brettet klærne slik i snart ett år. Det er fantastisk å se inn i klesskapene. Man ser alle plaggene og vet at det faktisk passer en :)

Har også for mange plagg av enkelte sorter, så tenker de skal slites ut, men ikke erstattes ;)

Dersom plagg blir for store, så vil dem bli redesignet til å passe ungen i huset (som er overbegeistret for å bruke mine klær)

Anonymkode: c43cb...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag38 Runde 2:

38 barneplagg. Skal vaskes og gies videre til enten arvetøy eller veldedighet 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprydding i sminkesaker, inspirert av flere her:

Dag 10:

3 eyelinere 

2 ting jeg fikk som jeg ikke aner hva er egentlig, og som uansett ikke blir brukt. 

3 temmelig tomme leppestifter

1 feilkjøpt concealer

1 gammel sminkebørste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2020 den 14.05, Wenda skrev:

Har gått gjennom en hel den den siste måneden som jeg har lagt til side, og et skikkelig oppgjør med klesskapene til meg og mannen, samt Kjøkkenskapene de siste par dagene. I dag har jeg fått kjørt av gårde til forskjellige steder som bl.a Hjelperingen som hjelper spesifikke familier i krise, bruktbutikken på hjørnet her, et par venner som gjerne ville ha noe  det som har vært ødelagt har blitt kastet

 

Så langt har jeg fått dette ut av huset: 

1- en vannkanne

2- to julekopper

3- tre panna cotta former

4- 1 panna cotta form til, 3 tekopper

5- et universal lokk til bakeboller, middagstallerkener

6- 2 små keramikkgryter, 2 grytekluter, 2 coasters

7- syv små tallerkener

8- 1 kopp med lokk, 7 par sokker

9- 3 par sokker, 6 t-skjorter

10- 2 hverdagsskjorter, 1 penskjorte, 7 bukser

11- 1 skjermholder (for to PC-skjermer), 1 PC-skjerm, 5 truser, 4 gensere

12- 1 tykk skjorte/jakke, 1 cardigan, 10 slitte hårstrikker

13- 1 hals, 2 luer, 2 par vanter, 1 par votter, 1 kjole, 2 vaskebøtter, 1 nal, 3 norgesglass

14- 14 forskjellige krydderposer

15- 4 bøker, 10 gaming merch, 1 fidgerspinner

16- 16 forskjellige julepynt til juletre

17- 11x diverse julepynt, 3 ødelagte vapere, 3 hårbøyler

18- 9 gamle neglelakker, 4 bodylotions(uåpnet men som jeg ikke tåler), 2 gamle matskåler til marsvin, 3 gamle vannflasker til dyr

19- en ødelagt klosaks, en saks, en gammel hundeshampo, en stor hundeseng, 15 diverse sminkesaker

20- en jakke, et par sko, 2 duker, to gardiner, 1 pledd, to gamle høyttalere, 11 ymse bestikk

 

Syns jeg har kommet godt igang, fortsatt mye å ta av. Fra nå av skal jeg kun kjøpe ting jeg kjenner jeg absolutt, virkelig har behov for og leve et mye mer minimalistisk liv. Har forsøkt meg flere ganger tidligere fordi jeg føler meg bedre i et mindre fullt hjem, men så har jeg feilet fordi den gamle tanken om at «det får jeg sikkert bruk for» slår inn og hjemmet fylles opp igjen. Denne gangen skal jeg klare det 🤞

21- 2 tapetkniver, 15 skruer (som jeg tenkte at jeg sikkert får bruk for en dag😝), 1 halvtom maskeringsteip, 1 ødelagt lommelykt, 2 ruller med bobleplast

22- 15(!!!) bh’er (noen som er nærmere 20 år gamle 🙈), 2 strømpebukser, 3 blomsterpotter, 2 par raggsokker

23- 4 bamser, 2 duker, 3 pledd, ei gammal pute, 1 jakkefor, 2 skjorter, 1 par sandaler, 1 par vintersko, 1 sett med gardiner, 2 sammenleggbare bokser, 2 sånne stående greier til å ha papirer/blader i, 1 tursekk, 1 liten skuldersekk, 1 ødelagt adventstake

24- 4 telysgreier til å henge i vinduet, en sånn hjertesak til å henge i vinduet, 10 faktabøker/gamle skolebøker, 3 bukser, 3 skjøteledninger, 1 stressball, et par tøfler, en morgenkåpe

25- 2 pynteputer, 18 gamle PC-spill (har ikke engang CD-rom siden alle spillene ligger på Steam), 5 slitte hårstrikker

 

Har ingen planer i morgen, så blir det å ta tak i enda litt mer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Wenda skrev:

21- 2 tapetkniver, 15 skruer (som jeg tenkte at jeg sikkert får bruk for en dag😝), 1 halvtom maskeringsteip, 1 ødelagt lommelykt, 2 ruller med bobleplast

22- 15(!!!) bh’er (noen som er nærmere 20 år gamle 🙈), 2 strømpebukser, 3 blomsterpotter, 2 par raggsokker

23- 4 bamser, 2 duker, 3 pledd, ei gammal pute, 1 jakkefor, 2 skjorter, 1 par sandaler, 1 par vintersko, 1 sett med gardiner, 2 sammenleggbare bokser, 2 sånne stående greier til å ha papirer/blader i, 1 tursekk, 1 liten skuldersekk, 1 ødelagt adventstake

24- 4 telysgreier til å henge i vinduet, en sånn hjertesak til å henge i vinduet, 10 faktabøker/gamle skolebøker, 3 bukser, 3 skjøteledninger, 1 stressball, et par tøfler, en morgenkåpe

25- 2 pynteputer, 18 gamle PC-spill (har ikke engang CD-rom siden alle spillene ligger på Steam), 5 slitte hårstrikker

 

Har ingen planer i morgen, så blir det å ta tak i enda litt mer

Haha 15 beher har jeg ikke en gang hatt tilsammen i hele mitt liv.

Anonymkode: 90bed...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha 15 beher har jeg ikke en gang hatt tilsammen i hele mitt liv.

Anonymkode: 90bed...1fa

Vel, jeg har 3 stykker jeg veksler mellom å bruke, aner ikke hvor jeg har fått alle disse 15 fra engang. Jeg er ikke den som er ute og shopper klær hver måned akkurat 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26- 2 yogamatter, 1 pilatesball, 5 shampoflasker, 3 telysholder, 15 diverse komponenter til PC (gamle grafikkort, tastatur og diverse)

27- 9 diverse ting til PC, 1 headset, 3 vesker, 4 pyntegjenstander, 10 bøker

28- 1 maleskrin, 3 hobbybøker, et hefte med maleark, 2 sitteunderlag, 2 små filleryer, 2 små bordlamper, 6 belter, 9 kaffekopper

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skal en helt kasse full med diverse kabler, gamle ladeledninger og slikt ut og da har jeg garantert nok for dag 29, 30 og 31 siden min kjære er kabel hoarder 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag 11:

3 fine esker fra Ikea (til gjenbruk)

1 vissen plante (som jeg gir opp å få liv i igjen)

1 potteskjuler (til gjenbruk)

4 bøker (til gjenbruk)

2 tuber med krem (leveres apotek)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "bumper" denne tråden litt jeg.  

:nordvesta: 

Anonymkode: 6b4ec...680

Bra du minner oss på den. Jeg har noen dagers pause, må få kjørt til gjenbruksbutikken og levere. Får ikke plass til mer i bilen 😄 Bagasjerom og baksetet er stappfullt. Må ha setene foran ledige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dag 39, runde2!

20 barneplagg gitt bort. 1 ødelagt dørsslag i søpla. I søpla har det og havnet 2 linseetui, 5 målebeger til medisin, 1 dårlig pinsett, 2 spatel til ansiktskrem, 1 tom teipdispenser, 3 plastbokser og 2 skrubbsvamper til ansikt. 

2 treningstights gitt bort til venninne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super du fikk opp igjen tråden - må minnes på å skrive her. Men rydder stadig ut.

Dag 12: 

12 rammer til gjenbruksbutikken 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...