Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Jeg skal kaste, gi bort, eller fjerne på en annen måte unødvendige eiendeler hver eneste dag. 

Den første dagen fjerner man en ting. Den andre dagen fjerner man to ting osv osv - og slik gjør man hver dag i 30 dager - Tilsammen har man fjernet 465 ting som man faktisk ikke trenger!!!!!

Man kan fjerne alt feks: 

- Kulepenn

- Klesplagg

- Bøker

- Møbler

- Dvd -cd plater

- Gamle kleshengere

- osv osv osv

DE ENESTE REGLENE ER AT MAN MÅ FJERNE RIKTIG ANTALL HVER DAG -OG SÅ SAMLER MAN DET OPP OG RESIRKULERER, DONERER, SELGER ELLER KASTER DET MAN IKKE KAN FJERNE PÅ EN ANNEN MÅTE. Dette handler om å bli bevisst på hva man eier - tenke gjennom hva man har og om man virkelig trenger det. Dette er en lett oppgave den første uken og så blir det vanskeligere og vanskeligere. Siste dagen skal man kvitte seg med 30 ting!!!!  

Resultatet er at man får det ryddigere, færre eiendeler som man faktisk ikke trenger og ikke minst et mer bevisst forhold til det man faktisk sitter igjen med.

Er det noen som blir med? Så kan vi hver dag rapportere her hva man har valgt å fjerne. Legge ut bilder, skrive tanker og støtte hverandre. Dette kan bli gøy, utfordrende og vanskelig. 

DET OPPFORDRES TIL GJENBRUK - TENK PÅ MILJØ OG MENNESKER - KANSKJE NOEN TRENGER NOE DU VIL GI BORT? 

 

.How-to-declutter-when-you-dont-know-wher

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle blitt med om det ikke var for at jeg har tenkt å kjøre 35 og 55 mil, med minst halvparten av tingene. Blir litt tungvint å få ting ut av huset, innen midnatt når de jeg skal gi dem til, bor såpass langt unna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
2 minutter siden, absinthia skrev:

Skulle blitt med om det ikke var for at jeg har tenkt å kjøre 35 og 55 mil, med minst halvparten av tingene. Blir litt tungvint å få ting ut av huset, innen midnatt når de jeg skal gi dem til, bor såpass langt unna.

Du kan jo finne en løsning og gjøre det på din måte? (regler er til for å brytes) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Coolaid skrev:

Du kan jo finne en løsning og gjøre det på din måte? (regler er til for å brytes) ;)

Tja...jeg kan jo sette det i uthuset.. ( hadde faktisk planlagt det) 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Akkurat nå, absinthia skrev:

Tja...jeg kan jo sette det i uthuset.. ( hadde faktisk planlagt det) 😉

Flottis håper du blir med ! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde dette ved sist flytting. Kastet noe, noe til Fretex, masse på finn.no, og tok kun med meg akkurat det jeg trengte

Det gjør så godt å kjenne på at jeg har alt det jeg trenger, men ikke mer enn jeg trenger :) 

Anonymkode: 3c4d1...c56

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Tenkte jeg skulle starte i klesskapet. Har ikke kvittet meg med tøy på et par år, så der burde det være litt å ta av. I dag har jeg fjernet en skjorte som er litt for liten. Det vil si, jeg har lagt den i en pose til UFF som står i gangen (må jo jukse litt). 

Endret av Skjæra på tunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man gir det bort eller selger det, så lager man bare en stor søppelhaug og oppnår ingenting. Det man heller burde gjøre er å bli flinkere til å la være kjøpe unødvendige ting

Når det er sagt, så er det mange fabrikker og industrier som lever at de tomme kjøpene våre, mange arbeidsplasser som hadde gått tapt om vi stanset vårt pengebruk

 

Anonymkode: 9dca0...e71

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker denne utfordringen :) men jeg har på grunn av dårlig råd de siste årene nesten ikke kjøpt ting. Så jeg vet ikke om jeg har så mange ting å gi bort. Jeg har helt sikkert noe som kan gis bort. 

Jeg fikk en vekker for mange år siden da jeg flyttet fra et sted jeg hadde bodd i mange år. Pakket alt i søppelsekker og oppdaget først noen måneder senere at jeg faktisk ikke hadde pakket ut alt. Ble ganske kvalm av å tenke på at jeg hadde så mange ting at jeg faktisk ikke hadde oversikt og ikke en gang savnet det jeg hadde glemt. Da begynte jeg å kjøpe mindre. Ble ordentlig kvalm av meg selv om mitt eget forbruk. 

Anonymkode: 5a0d7...f2a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med! Så får vi se hvor mange dager jeg holder ut.... :P

Har laget en liste over områder jeg skal gå løs på:

badeskapet (altfor mye "kanskje jeg kommer til å bruke den"-produkter som står der, dessverre),
medisinskapet (gamle medisiner skal leveres på apoteket)
tørrvarer
fravokste babyleker (tar vare på noen som har vært ekstra kjære, men det meste er plast-ræl!!),
nattbordskuffen (kvitteringer, utslitte hårstrikker, ødelagte juggelsmykker etc. skal UT),
skuffen for enslige sokker skal gjennomgås,
hylla med blader og aviser,
skuffene med sengetøy (hvor mange ekstra sett trenger vi egentlig?),
skuff med små vinterklær: votter, vanter, luer, skjerf
bager og vesker.

Gleder meg til å få orden! Lykke til alle sammen!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem i allverden har for mange kulepenner? Jeg har sikkert 400 men ikke faen at den er der når den trengs.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller papirer? For det kan bli vanskelig på slutten, men samtidig har jeg bunker med gamle papirer liggende, som jeg gleder meg til å bli kvitt, og som må gjennomgås. 25, 26, 27 osv vil være glimrende til det :)

Men er det ingen regler, søppel teller vel ikke? (søppel som man ikke må gjøre en vurdering om at skal kastes, mener jeg, som gårsdagens avis).

Anonymkode: 1deb3...297

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dagen blir ikke vanskelig. Syltetøyglass,diverse isbokser og annet ræl. En hel skuff med uparet sokker.

Anonymkode: 6632c...11a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...