Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Dag 7: 345

1 BH som klør forferdig

1 grill

3 potter

1 ødelagt 'drivhus'

2 ubrukelige pumper

3 neglelakke

1 for liten barnesykkel

Rest: 333

Det er flere ting, men har glemt å lagre etterhvert som ting ble notert :(

 

Anonymkode: c43cb...5c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 24.

- To potteskjulere i plast fra terrassen går i søpla.

- Fem par sokker jeg aldri bruker til Fretex.

- Tre laken til Fretex. Trenger ikke mer enn tre! (Muligens bare to..)

- Diverse papirer fra kommoden på soverommet i søpla.

- Tre frageleggingsbøker.

- To sminkekoster jeg ikke har hatt bruk for siden.. 2007?

- Solgt fire par barnesko på Finn.

Endret av Irja
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 26!

Ryddet i bestikkskuffen. Fem t-skjeer som jeg ikke vet hvor kommer fra en gang. Har 12 av hvert bestikk, så de går til Fretex.

Noe slitent barnebestikk som aldri er i bruk. Syv stk til Fretex. 

Sokkeskuffen er ryddet. 10 par slitne og krympa sokker, som aldri brukes. Vekk med de 🥳 

også fire truser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8: 333

3 toalettmapper

1 eyeliner

2 pudderting

6 dvder

1 cap

1 bok (Marie Kondo-boka)

2 neglelakk

Rest: 317

Anonymkode: c43cb...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde! Dag 3 🙌🏻

«FAU-kassa» og div stæsj som var til overs fra juletrefester osv er levert til leder 👍🏻 Nok en full Kiwipose ute av mitt liv 🥳

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har samlet litt av hvert til bruktbutikken, bare for å se at de har sommerferie frem til 19. August. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MarianneE skrev:

Har samlet litt av hvert til bruktbutikken, bare for å se at de har sommerferie frem til 19. August. 

Så kjedelig, det er jo ofte i ferier folk har tid og ork til å ta en skikkelig ryddesjau. Kan du gi noe bort på Finn?

Anonymkode: 8afaf...cda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :) Fru Pigaloppen her :vinke:

Jeg har kommet helt ut av tellingen, men i dag har jeg ryddet og sortert massevis av ting.

Ca 60 klesplagg er pakket og skal leveres  gjenbruksbutikk, og ca 150 ubrukelige ting (som jeg ikke aner hvorfor jeg ikke har kastet tidligere :sjenert: ) er båret ut i søpla og jeg er helt utslitt :daane:

Anonymkode: 0fdf6...4a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12. Etter en het dag på stranda, hoppa jeg i det nå i kveld. Nytter ikke å stoppe opp på ryddefronten! 💪🏻 Skal flytte om under en måned, ikke snakk om å bære med oss «søppel» Tok nok en runde på kjøkkenet. Her har jeg ikke vært streng nok. Hvor mange stekespader trenger jeg liksom.. ? Ikke 7!

Salatkutter (?!) til Fretex.

5 kniver. (Trenger neppe 15 stk i div str..)

4 stekespader

2 Ølglass

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig, det er jo ofte i ferier folk har tid og ork til å ta en skikkelig ryddesjau. Kan du gi noe bort på Finn?

Anonymkode: 8afaf...cda

Det kan jo godt hende jeg gjør. God idé!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bruktbutikken er sommerstengt har jeg funnet litt til søpla og Fretex.

Dag13, en slushdrikkeflaske og 6 ark med gammel info om fjorårets skoleår har gått i søpla. 6 enslige og/ eller hullete sokker i fretexposen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Siste ukes arbeid har båret frukter 🍎 og jeg ser at jeg nå har mye mer ledig plass i huset mitt :) Ca 30 klesplagg er  levert  gjenbruksbutikk, og ca 300 ubrukelige ting  er båret ut i søpla.

 Fru Pigalopp

Anonymkode: 0fdf6...4a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fin tråd 👍

Jeg har så masse ting at det er helt flaut, og jeg bor ikke i så altfor stor leilighet heller, så det er liksom rotete hele tiden.

Har veldig mye klær, smykker (smykker man får kjøpt i accessories butikker) sko og hundeutstyr. Det er helt sykt hvor mye utstyr hunden har, jeg må prøve å sortere ut og gi det bort til FOD gården (omplassering av hunder)


 
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 27: min gamle discman i el-avfall. Håpa å kunne bruke den til lydbok til biltur, men dengang ei. Den har gjort nytten, det skal den ha. Mye brukt. Takk, gamle venn. Discmanetui til loppeeske. 4 morkne, gamle spenner i søpla, 7 fine, gamle spenner til loppis. Ødelagt cd-etui i søpla, 4 ubrukte plasttannpirkere i søpla, 2 sånne m-dingser med lys og propell fra taxfree i el-avfall, en plastboks med lokk i plastavfall. 7 gamle festivalarmbånd i søpla. Det siste smerta. Men hallo. Kun midlertidig. Det er jo ikke som om jeg kommer til å savne dem eller trenge dem til noe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1: 47 klesplagg til Fretex

12 plagg i søppel

1 vogn og ett fotbrett til salg- totalt 60🙈

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runde2, dag14 (gårsdagens fangst);

 Til Fretex går 1 laken med hull, en klut og en badebukse med hull. I papirsøpla har det gått 2 kvitteringer, 1 take-away meny, 4 brukte konvolutter, 3 ark for skoleåret 2018/2019. I metallgjenvinning 1 par øreringer (ødelagte)

Endret av MarianneE
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Runde2 dag 15;

1 ark med gammel info og 1 sanghefte i papirsøpla. I restsøppel gikk 2 ødelagte strikkarmbånd, 1 tom miniflaske Bailey's, 2 tomme såpeboblebeholdere, 1 kindereggegg (Den gule). I matsøpla gikk 6 pakke/ poser knekkebrød og frokostblandinger ingen likte/ for lengst utgått på dato og til metallgjenvinning 1 tom boks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8: 317

1 håndmikser

2 par slitte og hullete sokker

3 potter

2 par øredobber

3 bukser

Rest: 306

 

Det er en hel del annet som har blitt tatt i sommer, men har glemt å notere og husker ikke alle detaljene :/

Anonymkode: c43cb...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9: 306

1 dorullholder (har hylle)

5 usb-minnebrikker

1 saks

2 bakeforkleer

1 sil

2 'skjerf'

+ ørten filer fra dataen 😛

Rest: 294

 

Anonymkode: c43cb...5c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med forslag til hva jeg gjør med to skolesekker hvor navn, adresse og tlf er skrevet med tusj på utsiden? Streke godt over og gi til Fretex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...